דף הבית / קידום אתרים בגוגל / טרנדים בולטים של SEO וכמה טיפים מחוץ לקופסא

טרנדים בולטים של SEO וכמה טיפים מחוץ לקופסא

מאמר זה מרכז כמה טרנדים בולטים בעולם הקידום בשנת 2017 בנוסף גם מכיל טיפים קצת פחות בנאליים של SEO (אני מקווה לפחות), שאני מאמין שיחדשו לחלקכם. שנתחיל?

טיפים מתקדמים של SEO

לשדרג ל- HTTPS

שגוגל מוציאים הצהרה שאתרים מאובטחים עם קידומת https זוכים לבוסט מסוים בדירוגים – מקדמי אתרים לוקחים את זה ברצינות. יתרה מכך, בדפדפן כרום אתרים עם תעודת SSL מוצגים כאתרים מאובטחים, ואלו שלא – מוצגים בלי הערה ליד. כמובן שאתר שבשורת הכתובת שלו כתוב "מאובטח" נתפס כיותר בטוח, אמין ורציני בעיני הגולשים.

אין ספק שזאת מגמה שהולכת לתפוס חזק בשנים הקרובות, וסביר להניח שזה יהפוך לסטנדרט בעתיד הלא רחוק, כפי שהיום אתרים רספונסיביים הם בגדר חובה.

הנה דוגמא לאיך שזה נראה בכרום:

תצוגת https בכרום

מפת אתר של וידאו (במידה ויש)

לא רבים האתרים שיש בהם סרטונים שמוטמעים בשרת (כלומר לא באמצעות embed חיצוני כמו יוטיוב וכו'), אך עבור אלו שכן – יהיה זה רעיון טוב ליצור מפת אתר xml של הסרטונים, שגם מאפשרת סריקה טובה יותר של הסרטונים באתר, וגם אחראית בין היתר על התמונה שתופיע בsnippet של הוידאו בתוצאות החיפוש.

לבדוק שאין התנגשויות של אופטימיזציה בין עמודי האתר

למה הכוונה? נניח שאני מקדם אתר עשיר בתוכן שכבר נכתב בו כמעט על כל נושא אפשרי בתחום מסוים. חובה (וזה נכון לכל פרוייקט SEO) יהיה למפות את העמוד הנכון ביותר לקידום ביטוי או סט ביטויים ספציפיים, ולוודא שאין התנגשות עם עמוד אחר. כלומר שאין עמוד אחר באתר שעשוי לגנוב את הפוקוס על אותו ביטוי/ים שאני מעוניין לקדם. במידה וזה קורה או נתקלתם בסוגיה הזו, כתבתי מדריך על דרך בה ניתן "לשכנע" את גוגל לדרג עמוד ספציפי.

דגש על המובייל

המובייל כבר איתנו שנים ספורות, זה לא חדש. אך הפופולאריות של הסמארטפונים ועימם היקף הגולשים ממכשירים סלולריים הולך וגדל מדי שנה. לא בכדי גוגל משיקים את האינדקס החדש שלהם שיעבוד על בסיס Mobile First – קרי עדיפות אלגוריתמית לביצועי האתר במכשירים ניידים. למעשה, בשנת 2017 ניתן לומר שאופטימיזציה לאתרי מובייל חשובה יותר מאופטימיזציה לאתרים רגילים! השקיעו בנראות האתר שלכם במובייל, אם טרם עשיתם זאת – זה הזמן.

טכנולוגיית חיפוש קולי
מובייל זה אח

מה מצב האינדקס?

לפעמים אנחנו שוכחים שגוגל מסתכל על האתר שלנו כמו סוג של מטריקס: קוד, אותיות ומספרים. מה שיש באינדקס של גוגל – זה מה שגוגל מכיר ועל פי זה האתר שלנו "נשפט", לטוב או לרע. לכן, יש לבצע בדיקה יסודית של מצב האינדקס של האתר על בסיס קבוע – האם כל העמודים שאנחנו רוצים שיהיו מאונדקסים, אכן מאונדקסים – ולהיפך? האם יש עמודים מיותרים באינדקס? עמודי תוכן רזים / עמודים ללא ערך שדווקא משפיעים לרעה על הציון של האתר ואולי כדאי לחסום אותם?

את כל הדברים הנ"ל חשוב מאד לבדוק באופן שוטף. מומלץ לנטר את זה באמצעות ה- Search Console וגם באמצעות בדיקות יזומות עם כלים כמו Screaming Frog. כדי להעמיק בנושא מומלץ גם לקרוא את המדריך שלי לאופטימיזציה של אתרים.

לעוד קריאה: 9 סיבות שהאתר שלך לא מאונדקס בגוגל.

בדיקת משקלי תמונות ואופטימיזציה

אני עדיין רואה מלא אתרים שמזניחים את הנושא של אופטימיזציה לתמונות, כלומר – מעלים לאתר תמונות במשקל של טנק, משתמשים בשמות קבצים בעברית (לא שזה רע בפני עצמו, אבל יכול לגרום לבעיות במעבר שרתים וכו' – לדעתי עדיף להימנע) ועוד. במיוחד היום בעידן הסלולר, תמונות עשויות לעכב משמעותית את טעינת העמודים באתר ולכן אני מפציר בכם – לכו תאפטמזו את התמונות שלכם! תקטינו אותן למשקל המינימלי האפשרי מבלי לגרוע משמעותית באיכות. במדריך שלי לאופטימיזצית תמונות אני מסביר בדיוק איך עושים את זה.

מפת אתר של תמונות

בהמשך לנושא התמונות – במידה והאתר שלכם כולל הרבה תמונות, במיוחד אם מדובר על תמונות מקוריות, יהיה זה רעיון טוב להטמיע מפת אתר של תמונות, מה שיעזור לעכבישים של גוגל לסרוק ולאנדקס את מרבית (אם לא כל) התמונות אצלכם באתר.

שדרוג ה- CTR עבור מונח ספציפי עשוי להשפיע על דירוג הכולל של העמוד

עשיתי כמה ניסויים לאחרונה בהקשר של CTR והשפעה על תוצאות החיפוש. תארו לכם עמוד באתר שמכוון על 2 ביטויים עיקריים: אחד מאד תחרותי ואחד מאד לא תחרותי. אממה, הביטוי שהוא מאד לא תחרותי הוא בעל נפח חיפוש מכובד יחסית של מעל 1000 חיפושים בחודש.

הטייטל של העמוד עצמו מאד מושך ומסקרן ויוצא מצב שהCTR הממוצע עבור העמוד הספציפי בחיפוש הביטוי הלא תחרותי מגיע לאחוזים יפים (מעל 40% ואפילו לא במקום הראשון).

האם הCTR  של הביטוי הלא תחרותי משפיע על המיקום של הביטוי התחרותי? לפחות מהנסיון שלי – כן. נכון, לא ניתן לבודד משתנים ואין שום דרך ודאית לדעת שאכן יש פה קשר בין סיבה לתוצאה. אבל היי, עשיתי לפחות 3-4 ניסויים כאלו לאחרונה והתוצאות הפתיעו מאד לטובה. אני רק זרקתי פה עצם, אתם תעשו עם זה מה שאתם רוצים 🙂

לקשר החוצה

אם אתם עדיין חושבים שקישורים יוצאים מהאתר שלכם לאתר חיצוני זה דבר רע לSEO  שלכם, תקראו את המאמר הזה שכתבתי לא מזמן. אמ;לק – אין שום סיבה לחשוש מלקשר החוצה. ההפך. למידע נוסף על קישורים יוצאים.

לשלב עוד קישורים במקורות שמקשרים אליכם

יוזמים את הקישורים לאתר שלכם בעצמכם? כנראה שכן…

דאגו שהקישורים שהמפנים אליכם מהמאמר לא יהיו בלעדיים, לפחות לא בכל המקרים. קישורים יוצאים המשתלבים באופן טבעי במאמר ביחד עם קישורים חיצוניים לאתרים אחרים, נותנים מראה הרבה יותר לגיטימי למאמר (זאת בהנחה שהוא באמת כתוב לגולש ולא גיבוב של שטויות למטרות SEO בלבד) ותורמים למראה הטבעי של פרופיל הקישורים שלכם.

ההשפעה של תאריך הפרסום על הדירוגים

גוגל אוהב תכנים רעננים ואקטואליים (מישהו אמר Freshness?), בעיקר בנושאים שזה רלוונטי.

יש לכם פוסטים ממש איכותיים באתר שהם רלוונטיים גם להיום? אם כך, על מנת למנוע היחלשות שלהם בדירוגים עומדות בפניכם 2 אפשרויות:

  1. לעדכן את הפוסט ובעקבות כך גם לשנות את התאריך הפרסום שלו לתאריך העדכון האחרון. במקרה הזה, ה Snippet בתוצאות של גוגל יציג את תאריך העדכון, מה שיהפוך את הפוסט ליותר אטרקטיבי גם בעיני גוגל וגם בעיני הגולשים שרואים שהוא עדכני.
  2. לוותר לגמרי על הצגת התאריך בתוצאות – אם מדובר בפוסט על נושא שהוא Evergreen – כלומר נצחי ורלוונטי תמיד, אפשר לוותר לגמרי על תצוגת התאריך.

לאחרונה עדכנתי את תאריך הפרסום בעמוד הבית שלי וכמעט באופן מיידי לאחר סריקה מחודשת שלו, קיבלתי בבוסט בכמה ביטויים עיקריים שהייתי מדורג עליהם (הפער היה שנה וחצי בערך). נכון, שוב אין כל דרך ודאית להוכיח קשר בין הדברים…אבל אתם יודעים, אינטואיציה מבוססת נסיון וגם מקרים דומים שנכתבו על ידי גורואים שונים כמו  Brian Dean- מחזקות את ההשערה שאכן ישנה השפעה, לפעמים מכרעת של תאריך הפרסום והדירוגים.

כיום, אגב, ביטלתי באופן גורף את הצגת התאריך בדף הבית, שכן זה לא רלוונטי לעמוד סטטי.

השתמשו יותר ב Schema

אם יש משהו שכמעט אף מקדם אתרים לא ממש משתמש בו כמו שצריך – זה נושא הסכמה. אותה שפה שמאפשרת להעשיר את תוצאות החיפוש בגוגל ובמקרים מסוימים להגדיל את אחוזי ההקלקה משמעותית.

נכון שזה לא רלוונטי לכל אתר, אבל איפה שכן (למשל חנות וירטואלית עם ביקורות) – חבל שלא לנצל זאת או לפחות לנסות.

שדרגו תוכן ישן

יש לכם תוכן ישן שהעליתם לפני חצי עשור ועכשיו הוא מעלה אבק? תוכן שאתם אפילו מתפדחים שימצאו אותו באתר? זה הזמן לחשוב על האפשרויות הבאות:

  1. שדרוג התוכן והפצתו מחדש.
  2. במידה והתוכן ממש מעפן ולא בא לכם לעשות איתו כלום – להפנות לעמוד אחר וכך בעצם לאחד ביניהם.
  3. להסיר את העמוד ולבצע הפנית 301 לעמוד הקרוב ביותר. חדי האבחנה בינכם ישימו לב שזה בדיוק כמו סעיף 2 רק בניסוח שונה :-).

קבלו רעיונות לתוכן חדש דרך ה- Search Console

אחד הכלים האהובים עלי ביותר הוא ה Search Console של גוגל, כלי עוצמתי במיוחד שמכיל מידע ישירות מבעל הבית, כזה שלא תוכלו למצוא באף מקום אחר. בעזרת הקונסול אפשר לחפור בנתונים ולמצוא אוצרות ואוקיינוס של ביטויים חדשים לכתוב עליהם או לבצע עבורם אופטימיזציה לעמודים קיימים.

רוצים עוד מלא רעיונות לחקר מילות מפתח? אתם חייבים לקרוא את הפוסט הזה.

השתמשו בתמונות מקוריות

כשמדברים על תוכן משוכפל ברוב המקרים מדברים על טקסט. מה לגבי תמונות? כמובן שתמונות חוזרות על עצמן בהמון אתרים שונים, בעיקר תמונות של מאגרי תמונות שכבר בא לנו להקיא מרוב שרואים אותן שוב ושוב (ושוב), שלא לדבר על הפער בין הדמויות בעלות המראה האובר-אמריקאי לבין המציאות שלנו פה.

אז לא, גוגל כנראה לא מעניש ולא יעניש אתכם על שימוש בתמונות שמופיעות בעוד המון אתרים אחרים. אבל האם הוא יפרגן לכם על שימוש בתמונות מקוריות? יש מצב, ובהחלט קיים סיכוי שבהמשך הנושא הזה ילך וישתכלל וכך גם היחס של גוגל להיבט הזה.

דאגו שיהיה קל לשתף את התוכן שלכם – בעיקר במובייל!

כאמור, הפריצה החזקה של המובייל כבר מאחורינו אבל זה הולך לקבל עוד יותר משנה תוקף בעתיד הקרוב. הרשתות החברתיות גם לא הולכות להיעלם מחיינו בקרוב ולכן יהיה זה רעיון טוב לוודא שהגולשים שלכם יכולים לשתף את התוכן שלכם לא רק באתר הדסקטופ אלא גם (ואולי בעיקר) בגרסת המובייל שלו.

לעודד תגובות

האם תגובות בפוסטים משפיעות את הדירוגים? בהחלט ניתן לומר שיש קורלציה בין הדברים. ההשפעה כנראה לא משמעותית, אבל מאמרים שמקבלים תגובות על בסיס קבוע הם אינדיקציה חזקה למעורבות גולשים, קהילה ותוכן איכותי (או לפחות שנוי במחלוקת שמעורר שיח). אין לכם עדיין אפשרות להוסיף תגובות באתר? כדאי לשקול זאת לחיוב.

לסיכום

מקווה שאהבתם את הפוסט. יש לכם רעיונות נוספים, טיפים מגניבים אחרים? אשמח מאד לשמוע 🙂


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

ניסוי CTR עמית מלכי

השפעת אחוזי הקלקה (CTR) על תוצאות החיפוש – מקרה בוחן

זה לא חדש שלאחוזי הקלקה בתוצאות יש השפעה על הקידום. לגוגל יש אינטרס להציג תוצאות ...

עדכון Mobile First

עדכון ה – Mobile First של גוגל: כל מה שחשוב לדעת

בשנים האחרונות הסמארטפונים תופסים חלק נכבד יותר ויותר מחיינו ולכן אין זה מפתיע שגם אחוזי ...

5 תגובות

  1. rotem@laki.co.il'

    אחלה מאמר. סיכום של מה שאנחנו יודעים + כמה חידושים קטנים. תודה.

  2. alan.k.banner@gmail.com'

    חשוב ביותר למי שמקדם בעיקר ecommerce לעבור לhttps… ראיתי שהמיקומים של כמה מוצרים התחילו לרדת וכאשר שמנו HTTPS לאתר הכל חזר למיקומים ואף היו כאלו שעלו עוד.

  3. danima1984@gmail.com'

    אמנם קצת באיחור אבל תודה רבה על המאמר המצוין!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה