דף הבית / קידום אתרים בגוגל / איך לקדם לקוח שלא כותב תכנים

איך לקדם לקוח שלא כותב תכנים

מזל טוב! גייסתם לקוח חדש. אמנם לא מדובר בלקוח מוכר בתחום סקסי, עליו אתם יכולים למצוא ערימות של חומר באינטרנט, אבל בהחלט לקוח מכובד שמשלם לכם יופי של סכום בסוף כל חודש.

אתם יושבים בפגישה עם אותו לקוח ומסבירים לו שאחת הדרכים העיקריות בה אתם מתכוונים לנקוט על מנת לראות את האתר מתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל, היא יצירת תוכן איכותי לאתר. ערימות של תוכן, כזה שיביא גם ערך לגולש בכל הנוגע לתחום הפעילות.

איך לקדם לקוח שלא כותב תכנים

תוכן שמשלב בתוכו את מילות המפתח, אותן אתם רוצים לקדם וכזה שיבליט את הלקוח שלכם והמומחיות שלו בתחום, על פני האתרים של המתחרים.

אתם יושבים בפגישה ומסבירים לאותו לקוח, שלא מדובר בתחום בו אתם מבינים את הבפנים שלו יותר מדי, זה גם לא תחום שניתן למצוא עליו ערימות של מידע ברשת ובהתאם לזאת, אתם חייבים את שיתוף הפעולה של אותו לקוח.

אותו מר לקוח יושב איתכם ומשוכנע שבגלל שהוא כל כך טוב בתחומו, המידע פשוט יישפך ממנו בצורה טבעית ולא תהיה לו כל בעיה לספק לכם ערימות של מידע. אתם לוחצים ידיים ויוצאים לדרך, ואז מתחילות הבעיות. הלקוח רואה שהוא עמוס בזמן. הוא מבטיח שמחר הוא יישלח לכם קצת מידע, או לפחות כמה נקודות מהן תוכלו לייצר מאמר.

עובר יום ועוד יום, אבל שיתוף הפעולה מצד הלקוח לא באמת קורה. אתם מציקים לו עם טלפון ומיילים והוא מצדו מבטיח שמחר ישלח לכם אינפורמציה רלוונטית. זה לא קורה.

אתם תקועים.

אין לכם מושג איזה תוכן לייצר.

הדילמה הזאת מתאימה לכל איש שמתעסק בשיווק באינטרנט. כאשר מגיע לקוח שלא מספק תכנים, התסכול יכול להיות גדול. אתם לא ממש מבינים גדולים בתחום הספציפי ולהתחיל ליצור תוכן איכותי ורלוונטי הופך למשימה קשה.

אם כך, החסרונות בלקוח שלא כותב תכנים בעצמו הם ברורים:

  • אין לנו את מידת ההבנה שיש לו.
  • במידה ומדובר בתחום נישתי, יהיה לנו קשה לדוג חומרים ולהכין מהם מאמרים שיהיו איכותיים מספיק.
  • אין לנו את הידע שיש לאיש המקצוע, ואם היה לנו שיתוף פעולה מלא מצידו, היינו יכולים לייצר תוכן הרבה יותר חזק.
  • התסכול פוגע במוטיבציה, ופעמים רבות, רדיפה אחרי לקוח שלא משתף פעולה, תתורגם לאדישות מצד מקדם האתרים.
  • כל הנ"ל עלולים להוביל לכך שהלקוח יתעורר בוקר אחד ויבין שכמעט ואין תוכן חדש. לא יעניין אותו שהוא לא סיפק את הסחורה. יעניין אותו שאתם לא סיפקתם את הסחורה. ומכאן הדרך להיפרדות תהיה קצרה.

אך כמו בכל דבר בחיים, ניתן למצוא יתרונות גם ללקוח שלא כותב את התכנים בעצמו ולא מגיש לכם את המילים על מגש של כסף.

היתרונות:

לקוחות, כאמור, לא תמיד מבינים עד כמה חשוב לייצר תוכן, וזה נכון לכלל הלקוחות. מה שאומר שיש סבירות גבוהה שגם המתחרים של אותו לקוח לא משקיעים בתוכן שלהם.

אם אתם תצליחו לפענח את הנוסחה ותצליחו לייצר תוכן עבור הלקוח שלכם, תוכלו להראות עליונות ברורה בתחום. ברגע שאנחנו לוקחים את המושכות לידיים שלנו ויוצרים את כל עולם התוכן של הלקוח, נוצרת תגובת שרשרת שבטווח הלא כל כך רחוק, יכולה להועיל לכל הצדדים.

אתם מצליחים ליצור תוכן טוב שמתבטא בעליית האתר בתוצאות החיפוש, הלקוח מצידו רואה תוצאות ומבין שהם נטו שלכם, שכן הוא לא מצליח להיות שותף פעיל. הוא מבסוט מהעבודה שלכם, וכמו שנאמר כבר הרבה פעמים, לקוח מרוצה הופך להיות שגריר, מתחיל לספר עליכם לקולגות ומכרים שלו, השם שלכם עובר מפה לאוזן, שאתם יודעים לעשות את העבודה ולספק תוצאות, ומכאן ועד להרחבת מאגר הלקוחות שלכם, הדרך מצטמצמת.

לכן, כשיש לכם לקוח שמצריך מכם עבודה מאומצת יותר, אל תיפלו למלכודת האדישות. להפך, מאמץ אקסטרה מהצד שלכם, יוכל רק לעזור, גם ללקוח וגם לכם. כל פרויקט שאתם מתחילים, תסתכלו כיצד אתם ממנפים אותו למען הצמיחה שלכם.

זכרו את הדבר הבא. שגריר רע (לקוח שלא מעניין אותו תירוצים, אלא מסתכל על השורה התחתונה ורואה שלא סיפקתם תוצאות), יכול להרוס לכם את עשרת הפרויקטים הבאים שלכם. שגריר טוב יוכל לעזור לכם להכניס את הפרויקט הבא. מבינים את היחס? תעשו את המקסימום על מנת לייצר תכנים איכותיים ללקוח, גם אם הוא מצידו ממשיך להבטיח שמחר הוא שולח לכם תכנים שלעולם לא מגיעים.

אז איך ניצור תוכן לאותם לקוחות?

פה מתחילה המלחמה האמיתית. הגענו למסקנה שאם נמשיך לחכות למיילים שלעולם לא יגיעו, המייל הבא שייכנס כנראה יספר לנו, שהלקוחות החליטו שהם מפסיקים את העבודה, שכן הם לא רואים התקדמות והם מבינים שהם לא יכולים לעזור לנו, ולכן חבל על הכסף שלהם והזמן שלנו.

על מנת להקדים תרופה למכה, צריך לצאת למסע חקירות לא פשוט, אבל כזה שיספק את הסחורה וירצה את האיש שמשלם לכם בסוף כל חודש. אני תמיד נהנה לראות כיצד לקוחות מגיבים כאשר אני מספק להם נתונים על המתחרים שלהם. מידע שמבחינתם הוא זהב, כזה שלעולם לא חשבו שהם יוכלו לדעת, ואני כמקדם, בעזרת כלים וכמה קליקים, חושף להם את האוצר הזה.

על מנת לייצר תוכן איכותי ועל מנת שנוכל לבנות אסטרטגיה שתתעלה על המתחרים, חשוב שנדע ונבין מה הם עושים בכלל. כלי שאני נוהג להשתמש בו הרבה כדי לקבל תמונת מצב מסוימת על יריביי לתוצאות החיפוש, הוא SEMRush, שגם הוזכר בין היתר ברשימה הגדולה של הכלים לשיווק באינטרנט שדניאל הכין פה.

SEMRush

 

SEMRush הוא כלי למחקר מתחרים. הוא עוזר לנו להשיג מידע על האתרים שאותם אנחנו רוצים לעקוף. בין שלל הדברים שהוא מציג לנו, ניתן למצוא את מילות המפתח שבהן האתר המתחרה מדורג בגוגל, מהי כמות החיפושים החודשית ממנו נהנה אותו אתר ומידע רלוונטי נוסף. הוא מאפשר לנו גם לקבל מידע על עלות ממוצעת בקידום הממומן, מספר לנו עד כמה פופולארית כל מילת מפתח ועוד פיצ׳רים שעוזרים לנו לאגור נתונים על המתחרים ואז לפרק אותם למטרות שלנו.

בעזרתו של הכלי הזה אנחנו מבינים, ברמת התוכן, האם יש מילים שכדאי לנו לשבץ במאמר שלנו, בהן המתחרה משתמש, אבל אנחנו לא חשבנו שהם אפקטיביות מספיק (וטעינו). סביב איזה נושאים ומילים רוב התוכן של אותו מתחרה סובב ועוד. זכרו מה שדיברנו עליו בהתחלה. לא חסרים לקוחות שלא מבינים את חשיבות התכנים. גם המתחרים שלהם לא.

הם בנו את האתר בהתחלה, הכניסו את כל האינפורמציה והתוכן שהיה להם, כי הם היו בשלב ההתלהבות מכך שעומד להיות להם אתר באינטרנט.

אך ברגע שהאתר עלה לאויר, מבחינתם, העבודה הסתיימה ומה שעלה בהתחלה נשאר ככה עד היום. אין זרימה של תוכן חדש, ובדיקה (בעזרת semrush) שתראה לנו את העמודים המאונדקסים תלמד אותנו, כי אם נפגיז בתוכן איכותי בעל ערך מוסף סביב אותן מילים, אבל בתדירות גבוהה, יהיה לנו סיכוי טוב בהחלט לעקוף את המתחרים.

 

אז השלב הראשון כאמור הוא בדיקת המתחרים וניסיון להבין מהי האסטרטגיה שלהם. ברגע שאנחנו יודעים את הנתונים האלו, אפשר יהיה לשבת ולהתחיל לבנות תכנית אסטרטגיית תוכן מסודרת. זכרו, אנחנו מדברים כל הזמן על עסק בתחום נישתי, בו אין ערימות של אינפורמציה וכזה שאנחנו צריכים ליצור את התוכן בעצמינו.

אם נצא מנקודת הנחה שאין, הפכנו את הרשת, חיפשנו גם באנגלית תכנים שמדברים על הנישה שלנו, אבל לא הצלחנו להתחבר למה שכתוב, כי אנחנו לא ממש מבינים בעסק בעצמינו, אז צריך להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה. זה המקום ללכת לכלי נוסף, שאני משתמש בו רבות ונותן לי רעיונות לכתיבת תכנים.

BuzzSumo

צילום מסך BuzzSumo

BuzzSumo הוא כלי מצויין (גם הוא מוזכר ברשימה לעיל), שמראה לנו אילו תכנים זוכים לכמות שיתופים ופופולאריות ברשתות החברתיות. מה שאני מאוד אוהב בכלי הזה, זאת האפשרות גם לכתוב מילת מפתח וגם נושא שלם, ולקבל ניתוח של המעורבות שמקבלים אותם המאמרים הרלוונטים בנושא בפייסבוק, בלינקדאין, בגוגל פלוס ובטוויטר.

למשל- רשמתי נושא אותו אני מעוניין לקדם עבור לקוח- נניח תכנון פיננסי, ואני יכול לראות מה העמוד והמאמר בתכנון פיננסי שזכה לכמות הסיגנלים החברתיים הגבוהה ביותר.

דבר זה עוזר לי כמובן לראות איך הוא מנוסח, מה כתוב וכיצד אני יכול לעשות את הדברים טוב יותר. כשאני מדבר על לחשוב מחוץ לקופסא, אני מתכוון לקחת כלי כמו באז סומו ולהסתכל עליו מזווית אחרת. לאו דווקא ככלי שמנתח לי מאמרים של מתחרים, אלא ככזה שנותן לי השראה מה לכתוב שיכול להתקשר לנושא.

אם יש לי מילים מסויימות או נושאים שאני רוצה לכתוב עליהם, אני יכול פשוט לכתוב אותן באנגלית (וזאת הרי לא הזירה בה אני מתחרה) ומכיוון שסביר ששם נפח התוצאות יהיה גדול יותר עקב השוק הרחב, אני יכול לראות מה עובד שם (בלי קשר לניתוח מתחרים כי הם הרי לא מתחרים שלי) ואז לפי התוצאות הטובות ביותר בשפה האנגלית, לקחת רעיונות ונושאים וליצור מהם תוכן מקורי שלי בעברית. הערך בעבודה עם כלי כזה היא ברורה.

אני מכיר כותבי תוכן רבים שמשתמשים בפלטפורמות כמו פינטרסט למשל, כדי לקבל השראה לתכנים. באז סומו מבחינתי עושה את העבודה מצויין. אם אני נתקע עם תחום בעייתי, אני נעזר בכלי המצויין הזה, גם כדי לראות מי מתחרה איתי ומה הם עושים בעברית וגם לקבל רעיונות שלא חשבתי עליהם לפני. על ידי שימוש במילים או נושאים מדוייקים, או קרובים מספיק לנישה אותה אני מנסה לקדם. אין מה לעשות, אנחנו כמקדמים חייבים כל הזמן לחשוב בצורה יצירתית ולא מקובעת, כיצד אנחנו יוצרים תכנים חדשים ללקוחות שלא כותבים את התוכן שלהם בעצמם. כשזה מצליח זה מצליח ובגדול.

בניית אסטרטגיית תוכן לאורך זמן

אף אחד מאיתנו לא רוצה לקחת לקוח לזמן קצר מטעמים ברורים. אנחנו יודעים שלא ניתן להתחייב בפני לקוחות שכבר מחר הם יראו תוצאות, ולכן, אנחנו כאנשי מקצוע נסביר להם שמדובר בתהליך שדורש אורך רוח, זמן ואסטרטגיה נכונה לטווח הארוך. לא פעם יצא לי להיתקל באנשי מקצוע ש״התרגלו״ שלקוחות באים לעשות סיבוב קצר של חודשיים-שלושה ולכן גם לא ממש טרחו לבנות אסטרטגיית תוכן ארוכת טווח ודי זרמו מעכשיו לעכשיו. מעין נבואה שמגשימה את עצמה.

אם לא טורחים להכין אסטרטגיה לטווח ארוך, יקרו כמה דברים:

  1. קודם כל יהיה לכם קשה למדוד את עצמכם ואיפה אתם עומדים מבחינת סדר הפעולות שהגדרתם לעצמכם.
  2. דבר שני, אתם עלולים למצוא עצמכם תקועים בלי תכנים בקנה, ולכו תנסו בלחץ כזה לייצר מאמר חדש.
  3. דבר שלישי, הלקוח ירגיש את חוסר הארגון ואת חוסר טביעת האצבע שלכם, ובדיוק כמו שתיארתם לעצמכם, יעזוב אחרי תקופה קצרה.

בניית אסטרטגיית תוכן נכונה, לעומת זאת, עם אבני דרך ויעדים שאתם מגדירים לעצמכם, יעזרו לכם גם כדי להציג ללקוח עבודה בפועל, וגם אתם תדעו איפה אתם רוצים להיות שנה מהיום. רק על ידי בניית תוכנית מסודרת, תוכלו לתת ערך אמיתי ללקוח והוא ידע שיש לו על מי לסמוך.

לקוח שרואה תכנית עבודה מסודרת, שפועלים לפיה, יהיה הרבה יותר משוחרר וייתן לאיש המקצוע יד חופשית. לא פעם ולא פעמיים לקוחות שעשו לי את המוות בהתחלה, ודרשו לבקר כל פסיק ונקודה שאני כותב, הבינו שיש כאן תוכנית מסודרת, שאני מסתכל איפה הפרויקט יהיה בעוד שנה ולא עוד שבוע, שיש לי אבני דרך ומטרות ברורות, ואחרי זמן קצר הגיבו לי במיילים, סומכים עליך תעשה מה שאתה מבין.

לקריאה נוספת על שיווק באמצעות תוכן.

אז איך בעצם נבנה את התוכנית האסטרגית שלנו?

דבר ראשון, נבין מה יש לנו. עוד לפני המתחרים, עוד לפני מילות המפתח, אנחנו צריכים לדעת אילו נכסים יש לנו, איזה אתר יש לנו ואיך אנחנו יכולים למנף את הכל. אחרי שהבנו מה כבר קיבלנו בירושה, נוכל להתחיל לתכנן. לאחר מכן, נבצע מחקר מתחרים ונלמד כיצד הם פועלים.

שני השלבים האלו הם הבסיס לכל התכנית שתבוא בהמשך. הדברים הבאים שניקח בחשבון במסגרת התכנית האסטרטגית שלנו, הם כמה מאמרים אנחנו רוצים שיעלו בשבוע, בחודש, בשנה. באיזו מתכונת, בלוג? דפים ייעודיים בתוך האתר?

האם יש פורומים, אתרי תוכן או מקומות בהם נוכל לפרסם מאמרים בשם העסק עם קרדיט, מה שיכול להביא לעוד תנועה לאתר שלנו? אני לא מדבר כאן על החלפות קישורים, אלא נטו על ליצור תוכן ולבקש קישורים מאתרים שיכולים להיות רלוונטים עבור הלקוח שלנו.

ככה ניתן להגיע לקהל חדש שלא היה מגיע אלינו בהכרח. אנחנו חושפים בפעולה כזאת את העסק לפלח נוסף, ממצבים אותו כאחד שמבין על מה הוא מדבר, והקישור נועד לא רק בשביל הלינק ג׳וס, אלא כדי לגרום לקוראים של אותו אתר, להיכנס גם לאתר שלנו ולהתעניין בתכנים שיש לנו להציע לו אצלנו בבית.

שלב נוסף באסטרטגיית התוכן שלנו, יהיה לכלול את הרשתות החברתיות. אם יש ללקוח שלנו עמוד פייסבוק עסקי, ניתן יהיה להשתמש בו כדי לקדם את התוכן. נכון, במצב כזה אם אין לנו את הידע ליצור קידום ממומן בפייסבוק בעצמינו, יהיה ניתן להשתמש באנשי קידום בפייסבוק. אבל ברוב המקרים זה יהיה שווה את ההשקעה. עוד מידע על שיווק בפייסבוק תמצאו במדריך המקיף הזה שמיועד למתחילים.

המטרה היא להשתמש בעמוד העסקי כדי לקדם מאמר ברחבי הרשת של צוקרברג. הכנתם פוסט שמפנה לאתר של הלקוח והתחלתם לקדם אותו, סביר כי אנשים יכנסו לאתר, מה שיאותת לגוגל על עוד תנועה. דבר זה יכול לעזור בעקיפין לקידום האתר, וגם קיימת אפשרות שחלק מהאנשים הרלוונטים, יאהבו את התכנים ואת מה שאתם מציעים באתר והם כבר יזכרו לחזור לבקר אותו, או אפילו ישתפו ויעזרו לכם להפיץ את המאמר בעצמם. תחת הנושא הזה של אסטרטגיית תוכן, קיימות עוד המון אפשרויות ותהליכים שצריך לבצע.

הסתכלות לטווח ארוך

הסתכלות לטווח ארוך

כאשר אנחנו מתיישבים להכין תכנית אסטרטגית, חשוב כי נבנה גאנט פעילויות, אפילו עד שנה קדימה. למרות שאין כל התחייבות מצד הלקוח שהוא ילך איתנו יד ביד עכשיו 12 חודשים, תכנית ארוכת טווח תעזור לנו לעשות סדר, לבנות את הצעדים בצורה הדרגתית ונכונה ולגדול מחודש לחודש.

ברגע שהכנו תכנית שכזאת, נדע כיצד לתכנן, לכתוב או להזמין את התכנים מראש. מה שלא ישאיר מקום לטעויות ולא נגיע למצב בו, בתחילת חודש אנחנו מבינים שאין לנו מושג מה אנחנו הולכים להעלות לאתר בטווח הקצר.

ניתוח ומדידה של התוכן

אז עברנו על איך לנתח מתחרים ואיך למדוד את הביצועים שלהם, כדי שנבין היכן הם חזקים ומאיפה לתקוף. דיברנו על הכנת גאנט פעילויות ותכנית אסטרטגית, כדי שנוכל למדוד את גרף הביצוע שלנו וקצב ההתקדמות, הכנת תכנים ומתי ואיפה לשבץ אותם.

הדבר הבא שנותר לנו למדוד, הוא גם כנראה הדבר החשוב ביותר, והוא איך התוכן שלנו מתפקד בפועל.

זה לא ירשים אף אחד, ובטח לא את הלקוח שלכם, אם יצרתם עבורו 100 תכנים, שכתובים בצורה המושלמת ביותר, אם אין להם שום אימפקט, אם הם לא מעניינים אף אחד וסתם שוכבים באתר.

אם לקוחות פוטנציאליים נוטשים את המאמר אחרי שניה, כנראה שהוא לא כזה מושלם כמו שחשבתם, וכידוע, bounce rate גבוה הוא לרעתנו.

בדיוק בגלל זה קריטי לנו להשתמש בגוגל אנליטיקס, כדי שנוכל לבדוק ולמדוד את הביצועים של כל מאמר. אנחנו צריכים לדעת ולהבין בדיוק, מה הם המאמרים שעובדים הכי טוב, על אילו טקסטים הקוראים שלנו נתקעים, מה מביא לנו הכי הרבה פעולות חיוביות וכיצד התכנים שכתבנו עוזרים לאתר להתקדם. אם, נניח, הכנו מדריך ואנחנו רואים שאותו מדריך עובד טוב יותר מכל תוכן אחר בצורה משמעותית, ניתן יהיה להסיק מזה שאולי כדאי להכין מאמר המשך או מדריך נוסף.

השימוש באנליטיקס, מעבר למספרים והנתונים שהוא מספק לנו, גם מראה לנו איזה סוג של מאמרים עובדים הכי טוב באתר ואנחנו מהצד שלנו נוכל לייצר יותר מאמרים באותו הסגנון. אם מאמרים שהם מדריכים, עובדים משמעותית הרבה יותר ממאמרים כלליים על מוצר מסויים, יהיה הגיוני ביותר מצידנו להכין סדרת מדריכים. שימוש באנליטקיס לאורך כל הפרויקט יעזור לנו עשות סדר.

לסיכום

בסופו של יום, כולנו מעדיפים לעבוד עם לקוחות שעושים לנו חיים קלים. כמקדמים, לקוח שמספק לנו את התכנים ואנחנו רק צריכים לעשות התאמות זה מבורך. אבל אי אפשר לבנות לאורך זמן שהלקוח יספק את המילים בעצמו. זאת לא סיבה להתייאש. להיפך, יש הרבה מה לעשות עם לקוח שלא רוצה לגעת בתוכן וסומך עליכם. זכרו מה רשמתי קודם.

לקוח שאתם תייצרו עבורו תכנים איכותיים ותביאו לו תוצאות חיוביות, יהיה זה שגם יסדר לכם את הלקוח הבא. לקוח שלא יזרום איתכם, ולכם לא יהיה מושג על התחום שלו ולא תתאמצו כדי להכין תכנים, יספר גם כמה שלא תרמתם לו שום דבר. הוא לא ייקח אחריות על עצמו. תכינו תכנית, תחקרו את המתחרים, תשברו את הראש מאיפה להכין תוכן ותייצרו אותו. הרווח כאן יהיה כולו שלכם.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות שחר גלעד

בעלים ומנכ"ל משותף בחברת PRM – יחסי ציבור באינטרנט באמצעות שיווק תוכן.

שווה לקרוא גם את

עדכון פנדה

עדכון פנדה של גוגל (Panda Update) – כל מה שחובה לדעת

עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא כנראה אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור ...

ביקורות להגדלת ההמרות באתר

שילוב ושימוש נכון בביקורות לטובת הגדלת המרות באתרים

המלצות מהוות את אחד הדרכים היעילות להגדלת אחוז ההמרות באתר. חלק מההמלצות מגיעות באופן טבעי ...

2 תגובות

  1. virial@gmail.com'

    מכיוון שאני זה שכותב את רוב התוכן ללקוחות שלי, הבעיה אצלי היא אחרת – מה קורה כשלקוח לא יכול / לא מוכן / מעדיף שלא יהיו עדכונים באתר… כשאתה שכיר ונופל עליך לקוח כזה, אתה לא יכול להחליט שאתה לא מקדם אותו. אז מה נשאר? להתעסק בתוכן שכן יש ולבנות קישורים.

    אגב ניתוח ומדידה של התוכן – כאן פועל חוק 5/95 (שהוא גרסה קיצונית יותר של 20/80) – חברת hubspot מצאה שבערך 5% מהתוכן אחראים להבאת 95% מהטראפיק ומהלידים (גם באתר שלהם עצמם, שמלא בתוכן מצוין). אז מצד אחד אנחנו מתאמצים לייצר תוכן כשרק 5% ממנו מביאים תועלת בפועל, אבל מצד שני ככל שמייצרים יותר תוכן בתדירות יותר גבוה – בהחלט זורמים לאתר יותר טראפיק ויותר לידים.

    • info@prm.co.il'

      היי עמית תודה רבה על התגובה, לגבי הלקוחות שלא מוכנים להשקיע בתוכן חדש, לפי דעתי אנחנו בתור אנשי מקצוע חייבים להסביר להם למה זה יכול לפגוע / להאט את קמפיין השיווק לאתר שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה