Returning visitors – כל הדרכים למשוך גולשים חוזרים לאתר

מי שהתנסה קצת עם Google Analytics יודע שאחד המדדים הראשיים שמופיעים במסך הראשי הוא מספר המבקרים החדשים מול מספר המשתמשים החוזרים. במילים אחרות, כמה משתמשים אתם מצליחים לשמר.

גולשים חוזרים לאתר

למה שנרצה למשוך אלינו הרבה גולשים חוזרים?

לכאורה אם האתר שלנו אמור להביא לנו לקוחות חדשים, למה שנרצה בכלל למשוך אלינו מבקרים חוזרים? אז האמת היא שיש לכך כמה סיבות 🤔:

  1. קודם כל צריך לזכור את המשפט הידוע שקל יותר לשמר לקוח קיים מאשר לגייס לקוח חדש, וזה נכון עבור מגוון רחב של אתרים כמו למשל חנויות וירטואליות שבהן המדדים של מכירות לקונים חוזרים הם הרבה יותר טובים:
    על פי סקר של Barilliance אחוז ההמרה הממוצע היה גדול בקצת יותר מ-70% אצל מבקרים חוזרים והם הוסיפו יותר מוצרים לעגלה. גם הקנייה הממוצעת שלהם (מוצר בודד) הכניסה יותר כסף בשיעור של בערך 16%.
  2. אם מישהו רוצה להיות לקוח שלנו (לא משנה איך הוא יוצר איתנו קשר), סביר להניח שהוא ירצה לבדוק אותנו לפחות כמה פעמיים כדי לבדוק את האמינות והמקצועיות שלנו או לסקור את האתר בצורה מעמיקה יותר לפני שהוא יקבל החלטה. בטח אם מדובר על אלפי שקלים ומעלה.
    לא סתם אני ועוד רבים אחרים מפרסמים כל הזמן פוסטים על בסיס קבוע למרות שאף אחד לא משלם לנו, הפוסטים האלו מביאים המון לידים.
  3. אתרים רבים תלויים בהכנסה ממודעות, תוכן שיווקי ואפילו קישורי אפילייטס. במקרה הזה, ככל שהגולש צופה ביותר עמודים ומבקר באתר בתדירות גבוהה יותר, כך הוא גם מכניס לנו יותר כסף. לדוגמה, גם אם יש מודעה שבהתחלה לא משכה אותו בכלל, יכול להיות שאם הוא ייראה אותה בפעם החמישית הוא יחליט שבכל זאת כדאי לבדוק אותה…

אוקי – אז איך עושים את זה?

מקדמים את האתר בגוגל על מגוון של מילות מפתח

שוב פעם, זה נראה ברור מאליו, אבל אם גולש רואה את האתר שלנו שוב ושוב בתוצאות, הוא כנראה יגיע למסקנה שמדובר באתר איכותי ויש גם סיכוי שגוגל יציג אותו במקום יותר גבוה אצל אותו גולש ספציפי.

יחד עם זאת, חשוב לדעת מה אתם עושים ולא ליצור סתם Clickbaits או לקדם את האתר על מילות מפתח לא רלוונטיות.

אם אתם בעניין הנה סרטון שיפרט את התהליך של מחקר מילות מפתח 👇

מנקים את האתר מבאגים

ככל שהאתרים נעשים יותר מתוחכמים ואינטראקטיביים, כך גם יש יותר סיטואציות שבהן הגולש נתקע בגלל כל מיני באגים.

לדוגמה, כמה פעמיים יצא לכם לנסות להירשם לאתר דרך פייסבוק ולקבל הודעת שגיאה כי מישהו לא הגדיר נכון את החיבור? כמה פעמים יצא לכם לקבל עמוד עם חלקים של קוד (עוד הודעת שגיאה) במקום תוכן? כמה פעמים קיבלתם עמוד 404 סתמי?

כל אלו אולי נראים לנו כמו דברים קטנים, אבל הם מורידים את כמות המבקרים החוזרים בצורה ניכרת. למעשה, ככל שהגולש יבקר באתר יותר פעמים, כך הוא ייתקל ביותר באגים…

כדי לצמצם את הסיכויים שזה יקרה (במיוחד באתרים גדולים), שימו לב לשגיאות שונות שמופיעות ב-Search Console ולא יזיק גם לבדוק בדיקה ידנית של כל העמודים הבעייתיים עם Screaming Frog.

מבצעים אופטימיזציה למהירות ולמובייל

עוד אתרים שאנחנו לא רוצים לחזור אליהם הם אתרים איטיים או כאלו שהתצוגה שלהם במובייל מעצבנת (לדוגמה, שורות ארוכות מאוד).

אם אתם רוצים לדעת איך גולשים באמת חווים את האתר שלכם, נקו את ה- Cache ונסו לגלוש אליו מרשת סלולרית.

יש המון דרכים לבצע אופטימיזציה למהירות וכתבתי כמה וכמה מדריכי אופטימיזציה למהירות. שווה לקרוא לפחות את אחד מהם.

מעדכנים תוכן על בסיס קבוע

עדכון של תוכן על בסיס קבוע הוא אחד הגורמים הכי קריטיים להחזרת יותר גולשים לאתר שלכם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

גם אתרי תדמית קטנים יחסית צריכים בלוג לצורך SEO בסיסי (כך שיוכלו ליצור קישורים מבחוץ למגוון רחב יותר של עמודים). רצוי שבבלוג הזה יהיו גם טיפים מקצועיים ולא רק “מאמרי SEO” ג’נרים.

קישורים לתוכן הזה עם תצוגה מקדימה רצוי ואפילו חובה לשים בעמוד הבית במקום בולט. חלקו את הפוסטים האלו לקטגוריות או שימו קישורים באופן ידני לפוסטים דומים כדי שהגולשים יבלו יותר זמן באתר.

הנה 11 דרכים שיעזור לכם ליצר תוכן לאתר שלכם 👇

משתמשים במנגנון ההתראות של הדפדפן

התראות היא שיטה שקצת איבדה מהאפקטיביות שלה בשנים האחרונות: לרובינו יש פחות סבלנות להסחות דעת וגם ההודעה שקופצת ושואלת אותנו אם אנחנו רוצים לקבל התראות היא עניין מעצבן כשלעצמו כי כמעט כולן נראות אותו הדבר…

אם אתם בכל זאת מחליטים להשתמש בהן, רצוי לעשות את זה באופן מתוחכם עם תוסף כמו OneSignal שמאפשר לכם לשלוט בדיוק במי ייראה את ההתראה ואיך היא תיראה.

מגדילים מעורבות עם ערוצים חברתיים

הזרמת תנועה דרך רשתות חברתיות יכולה להביא המון גולשים חוזרים לאתר. דרך רשתות חברתיות ניתן ליצור פעילויות אינטראקטיביות יותר מאשר באתר (או לפחות זה הרבה יותר קל). לדוגמה:

  • סקרים לגבי הרגלי שימוש במוצרים (לא סקרים טכניים על השימוש באתר)
  • שרשורים שאלות ותשובות או פשוט מענה על שאלות של גולשים
  • שידורים בלייב (ביו-טיוב)
  • וכמובן גם העלאת פוסטים רגילים על בסיס קבוע.

בעיקרון פייסבוק היא עדיין הרשת ממנה הכי קל להביא מבקרים חוזרים כי היא מציגה קישורים בצורה נורמלית בלי שהגולש צריך להיכנס לעמוד Bio. (בחו”ל גם טוויטר יכולה לעבוד מצוין).

אם אתם רוצים לחסוך לעצמכם זמן, אפשר להשתמש באוטומציות שונות כדי להפוך כל פוסט בבלוג לפוסט בפייסבוק או פשוט ליצור קובץ גאנט של גיליון אלקטרוני וממנו לשלוח פוסטים על פי רשימת תאריכים.

💡 אגב, אל תגבילו את עצמכם לעמוד עסקי: בגלל הצורה שבה האלגוריתם של פייסבוק מתנהג, קל הרבה יותר לקבל חשיפה דרך קבוצות שאתם מקימים ולפרסם קישור לאתר לפחות פעם בשבוע.

סקירה על הערוצים הכי פופולאריים של שיווק דיגיטלי:

להירשם ל-Google News ולמקסם את התוכן ל-Google Discover

מתאים לאתרים חדשותיים, אבל גם לאתרים שמפרסמים תוכן על בסיס קבוע.

אגב, גם אם אתם לא משתמשים בתוכנית של Google News, ייתכן שתופיעו בפיד הגילוי של Google Discover. אחד היתרונות של ה-Discover שהוא מתבסס אפילו יותר על נושאים ואתרים שהמשתמש כבר ביקר בהם.

בשביל זה אתם צריכים להקשיב להמלצות של גוגל. רצוי גם להשתמש בתגי Linkו בעיקר ליצור תוכן שיהיה סיפורי ולא קליק בייט או טיזינג מוגזם (למרות שיוצא לי לראות המון זבל גם ב-Discover).

משתמשים ב-Popups לרשימות תפוצה בלי להתבייש

Popups היא כבר לא מילה גסה והמון אתרים מקפיצים לכם חלון ומבקשים מכם להירשם לרשימת התפוצה שלהם. יש המון דרכים ליצור Popups, אבל אל תשתמשו בכאלו שמסתירות את התוכן ומשגעות את הגולש. בחרו בטריגר הנכון מבחינת תזמון ומה בדיוק הגולש אמור לעשות כדי להפעיל אותו.

רשימות תפוצה

אם להודות על האמת, אז לנסח רשימות תפוצה יכול להיות כאב ראש. מצד שני, אתם יכולים לשכור אנשים שמתמחים בכתיבת תוכן שיווקי כדי שיעשו עבורכם את זה.

בעיקרון צריך להבדיל בין רשימות תפוצה שבהן יש אייטם אחד מרכזי עם הקדמה קצרה ובין רשימת תפוצה שהיא בעצם כמה אייטמים ביחד עם יותר מקישור אחד.

לכן, לפחות בהתחלה, כדאי לבדוק מה עובד יותר טוב באמצעות מבחן A/B שכל שירות של רשימות תפוצה תומך בו.

💡 שימו לב לא רק לאחוזי הפתיחה הכללים של ההודעה, אלא גם כמה אנשים לחצו על הקישורים הפנימיים. בנוסף, הקפידו שבדף הנחיתה יהיה לפחות מקום אחד ליצירת לידים.

אם אתם מחפשים דרכים להגדיל את רשימת התפוצה הנה סרטון שיעזור לכם בתהליך

להפוך למותג

להפוך את עצמכם לסוג של מותג זו אחת השיטות הבטוחות לגרום לכך שגולשים יחזרו אליכם ויחפשו ספציפית את השם שלכם.

אז איך עושים את זה בלי לשפוך טונות של כסף על פרסום 💰?

  • משקיעים בעיצוב ייחודי ותמונה מושכת שתשתמש כתמונת Cover גדולה. אפשר ואפילו רצוי ליצור שילוב צבעים לא שגרתי (אבל לא כזה שמציק בעין).
  • מגדילים את הנוכחות ברשתות החברתיות הרלוונטיות (בלי בהכרח לקשר לאתר)
  • מספקים את כל פרטי יצירת הקשר ויוצרים דף אודות מפורט כדי להגדיל את הסיכויים להופיע בפאנל הצדדי / עליון (במובייל) של גוגל, “גרף הידע“.
  • למותגים שזה מתאים להם, אפשר להשתמש בשפה מיוחדת ואפילו catch phrase.

להציע קופונים וחברי מועדון בחנויות וירטואליות (Loyalty Program)

השיטה הזו עובדת מעולה גם בחנויות וירטואליות ובחו”ל היא כבר מזמן לא משמשת עסקים פיזיים בלבד.

אחד מהעקרונות הכי בסיסיים הוא לתת איזה בונוס בקנייה הבאה, כך שגם אם חבר המועדון הזה עולה כסף, הוא מחזיר את עצמו בתנאי שמבצעים רכישה חוזרת.

גם הרכישה החוזרת נותנת כמה שקלים בחזרה וכך הלאה…

חומת תשלום חלקית (תוכן מוגבל)

תוכן בתשלום בדרך כלל ייתפס כאיכותי יותר, אפילו אם לא כולם מוכנים לשלם עליו. אז מה עושים אם אתם בכל זאת רוצים יותר מנויים בכסף?

אפשר להציע צפייה בכמה כתבות בחודש או לתת למנויים ליצור לינקים מיוחדים שיפתחו את התוכן מספר מוגבל של פעמיים כמו שעושים ב”הארץ”.

אם הגולשים יאהבו את מה שהם ייקראו, פתאום לשלם 10 או 20 ₪ לחודש לא ייראה להם כמו סכום כל כך גבוה.

מודעות שיווק מחדש (ממומן)

אולי השיטה הכי נפוצה אצל מי שעושה קידום ממומן או גם קידום ממומן: מודעות שיווק מחדש פונות אל גולשים שכבר ביקרו באתר ולכן לא רק שאחוז הלחיצות עליהן הוא גדול יותר, אלא שגם באתר עצמו יש יותר המרות.

בהתאם, יש לא מעט שמעדיפים להציע הצעות מחיר גבוהות יותר על המודעות האלו, ואם התקציב הממומן שלכם לא גדול, אתם צריכים לקחת את זה בחשבון.

לסיכום

יש הרבה יותר דרכים להביא מבקרים חוזרים לאתר מכפי שאתם חושבים. רובן הגדול לא דורש מכם לעשות דברים שלא עשיתם כבר קודם, אבל כן להשקיע קצת יותר זמן וליצור תוכנית עבודה מסודרת. בטווח הארוך זה ישתלם לכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו