איך לגרום לגוגל להציג 2 תוצאות ברצף מאותו דומיין?

בדרך כלל כשמדברים איתי על הגדלת החשיפה בתוצאות החיפוש על ידי מניפולציה של מספר התוצאות, למעשה שואלים על קידום של מספר אתרים דומים במקביל.

זאת במטרה לקבל עוד לקוחות או למכור לידים, אבל הפעם אני רוצה לדבר על נושא מעט שונה: איך בדיוק גורמים לגוגל להציג שתי תוצאות (או אפילו יותר…) ברצף מאותו הדומיין?

ואני לא מדבר על פרסום בגוגל בצורה מסיבית או משהו כזה…

הרבה מאיתנו חושבים שזה בעיקר קטע של מזל ואין הרבה מה לעשות בנידון חוץ מלקוות שהגולש יקליד שאילתה ספציפית שאין לנו מושג מה היא… אחרי הכול, גוגל כבר אמרו כמה פעמיים שהם רוצים להציג לגולש תוצאות כמה שיותר מגוונות.

אבל האמת היא שגוגל לא יהסס להציג שתי תוצאות מאותו הדומיין אם האלגוריתם שלו מבין שמדובר בדומיין מאוד חזק והגולש יוכל להרוויח משתי התוצאות.

אז איך אפשר להגדיל את הסיכוי שזה יקרה?

אחת הדרכים הכי אפקטיביות להתברג על שתי תוצאות היא פשוט לכתוב על אותו הנושא בגישות קצת שונות או לשלב את הנושא בכמה היררכיות שונות.

מכך יוצא שמאוד חשוב גם שהאתר יהיה עם היררכיה ברורה וגוגל יוכל להבין את הקשר בין העמודים השונים.

אצלי יש כמה שאילתות שמחזירות 2 תוצאות ברצף מגוגל – למרות שזה לא מצב קבוע ויכול להשתנות מדי פעם.

ככה קורה, לפחות נכון לכתיבת שורות אלו, במונח “קישורים” למשל.

בניית קישורים נכונה

דבר שני שחשוב לעשות הוא לחזק את שני העמודים באמצעות קישורים חיצוניים.

כאן אולי כן יש סוג של תחרות עצמית ביניהם, ולכן חשוב לגוון קצת את הקישורים גם מבחינת האנקור טקסט וגם מבחינת האתרים מהם הם יוצאים (אם אתם יכולים).

אם אנחנו מדברים על קישורים פנימיים, אז גם כאן לא כדאי להזניח שום עמוד, אבל כן חשוב להיות עקביים.

כלומר, אל תקשרו עם אותו האנקור בדיוק פעם לעמוד א’ ופעם לעמוד ב’.

זה עשוי לגרום דווקא לתנודתיות בהצגה של התוצאות וגם לבלבל את הגולשים (שוב, בהנחה שכל עמוד נותן ערך שונה).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מה עוד צריך לקחת בחשבון?

כמו שרמזתי במשפט האחרון, למרות שהצגת שתי תוצאות מאותו הדומיין הוא לא קטע של מזל, הוא גם לא הדבר הכי יציב בעולם ולכן אל תיקחו אותו כמטרה, אלא יותר ככלי. כלומר, בהחלט אפשר לכוון לשם ולעשות את כל מה שאמרתי, אבל אל תתאכזבו אם זה לא תמיד יעבוד.

ואם אין לכם כוח לכל העסק הזה, יש דרך אחרת להגדיל את החשיפה שלכם בתוצאות והיא באמצעות סכמה של תשובה לשאלה או “שאלות ותשובות” (כמה שאלות ותשובות באותו העמוד, “שאלות נפוצות/ FAQ”).

הבעיה עם הסכמות האלו היא שהגולש בעצם לא ממש חייב להיכנס לאתר וזה יכול דווקא להקטין לכם את ההמרות. חוץ מזה, אתם לא באמת תופסים שתי תוצאות, אלא תוצאה אחת קצת יותר ארוכה.

ואיך אני יכול לקבל אפילו יותר תוצאות מאותו הדומיין?

ב-2019 גוגל ביצעה מספר עדכונים שנועדו להגדיל דווקא את הגיוון בתוצאות החיפוש והיו אמורים להקשות מאוד על מי שרצה לתחמן את המערכת ולקבל יותר משתי תוצאות של אותו הדומיין בתוצאות.

בפועל, אפשר לראות בקישור שזה לא תמיד עבד ודוגמאות קיצוניות לאתרים שהשתלטו לחלוטין על דף התוצאות.

מהניסיון שלי, היום זה יכול לקרות בעיקר עם שאילתות ממותגות, אבל יש גם מקרים אחרים כגון “בתים למכירה בהוד השרון” שעדיין מחזירים יותר משתי תוצאות ולא בגלל המיתוג.

במקרה הזה אתר “יד 2” מופיע שלוש פעמיים רצופות. הניחוש שלי שגוגל פשוט מגיע למסקנה שהאתר הרבה יותר רלוונטי מאתרים אחרים ולכן אפשר להציג יותר תוצאות ממנו אפילו אם הגולש בכלל לא חיפש את השם שלו.

עוד שתי דוגמאות לשאילתות ממותגות:

“מחשב נייד KSP”

“צומת ספרים סניפים”

מה שמעניין כאן הוא שגוגל נוטה להחזיר עמודים עם המון חפיפה ביניהם. לדוגמה, עמוד אחד כולל את כל הסניפים של “צומת ספרים” והשני רק של הסניפים שפתוחים בקורונה (כשאין סגר כמובן…). הכי קל להניח שזה אולי פשוט הרע במיעוטו.

לסיכום

בניגוד למה שמקובל לחשוב, עם האסטרטגיה הנכונה בהחלט אפשר לגרום לגוגל להציג שתי תוצאות ואפילו יותר מאותו הדומיין ולא לסמוך רק על המזל. יחד עם זאת, לא כדאי להסתמך על זה יותר מדי כשאתם מקדמים מילות מפתח, ועדיין עדיף להשקיע את רוב המאמצים בקידום של אחד הדפים למקום הכי גבוה שאתם יכולים.

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו