איך נדע אילו סוגים של תוצאות גוגל צפוי להחזיר ולמה זה קריטי לקידום?

קידום תוצאות מסוגים שונים

לכל אחד מאיתנו יוצא לבצע עשרות חיפושים שונים בגוגל מדי יום. אם אתם מקדמים את האתר שלכם או אתרי לקוחות, בוודאי שמתם לב שסוגי התוצאות עבור שאילתות דומות נוטות להיות דומות גם הן.

לדוגמה, אם אני אקליד שאילתות שקשורות לטלוויזיות (אבל לא דגמים ספציפיים) תוכלו לראות בסרטון שאני מגיע לאתרים כמו זאפ, א.ל.מ או שופרסל. המשותף לכל הדפים שאני מגיע אליהם הוא שמדובר בעמודי קטגוריה של טלוויזיות מסוגים שונים (ולא רק של חברה אחת).

לעומת זאת, אם אני אקליד שאילתה ספציפיות יותר כמו למשל “אייפון 12”, אני אגיע לדפים באתרים שקשורים למשפחת המוצרים הזו כמו האתרים iDigital (יבואנית אפל), KSP, פלאפון ודף השוואת מחירים בזאפ.

למה זה קורה ובעיקר למה זה חשוב לי כמקדם?

התשובה היא פשוטה: גוגל מודע היום יותר ויותר ל”כוונת המשתמש”. כלומר, הרלוונטיות מורכבת לא רק ממדדי איכות כללים כמו כמות הקישורים שנכנסים לעמוד ורמת הכתיבה של הטקסט, אלא גם ממה שהמשתמש מצפה למצוא.

באנגלית קוראים לזה “User Intent“.

גם אם אין לכם זמן לקרוא את כל הפוסט למעלה, מה שאתם צריכים לדעת הוא שאם נקלע לכוונת המשתמש, אנחנו משפרים את הסיכויים שלנו להיות ממוקמים גבוה יותר וכמובן שגם נהנה מאחוזי המרה גבוהים יותר.

למרות זאת, יש לכך כמה סייגים כמובן:

  1. גוגל נוטה מדי פעם לערבב בכוונה סוגי תוצאות שונים. רואים את זה בשטח ואאל”ט, ג’ון מולר מגוגל (שעונה על שאלות גולשים) אמר את זה לפחות פעם אחת בעצמו. זה כמובן לא רק לטובת הגולשים, אלא גם על מנת שהאלגוריתם עצמו יוכל ללמוד ולהפוך לחכם יותר.
  2. שאילתות כלליות יכולות להיות לעיתים מטעות. ב-90% מהפעמיים כשמישהו מחפש “טלוויזיה 58 אינץ'”, סביר להניח שהוא ירצה לקנות אחת כזו, אבל ב-10% מהפעמיים יכול להיות שהוא ירצה לקרוא מידע על טלוויזיות מומלצות. אומנם מדובר בהבדל קטן, אבל מבחינת המיקום בו הלקוח נמצא במשפך השיווקי, הוא עדיין משמעותי. מהסיבה הזו, אני שוב חוזר על ההמלצה הקבועה שלי: לשלב הרבה ביטויים של זנב ארוך. קל יותר לדעת מהי כוונת המשתמש כשמשתמשים בהם.
  3. עבור רוב השאילתות “המסחריות” מופיעות גם תוצאות ממומנות בצורת מודעות, אך מעצם טבען של המודעות והעובדה שהן פחות מדויקות מבחינת התאמה לשאילתה, הן לא תמיד קולעות באותם האחוזים לכוונת הגולש.

לכן, כשאתם בודקים את סוגי התוצאות, נסו להעריך עד כמה הן יכולות להסיח את דעתו של הגולש מהתוצאות האורגניות.

אל תשכחו שיש גם תצוגות שונות של תוצאות

כשאני אומר תצוגות אני מתכוון לסוגים ויזואליים שונים של תוצאות. לדוגמה:

✔️ תמונות
✔️ סרטוני וידאו
✔️ תוצאות מקומיות
✔️ שאלות ותשובות ועוד

לעיתים קוראים להן גם “ורטיקלים”, למרות שזהו לא המונח המדויק (ורטיקליים הם נישות או מגזרי תעשיה שונים).

לכל סוג תצוגה יש את השאילתות הקשורות אליה (כאלו שיש סיכוי גבוה יותר שיחזירו אותה במקומות הראשונים).

תצוגות שונות של תוצאות

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אי אפשר לכסות כאן את כל המקרים, אבל הנה רק כמה דוגמאות:

  • ווידאו: היום חלק גדול מהשאילתות עם המילה “מדריך” או “איך” יחזירו תוצאות ווידאו ולא תוצאות טקסט במקומות גבוהים, כנראה מכיוון שהרבה אנשים יעדיפו לראות סרטון ולא לקרוא מדריך.
  • תמונות: באופן די דומה, חיפושים שקשורים לרהיטים או עיצוב הבית יציגו תמונות במקום בולט מכיוון שלרוב הגולשים המראה של הפריט הוא החשוב ביותר ורק לאחר מכן המפרט הטכני שלו, המחיר וכו’.
  • עסקים: גוגל יחזיר תוצאות שכוללות את פרטי העסק וימקם אותם על גבי מפה כאשר אנחנו מחפשים קטגוריות של עסקים או שאנחנו מאזכרים באופן מפורש עסקים באזור מסוים.
  • פורמט של חדשות: נושאים עכשוויים וכמובן כל מה שקשור בפוליטיקה.

אחרי התצוגות האלו קצת יותר קל לעקוב מכיוון שרואים אותם בעין ולא צריך להיכנס לכל תוצאה.

מצד שני, אתם צריכים לדעת איך לקדם אותם באופן ספציפי. לדוגמה, אם נרצה לקדם סרטון, יהיה לנו הרבה יותר קל לעשות את זה דרך יו-טיוב מאשר אם נחליט להטמיע נגן מותאם אישית באתר שלנו.

שאלות ותשובות דורשות הטמעה נכונה של מבנה סכמה, תמונות צריכות להיות מקוריות ולכלול תגי ALT וכך הלאה…

יש לציין שהגולשים יכולים לבחור לראות תוצאות רק מסוג מסוים (ומכאן השימוש בביטוי Vertical). לא הייתי מכוון באופן ספציפי לשם, אבל לא יזיק לבדוק מדי פעם גם את החיפושים האלו כדי לראות מהן התוצאות ששולטות בראש.

אגב, חיפוש של תמונות על פי מילות מפתח שהובילו לאתר שלכם תוכלו לראות ב-Search Console.

תצוגות וכלים למעקב אחרי מילות מפתח

כשאתם עושים שימוש בכלים למעקב אחרי מיקומים של מילות מפתח, שימו לב כיצד הם מתייחסים לתצוגות השונות מכיוון שיחד איתן בכל עמוד יכולות להיות יותר מ-10 תוצאות!

למשל, אם מחפשים “כיסאות ראטן” נקבל קודם כל תמונות של כיסאות, אחר כך את זאפ, אחר כך תוצאות מקומיות של עסקים שמוכרים רהיטים ורק אחר כך עוד 9 תוצאות רגילות… (לא כללתי את התוצאות הממומנות).

לכן, אם הכלי אומר לכם לדוגמה שאתם במקום 5, יכול להיות שהוא מתכוון לכך שאתם במקום חמש בתוצאות הרגילות ולכן אם תספרו חמש תוצאות מהתחלה (בהנחה שתראו בדיוק מה שהכלי רואה), הספירה הידנית שלכם תיראה אחרת. זה כמובן משפיע על אחוזי הלחיצות.

אולי יעניין אתכם הסרטון שלי בנושא מחקר מילות מפתח (עדכני)

תוצאות אפס

אם מדברים על תצוגות שונות וכוונת המשתמש, אי אפשר שלא להזכיר את “תוצאה 0”: תוצאה 0 הוא כינוי לתוצאה שמופיעה ישר מתחת לתיבת החיפוש או התוצאה האורגנית.

ההבדל מכל התצוגות שהזכרתי עד כאן הוא שתוצאות אפס בדרך כלל לא יכללו קישור לאתרים או שהקישור יהיה מוצנע יותר (לדוגמה, תשובה לשאלה שצריך להרחיב אותה).

אם תקראו את הפוסט אליו קישרתי למעלה, תוכלו להבין למה תוצאות אפס הן לא רק איום, אלא גם הזדמנות. כדי להופיע בהן תצטרכו לשדר סמכות גבוהה יותר ולדעת איך להציג את המידע שהגולשים מחפשים בתוך הדף.

מצד שני, תצטרכו לדעת אילו דפים ואתרים לא ישתלם לכם לקדם. למשל, בעבר הופיעו בתוצאות אתרים שכל המטרה שלהם הייתה להציג שעות פתיחה ולקושש קצת כסף מגולשים שלחצו על מודעות.

היום האתרים האלו טובים בעיקר עבור עסקים שגוגל לא אחסן את שעות הפתיחה שלהן במאגר המקומי שלו.

גם בלי שיש לי את נתוני ה-Analytics וה-Search Console , אני יכול להמר שהם ספגו ירידה חדה באחוז הלחיצות ומכאן גם בכמות הכניסות מאז ההתרחבות של תוצאות 0.

לסיכום

גוגל נוטה להחזיר סוגים שונים של עמודים או תצוגות על סמך כוונת המשתמש בשאילתה כפי שהאלגוריתם שלו מפענח אותה.

כאשר אתם מתכננים אילו מילות מפתח הכי כדאי לקדם או מתחילים לבנות דפים על סמך רשימות של מילות מפתח, בדקו את התוצאות שהן מחזירות באופן ידני ואל תסתכלו רק על הכותרות של הדפים שמוחזרים לכם.

מדובר בקונספט מאוד פשוט, אבל כזה שכדאי לא לזלזל בו אם רוצים להגיע לאחוזי המרה ולחיצות גבוהים.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו