ניהול מוניטין בפייסבוק

המשפט “הדבר הראשון שאנשים עושים אחרי שהם פוגשים אותך זה לחפש את השם שלך בגוגל” היה ונשאר נכון מאז שגוגל השתלטה על מנועי החיפוש באינטרנט בתחילת המאה ה-21

אבל אם בגוגל עדיין קל יחסית לשלוט ובדרך כלל המשתמש צריך לעשות משהו אקטיבי כדי למצוא מידע על מישהו, ברשתות חברתיות פוסט או ציוץ לא בזמן הנכון יכולים להרוס לחלוטין חיים של אנשים או מוניטין של חברות ואישי ציבור. ואם למי שאשכרה עובד בתחום זה יכול לקרות ובגדול, זה יכול לקרות לכל אחד..

אבל אני לא כאן כדי להפחיד אתכם 😲, יש בהחלט דרכים לניהול נכון של מוניטין דרך פייסבוק או כל רשת חברתית אחרת.

ניהול נכון לא בהכרח ימנע מכם את הצורך להוכיח שאין לכם אחות סודית בפרו (…), אבל הוא כן יכול לעזור לכם למזער מצבי משבר ולהתנהל באופן טוב בשוטף.

ניהול מוניטין בפייסבוק

#1 פתחו לכם דף כמותג / ידוען

אנחנו בדרך כלל רגילים שעמודי פייסבוק מקושרים לעסקים, מוסדות, ארגונים וכו’, אבל גם אישיות מוכרת ברמה כזו או אחרת יכולה לפתוח לעצמה עמוד וליהנות מיתרונות כמו צבירת מספר בלתי מוגבל של עוקבים וניתוח של כל פוסט רגיל או ממומן שהיא מפרסמת.

פעם ההגדרה הזו הייתה יחסית פשוט, כל מה שהייתם צריכים לעשות זה לבחור בקטגוריה של “אמן להקה או דמות ציבורית”.

היום פייסבוק שינו את המבנה הזו והם מאפשרים לכם לחפש סוגים שונים של שיוכים. לדוגמה, “סופר, מוזיקאי, עיתונאי” וכו’. אפשר לבחור עד שלוש קטגוריות שונות וגם לחדד את התיאור של הדף.

שלב נוסף ולא פחות חשוב הוא אימות של הדף (למרות שניתן לבצע זאת גם עבור פרופיל) והוספה של תג כחול לצידו.

הדבר נעשה באמצעות טופס מיוחד ובו עליכם לשלוח פרטים מזהים ולאפיין את קהל היעד שלכם. למעשה, רצוי מאוד לעשות את זה רק אחרי שיש לכם כבר כמות מכובדת של עוקבים עם חתך ברור. אפשר אפילו לצרף כתבות פרופיל או כתבות חדשותיות (לא ממומנות).

#2 שימו לב שכל הפרטים שלכם מעודכנים

מדי פעם פייסבוק משנה את האופן בו מזינים פרטים לדפים, כך שאני לא יכול לתת לכם הוראות מדויקות איך לשמור על הדף שלכם מעודכן, אבל אם חסרים פרטים מסוימים בדרך כלל תוכלו לראות את זה במסך אודות.

חשוב למלא את המידע הזה לא רק כדי שהדף לא יראה מוזנח, אלא גם כדי להגדיל את הסיכויים שהוא יופיע בגוגל על השם שלכם או שם המותג ויעזור לכם לשמור על דף תוצאות עם סנטימנט חיובי.

שגרת פוסטים קבועה ב Facebook

#3 שמרו על שגרת פוסטים קבועה

כתבתי אומנם לא למחזר פוסטים, אבל כן חשוב להעלות לפחות פוסט אחד טרי בשבוע. אם אתם רוצים להעלות כמות גדולה יותר של פוסטים, יש לכם כלים לתזמון פוסטים בתוך “כלי הניהול” במסך המתקדם לעסקים (נכון להיום נקרא Business Suite).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אני מעדיף את זה על אוטומציות חיצוניות שיכולות יום אחד פשוט להפסיק לפעול…

#4 אל תסתפקו בהעלאת פוסטים בשיטת “שגר ושכח”

גם אם יש לכם דף מתפקד עם כמות רבה של עוקבים, ליצור רשימה של פוסטים ולהעלות אותם כל שני וחמישי (והרוב גם ממחזרים פוסטים) היא לא מספיקה.
עליכם לעקוב אחרי התגובות הישירות לכל פוסט ולהישאר “על הקו” עם מי שמגיב. אחרת אתם יוצרים את הרושם שלא ממש אכפת לכם ויותר גרוע, יכולים לפספס תגובות פחות חיוביות שדורשות תגובה עניינית.

מה עושים לגבי תגובות לא ענייניות?

קודם כל, כמו כל פוסט או תגובה בפייסבוק אתם יכולים לסמן תגובות כפוגעניות באמצעות הכפתור הימני של העכבר, אבל האפשרות הזו לא בהכרח מוחקת את התגובה.

אם אתם ממש לא רוצים שיראו את התגובה (למשל, היא כוללת קללות או משהו כזה), אתם יכולים למחוק או להסתיר אותה באופן מיידי ולחסום את מי שכתב אותה מלהדביק תגובות נוספות דרך מסך ההגדרות.

למרות זאת, הייתי מנסה לפנות אליו לפחות פעם אחת ולראות אם באמת מדובר בטרול או מישהו לא מרוצה שקפץ לו הפיוז באותו הרגע 😡 (קורה…).

#5 בדקו את התובנות על הקהל שלכם על בסיס קבוע

מלבד מעבר על הפוסטים והתגובות, לא פחות חשוב להסתכל מדי פעם גם על התובנות שנמצאות במסך משלהן בתפריט הצד, למשל:

  • סוגי האינטראקציות עבור כל פוסט ומספר האנשים שראו אותו
  • מגמות השינוי אצל העוקבים כמו למשל קצב גידול, נטישות (ביטול לייקים), מאיפה מגיעים העוקבים החדשים וכך הלאה.
  • חלוקה דמוגרפית וכו’

בעזרת ניתוח של הפוסטים תוכלו לראות אילו פוסטים עבדו יותר טוב ואילו פחות ולהבין אילו סוגי פוסטים פייסבוק אוהב להציף למעלה

מסך מעניין נוסף שלא כולם מכירים הוא “קהל פוטנציאלי“. כדי להגיע אליו לחצו על הכפתור הכחול למעלה “כל נתוני השימוש”. עכשיו יופיע לכם תפריט מעט אחר ובו צריך ללחוץ על “קהל”.

בתוך המסך הזה תוכלו לרדת למטה ולראות אילו עמודים דומים האלגוריתם של פייסבוק מצא.

העמודים האלו יכולים לתת לכם רעיונות לאופן בו כדאי להציג את העמוד שלכם וכמובן לפוסטים חדשים.

ניתוח של הפוסטים בפייסבוק

#6 סדרו את הטאבים בדף והפעילו ביקורות

השליטה בלשוניות השונות בדף (התפריט העליון) נעשית דרך הגדרות הדף (אמור להיות איפשהו בתפריט הצדדי). בתוך מסך ההגדרות אמור להיות עוד תפריט צדדי ובו כפתור של “תבניות ולשוניות”.

הדבר הראשון שכדאי לעשות זה לכבות את כל הלשוניות שלא רלוונטיות. לדוגמה, לא כולם צריכים את “אירועים”.

כן כדי להפעיל את טאב “ביקורות”.

הרבה אנשים או עסקים מפחדים להפעיל את הטאב הזה כדי שלא יכתבו עליהם חס וחלילה ביקורת רעה, אבל בלי ביקורות רעות 👎 אי אפשר לקבל ביקורות טובות 👍. חוץ מזה, תמיד יש לכם את היכולת להגיב לביקורות שליליות ולסמן ביקורות פוגעניות.

מעבר לכך, מכיוון שדפי פייסבוק הם בדרך כלל ציבורים, שירותים כמו “easy” (ולאחרונה גם תצוגת הביקורות של גוגל) יכולים לשקלל את הביקורות האלו בציון שהם נותנים לעסקים.

הפעלת ביקורות

שקלו לשכור חברה לניהול מוניטין או מנהל מדיה חברתית (אחרי שעשיתם שיעורי בית)

כל מה שכתבתי כאן זה טוב ויפה, אבל לא לכולם יש את הזמן לנהל לעצמם את המוניטין בפייסבוק. כך נולדו בעצם כל אותם “מנהלי מדיה חברתית” וחברות ניהול מוניטין למיניהן. וכמובן שגם כאן יש טובים יותר וטובים פחות. כדאי מאוד לעשות שיעורי בית כדי לא ליפול על מישהו שיעשה לכם יותר נזק מתועלת.

אולי יעניין אתכם לקרוא הראיון שערכתי עם אבי סנטו – איש סושיאל מוביל – “אחד על אחד עם אבי סנטו”

אז איך בוחרים?

  1. בקשו לראות מותגים מ”תיק העבודות”. אם יש הסכמי סודיות, תוכלו לפחות לבקש לראות כמה צילומי מסך בלי פרטים מזהים כדי להתרשם מרמת הכתיבה.
    צילומי המסך האלו צריכים לכלול גם את ה-KPIs של הדפים או הקהילות. באותה הזדמנות בקשו לדעת באילו כלים מתקדמים נעשה שימוש (יש המון כלים לניטור רשתות חברתיות).
  2. אחרי שבחרתם 2-3 מועמדים, רצוי לבקש מהם לבצע Audit קצר לשם שלכם או של המותג שלכם, מעין מפת דרכים ללו”ז החודשי שצריך לבצע. מסמך Audit טוב יכול להיות שווה זהב ולכן גם אל תהססו לשלם עליו. לפי רמת העומק והירידה לפרטים בתוך ה-Audit תוכלו לראות מי באמת נכנס לעובי הקורה ומי סתם חיפף.
  3. בשלב האחרון הייתי אפילו מנסה ליצור סימולציה של “מצב משבר” (קריסיס) ולראות איך הם מתמודדים אתו תוך כדי שימוש באסטרטגית RTM.

לסיכום

בניגוד לניהול מוניטין בגוגל, שהוא בעיקרו טכני, ניהול מוניטין בפייסבוק דורש הרבה יותר רגישות וזהירות מכיוון שמעורבות בו המון אינטראקציות עם אנשים. לכן, גם אם עקבתם אחרי חלק או כל ההמלצות שרשמתי לכאן, לקחת חברה לניהול מוניטין או מנהל מדיה חברתית שלא סתם כותב פוסטים לפי הזמנה בהחלט יכולה להיות בחירה טובה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו