052-9095200

קידום אורגני בגוגל: למה זה הערוץ הכי משתלם שיש לטווח ארוך?

סביר יהיה להניח שבשלב כזה או אחר של הקמת העסק התלבטתם בסוגיה שהיא, איך נאמר את זה בעדינות, די קריטית בכל הסיפור הזה של ההצלחה של העסק: מאיפה לעזאזל מביאים לקוחות?

כולם מספרים לכם כל הזמן איך בעידן הדיגיטלי אתם יכולים להביא לקוחות בלחיצת כפתור, ולאחר הקמה של כמה וכמה קמפיינים ראיתם באמת שיש כמה גולשים שבאמת טרחו להגיע אליכם לאתר אבל סל המוצרים, לעומת זאת, נשאר ריק. לחלופים – האתר יפה ומביא כניסות פה ושם, אבל כמעט ולא מביא פניות.

קידום אורגני בגוגל

מה עושים? איפה מוצאים את הלקוחות שגם ירצו לבקר באתר שלכם וגם יהיו מוכנים לשלוח יד אל הכיס?

התשובה היא, איך לא, קידום אורגני בגוגל.

רוצים לקדם את הארת שלכם ולא בטוחים אם עדיף להשקיע בקידום אורגני או קידום ממומן? או אולי שניהם? המאמר הבא יעזור לכם להבין את היתרונות המשמעותיים של קידום אורגני בגוגל על פני כל ערוץ שיווק אחר.

אז מה זה קידום אורגני בגוגל?

לפני הכל, אתם מוזמנים לצפות בסרטון בו אני מסביר על קידום אורגני בגוגל:

קידום אתרים בגוגל (בדגש על קידום אורגני) מתייחס לאוסף של פעולות שבאמצעותן תוכלו לשפר בצורה משמעותית את הדירוגים של עמודי האתר שלכם בדפי תוצאות החיפוש, עבור ביטויי מפתח רלוונטיים.

מכירים את זה שאתם נכנסים לגוגל ורואים שם מודעות ממומנות? מצוין.

אז זאת ממש לא הכוונה.

קידום אתרים אורגני בגוגל מתייחס לתוצאות הטבעיות (לא הפרסומות) במנוע החיפוש, אותן תוצאות שהגולשים נותנים בהן יותר אמון ונוטים יותר ללחוץ עליהן.

ככה זה נראה לשם ההמחשה:

קידום אורגני בגוגל: ההבדל בין תוצאות אורגניות וממומנות
קידום אתרים בגוגל: ההבדל בין תוצאות אורגניות וממומנות בגוגל

קידום אתרים אורגני: אז מה בתפריט?

במאמר הזה אנסה להסביר לכם מדוע לאורך זמן, תחת ההנחה שהעסק שלכם יציב וממשיך לספק שירותים, והערוץ שנקרא קידום אתרים אורגני בגוגל (או SEO) עדיף ומשתלם בהרבה על כל ערוץ שיווק דיגיטלי אחר.

יאללה. מתחילים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

1. עלות קבועה מול עלות לקליק

היתרון הברור שמספק תהליך קידום אתרים בגוגל לאורך זמן, על פני פרסום בגוגל, הוא יצירת עלות חודשית קבועה.

באמצעות תהליך קידום אורגני, תשקיעו בכל חודש את הסכום שהגדרתם בכתיבת תוכן, בביצוע אופטימיזציה ובבניית קישורים ומכאן השמיים הם הגבול.

הטראפיק האורגני שתקבלו, לעומת זאת, לא רק שלא יהיה קבוע, אלא, אם תעשו עבודה נכונה, רק יגדל.

זה אומר שאם יש לכם כוונה להריץ את האתר לאורך זמן, באמצעות השקעה מינורית יחסית תוכלו לייצר הישגים משמעותיים ולהזרים לאתר תנועה איכותית של גולשים.

כך למשל, נראה הטראפיק האורגני שלי במשך 5 שנים:

אפקט של קידום אתרים אורגני בגוגל לאורך זמן

לעומת זאת, באפיקים המתבססים על תשלום פר קליק (PPC) – המצב הוא שונה לגמרי.

בתצורת העבודה הזאת, עבור כל כניסה של גולש תצטרכו לשלם.

זה אומר שאם הצלחתם להכפיל את כמות הגולשים שמגיעים לאתר – הכפלתם גם את העלויות שתשלמו בעבור התנועה הזאת.

בתכלס זה אומר שאתם במשוואה קבועה שכל גולש נכנס לאתר בהכרח גוזל לכם כסף.

קידום אורגני אורגני שובר את המשוואה הזאת – כי הוא פשוט מגדיל את הטראפיק לאתר לאורך זמן, באותה עלות של השקעה (למידע נוסף על מחיר קידום אתרים).

2. שיווק כתגובה לפעילות של הלקוח

בתהליך קידום אתרים אורקידום אורגני בגוגל - להכות בברזל כשהוא חםגני בגוגל אתם מייצרים הצעת ערך שניתנת בתגובה לפעילות יזומה של הלקוח.

הרבה יותר קל למכור ללקוח שחיפש את השירות או המוצר שאתם מציעים מאשר ליפול עליו באמצע יום עבודה עם הצעה שיווקית קרה.

כשאתם מייצרים הצעה שיווקית ללקוח בזמן ובמקום שמתאימים לו – אתם מעלים את ההסתברות לכך שהלקוח יסגור אתכם עסקה בצורה משמעותית.

כשאתם מפתיעים את הלקוח בהצעה שיווקית שכלל לא ציפה לה, ובזמן לא נוח מבחינתו, אתם מגדילים בצורה משמעותית דווקא את הסיכוי שהוא ינטוש את האתר שלכם.

יותר מזה – יש לא מעט תחומי עניין שבהם מבלי שהלקוח עצמו פנה אליכם בבקשה לקבל שירות – לא יהיה לכם כל סיכוי למכור לו.

למשל, ניסיתם פעם לשכנע לקוח פוטנציאלי שהוא צריך לתקן פאנצ’ר בגלגל כאשר אין לו בכלל פאנצ’ר כזה?

3. נמנעים מקליקים של מתחרים

בתהליך קידום אתרים אורגני בגוגל, אתם לא חשופים לתופעת הקליקים של המתחרים.

בואו נבין במה מדובר.

נניח לרגע, שבחרתם באחד מן האפיקים שמציע דווקא הקידום הממומן ולא האורגני.

בערוץ הזה, אתם כאמור משלמים על כל קליק של גולש או לקוח פוטנציאלי. אתם מגדירים תקציב יומי, עושים מחקר מילות מפתח ומתחילים לעבוד.

איך מתבזבז התקציב היומי שלכם?

כמובן, ברגע שגולש לגיטימי מקליק על תוצאת החיפוש הממומנת שלכם.

איך עוד מתבזבז התקציב הזה?

נכון, באמצעות הקלקות מרובות של המתחרים שלכם.

זאת הסיבה, שבחישובי העלות והתועלת של קמפיינים ממומנים, בניגוד לקמפיינים אורגניים, צריך לקחת בחשבון גם את עלות הקליקים המזויפים.

העובדה הזאת הופכת הרבה פעמים קמפיינים ממומנים, שעל הנייר נראים כמשתלמים במיוחד בגלל הפער שבין העלות לקליק ובין מחיר המוצר, ללא משתלמים בעליל.

בתהליך קידום בגוגל, כאמור, אתם לא צריכים להיות מודאגים מהסיפור הזה. המתחרים יכולים להקליק על תוצאת החיפוש שלכם כמה שרק ירצו. אתם, מבחינתכם, לא נדרשים לשלם על כך אפילו שקל אחד.

4. קידום אתרים אורגני בגוגל = כניסות רב פעמיות כחלק ממסע הלקוח

קרה לכם פעם שקניתם מכונת כביסה באינטרנט אחרי ביקור אחד רלוונטי באתר?

סביר להניח מאוד שלא.

מה שמאפיין את הפעילות של גולשים רבים באינטרנט שמתעניינים ברכישה של מוצר או שירות הוא ההליכה חזור ושוב.

הם בודקים מחירים, משווים מול המתחרים, מחפשים המלצות, קוראים ביקורות ועוד ועוד.

זאת הסיבה, שמבקר כזה צפוי לבקר באתר שלכם כמה וכמה פעמים לפני שהוא מקבל החלטה על רכישה של מוצר כזה או אחר.

אם אתם עובדים בתצורה של קידום ממומן, שבה אתם משלמים על כל הקלקה של לקוח על תוצאות החיפוש – אתם מבינים ודאי שכל כניסה כזו של לקוח כרוכה בתשלום נוסף.

בערוץ של קידום אתרים אורגני, לעומת זאת, תוכלו להפחית משמעותית את ההוצאה משום שכניסות מרובות של לקוח לא משנות את העלויות שלכם.

5. תחומים בהם גולשים לא נוטים ללחוץ על פרסומות

קידום אורגני בגוגל - יעיל במיוחד עבור מי שמתעלם מפרסומותמודעות ממומנות ופרסומות הן כמובן טובות כל עוד מישהו טורח להקליק עליהן ולרכוש מוצרים או שירותים מבית העסק המפרסם.

בתחומים רבים זה אכן המצב.

יש הרבה אנשים שמוכנים להקליק על מודעות ממומנות ולבצע התקשרות מול בית העסק שעומד מאחוריהן.

אבל נכון למועד כתיבת שורות אלה, יש לא מעט תחומים שבהם הגולשים הפכו עיוורים לחלוטין לפרסומות.

הם מדלגים מעל החלק של המודעות הממומנות באופן חצי אוטומטי, וסורקים אחר התוצאות הטבעיות.

זאת הסיבה, שהרבה מאוד פעמים, תהליך קידום אתרים בגוגל הוא משתלם במיוחד, משום שבנישה שבה פועל בית העסק, גולשים לא נוטים להקליק על תוצאות ממומנות, ואם הם עושים זאת, זה רק כדי לברר פרטים ולקבל מידע, אבל בטח לא כדי לבצע רכישה.

6. להיות שם גם כאשר הלקוח נחשף למותג בערוצים אחרים

עוד יתרון ברור של קידום אתרים אורגני בגוגל, שהופך אותו לערוץ שיווקי משתלם במיוחד, הוא העובדה שהרבה פעמים הקידום האורגני משמש כערוץ ברירת המחדל אליו פונה הלקוח לאחר חשיפה ראשונית בערוץ אחר.

בואו ניקח דוגמה לצורך המחשה.

גולש עושה שימוש ברשת החברתית פייסבוק, נהנה מן התכנים המשותפים בה, משתף, מתייג, עושה לייק, ועוד ועוד.

לפתע, הוא נתקל במודעה פרסומית שדווקא מעניינת אותו…

הוא מקליק עליה, ומופנה לדף הנחיתה שמסביר לו על היתרונות של המוצר או השירות. הגולש ממש מתרשם מן האיכות של המוצר אבל אין לו כל סמכות לקבל החלטה לרכוש את המוצר הזה.

הוא מתייעץ עם אשתו, שמאשרת לו להמשיך בתהליך, ועכשיו הוא נמצא בדילמה: איפה הוא מוצא את המודעה הזאת שוב?

אם הלקוח זוכר את שם המותג, השירות או המוצר, הוא יפנה לחפש אחריהם בגוגל.

היתרון, אם כך, של קידום אתרים בגוגל, בא לידי ביטוי לא רק כשגוגל היא הבחירה הראשונה של הלקוח, אלא גם כאשר מנוע החיפוש מהווה את הבחירה של מבקר חוזר.

7. קידום אתרים אורגני = יחס המרה גבוה יותר (ברוב המקרים)

אחד הפרמטרים שמשפיעים בצורה הדרמטית ביותר על האפקטיביות של כל קמפיין שיווקי, הוא שיעור ההמרה של הגולשים.

שיעור ההמרה (או יחס המרה) נוגע ליחס שבין מספר הגולשים שביצעו פעולה מסוימת, נניח השאירו פרטי יצירת קשר או ביצעו רכישה, ובין כלל הגולשים שהגיעו לאתר דרך הערוץ המסוים בפרק זמן נתון.

ככל ששיעור ההמרה גבוה יותר, הקמפיין נחשב אפקטיבי יותר.

מה הקשר אל קידום אתרים בגוגל?

בגדול, בלי להיכנס עכשיו למספר מדויקים, אפשר להגיד ששיעורי ההמרה של גולשים שמגיעים באמצעות האפיק של החיפוש האורגני הם גבוהים משמעותית משיעורי ההמרה ביתר הערוצים.

הסיבה לכך היא שגולשים נוטים לתת אמון רב יותר בתוצאות חיפוש טבעיות המוצגות להם בצורה הניטרלית של מנוע החיפוש, וממלא באמצעות הערוץ הזה הגולשים נחשפים למסרים השיווקיים כשהם בוחרים בכך.

8. קבלת תנועה עבור ביטויים נוספים

מקדמים אתר אינטרנט על ביטויי חיפוש רלוונטיים? איזה כיף לכם.

סביר בהחלט שבערוץ הקידום האורגני תוכלו ליהנות מתנועה שתגיע אליכם לאתר בעקבות חיפוש של ביטויים אחרים, רלוונטיים גם הם.

בצורה כזו, אתם למעשה מכפילים את התוצאות של ההשקעה שלכם.

לא זה המצב בערוץ הקידום הממומן.

בקידום ממומן, אתם ממש נדרשים למפות את כלל הביטויים שעליהם את רוצים להיות מדורגים, כדי שעמודי האתר שלכם יופיעו בזמן שמבוצעים חיפושים רלוונטיים.

בקידום אורגני, הדברים עובדים מעט אחרת. כשמנוע החיפוש סבור שאתם מהווים אוטוריטה בתחום מסוים, הם יפנו אליכם גולשים שמבצעים שאילתות רלוונטיות, גם אם לא חשבתם עליהן מראש.

לעוד הבדלים בין קידום אורגני וקידום ממומן: אתם מוזמנים לצפות בסרטון שלי בנושא:

9. קבלת תנועה ממנועי חיפוש אחרים

אחד היתרונות הנוספים שיכול לייצר עבורכם קידום אורגני, מה שעשוי להפוך אותו לערוץ שיווק אפקטיבי ממש, הוא שהעבודה התשתיתית שאתם מבצעים כדי לקדם את האתר בגוגל, תוכל לסייע לכם בקידום האתר גם במנועי חיפוש אחרים.

בסופו של יום, מנועי החיפוש השונים עובדים על עקרונות דומים, ואם תטרחו ותבצעו עבודת תשתית עבור מנוע חיפוש אחד, סביר יהיה שתשפרו את המיקומים שלכם גם במנועי חיפוש נוספים.

צריך לזכור, שהרבה אנשים שעובדים בארגונים גדולים עושים שימוש בתשתית ברירת המחדל שמסופקת להן על ידי הארגון. זה אומר מערכת הפעלה של ווינדוס שמותקנת על העמדה וזה אומר שימוש בבינג כמנוע החיפוש ברירת המחדל.

למידע נוסף על קידום אתרים בבינג.

10. מיצוב כסמכות והגדלת תנועה ישירה

איך עוד קידום אורגני יוכל לעזור לכם לנהל קמפיין אפקטיבי ממש?

למה הוא באמת ערוץ משתלם יותר ביחס לערוצים האחרים כאשר מנהלים את הסיפור הזה לאורך זמן?

התשובה היא, באופן לא מפתיע, סמכות.

קידום אורגני יאפשר לכם להבליט את הנוכחות של המותג שלכם עבור ביטויי חיפוש כלליים ולהפוך לאוטוריטה אמיתית בתחום.

במצב דברים זה, תגדילו את כמות החיפושים הישירים על שם המותג שלכם, וכן את כמות הטראפיק שיקבל האתר מתנועה ישירה של גולשים.

חיפושים כאלו ותנועה ישירה תורמים באופן ישיר להכנסות בעבור השקעה קטנה יחסית.

11. ממשיך לעבוד גם כאשר תהליך הקידום מושהה

נניח לרגע שקידמתם אתר ועשיתם באמת עבודה מעולה.

בכל חודש העלתם מאמרים חדשים, התאמתם את עמודי האתר לתצוגה במנועי החיפוש, בניתם קישורים, פעלתם ברשתות החברתיות, שיפרתם את חווית המשתמש, התאמתם את האתר למובייל ועוד ועוד.

עכשיו, מה יקרה אם תנוחו לשבועיים?

האם האתר יעלם מדפי תוצאות החיפוש? ברור שלא.

תהליכים אורגניים בגוגל לוקחים זמן – לטובה ולרעה – וזה גם היתרון הברור של תהליך הקידום האורגני: מרגע שכבשתם את הפסגה, יהיה קשה הרבה יותר להוציא אתכם מן המשחק.

עכשיו, בואו ניקח במקביל לדוגמה תהליך של קידום ממומן. אם הפסקתם את הקמפיין לשבועיים – אז במשך שבועיים לא תיראו כל תנועה לאתר. ככה הדברים עובדים שניהול קמפיין שבו משלמים פר קליק.

12. המותג שלכם מופיע בזמן ובמקום המתאים ביותר ללקוח

דיברנו על כך מקודם, אבל חשבתי שיהיה חשוב לייחד לסיפור הזה סעיף נפרד: כל העניין בשיווק הוא לבוא ללקוח עם הצעת הערך המתאימה ביותר, בזמן ובמקום הטובים ביותר עבור הלקוח. טם הלקוח טרוד בעבודה במהלך היום, אין טעם לנסות ולהגיע אליו כאשר הוא נמצא במהלך פגישת עבודה. אם הלקוח הוא לקוח עסקי שזקוק לשירותים שלכם במהלך יום העסקים, אין טעם לנסות ולהגיע אליו בערב, בזמן שהוא עסוק במקלחות וארוחות ערב.

תהליך קידום אורגני יעיל מאפשר בדיוק את זה: להגיע ללקוח בזמן, במקום, ובנקודה המדויקת שבה הלקוח זקוק לפתרון. לכן, ערוץ הזיווק הזה הוא באופן משמעותי אפקטיבי יותר.

13. ערוץ הקידום האורגני הוא ערוץ השיווק המשמעותי ביותר

למה עוד כדאי לכם לבחור בערוץ הקידום האורגני (כאילו לא קיבלתם כאן מספיק סיבות)? בעיקר משום שמבין כלל ערוצי השיווק והפרסום, זהו הערוץ עם נתח השוק המשמעותי והגדול ביותר. יותר מכך, ערוץ החיפוש האורגני מקבל תאוצה והופך להיות עיקרי בפעילות של עסקים שעברו לפעילות אונליין. ככל שיורדים בגיל, קהל היעד מושפע הרבה פחות ממודעות ובאנרים שמהבהבים מול העיניים ללא הפסק. ילדים לומדים לדלג מעל פרסומות במשחקים כבר מגיל צעיר.

תחת ההנחה שהמגמה הזאת תימשך, לאפיק הקידום האורגני יהיה חלק חשוב גם בעתיד.

14. המיקומים הגבוהים מייצרים בעצמם סוג של קידום (קישורים)

מכירים את הביטוי “לפעול מכח האינרציה?” זה בדיוק מה שקורה בתהליך קידום אורגני. כאשר אתם פועלים בנישה משמעותית וכובשים את המקומות הראשונים בגוגל, אתם נחשפים לקהל יעד גדול יותר, שנוטה יותר בעתיד לחפש באופן ישיר אחר שם הותג שלכם, לקשר אליכם באמצעות הרשתות החברתיות או באמצעות אתרים, להגביר את הפניות לשיתופי פעולה ועוד ועוד.

לכל הפעילות הזאת יש השפעה ישירה על המשך הקידום שלכם במנועי החיפוש. זה אומר שככל שאתם יותר מקודמים במנועי החיפוש – כך יש לכם תשתית טובה יותר, להמשיך את תהליך הקידום גם באמצעות משאבים שלא שייכים לכם.

הדבר הזה הופך את ערוץ הקידום האורגני למשתלם במיוחד.

15. קשה יותר לפגוע במוניטין שלכם

בגלל שתוצאות אורגניות בראש דפי תוצאות החיפוש של גוגל מהוות סוג של תעודת יושר מבחינתה של גוגל, כלומר, מעין המלצה אובייקטיבית של מנוע החיפוש עבור הגולשים, קשה יותר יהיה במקרים כאלה לייצר פגיעה מוניטינית משמעותית, בדומה לפעולות שניתן לבצע על אתרים סמכותיים פחות.

יתרה מכך, לאתרים סמכותיים ומהימנים קל הרבה יותר להתמודד עם מתקפות מוניטין ואזכורים שליליים.

לכן, כל מי שפועל לקידום אורגני של האתר שלו בגוגל בצורה מדורגת ומבוקרת, יכול ליהנות גם מהיתרון שביצירת מוניטין חיובי לאורך זמן.

16. לצד התנועה נבנה גם נכס דיגיטלי

למה קידום אתרים בגוגל משתלם במיוחד? משום שלצד התנועה האורגנית שמייצרת לכם מכירות אתם בונים נכס בסיס – נכס דיגיטלי שתוכלו למכור בעתיד, להשכיר או לייצר ממנו לידים לגופים עסקיים אחרים.

אתר אינטרנט מקודם, שזוכה לתנועה אורגנית יציבה לאורך זמן, שניתן להמיר אותה למכירות ולייצר ממנה רווחים, הוא השקעה שלא מעט אנשים בחוץ מחפשים. מדובר לרוב בהשקעה עם סיכון נמוך יחסית, ותנאי כניסה צנועים יותר.

כך שאם הצלחתם לקדם אתר ולהפוך אותו למכונה משומנת שמייצרת טראפיק אורגני עם תחום עניין מסוים וספציפי – תוכלו, באמצעות מנגנונים של שיווק שותפים, מכירה של לידים, מכירה של האתר או השכרת אתר לזמן קצוב – להפוך את האתר הזה למודל עסקי אמיתי.

דניאל זריהן, מקדם אתרים

לפני סיום – מי אני בכלל?

נעים מאד, אני דניאל זריהן ואני מקדם אתרים כבר משנת 2009.

תוכלו לראות כאן חלק (קטן מאד) מלקוחות הממליצים עליי:

מה לקוחות אומרים עליי?

לא רק קידום אורגני בגוגל! מדריכים נוספים באתר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו