עדכון יוני 2019 בגוגל: מה קרה ומה עושים עם זה?

אחרי ההכרזה הדרמטית של גוגל בתחילת יוני, כמו בכל עדכון של גוגל – החלו לחשושים וספקולציות של אנשי SEO בכל רחבי הרשת.

היום שאנחנו חודש אחרי החלטתי לרכז לכם את הממצאים שאולי יוכלו לעשות לכן קצת שכל ולהבין את השינויים שהעדכון הביא איתו.

עדכון יוני 2019 בגוגל
עדכון הליבה של Google

דבר ראשון בוא נבין למה העדכון הזה היה קצת יותר “דרמטי” משאר העדכונים.

עדכון ליבה של גוגל התחיל לרוץ ב-3 ביוני וכנראה עד אזור ה-8 ליוני. מדובר בעדכון ליבה משמעותי – כזה שטורף הרבה מהקלפים של גוגל מחדש, וכזה שמתרחש לרוב פעם או פעמיים בשנה.

בעדכון הזה בניגוד לפעמים קודמות, החברה הטובים בגוגל, החליטו שהפעם הם יכריזו על זה באופן רשמי, שזה קצת תמוה כי בדרך כלל הם נורא אוהבים לעשות את הגיא זוארץ: “שומעים, שינינו משהו באלגוריתם שלהם….צאו לדרך!”

אבל, כיאה לגוגל הם לא ממהרים לאשר או להכחיש על מה ועל מי הם כיוונו את התותחים של עדכון הליבה הנוכחי, אבל, אנחנו יכולים להגיד שבגדול נראה שהעדכון של יוני 2019 התמקד באתרי בריאות (רפואה וכו’) עם נגיעה לתחומי ה Y.M.Y.L או בצורה ברורה יותר- (Your Money Your Life).

בעדכון Your money your life כנראה שהייתה נגיעה רחבה יותר בכל מיני אספקטים של האלגוריתם אבל אלו ללא ספק התחומים שאנחנו לפחות הרגשנו בהם את השינוי המשמעותי ביותר, ואם נפרט קצת:

  • אתרי בריאות: רופאים, פלסטיקאים וכו’
  • עורכי דין
  • אתרים בתחום הפיננסים
  • אתרי מסחר בנישות שונות

אלו בעיקר התחומים בהם הורגשו השינויים המשמעותיים של עדכון גוגל האחרון.

ההזדמנות שבשינוי

במהלך העדכון של גוגל התרחש “מיני-עדכון” נוסף שמטרתו לשמור על כמה שיותר גיוון בתוצאות.

עדכון ליבה זה הביא איתו הזדמנות ללא מעט בעלי אתרים “לרצות” את אלוהי גוגל על ידי יצירת גיוון (בעיקרון זה אומר שלא יוצגו יותר משני עמודים מאותו הדומיין עבור שאילתה ספציפית) ובכך מאפשר לאתרים קטנים להתמקם במיקום טוב יותר על ביטויים שלרוב אתרי ענק היו ממוקמים.

בפועל – עדיין ניתן לראות אתרים שמככבים עם 2 תוצאות ואף יותר – אבל כנראה זה עדיין שיפור לעומת המצב שהיה לפני כן.

כמו כן – כמו בכל עדכון, בפועל את רוב השינויים מרגישים בחו”ל בדגש על ארה”ב.

ציון של גוגל על עדכון של הגיוון בתוצאות

חברת Searchmetrics פרסמה מחקר שמציג את הירידה במספר ההופעת של אתרים גדולים וזהו בערך הסיכום של השינויים:

  • שאילתות שהחזירו יותר מ3 כתובות URL מאותו דומיין ירדו במספר ההופעת בדף תוצאות החיפוש כמעט ל- 0
  • שלוש כתובות Url מדומיין אחד מופיעות כעת עבור 3.5% בלבד ממילות המפתח, ירידה של כמעט מחצי מ -6.7%
  • שיעור מילות המפתח עבורן מוצגות שתי כתובות Url מדומיין יחיד, עלה מעט: מ -43.6% לפני העדכון ל -44.2% לאחר מכן.

מתוך Searchmetrics: מספר ה-URLים פר דומיין לפני ואחרי העדכון

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

העתיד נראה ורוד

יכול להיות שאנחנו נמצאים, לפני עדכון ליבה נוסף שישנה שוב את התוצאות של גוגל אבל נכון להיום, נראה שדווקא מי שעבד קשה ולא הזניח את הפרטים הקטנים יראה את האור של המקומות הראשונים בדף התוצאות הכה נחשק של גוגל.

מה זה אומר בתכל’ס

 בגדול, העדכון האחרון של גוגל מעיד על כך שבנישות מסויימות, החברים ב- Google מעדיפים רלוונטיות כך שאם יש לכם תוכן שעונה על כוונת המשתמש (intent) והאתר שלכם בנוי על בסיס אופטימיזציה איכותית וכמובן, אם אתם עוזרים ל- GoogleBot להבין את ההיצע של האתר שלכם, יש לכם הזדמנות די טובה לשלוט במשחקי הכס של דף התוצאות של גוגל.

אז אל תתעצלו ותשקיעו בפרטים הקטנים, אומרים שאלוהים נמצא שם.

האתר שלי סוכר ועדיין חטפתי לאחר העדכון, מה עושים?

כן, גם זה קורה.

יש את האחוז הקטן של האתרים שהם הכי צדיקים בעולם, ועדיין חטפו, בלי סיבה בולטת לעין.

מה עושים במצב כזה? אני ממליץ לפעול כדלקמן:

  • לעשות Audit רציני לכל נושא הקישורים שמפנים לאתר – לחפש קישורי זבל, קישורי ספאם או סתם אתרים ברמה נמוכה שיכול להיות שפוגעים במאמצי הקידום.
  • להריץ גם בדיקה יסודית על עמודי האתר (ממליץ בעזרת Screaming frog) וגם כאן לחפש את הזבל – עמודים רזים, עמודי ארכיון / תגיות מיותרים שלא תורמים לקידום, עמודים בלי אופטימיזציה ו/או בלי מלל ועוד.
  • לבדוק את ה4-5 המתחרים החזקים (שמופיעים בטופ בשאילתות הרלוונטיות) ולחקור מה הם עושים אחרת – ברמת התוכן, האופטימיזציה, הקישורים ועוד.

כל הבדיקות הנ”ל בדרך כלל עוזרות להגיע לאיזשהו קצה חוט ולתרגם את זה למעשים ודברים שאפשר וצריך לשפר בהמשך.

הכי חשוב – לא להתייאש! בסופו של דבר הכל זה אלגוריתם (נדירים האתרים שחוטפים עונש ידני מגוגל). כמו שאתר יורד בתוצאות כך הוא גם יכול להעלות – לפעמים זה עניין של טוויקים קטנים פה ושם, ולפעמים מדובר בשדרוגים יותר משמעותיים אבל כאלו שיכולים לעשות הבדלים גדולים.

עשיתם הכל ועדיין לא יודעים מאיפה להתחיל – אפשר להיעזר ביועץ קידום אתרים 🙂

מאמרים נוספים בתחום שעשויים לעניין אתכם:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו