קידום ערוץ יוטיוב: 10 דרכים להגדיל את הנרשמים שלכם ביוטיוב

כל מי שיוצר סרטונים ומעלה אותם ליוטיוב רוצה בסופו של דבר להגדיל את מספר הצפיות בסרטונים שלו, ואחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות צבירת מספר גדול ככל הניתן של עוקבים.

ברגע שגולש הופך להיות עוקב של ערוץ מסוים, יוטיוב נותן לו העדפה בחיפושים ובסרטונים המוצגים בעמוד הבית.

הגדלת נרשמים ביוטיוב

קידום ערוץ יוטיוב – הכיצד?

בגדול, כשמדברים על קידום ערוץ יוטיוב במובן של הגדלת נרשמים, הדרך הטובה ביותר לצבור נרשמים היא להשקיע כמה שיותר בכל סרטון ולהעלות סרטונים שיהפכו לוויראליים, אבל יש גם לא מעט אמצעים נוספים שבאמצעותם אפשר להגדיל את מספר הנרשמים.

כבר יצא לך לבקר בערוץ יוטיוב שלי?

לפני שאמשיך, ממליץ בחום לצפות במדריך שלי לקידום בוידאו (לא חייבים עכשיו, תשמרו לכם לאחר כך):

10 דרכים להגדיל את כמות הנרשמים ביוטיוב:

1. למשוך גולשים מתוך הסרטון עצמו

אחת השיטות היותר מוכרות עבור קידום ערוץ יוטיוב ולהגדלת מספר הנרשמים היא זו שבה אתם מספקים פתיחה של כמה שניות וקוראים לגולשים להירשם לערוץ שלכם ולקבל את כל הסרטונים החמים.

חשוב גם לבקש ללחוץ על סימן הפעמון מכיוון שהלחיצה הזו גורמת לכך שהמשתמש יקבל התראות על כל סרטון חדש בדפדפן או בסמארטפון (יוטיוב מותקנת כברירת מחדל כמעט בכל מכשירי אנדרואיד).

אפשרות דומה היא לעשות שימוש במסכי סיום מהם אפשר לקשר אל הערוץ שלכם, זאת בהנחה שהגולשים טרחו וצפו בכל הסרטון עד לסופו.

עוד טריק נחמד הוא להטמיע כפתור הרשמה באחת מפינות הסרטון. גם אם לא מדובר באמת בכפתור שאפשר ללחוץ עליו, בראשו של הגולש כבר נוצרת האסוציאציה המתאימה.

על יוטיב פרימיום כבר שמעת?

2. איכות על פני כמות?

ערוצים גדולים מאוד עם מאות אלפי או אפילו מיליוני נרשמים שמשתתפים בתכנית השותפים של יוטיוב יכולים להרשות לעצמם להפיק סרטונים חדשים כמעט כל יום, אבל בערוץ הממוצע גם סרטון אחד לשבוע יכול להספיק. לכן, ובהמשך לסעיף הקודם, אפשר להחליט על יום קבוע בו מעלים את הסרטון על מנת ליצור ציפייה אצל מי שירשם לערוץ ויחכה לסרטון השבועי.

אבל, אם אין לכם אפשרות להפיק סרטונים בתדירות הזו, עדיף לדבוק בעיקרון של Quality over Quantity. אם הסרטונים שלכם יהיו מקיפים מספיק ובאמת יתנו מענה לכל מה שהגולש מחפש, אחוז הנטישה שלהם יהיה נמוך יותר והגולשים ירצו להירשם לערוץ שלכם גם אם לא תבטיחו להם סרטון חדש כל שבוע.

3. שמרו על קשר באמצעות פוסטים, סטוריס ומענה לתגובות

בהמשך לסעיף הקודם, אתם לא חייבים להעלות סרטונים חדשים על מנת לשמור על קשר עם הגולשים, ולאחרונה התווספה ליוטיוב האפשרות ליצור פוסטים וסטוריס, מה שיכול להיות מושלם עבור טיזינג לסרטון הבא שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מעל לכל, אל תזניחו את התגובות לסרטונים שלכם. מצאו את התגובות המשמעותיות באמת (שאלות, הצעות והארות) והגיבו להן. כך תבנו מערכת יחסים לטווח ארוך ותתנו לגולשים להבין שאתם מנהלים איתם דיאלוג דו צדדי.

4. שתפו פעולה עם יוצרים אחרים באמצעות כרטיסים

שיתוף פעולה עם יוצרים אחרים היא דרך מעולה למשוך אליכם עוד נרשמים.

כל אחד יכול ליצור קישור לסרטון אחר ביוטיוב או ערוץ אחר באמצעות כרטיס.

לכל סרטון אפשר להוסיף עד חמישה כרטיסים שיופיעו כאשר הגולש יילחץ על סימן i. בעבר היה ניתן להוסיף גם הדגשות (Annotations) שהיו למעשה בולטות יותר והופיעו כשכבת על ברגע מסוים, אך יוטיוב חסמה את האפשרות הזו בתחילת 2019 בטענה כי הן לא מתאימות למובייל.

5. השתמשו בקישורים חיצונים

לכל ערוץ ביוטיוב יש כתובת מזהה משלו שאפשר אפילו לשנות ולתת לה מחרוזת מותאמת אישית. מכאן כבר קל מאוד לקשר מכל מקור אחר ברשת: אתר הבית שלכם, חתימה בדואר האלקטרוני, עמוד פרופיל ברשתות חברתיות, קבוצה בפייסבוק עם קשר הדוק לנושא הסרטונים שלכם (קינוח בריא לסופשבוע) וכו'.

אחד המקומות היותר טובים שלא כולם מכירים או חושבים לנצל אותו היא הרשת החברתית פינטרסט, בה קל יחסית ליצור אוספים שיקבילו לסרטונים ביוטיוב (כולל הצמדת קישור) ויש אפילו אפשרות לקידום ממומן.

6. להשקיע בעמוד הבית ולהשתמש בסגמנטציה של העמוד

כאשר אתם קובעים איך יראה עמוד הבית של הערוץ שלכם, אתם יכולים להבדיל בין גולש שצופה פעם ראשונה בערוץ לבין גולש שכבר נרשם אליו. כדאי לנצל את ההזדמנות הזו על מנת להעלות סרטון פתיחה שמזמין את הגולש להירשם ומסביר לו קצת על הערוץ. אפשר אפילו ליצור Playlist ייעודי עם מבחר סרטונים מהערוץ.

עוד דבר שחשוב לא להתעלם ממנו הוא טאב אודות: ממש כמו שאתם רוצים שעמוד האודות באתר שלכם יהיה מושך ומזמין, כך גם אתם רוצים שהגולשים שלכם יבינו לאן הם הגיעו, במיוחד אם הערוץ שלכם לא מאוד ספציפי ואי אפשר להבין בדיוק במה הוא עוסק רק מצפייה בסרטון אחד או שניים.

7. להביא יותר גולשים מהחיפוש באמצעות תגי מטא ומילות מפתח.

יוטיוב פועל בצורה מעט דומה לגוגל מבחינת תגי המטא של הסרטון, כולל הכותרת והתיאור, אבל כאן יש לכם עוד קלף אחד בשרוול: ניתן להוסיף לכל סרטון רשימה של מילות מפתח רלוונטיות (לינק להסבר איך עושים מחקר מילות מפתח).

כדאי לבחור במילות מפתח פופולאריות על סמך סרטונים דומים לאלו שלכם ולשלב בין ביטויים כללים לספציפיים יותר.  יש כלי מילות מפתח ייעודים ליוטיוב. רק חפשו Youtube Keywords בגוגל ותמצאו עשרות כלים כאלו.

אם תעשו מחקר מקדים ותבחרו מראש רשימה של מילות מפתח, תוכלו להתייחס אליהן בסרטון עצמו ובכך להפוך אותם לאטרקטיביים יותר.

8. ליצור רשימות ארוכות ולהאריך את זמן הצפייה בכל סרטון

הרבה פעמים מגיעים לערוץ חדש, רואים סרטון מוצלח ומרגישים טעם של עוד.

קל מאוד לספק את התאבון של הגולשים באמצעות יצירת רשימות השמעה של סרטונים. רשימות ההשמעה הקלאסיות מסודרות לפי נושא, כך שכל סרטון הוא עצמאי, אך לרשימות השמעה עם סרטונים שמחוברים אחד לשני כמו מדריכים בכמה חלקים יש לפעמיים אפילו אפקט משיכה יותר מוצלח.

בנוסף, עשר השניות הראשונות של כל סרטון הן השניות הקריטיות ולכן חשוב לדלג ישירות אל התוכן החשוב. אמנם יש המון הרבה ערוצים עם פתיח, אבל אם מדובר בסך הכול בכמה אותיות מרחפות ולא משהו קצת יותר מיוחד, עדיף לוותר עליו.

9. תרגום סרטונים קיימים

השפה השולטת ביוטיוב היא כנראה אנגלית (או אולי סינית?), אך האפשרות לתמלל כל סרטון לשפות אחרות יכולה להעלות את מספר הנרשמים באופן משמעותי. למעשה, מרגע שמתרגמים את שם הסרטון, מנוע החיפוש של יוטיוב מתייחס אליו באותו האופן בו הוא היה מתייחס לסרטון בשפה המקומית.

10. התמקדו בסרטונים שכבר הוכיחו את עצמם

לא כולם יודעים שבין יתר הנתונים על הערוץ שלכם, אתם יכולים למעשה לראות את המקורות מהם הגיעו הנרשמים השונים! אין צורך להסביר מדוע מדובר בכלי נהדר שיכול לעזור לכם להתמקד בעיקר בסרטונים החזקים ביותר ולנצל את חוק ה-20/80 (מנצלים 20% מהזמן כדי לקבל 80% מהתוצאה הרצויה).

מדריכים נוספים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

6 תגובות

  1. דניאל שלום ותודה,
    מדוע יוטיוב ממליצה לי שאני מפרסם פוסט בערוץ שלי להוסיף @ ? לא הבנתי את הרעיון.
    כמו כן איך אני דואג שהסרטון יתאים לארה"ב (תרגום או תמלול באנגלית?) ואם כך הרי שעלי ליצור ערוץ מקביל חדש באנגלית?

    1. היי ערן. לא מכיר את עניין ה-@. הכוונה לתיוג? בכל מקרה לא משהו שנתקלתי בו ביוטיוב או שלא הבנתי את כוונתך…
      כדי לקדם סרטון באנגלית לקהל אמריקני אני כן ממליץ שגם הערוץ יהיה באנגלית ולהעלות קובץ תרגום – זה משפר משמעותית את החשיפה של הסרטון.

  2. הי דניאל.
    ניסיתי קצת לקדם את הערוץ שלי על ידי כתיבת תגובות לתגובות בסרטונים שונים. עשיתי את זה לא מעט ופתאום אין לי יותר אפשרות להגיב לתגובה. כנראה חסמו לי את האפשרות הזאת..
    אתה מכיר דבר כזה?

    1. לא, אבל יש מצב שהמנגנון אנטי ספאם של יוטיוב עלה עלייך 🙂
      השאלה אם זה חסימה זמנית או משהו קבוע – מציע שתבדקי מחר, עוד שבוע וכו'

Comments are closed.

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו