לידים לא איכותיים ואיך לשפר את איכות הלידים האורגניים?

כמה קל ומסוכן לשכוח מה המטרה של פרוייקט SEO.

בתוך כל אתגרי התוכן, קישורים, מהירות טעינה, בעיות טכניות, בתוך כל השגעונות והתהפוכות של גוגל, השינויים בדירוגים, בתנועה, בהמרות, האם אנחנו זוכרים מה מטרת הלקוח? מה השורה התחתונה?

ברוב הפרוייקטים השורה התחתונה היא כמות הלקוחות הטובים שהקידום האורגני מכניס ללקוח שלכם. עם טראפיק ודירוגים לא הולכים למכולת. וגם לא עם לידים, או מה שנראה לנו באנליטיקס כמו לידים. הלקוח צריך מאיתנו רק את הלידים הטובים והמדוייקים. אלו שהומרו ללקוחות טובים.

לטראפיק אורגני יש פוטנציאל להיות האיכותי ביותר. אז איך יכול להיות שהלקוח מתלונן שהלידים לא נסגרים? 😕 הנה אני מסבירה.

למה הלידים לא נסגרים?

קודם כל: היו מודעים לפערים

בשיחות השוטפות עם הלקוח, דברו על הפערים בין מה שאתם רואים כלידים, לבין המצב אצלו. בדקו איתו את מצב הלידים, עד כמה הלידים האורגניים מייצרים פניות איכותיות ומה הסיבות המרכזיות שלידים לא הופכים ללקוחות.

לא תמיד זה מדיד בצד של הלקוח, לא תמיד מנהל השיווק מקבל תמונה מפורטת מספיק מאנשי המכירות, לא תמיד יש מעקב מסודר מרמת מקור התנועה ועד לשלב הסגירה, אבל נסו מהצד שלכם לסייע ככל שניתן במדידה, מעקב ודיווח.

לפעמים דוקא בעסקים קטנים, השיחות האלו הן היעילות והתורמות ביותר, לא תאמינו כמה אפשר ללמוד ולשפר באתר מ 5 דקות הקשבה ללקוח.

לקוחות שמשתפים באופן ענייני ומדויק (להבדיל מהז’אנר שרק מקטר כדי להכות בחמור או להוריד מחיר…), הם הלקוחות שיצליחו להפוך את עבודת הקידום לאפקטיבית הרבה יותר.

3 הבעיות הנפוצות שמייצרות לידים אורגניים באיכות נמוכה

#1 הבעיה: הטראפיק מגיע מהביטויים הלא נכונים, התוצאה: הלידים לא רלוונטים בעליל

מביך להודות😔, אבל קורה לכולם וקרה גם לנו, הביטויים שייצרו הכי הרבה טראפיק אורגני לאתר, היו פשוט לא רלוונטיים לעסק.

פוסט בבלוג של רופאה בו היא סיפרה איך עיצבה את הקליניקה או מאמר על ניקוי שטיחים שהעלינו לאתר למכירת שטיחים סתם כי נגמר לנו על מה לכתוב 🙄 או דף ישן על שירות שהלקוח כבר פחות רוצה לתת. ויש עוד המון דוגמאות. בטוחה שנתקלתם.

למה זה קורה? איך קרה שדוקא תחומים נישתיים שלא קידמנו זכו להצלחה מסחררת? קודם כל, כי התחומים האלה פחות תחרותיים. שנית, כשכותבים אותנטי ולא קידומי/מתאמץ/שיווקי – גוגל והגולשים אוהבים את זה. אז מה עושים?

פתרונות לדוגמא:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

  • אחת הלקוחות התלוננה בפנינו שהיא מקבלת פניות למוצר שהם פחות רוצים למכור כרגע וביקשה להסיר זמנית את הדף מהאתר. זו דוגמא קלאסית לפער בין הלידים המשמחים 😁 שאנחנו ראינו באנליטיקס לבין מה שבאמת קרה אצל הלקוחה.
    במקום להסיר את הדף, יצרנו שת”פ עם 3 בעלי אתרים שכן מוכרים את המוצר. עידכנו את תוכן הדף כך שישווק אותם ויקשר אליהם וקיבלנו מהם בתמורה קישורים חזקים.
    (אגב, הדוגמא הזו זכורה לי היטב, כי הצלחנו לקבל בה שני קישורי פוטר וקישור אחד מדף בית ואלו הקישורים שעזרו לנו להביא את הביטוי המרכזי של האתר ממקום שני למקום ראשון).
    בכל מצב של טראפיק מביטוי לא מדויק, נסו לחשוב למי הטראפיק הזה כן יכול לעזור ואיך הלקוח שלכם יכול להרויח מזה קידום של מוצרי הליבה שלו).
  • במצבים אחרים, שינינו את התוכן, כך שיוביל יותר לתחום הליבה. כך למשל מאמר על ניקוי שטיחים באתר למכירת שטיחים, יכול להסביר גם מתי הכתמים לא ירדו ואיך לבחור שטיח חדש מבד שדוחה כתמים. בידקו יחד עם הלקוח מתי ואיך אפשר לשפר רלוונטיות בדפים שלכאורה לא רלוונטים.
    זה לא יעלה בהמון את איכות ההמרות, אבל מכיון שמדובר בדפים עם טראפיק גבוה, גם שיפור קטן בהמרות עשוי ליצור שינוי משמעותי.
  • ומה אם זה ממש לא? מה אם מדובר במתכון לעוגיות באתר לייעוץ פיננסי? נוזפים בלקוח או בעצמכם שנתתם לזה לקרות. מוחקים את הדף (לא 301) ומברכים את עצמכם על הרעש שניקיתם מהאנליטיקס ומהלקוח, ועל השיפור שעשיתם במיקוד האתר.

אם בביטויים רלוונטיים לאתר עסקינן הנה סרטון של דניאל על ביצוע מחקר מילות מפתח, הקשיבו ושננו (המלצה אישית😉)

#2 הבעיה: הטראפיק מגיע מביטויי Top of the funnel או מביטויים כלליים מידי, התוצאה: הלידים לא מבושלים

מסע החיפוש של הגולש מתחיל בחיפוש מידע (top of the funnel), נמשך למחקר ומתנקז למציאת פתרון ורכישה.

כמקדמי אתרים, אנחנו שואפים לקדם ביטויים לאורך כל המסע הזה, כדי לתפוס כמה שיותר גולשים שנמצאים בכל שלבי המשפך השיווקי.

דוגמאות לביטויי חיפוש במשפך:

  • חיפוי קירות -> חיפוי בטון -> חיפוי בטון מוחלק->*ליד*
  • פריחה בעור->טיפול בפריחה->קרם טבעי לפריחה->*ליד*
  • תסמינים לחרדה->טיפול בחרדה->טיפול CBT בחרדה-> מטפל CBT בבאר שבע->*ליד*

אם הלקוח שלכם מתלונן על לידים לא מספיק מבושלים, יתכן שהם מגיעים מביטויי ראש המשפך או מביטויים כלליים מידי.

הפתרון:

  • וודאו שאתם מקדמים גם את ביטויי תחתית המשפך. הם מבושלים יותר ועשויים לייצר ערך גבוה יותר ללקוח.
  • את התנועה מדפי ראש המשפך, שמייצרת לידים לא מבושלים, תבשלו לאט יותר: באתר עצמו, בקמפיין דיוור, רימרקטינג וכד’. אלו גולשים שרק התחילו את המסע וזקוקים לזמן כדי לרכוש. בזמן הזה תהיו איתם ותעזרו להם להבשיל למקומות הנכונים.

#3 הבעיה: התוכן לא מספיק אותנטי, התוצאה: הלידים קרים

הדוגמא הקיצונית לתוכן לא אותנטי שמייצר לידים קרים היא אתרי לידים. מי שקנה לידים מאתרים כאלה, מכיר את זה.

אם הלקוח מתלונן שהפונים קרים, לא מביעים ענין בערך שהוא מציע, לא מבינים מספיק לאן הגיעו, יתכן שהתוכן שממנו הגיעו, לא היה מספיק אותנטי.

הפתרונות:

  • אחת ולתמיד: אל תזמינו מאמר על “השכרת מתנפחים בשרון”. לביטויי הכסף, ביטויי השירות, ביטויי תחתית הפאנל צריכים לכתוב דף שירותי שיווקי שמציג את השירות/מוצר. זה לחלוטין לא מאמר.
    הלקוח חייב להיות מעורב בבניית הדף הזה ורצוי שגם כותב שיווקי. זו לא עבודה לכותב תוכן רגיל ולרוב גם לא אחריות של מקדם האתר. רמת המעורבות של הלקוח בדפים השיווקיים חייבת להיות גבוהה. צריכה להיות עבודה שוטפת של עדכון, שיפור ודיוק הדפים השיווקיים בהתאם למה שיש לחברה להציע, כדי שהלידים יגיעו עם תשוקה למוצר.
  • גם המאמרים צריכים להיות אותנטים. חלק גדול מהתנועה כאמור מגיע מהביטויים הכלליים, אל דפי המידע. מרבית מקדמי האתרים כבר למדו שכדי להתקדם, הם חייבים ליצור דפים עם תוכן איכותי ומקיף ועם חווית משתמש טובה. אבל זה לא מספיק. גם במאמרים צריך להשמע הקול האותנטי של הלקוח.
    כל מאמר שעולה לאתר חייב לעבור דרך הלקוח. אם הלקוח מאשר את המאמר בלי שהוסיף את הקול שלו, הבידול שלו, המסר שלו, שלא יתפלא שהוא מקבל לידים קרים.

ואם אמרנו תוכן אמרנו דניאל זריהן, אז הנה 11 דרכים איך לייצר תוכן לאתר

לסיום, עד כמה באמת איכות הלידים קשורה לקידום האורגני וכמה לגורמים האחרים?

מניתי כאן 3 סיבות ללידים לא איכותיים, שקשורות בעיקר לעבודת הקידום האורגני: איכות ורלוונטיות הטראפיק האורגני, בחירת ביטויי המפתח לקידום והתוכן עצמו.

לתוכן יש קשר הדוק לקידום האתר, אבל ככל שהלקוח יהיה מעורב בו יותר, כך איכות הלידים תעלה.

איכות הליד קשורה כמובן בעיקר בכוחו של המותג, הטראסט והמוניטין שלו. זה נושא חשוב לכשעצמו אבל לא בתחום האחריות הישיר של מקדם האתר.

לתשומת ליבכם סיבה נפוצה נוספת לירידה באיכות הלידים: שיפור ההנעות לפעולה. ככל שאתם מניעים יותר לפעולה, יוצרים אפשרויות מהירות וקלות יותר ליצירת קשר, אחוז הפניות האיכותיות יירד אבל כמות הפניות תעלה. יש מי שזה מתאים לו ויש מי שפחות.

ולבסוף, צריך לזכור: אתרים שלא עושים שיווק מקבלים לידים איכותיים יותר (!)

אם הלקוח מתלונן שפעם היו לו פניות איכותיות יותר, קחו את זה בחשבון. לפני שהתחיל לשווק, הפניות שהגיעו אליו היו מחיפוש שם המותג, מפה לאוזן, או מחיפושים מאד מאד ממוקדים. מן הסתם אלו היו פניות איכותיות יותר.

ככל שמרחיבים את השיווק, כך מקבלים יותר תנועה ויותר פניות. הכמות עולה, אבל האיכות יורדת.

כמקדמי אתר, יש לכם יכולת אדירה לשפר את כמות הפניות, ויכולת (מוגבלת) לשפר את איכותן. ככל שתצליחו, כך יתחזק המותג והמוניטין שלו, והמנוע הזה יאפשר המשך השקעה במיתוג, באתר, בשיווק ובקידום.

מיכל כהן, בעלת חברת וובגורו קידום אתרים ומיזם Experts לפגישות ייעוץ כלכלי אונליין עם מומחים פיננסיים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו