אז יאללה: על איזה אתר אנחנו מדברים?
אני לא יכול לדבר בשם כולם, רק בשם עצמי. לכן, תהליך SEO נכון בעיניי, שעל פיו אני עובד, הוא כדלקמן:
כל תהליך קידום אתרים אורגני חייב להתחיל במחקר מילים. מחקר מילות מפתח" אולי נשמע קצת כבד – בפועל, בדרך כלל זאת רשימה של כמה עשרות (או מאות) ביטויים אשר מתווים את האסטרטגיה של הקידום.
חשוב להבין שתהליך של קידום אתרים אורגני לא מוגבל למחקר בלבד ובפועל עוד המון ביטויים יתקדמו כחלק מהתהליך. אבל מחקר המילים עוזר למקד ולמדוד התקדמות במונחים ספציפיים. המדדים החשובים באמת המעידים על הצלחת הפרוייקט הם כמות הכניסות הרלוונטיות וכמות הלידים / מכירות שמגיעה מהאתר.
מבלי להיכנס ליותר מדי מילים גבוהות, אסטרטגיה של קידום אתרים אורגני היא למעשה מעין מיפוי של הפרוייקט הכולל תכנון המהלכים שיביאו לקידום אפקטיבי: איזה עמודים דורשים אופטימזיציה (לרוב? כולם!), כיצד מתעדפים על העבודה על האתר (רלוונטי בעיקר לאתרים גדולים עם מאות ואלפי עמודים), מהם 20% מהפעולות שיביאו ל-80% מהאפקט בזמן הקצר ביותר (אנו משתדלים מאד להיות יעילים בתהליך), איך מחלקים את הקישורים החיצוניים לאתר ועוד.
אופטימיזציה זהו לא שלב בתהליך, כי עבודת האופטימיזציה למעשה לא מסתיימת לעולם. בתהליך SEO, אין באמת תקרת זכוכית ולאין גבול לדברים שאפשר לשפר באתר מכל הבחינות – קישורים, מהירות, תשתית טכנית, תוכן, חווית משתמש ועוד – אין לזה סוף!
תוסיפו לזה את העבודה שגם המתחרים שלכם עושים בדיוק את אותן פעולות (ברמה כזו או אחרת), מה שמייצר מצב שגם אתרים חזקים מאד יש צורך לתחזק ולקדם כל הזמן, על מנת לשמור על רמת קידום גבוהה ולא לאבד לאט לאט את המיקומים והכניסות לאתר.
קישורים הם המקבילה של המלצות בעולם האמיתי. מכירים "איציק שלח אותי"? אז כזה, רק באינטרנט 🙂
מה זה אומר? אחד החידושים שגוגל הביאו עימם בעולם החיפוש, הם התחשבות בקישורים כגורם משמעותי בדירוג אתרים – מתוך הנחה שככל שאתר מסוים מקבל יותר אזכורים וקישורים מאתרים אחרים, בדגש על אתרים רלוונטיים וחזקים בתחומם, הוא כנראה אתר שאנשים אוהבים וכזה שראוי להיות מדורג גבוה בתוצאות החיפוש.
בלי להאריך יותר מדי – גוגל של היום הם הרבה יותר מתוחכמים בניתוח קישורים (כי נוצר המון ספאם בנושא עם הזמן) אבל עדיין קישורים הם אחד הגורמים החשובים ביותר בעולם ה-SEO.
קישורם חיצוניים, בדומה לאופטימזיציה – יש לעשות כל הזמן (כל עוד התחרות דורשת שזה בדרך כלל המקרה).
בקיצור – קשה עד בלתי אפשרי לקדם אתר ללא קישורים (בין אם בוצעו באופן טבעי ובין אם במסגרת קידום אורגני), במיוחד בתחומים עם תחרות גבוהה.
אבל אין לכם מה לדאוג – התשתית שלי מכילה קרוב ל-400 אתרים מהם אני מוציא קישורים לאתרים אותם אני מקדם. בתשתית שלי הושקעו מאות אלפי שקלים ומי שנהנה מזה הם הלקוחות שלי 🙂
בעקרון, שלבים 1+2 בתהליך קידום בגוגל הם סוג של חד פעמיים (לא מדויק, כי מומלץ לרענן מחקר ואסטרטגיה מדי פעם), אבל אופטימיזציה, קישורים ובקרה הם שלבים שיש לעשות בכל משך חיי פרויקט של קידום אתרים בגוגל!
בקרה ושיפורים זה אומר = להיות במעקב אחרי ההתקדמות, למדוד המרות, לשפר יחס המרה, טקסטים וכל דבר שצריך על מנת שהאתר יתקדם בצורה אופטימלית. לחפור באנליטיקס ובסרץ' קונסול של גוגל וגם בכלים נוספים על מנת למקסם את התהליך.
כאשר המצב בישראל הוא שלמעלה מ- 97% מהגולשים מחפשים כמעט כל דבר בגוגל, קידום אתרים בגוגל היום אינה פריבילגיה, כי אם כורח המציאות.
גם אם הינך עסק קטן ודל בתקציב, עדיין תהליך קידום אתרים אורגני יכול להיות אפקטיבי עבורך. על ידי בחירה חכמה של ביטויים ממוקדים יותר ותחרותיים פחות, ניתן בהחלט להביא לתוצאות תוך זמן יחסית קצר ובתקציבים סבירים.
בהנחה שאתה לא רואה את העסק שלך כמשהו זמני לשנה-שנתיים הקרובות וזהו, הרי שככל שמקדימים להשקיע בתהליך של קידום אורגני בגוגל, כך תוכל לקצור את הפירות מוקדם יותר – ותוכל להנות מטראפיק אורגני על בסיס קבוע, שלא תמיד צריך לשלם עליו הון תועפות לאורך זמן.
המטרה הבסיסית של קידום בגוגל היא לחזק את האתר כיחידה שלמה (הוליסטית) ולגרום לו להיחשף על כמה שיותר ביטויים פוטנציאליים שקהל היעד שלו מחפש. במידה והצלחנו "לשכנע" את גוגל שאנחנו ראויים להופיע במקומות הראשונים – הוא יצ'פר אותנו וכך נזכה לטראפיק איכותי ולאורך זמן.
את האיך – תשאירו לי 😊
אחד הדברים היפים באינטרנט – זה שכל "פלוץ" (סליחה על הביטוי) יכול להראות כמו אימפריה של ממש. גם עסקים קטנים יכולים לעקוף מפלצות, במידה והשכילו להשקיע בדיגיטל (בדגש על קידום בגוגל) מספיק מוקדם ובכך לעקוף עסקים שגדולים מהם פי כמה וכמה.
יש לא מעט עסקים גדולים שמרגישים שאין להם צורך "בכל הדיגיטל הזה" ומוותרים מראש, וכאן נכנסת הזדמנות לעסקים קטנים ובינוניים, שכל כך צמאים ללידים מהאינטרנט על מנת להגדיל את העסק שלהם או לפחות להשאיר אותו חי, קיים ומתפקד. קידום אתרים אורגני – עושה בדיוק את זה.
בתור מי שנהנה מטראפיק אורגני על בסיס קבוע מהאתר הזה שאתם נמצאים בו כרגע, ולא הסתמך כמעט בכלל על טראפיק ממומן, אני יכול להגיד שהשקעה לטווח ארוך בקידום האתר שלי היא הדבר הכי נכון שעשיתי מבחינה עסקית.
הופעה בתוצאות האורגניות בגוגל היא ממש כמו להכות בברזל בעוד הוא חם. להבדיל מפרסום בפייסבוק למשל, ששם הפרסומת פשוט "נדחפת" לך בזמן שאתה גולל בפיד – המשמעות של להופיע ראשון, או בין הראשונים בגוגל (בדגש על התוצאות האורגניות), היא אדירה לכל עסק. לא חסר סיפורים שקידום יעיל משנה חיים של עסקים ומשפחות שלמות.
מחקר מבית Conductor שבדק נתונים של מעל 310 מילון גולשים ובכמה עשרות אתרים, מצא כי 64% אחוז מהטראפיק הכולל – מגיע מהאורגני. אין זה מפתיע שכן גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ואחראי על חלק משמעותי מאד מתנועה לאתרי אינטרנט בעולם.
העסק שלך לא באמת יכול להרשות לעצמו לא ליהנות מהתנועה הזאת, נכון?
לקבלת הצעה לקידום האתר מלאו את הטופס >>