ClickCease

052-9095200

איך להתעשר: הטיפים היעילים ביותר מאנשים שעשו זאת

רוצים לדעת איך להתעשר? אתם לא לבד 🙂 כמו עם הרבה דברים בחיים, כדי להצליח עם כסף צריך 90% תחת ורק 10% למידה.

אם יש לכם מוטיבציה חזקה ודרייב, אתם כנראה מגדילים את הסיכויים שלכם להתעשר, אבל אף פעם לא מזיק ללמוד מה אנשים מחפשים ואילו כישורים צריך כדי למכור להם מאנשים שכבר יש להם כמה תובנות על עולם העסקים והדרך לעושר.

איך להתעשר: הטיפים היעילים ביותר מאנשים שעשו זאת

מי שרוצה לדעת איך להיות עשיר – חייב להבין שלקרוא טיפים לא יהפכו אתכם לעשירים, אלא רק עשייה, ועשייה נכונה. אבל בכל זאת – קבלו את הטיפים הטובים והפרקטיים שמצאתי מפי אנשים שהתעשרו בזכות עצמם:

1. "כאשר אתה צעיר, עבוד כדי ללמוד, לא כדי להרוויח" (רוברט קיואסקי, "אבא עשיר אבא עני")

קיואסקי נחשב לאחד הכותבים הפוריים ביותר בתחום ההצלחה והעסקים ואת רוב הכסף שלו הוא עשה ועושה מהספרים האלו וקורסים שונים שהוא מעביר.

בהמשך הדברים קיואסקי מדגיש את חוק ה-20/80, הידוע גם כחוק פארטו או עקרון פארטו.

החוק אומר שאנחנו יכולים לעשות ב-20% מהזמן את מה שיביא לנו 80% מהתמורה.

באופן דומה אומר קיואסקי, כאשר אתם צעירים חשוב לנצל את 80% מהאנרגיות בלמידה ורק 20% בעבודה.

האנרגיות האלו צריכות להיות מנוצלות גם לטובת שיפור עצמי ומנוחה. 

זה נשמע כמו פרדוקס וההפך ממה שרובינו עושים, אבל עבודה במשך שעות ארוכות גורמת להרבה הסחות דעת ומפחיתה את האפקטיביות.

לעומת זאת, התמקצעות ופיתוח כישורים באופן ייחודי לכם יניבו לכם הרבה מאוד כסף מכיוון שאף אחד לא יוכל לעשות זאת במקומכם.

2.כלכלת הזמן וכלכלת התוצאות (דן סאליבן)

דן סאליבן פיתח מרכז הכשרה  "המאמן האסטרטגי" וכמו רבים אחרים, היה לבעל שם גדול מאוד בתחום הלימוד וההכשרה הפיננסים.

לפי סאליבן רובינו נמצאים בכלכלת הזמן ומאמץ. כלומר, מתמקדים בלהיות עסוקים. לעומת זאת, מי שנמצא ב"כלכלת התוצאות" מתמקד במטרה ונוהג בדרך הכי יעילה להגיע לשם.

סאליבמן נותן דוגמה ליזמים לעומת עובדים: היזמים הבינו שיש שההכנסה לא מובטחת והם מבססים את ההצלחה שלהם על הזדמנות לייצר ערך ללקוחות שלהם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

הם יודעים שזמן והשקעה לא תמיד מתרגמים לכסף וכסף לא תמיד מגיע עקב השקעת זמן רב.

גם סאליבמן מזכיר את החשיבות הגדולה של שיפור עצמי ומנוחה כדי להפעיל את המודל הזה ביעילות.

3."אף שיטה לא עובדת טוב יותר מפשוט לשפר את המוצר שלכם" (ג'ואל ספולסקי)

ג'ואל ספולסקי הוא ממקימי Stack Exchange.

Stack Exchange היא פלטפורמת שאלות ותשובות וותיקה. האתר המקורי והידוע ביותר, Stack overflow, הוקם ב-2008 ונועד ליצור קהילה שתעזור זה לזה בנושא תכנות.

לאחר מכן נפתחו אתרים נוספים בנושא מנהלי מערכות ומשתמשי מחשוב מתקדמים (Power Users).

מאז המוצר רק הלך והשתפר, וכיום מדובר ברשת גדולה מאוד של אתרים בנושאים מגוונים ולא רק טכניים. בין היתר "אומנות ויצירה" ו-"חיים ואומנות". 

עוד פיתוח משמעותי הוא האלגוריתם של האתר שכיום הפך לאוטומטי למחצה ויוצר דפים אוטומטים על סמך הפעילות הקיימת באתר. 

כדי לראות אם הסנדלר הולך יחף, נכנסתי לבלוג של stack overflow, והאמת היא שמספר העדכונים בהחלט יכול לעמוד בשורה אחת עם זה ברוב הבלוגים המובילים של גוגל.

4. "למד ממנטורים שנמצאים צעד אחד לפניך" (דרו יוסטון, דרופבוקס)

אם אתם קוראים את הבלוג הזה ומשתמשים ביותר ממחשב אחד, סביר להניח ששמעתם על דרופבוקס, פלטפורמה לאחסון קבצים בענן והסיבה העיקרית לכך שרובינו כבר לא צריכים לפחד מאיבוד של Disk On Keys….

בחיפוש מהיר, לדרו יוסטון יש הרבה יותר מטיפ אחד לתת לכם, אבל בחרתי את זה שנראה לי הכי לא שגרתי: בזמן הצמיחה של דרופבוקס, יוסטון חיפש סטארטפים שהיו חצי שנה עד שנתיים יותר זמן מדרופבוקס בשוק. עוד רף הוא שהם היו צריכים לגייס לפחות מיליון דולר או מספר עובדים שכבר אי אפשר להכניס בחדר ישיבות אחד.

לפי יוסטון, היתרון הוא שהמנטורים האלו יכולים לענות לך על שאלות טקטיות וממוקדות כמו למשל סקירה של מסמך תנאים ממשקיע פוטנציאלי.

חשוב גם להבין באילו נושאים להתמקד בשנה או השנתיים הקרובות. הרשימה הזו לא חייבת להיות מושלמת, אבל צריכה להיות לכם לפחות איזושהי מפה שאפשר להתחיל ללמוד ממנה.

5. "הדבר החשוב ביותר בנוסחה להצלחה הוא לדעת איך להסתדר עם אנשים" (תאודור רוזוולט)

רוזוולט נחשב לאחד הנשיאים הטובים ביותר בתולדות ארה"ב והביוגרפיה העשירה שלו יכולה למלא כמה ספרים.

רווזולט אולי לא התעשר במובן הקלאסי של המילה, אבל הוא בהחלט הצליח, וכמו שאומרים, יש לא מעט דמיון בין עולם הפוליטיקה ועולם העסקים.

בין היתר פעל רווזולט  לשיפור האחריות התאגידית כלפי הציבור הרחב, פיוס בין עובדים למעבידים, פירוק המונופולים, פיקוח על אוכל ותרופות ואפילו שיפור הסביבה.

אין ספק שלדעת כיצד להסתדר עם אנשים היא תכונה שיכולה להיות שימושית ביותר בעסקים, בין שאתם מחפשים שותפים, משקיעים או רוצים להתחיל למקור את המוצר שלכם לשוק המקומי ומשם להגיע למעגלים רחוקים יותר ויותר.

6. "עדיף לרצות מעט אנשים מאשר לרצות חלקית הרבה אנשים" (פול גרהם, Y קומבינטור)

Y קומבינטור הוא פרויקט האצה ומימון ראשוני לסטארטפים שאחד מהמקימים המרכזיים שלו הוא פול גרהם.

לפני שהוא ועוד מספר שותפים הקימו את המיזם, כבר היו ברזומה שלו מספר מוצרים מצליחים כגון שפת התכנות Lisp ופלטפורמת חנויות וירטואלית שהתבססה עליה ונמכרה ליאהו בכמעט חצי מיליון דולר (כל זאת כבר ב-98', הרבה לפני שכל אחד היה יכול לפתוח חנות באמאזון בלחיצת כפתור).

אין ספק שהציטוט הזה מאיר נקודה חשובה: אין טעם להשיק מוצר בלתי אפוי או לא מושלם גם אם הרבה אנשים מרוצים ממנו באופן כזה או אחר.

אם אתם רוצים שהמוצר שלכם יצליח במשך שנים, הוא חייב לרצות את מי שהוא מיועד אליו באופן מושלם, רק כך תוכלו לדעת שמי שימליץ עליו ימליץ עליו בפה ומעגל המשתמשים שלו יגדל.

7. "צריך להיות לך את האומץ ללכת אחרי הלב ואחרי האינטואיציה שלך, הם כבר יודעים למה אתה רוצה להפוך להיות" (סטיב ג'ובס)

את סטיב ג'ובס אין צורך להציג.

בניגוד לעצה של רווזולט, הוא אולי לא ממש ידע להסתדר עם אנשים, אבל אין ספק שהיו לו כישרונות אחרים שחיפו על כך. 

מפאת הצורך לקצר את הכותרת, הנה הציטוט המדויק: "הזמן שלך מוגבל, אל תבזבז אותו כדי לחיות חיים של מישהו אחר. אל תהיה לכוד על ידי אמונות מוחלטות, מכיוון שאלו הם חיים על פי חשיבה של אנשים אחרים. אל תיתן לרעש של דעות אחרות להטביע את הקול הפנימי שלך, והכי חשוב, שיהיה לך את האומץ ללכת אחרי הלב ואחרי האינטואיציה שלך, הם כבר יודעים למה אתה רוצה להפוך. כל השאר הוא משני".

אז נכון, לא לכולם יש את היכולת המופלאה להמציא את המוצרים הכי נחשקים כגון נגן מוזיקה שאפשר לשים בכיס או טלפון שיכול להחליף כמעט כל דבר, גם כשאנשים כלל לא יודעים שהם רוצים אותם מלכתחילה.

ובכל זאת, חשיבה מקורית והיכולת לפעול על פי האינטואיציה הפנימית ולא לפי מה שאומרים לך (סוג של פרדוקס בהקשר של הפוסט הזה…) היא תכונה שבהחלט יכולה לעזור לכם אם אתם רוצים להפתיע את העולם.

8. "הלקוחות הכי לא מרוצים שלך הם מקור הלימוד הכי טוב שלך" (ביל גייטס)

האמת שזה קצת אירוני לשמוע את הציטוט הזה מפי היוצר של חלונות, שבמשך רוב שנות התשעים נחשבה למערכת הפעלה לא יציבה ובעלת יותר באגים מחורים בגבינה שוויצרית.

בכל אופן, אין ספק שיש לו נקודה חשובה: אנחנו לא לומדים ממי שמרוצה מהמוצר שלנו, בסופו של דבר אנחנו יודעים מה הוא מצפה למצוא. אנחנו לומדים ממי שלא מרוצה מהמוצר שלנו ויש לתלונות שלו סיבה טובה. 

חברות ועסקים שלא משכילים להבין זאת או לא מסוגלים לקבל ביקורת חיצונית נמצאים במסלול מהיר לקיבעון מחשבתי ועסקי שבסופו של דבר יפיל אותם.

9. "הרעל הגרוע ביותר הוא הרגשת ההישג. החיסון הוא לחשוב בכל ערב על מה אפשר לשפר מחר בבוקר"

אם כבר דיברנו על קיבעון מחשבתי, גם התמכרות להצלחה וחשש מלפגוע במה שכבר הצליח יכולים להוריד עסקים לרצפה. מספיק להסתכל על חברות כמו Blockbuster  וקודאק: שתי חברות שהתעלמו כמעט לחלוטין מהמעבר לעולם אנלוגי לעולם דיגיטלי ולא השכילו לפתח את המוצרים שלהם הלאה למרות מאות נורות אדומות שהיו צריכות להידלק אצל המנהלים שלהן.

במקרה של קודאק מדובר על חוסר היכולת לעבור באופן מלא לציוד דיגיטלי ובמקרה של בלוקבאסטר מדובר בחוסר הבנת החשיבות של מודל הסטרימינג וצפייה מקוונת.

10. "זוז מהר ושבור דברים: אם אתה לא שובר מספיק דברים, כנראה אתה לא זז מהר מספיק" (מארק צוקרברג)

קשה מאוד לעקוב אחרי כל השינויים בפייסבוק, וכנראה שיש לכך סיבה טובה. בהמשך לציטוט הקודם, נראה שבהרבה מקרים אין בררה אלא להתקדם הלאה אפילו בדרך שוברים כמה דברים, בדיוק כמו שאין טעם לנסות רק דבר מתוך פחד מכישלון מכל הדברים האחרים.

ציטוט נוסף של צוקרברג שאני אוהב זה – Done is better than perfect.

עשיתי גם סרטון על זה, במידה ומעניין אתכם:

11. "אתה לא צריך חברה של 100 אנשים כדי לפתח את הרעיון הזה" (לארי פייג', גוגל)

עוד ציטוט קצת אירוני (גוגל היא אחת החברות הגדולות ביותר מבחינת כוח אדם), אבל מנוע החיפוש המקורי של גוגל אכן התחיל מניסוי של שני אנשים שחשבו שהם יכולים לספק תוצאות טובות יותר משל רוב מנועי החיפוש הגדולים ברשת כשהם יתבססו על הקשרים בין האתרים לבין עצמם ולא על ניתוח פשוט ו"טיפש" של התוכן שלהם.

בשלב הבא אריק שמידט לקח אותם תחת חסותו והשאר פחות או יותר היסטוריה.

מוסר ההשכל כאן הוא שלא צריך להיות גדולים כדי להצליח לפתח רעיון מצליח.

לישראלים אולי לא צריך להגיד את זה (בכל זאת, אנחנו מוכרים מוצרים לחברות הגדולות ביותר בעולם על ימין ועל שמאל…), אבל הציטוט הזה ממחיש שלפעמיים גם צוותים שאפשר לספור את מספר האנשים בהם על יד אחת יכולים להצליח אם הם מאמינים ברעיון שלהם ומבצעים אותו כמו שצריך.

12. "להרבה אנשים יש רעיונות, אבל מעטים מחליטים לעשות משהו לגביהם עכשיו, לא מחר ולא בשבוע הבא, אלא היום" (נולן בושלן, מייסד אטארי)

לא כולם יודעים זאת, אבל לפני השקת אחת קונסולת האטארי הביתית, חברת אטארי התמחתה במשחקי "ארקייד" שהוצבו בבארים ואולמות המשחק הראשונים.

המשחק הראשון הידוע שלהם היה אותה גרסה פרימיטיבית של טניס הידועה בשם "פונג".

על פי אחד הסיפורים, אנשים הכניסו למכונה של פונג כל כך הרבה מטבעות עד שהיא הפסיקה לעבוד… עוד אנקדוטה מעניינת הוא שאת המכונה הראשונה הם לא התחילו לייצר באופן המוני, אלא הרכיבו אב טיפוס ראשוני בעצמם ולמעשה הימרו על כל הקופה.

לאחר מכן פונג זכה גם לגרסאות ביתיות כחלק מהדור הראשון של משחקי הווידאו הבייתים, וגם שם מן הסתם היה ללהיט.

מהסיפור של אטארי אפשר להבין שחשוב לנצל את המומנטום ולהיכנס לשוק כשיש לכם מוצר טוב ביד.

כפי שהסברתי קודם, הוא לא חייב להיות מושלם, אבל הוא חייב לעבוד ולהוכיח את עצמו.

למרבה האירוניה, אטארי בעצמה לא השכילה להבין זאת ולאחר עזיבתו של בושנל עקב סכסוכים פנימיים קפאה על השמרים ונתנה לשוק להיות מוצף במוצרים גרועים. (אירוע "התרסקות משחקי הווידאו של '83").

שכל יום כמעט נפטרת מעוד מוצר שלא הצליח.

נו, התעשרתם כבר? 🙂

עדיין לא? קבלו עוד כמה טיפים ומדריכים על כסף:

בהצלחה & תנו בראש!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו