4 שאלות לא רלוונטיות שלקוחות שואלים מקדמי אתרים

נתקלתי במהלך הקריירה שלי בקידום אתרים בלא מעט סוגי לקוחות.

חלק מהם היו מהוססים וחשדניים, אחרים סמכו עלי בעיניים עצומות, חלק שאלו לא מעט שאלות ומהסקאלה השניה היו כאלה שלא שמעתי מהם חודשים ארוכים.

מה שמשותף לחלק לא קטן מהלקוחות, ולמעשה נחשב למאפיין די מובהק של תחום קידום האתרים, הוא אי הודאות לגבי התוצאות.

שאלות לא רלוונטיות למקדמי אתרים

תחום קידום האתרים דומה במובנים רבים לחופשה (למעט כל הסיפור הזה של לצפות בנוף חלומי כשאתם בחלוקים, ולאכול במסעדות מדהימות):

אתם יודעים שהכוונות טובות, אבל הרבה מאוד משתנים בדרך יכולים להרוס לכם אותה:

  • ישבתם ליד תינוק צורח במשך 10 שעות טיסה
  • חדר המלון שהזמנתם נראה היה גדול יותר בתמונות
  • הטיסה חזרה התעכבה במשך שעתיים בשל תקלה טכנית
  • ו… כבר הבנתם את הפואנטה.

כשמדובר בקידום אתרים, חלק מובנה מהמסלול אל פסגת הדירוגים עובר דרך ירידה במיקומים שתתרחש מעת לעת, מתחרים שיעברו אתכם בביטוים החשובים לכם, תקלות באינדוקס האתר ועוד ועוד.

כשזה יקרה, תתחילו לשאול את עצמכם לא מעט שאלות לגבי התפקוד של מקדם האתרים שלכם.

אז החלטתי היום להשיב כאן על 4 שאלות נפוצות שמופנות למקדמי אתרים, בעיקר בזמנים בהם הלקוחות מרגישים שהם לא מקבלים את התמורה עליה שילמו ממיטב כספם (עוד על מחיר קידום אתרים). בואו נתחיל.

לפני הכל – אם בא לכם לצפות בוידאו שלי מסביר על בחירת חברת SEO, בבקשה:

שאלה מספר 1: כמה שעות אתה עובד לי על האתר?

מכירים את הסיפור עם הספינה והפטיש?

בקצרה:

מנוע ספינה התקלקל, ואף אחד לא ידע כיצד לתקן אותו, אז הביאו בחור עם עשרות שנות ניסיון במקצוע.
הוא בדק את המנוע בזהירות וביסודיות, מלמעלה למטה, לפני ולפנים.
לאחר שבחן את המצב, שלח יד אל תוך התיק שלו, והוציא פטיש קטן.
בעדינות, טפח עם הפטיש על משהו בספינה, ומיד, המנוע קם לתחיה.
המנוע תוקן!
שבוע לאחר מכן, הבעלים של הספינה קיבלו את החשבון ממנו, על סך $10,000.
“מה?!”
הבעלים הופתעו, והמשיכו ואמרו לו:
“בקושי עשית משהו. שלח לנו חשבון מפורט בבקשה.”
פירוט החשבון ששלח להם הבחור היה פשוט:
“- הקשה בפטיש: $2.
– לדעת איפה להקיש עם הפטיש: $9,998.”
מוסר השכל: לעולם אל תמעיטו בערכו של ניסיון.

ובמילים אחרות…

התפיסות שהיו נהוגות במשך שנים, בעיקר במקומות עבודה גדולים, לפיהן עובד צריך להימדד במספר השעות בהן הוא היה נוכח (עם דגש על נוכחות ולא על עשיה) בעבודה, ולא על פי התפוקות שלו, יצרו מנגנונים לא יעילים במיוחד, בלשון המעטה (מישהו אמר הסתדרות?)

כשמקדם אתרים עובד על האתר שלכם, בכלל לא חשוב כמה זמן עבד על האתר, אלא מה עשה בזמן שעבד על האתר, ועד כמה הפעולות האלה אפקטיביות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

למה? משתי סיבות עיקריות.

1. בעולם קידום האתרים יש אינספור פעולות שהמקדם יכול לבצע כדי להעיף את האתר שלכם למעלה.

חלק מהפעולות האלו דורשות לא מעט זמן, תיאום, כסף ועבודה מדויקת. פעולות אחרות יכולות לקחת בדיוק שתי דקות ולחולל פלאים בקידום האתר.

בין היתר, תפקידו של מקדם האתרים להבין עבור מצב נתון של האתר, מהן הפעולות שבראיית עלות תועלת תצלחנה להביא את התוצאות הטובות ביותר בנקודת הזמן הרלוונטית.

מעבר לזה, יש גם סדר שבו הדברים צריכים להתבצע.

אם מקדם האתרים נעזר בשירותיו של כותב תוכן כדי לייצר תכנים שיסייעו לקדם את האתר, אז עד לסיום כתיבת התוכן, מקדם האתרים לא יהיה עסוק בבניית קישורים פנימיים (שאותם הוא מבצע הרבה פעמים מתוך התוכן), בבניית קישורים חיצוניים (מקדם האתרים חייב תוכן לשם כך) באופטימיזציה של התוכן ושילוב מילות מפתח (שוב, אנחנו ממתינים לתוכן) ועוד.

2. הסיבה השניה לכך שמספר השעות שבהן מקדם האתרים עבד על האתר הוא לא רלוונטי, היא העובדה שכל פעולה שעושה מקדם אתרים יעיל, אפקטיבי וענייני, אפשר לעשות גם בפי שניים מן הזמן, ואפילו בפי ארבעה.

יש מקדמים שעסוקים בשיחות הסברה ללקוחות שאורכות זמן רב, אחרים מתעדים באמצעות צילומי מסך את כל תהליך הקידום, יש כאלו שמסתפקים בלעדכן שורה באקסל עם הפעולות העיקריות שבוצעו ואחרים כותבים מסמכים באורך מגילה בהם מוטמע לוגו החברה אותה הם מקדמים.

מה זה אומר בתכלס על קידום האתר?

בכל המקרים האלו, תהליך הקידום קיבל בדיוק את הקשב הראוי מצד מקדם האתרים, אלא שמקדמים אחרים בחרו להשקיע יותר זמן בכל מה שמסביב. מדובר, בסך הכל, בגישות שונות.

שאלה מספר 2: למה אתה לא מוציא לי קישורים מאתרים עם DA גבוה?

זאת שאלה מצויינת. באמת. אבל כדי להשיב עליה אצטרך להסביר ראשית מהו DA וכמה ברצינות אנחנו צריכים להתייחס אליו בקידום אתרים.

DA הם ראשי תיבות של Domain Authority – כינוי למדד שכלי קידום אתרים נפוצים מספקים למשתמשים שלהם על מנת להעריך את חוזק הדומיין.

DA משמש מקדמי אתרים לא אחת כדי להעריך את כדאיות קבלת הקישור מאתר מסוים. לכאורה, ככל שמקבלים קישור מאתר עם DA גבוה יותר – כך לקישור תהיה השפעה חיובית יותר על תהליך הקידום.

אלא שלהתייחס מאוד ברצינות למדד ה – DA כאילו מדובר בתורה מסיני וכאילו מנוע החיפוש של גוגל מחויב למדדים של כלים חיצוניים לבדיקת קישורים ובכל הקשור לדירוג אתרים בדפי תוצאות החיפוש – זה לא ממש דבר חכם. בבדיקה פשוטה שכל אחד מכם יוכל לעשות, אתם תוכלו לראות שעבור חיפוש ביטוי שמשתייך לנישה שבה אתם פועלים, תקבלו תוצאות שונות במנוע החיפוש, שלאו דווקא מסודרות לפי ה – DA של הדומיין.

מדד ה – DA הוא מדד סביר שאפשר יהיה להתחשב בו אבל הוא לא מהווה תחליף לשכל הישר: האם האתר ממנו אנחנו מעוניינים לקבל קישור רלוונטי לאתר שאנחנו רוצים לקדם? האם הוא נחשב אוטוריטה בתחומו? האם הוא ספאמי? פרוץ? בטוח לשימוש? מספק חוויה טובה גם במובייל?

סיבה נוספת לכך שמקדם האתרים שלכם לא תמיד מוציא קישורים לאתר שלכם מאתרים בעלי DA גבוה היא שמירה על טבעיות פרופיל הקישורים. אם הרמתם אתר חדש בתחום, תחום שכבר יש בו לא מעט מתחרים, לא סביר יהיה לצפות שפתאום מגוון רחב של אתרים ברי סמכות יתחילו לקשר לאתר הזה, בטח ובטח בהעדר תוכן ערכי, איכותי, כזה שלא נראה קודם לכן באף מקום ברשת.

הרבה יותר חשוב לשמור על פרופיל קישורים נכון שנראה טבעי ככל הניתן – או לכל הפחות, עובר את הרדאר של גוגל וגם יעיל ל-SEO.

בהקשר שלנו: לבנות את פרופיל הקישורים בצורה מדורגת, תוך שילוב דומיינים עם DA בינוני, ומידי פעם להבליח עם דומיין חזק יותר.

צריך גם לזכור, שאם אתם באמת מה שאתם מתיימרים להציג – אוטוריטה בתחום שלכם – תצטרכו להשקיע לא מעט כסף בבניה של פרופיל קישורים שיראה הולם באמת למעמד שלכם.

הרחבתי עוד על סוגיית ה-DA והקשקושים האלה בסרטון הבא:

שאלה מספר 3: למה יש לי מלא שגיאות באתר?

למען האמת, זו יותר בקשה מאשר שאלה…

יש אינספור כלים שעושים אנליזה של SEO לכל אתר שתבחרו ומוציאים מעין פלט עם הערות על מגוון סעיפים ולרוב גם תמצאו שם לא מעט “שגיאות” וסעיפים אדומים כאלה.

עבור הלקוח – זה נראה כמו משהו שמחייב טיפול דחוף, אחרת האתר לא יוכל להתקדם בגוגל.

אבל כל מקדם אתרים עם קצת נסיון צריך לדעת שברוב המקרים אילו דברים איזוטריים לחלוטין.

אני באופן כללי בנאדם מאד פרקטי, ובטח בתור מקדם אתרים.

SEO זה עולם ומלואו, אבל החוכמה היא לדעת לעבוד יעיל, על בסיס חוק פארטו (20/80) ולהתרכז ב-20% פעולות שתגרומנה ל-80% אפקט, או בקיצור – לבצע את הפעולות הכי תכלסיות שיש לטובת קידום האתר.

ולא – לא מדובר בסידור אלט חסר לתמונה או קיצור טייטל ארוך מדי (לדוגמא), אל בעיקר 3 דברים:

תוכן, אופטימיזציה, קישורים!

שאלה מספר 4: האם אתה מקדם מתחרה שלי?

כמו השאלה הקודמת, גם כאן מדובר בשאלה טובה.

לכאורה, מקדם אתרים שמקדם שני אתרים שונים באותה נישה מצוי בניגוד עניינים. אלא שהדברים לא באמת עובדים בצורה הזאת. לא מדובר בעורך דין שהוא גם סנגור וגם קטגור.

כשאתם שואלים מקדם אתרים האם הוא מקדם מתחרה שלכם, אתם צריכים ראשית להבין מיהו מתחרה.

  • מתחרה הוא לא רק אתר שמציע את אותם שירותים שאתם מציעים.
  • מתחרה יכול להיות מגזין גדול שמפרסם כתבות שמכילות תכנים רלוונטיים לנישה שלכם.
  • מתחרה יכול להיות פורטל עצום עם תכנים רבים.
  • מתחרה יכול להיות ויקיפדיה
  • קישורי אתר המוצגים בדפי תוצאות החיפוש עבור אתרים אחרים
  • תוצאות עשירות
  • תוצאות אפס
  • גרף הידע של גוגל
  • ובעצם כל מה שעלול לדחוק את תוצאת החיפוש המתייחסת לאתר שלכם מטה.

למעשה, המתחרים של העסק במנוע החיפוש יכולים להיות שונים לגמרי מאלו במציאות.

בסופו של יום, ככל שהדבר נוגע לקידום אתרים, צריך המקדם לעקוף את התוצאות המופיעות בדף תוצאות החיפוש, ולא את אלו שבעל העסק חושב שמתחרים איתו על אותה משבצת.

בהקשר הזה, אתם מבינים ודאי שלא ניתן להבטיח בהקשר הזה שום דבר. מקדם אתרים עסוק באופן מובנה בקידום פרויקטים רבים, וסביר יהיה להניח שיהיו ביניהם גם נקודות חפיפה.

מה שחשוב יהיה למדוד במצבים כאלו הוא מהו הערך שמספק מקדם האתרים ללקוח, תוך התחשבות בסביבת התחרות. כמות הלקוחות הקיימים של מקדם האתרים אינה רלוונטית בהקשר הזה.

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו