למה קידום אתרי אינטרנט עם דניאל זריהן?
אז יאללה: על איזה אתר אנחנו מדברים?
לרוב הלקוחות יש את השאלות הקבועות על קידום אתרים. ריכזתי לכם כאן את השאלות הנפוצות ביותר על קידום אורגני.
כאשר המצב בישראל הוא שלמעלה מ97% מהגולשים מחפשים כמעט כל דבר בגוגל, קידום אתרים בגוגל היום אינה פריבילגיה, כי אם כורח המציאות.
גם אם הינך עסק קטן ודל בתקציב, עדיין תהליך קידום אתרים אורגני יכול להיות אפקטיבי עבורך. על ידי בחירה חכמה של ביטויים ממוקדים יותר ותחרותיים פחות, ניתן בהחלט להביא לתוצאות תוך זמן יחסית קצר ובתקציבים סבירים.
בהנחה שאתה לא רואה את העסק שלך כמשהו זמני לשנה-שנתיים הקרובות וזהו, הרי שככל שמקדימים להשקיע בקידום אורגני בגוגל, כך תוכל לקצור את הפירות מוקדם יותר – ותוכל להנות מטראפיק אורגני על בסיס קבוע, שלא תמיד צריך לשלם עליו הון תועפות לאורך זמן.
המטרה הבסיסית של קידום בגוגל היא לחזק את האתר כיחידה שלמה (הוליסטית) ולחשוף אותו על כמה שיותר ביטויים פוטנציאליים שקהל היעד שלו מחפש. במידה והצלחנו "לשכנע" את גוגל שאנחנו ראויים להופיע במקומות הראשונים – הוא יצ'פר אותנו וכך נזכה לטראפיק איכותי ולאורך זמן. את האיך – תשאירו לי 😊
אחד הדברים היפים באינטרנט – זה שכל "פלוץ" (סליחה על הביטוי) יכול להראות כמו אימפריה של ממש. גם עסקים קטנים יכולים לעקוף מפלצות, במידה והשכילו להשקיע בדיגיטל (בדגש על קידום בגוגל) מספיק מוקדם ובכך לעקוף עסקים שגדולים מהם פי כמה וכמה.
יש לא מעט עסקים גדולים שמרגישים שאין להם צורך "בכל הדיגיטל הזה" ומוותרים מראש, וכאן נכנסת הזדמנות לעסקים קטנים ובינוניים, שכל כך צמאים ללידים מהאינטרנט על מנת להגדיל את העסק שלהם או לפחות להשאיר אותו חי, קיים ומתפקד. קידום אתרים אורגני – עושה בדיוק את זה.
בתור מי שנהנה מטראפיק אורגני ממש באתר הזה שאתם נמצאים בו כרגע, ולא הסתמך כמעט בכלל על טראפיק ממומן, אני יכול להגיד שהשקעה לטווח ארוך בקידום האתר שלי היא הדבר הכי נכון שעשיתי מבחינה עסקית.
הופעה בתוצאות האורגניות בגוגל היא ממש כמו להכות בברזל בעוד הוא חם. להבדיל מפרסום בפייסבוק למשל, ששם הפרסומת פשוט "נדחפת" לך בזמן שאתה גולל בפיד – המשמעות של להופיע ראשון, או בין הראשונים בגוגל (בדגש על התוצאות האורגניות), היא אדירה לכל עסק. לא חסר סיפורים שקידום יעיל משנה חיים של עסקים ומשפחות שלמות.
מחקר מבית Conductor שבדק נתונים של מעל 310 מילון גולשים ובכמה עשרות אתרים, מצא כי 64% אחוז מהטראפיק הכולל – מגיע מהאורגני. אין זה מפתיע שכן גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ואחראי על חלק משמעותי מאד מתנועה לאתרי אינטרנט בעולם.
העסק שלך לא באמת יכול להרשות לעצמו לא ליהנות מהתנועה הזאת, נכון?
בתרגום פשוט, אורגני = טבעי.
בהקשר של קידום אתרים, הכוונה היא לקידום התוצאות הרגילות / הטבעיות בגוגל – כלומר אלו שגוגל מציגים על פי האלגוריתמים שלהם בסדר מיון יורד, בכל חיפוש שאנו מבצעים בגוגל מדי יום.
הסוג השני של התוצאות הן תוצאות ממומנות, כלומר תוצאות שאנשים (כמוני וכמוכם) משלמים עליהן כסף פר קליק.
קידום בגוגל מתבצע ב-2 ערוצים: אורגני וממומן. לכל אחד היתרונות והחסרונות שלו. אני לא בא לשכנע אותך לעשות קידום אורגני ולא ממומן, אבל אני פשוט מאמין באורגני הרבה יותר לטווח ארוך. אני בהחלט חושב שעסק חדש צריך ללכת גם על זה וגם על זה, במידה והתקציב מאפשר. יחד עם זאת, קידום ממומן לא מתאים לכל עסק – במיוחד לא למי שמוכר מוצרים עם שולי רווח צרים מאד. בנוסף, מחירי הקליקים היום בשמיים והכל נורא תחרותי. קידום אורגני לעומת זאת – יכול להתאים ל- 99% מהעסקים.
במידה ונושא זה מעניין אותך ובא לך יותר להתעמק – ערכתי השוואה ממש ממש רצינית בין קידום אורגני וקידום ממומן, ויש אפילו שאלון בסוף שיעזור לך להחליט מה מתאים לך יותר 🙂
כן, זה לוקח זמן, כן יש שינויים, וכן, גוגל יציב כמו חולה פרקינסון על רכבת הרים, אבל היי – בשורה התחתונה, כמו שאמרתי, הטראפיק שמגיע מהאורגני הוא האיכותי ביותר בהשוואה לכל ערוץ אחר באינטרנט. אתרים המדורגים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל זוכים להרבה יותר הערכה מהגולשים, כי "גוגל חותם עליהם" – אם גוגל החליט שלאתר X מגיע להיום בתוצאות הראשונות על חיפוש כזה וכזה, זאת אומרת שהוא שווה משהו.
זאת, להבדיל מתוצאה ממומנת שברור שמישהו שילם כסף עליה – וכן, היום כולם יודעים שככה זה עובד, אפילו סבתא שלי.
עשיתי גם וידאו בנושא:
בהנחה שאתה לא רואה את העסק שלך כמשהו זמני לשנה-שנתיים הקרובות וזהו, הרי שככל שמקדימים להשקיע בקידום אורגני בגוגל, כך תוכל לקצור את הפירות מוקדם יותר – ותוכל להנות מטראפיק אורגני על בסיס קבוע, שלא תמיד צריך לשלם עליו הון תועפות לאורך זמן.
המטרה הבסיסית של קידום בגוגל היא לחזק את האתר כיחידה שלמה (הוליסטית) ולחשוף אותו על כמה שיותר ביטויים פוטנציאליים שקהל היעד שלו מחפש. במידה והצלחנו "לשכנע" את גוגל שאנחנו ראויים להופיע במקומות הראשונים – הוא יצ'פר אותנו וכך נזכה לטראפיק איכותי ולאורך זמן. את האיך – תשאירו לי 😊
אחד הדברים היפים באינטרנט – זה שכל "פלוץ" (סליחה על הביטוי) יכול להראות כמו אימפריה של ממש. גם עסקים קטנים יכולים לעקוף מפלצות, במידה והשכילו להשקיע בדיגיטל (בדגש על קידום בגוגל) מספיק מוקדם ובכך לעקוף עסקים שגדולים מהם פי כמה וכמה.
יש לא מעט עסקים גדולים שמרגישים שאין להם צורך "בכל הדיגיטל הזה" ומוותרים מראש, וכאן נכנסת הזדמנות לעסקים קטנים ובינוניים, שכל כך צמאים ללידים מהאינטרנט על מנת להגדיל את העסק שלהם או לפחות להשאיר אותו חי, קיים ומתפקד. קידום אתרים אורגני – עושה בדיוק את זה.
בתור מי שנהנה מטראפיק אורגני ממש באתר הזה שאתם נמצאים בו כרגע, ולא הסתמך כמעט בכלל על טראפיק ממומן, אני יכול להגיד שהשקעה לטווח ארוך בקידום האתר שלי היא הדבר הכי נכון שעשיתי מבחינה עסקית.
הופעה בתוצאות האורגניות בגוגל היא ממש כמו להכות בברזל בעוד הוא חם. להבדיל מפרסום בפייסבוק למשל, ששם הפרסומת פשוט "נדחפת" לך בזמן שאתה גולל בפיד – המשמעות של להופיע ראשון, או בין הראשונים בגוגל (בדגש על התוצאות האורגניות), היא אדירה לכל עסק. לא חסר סיפורים שקידום יעיל משנה חיים של עסקים ומשפחות שלמות.
מחקר מבית Conductor שבדק נתונים של מעל 310 מילון גולשים ובכמה עשרות אתרים, מצא כי 64% אחוז מהטראפיק הכולל – מגיע מהאורגני. אין זה מפתיע שכן גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ואחראי על חלק משמעותי מאד מתנועה לאתרי אינטרנט בעולם.
העסק שלך לא באמת יכול להרשות לעצמו לא ליהנות מהתנועה הזאת, נכון?
אוקיי, זאת נקודה רגישה 🙂
לקידום אתרים יש יתרונות רבים, אבל חסרון אחד מרכזי – זה תהליך איטי שלוקח זמן.
כמה זמן? זה מאד תלוי ב:
אז אין על זה תשובה חד משמעית שנכונה לכולם. וזה גם לא ממש תהליך שיש לו סוף מוגדר – כי הרי תמיד יש צורך לתחזק ולקדם על מנת לא לאבד יתרון מול המתחרים (אלא אם כן זה תחום בלי תחרות אבל כמעט אין כאלו).
בגדול? סדר גודל של החל מכמה חודשים בודדים ועד לשנה וגם הרבה יותר מכך לתחומים מאד תחרותיים, על מנת להופיע בעמוד הראשון.
גם כאן זה מאד תלוי בסעיפים שציינתי לעיל, וגם משתנה ממקום למקום.
קידום אתרים זה לא מוצר מדף וצריך לתמחר כל מקרה לגופו.
כמו כן – אם תפנו ל-3 ספקים שונים, תקבלו ככל הנראה 3 מחירים שונים (לפעמים גם בפערים משמעותיים).
הבעיה? יש לא מעט חאפרים בשוק ומחיר נמוך מדי בהחלט צריך להדליק נורת אזהרה. אי אפשר להיות מומחה קידום אתרים ולקחת מחירים זולים מאד, זה לא עובד.
כתבתי בהרחבה על מחירי קידום אתרים, אבל בגדול? הממוצע בשוק לקידום אתר זה בטווח של 2000-2500 ש"ח בחודש (לפני מע"מ).
הרבה פונים אליי לגבי קידום בגוגל ומתלבטים האם לבחור בחברה או מקדם פרילנסר. בתכלס, יש יתרונות וחסרונות לכאן או לכאן. אני התחלתי כפרילנסר וכיום אני חברה קטנה, אבל מה זה משנה? בסופו של דבר – זה מתחיל ונגמר בחומר האנושי מולו אתם עובדים. כשבאים לבחור חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים, שאלו את עצמכם:
יש עוד הרבה שאלות שצריכות להישאל – ואם אתם לא בטוחים, אתם יכולים פשוט ליצור איתי קשר. אני במרחק קליק/צ'אט/מייל/שיחה – מה שתרצו.
אני שמח ששאלת 🙂
אז לאחר שהחלטנו להתקדם עם קידום בגוגל – מה קורה מעכשיו?
אצלי לפחות, התהליך הוא כזה:
התשובה המהירה היא לא.
למה?
כי זה לא מקצועי ולא אחראי להתחייב על תהליך שבו אין לך שליטה של 100% – בדיוק כמו שעורך דין לא יכול להתחייב על הצלחה בתיק או כמו שרופא לא יכול להתחייב על 100% ריפוי המחלה. ואם נדבר יותר בעולמות הפרסום – גם בפרסום ברדיו או בשלטי חוצות לא מבטיחים לכם תוצאות – רק ביצוע.
יוצאי דופן הן התחייבויות להישגים קטנים כמו לקדם ביטוי הזוי שאף אחד לא מחפש למקום 1 שזה באמת לא אתגר גדול.
אבל אני לא בקטע של המשחקים.
אז על מה אני כן יכול להתחייב?
לעומת זאת – זה עניין הדדי ואני גם לא דורש התחייבות מהלקוח. נשמע לי הוגן, לא?
להשארת פנייה זריזה לגבי קידום אתר