משרד פרסום לעסקים קטנים: למי זה טוב?

משרדי הפרסום הגדולים כבר לא מסתפקים בפרסום באמצעי הפרסום המסורתיים וכבר מזמן הפכו גם ל”משרדי פרסום בדיגיטל“.

את הפרסום בדיגיטל הם מציעים ללקוחות שלהם שהם לרוב לקוחות גדולים עם תקציבי עתק. (רוב משרדי הפרסום הגדולים בארץ מגלגלים מחזורים של מאות מיליוני שקלים).

משרד פרסום לעסקים קטנים

מצד שני, לא חסרה עבודה גם לחברות קידום אתרים, קידום ממומן וסושיאל, אך ההבדל המרכזי הוא שהן פונות בעיקר לשוק הקטן והבינוני שמתאפיין בתקציבי פרסום צנועים יותר.

מצד שלישי, זה עדיין שוק ששווה הרבה כסף וחלק ממשרדי הפרסום הקיימים (או מי שיצא מהם לדרך עצמאית) רוצים נתח מהעוגה הזו.

הפתרון של חלק מהם הזו הוא למתג את עצמם מחדש בתור “משרד פרסום לעסקים קטנים” או “משרדי פרסום בדיגיטל”.

לצד אלו יש חברות שפשוט מחליטות למתג את עצמן כמשרדי פרסום כי זה נשמע יותר טוב, אבל אין להן בהכרח היסטוריה וניסיון עם פרסום של עסקים גדולים. 😶

אז מה “משרד פרסום לעסקים קטנים” צריך להציע?

מכיוון שאני לא מתיימר להיות “משרד פרסום לעסקים קטנים”, רשימת השירותים שאני אדבר עליהם כאן היא מה שנראה לי נכון ורלוונטי למשרדי פרסום, ולא בהכרח משנה סדורה או איזשהו סטנדרט.

בניית מיתוג

אין ספק שאחד הדברים שמשרדי פרסום מתמחים בו הוא מיתוג. ואני מדבר כאן על המיתוג הכי בסיסי עוד לפני שאנחנו מדברים על גוגל, רשתות חברתיות וכו’.

גם עסק שפועל כבר שנים רבות ומצליח לא רע יכול לשפר את המיתוג שלו, לדוגמה:

  • בחירת שם שמתגלגל טוב על הלשון (“אבי מכשירי כתיבה” הוא לא שם מושך במיוחד..)
  • עיצוב סלוגן ושינוי של השפה העיצובית: צבעים, פונטים וכו’
  • חידוד של קהל היעד
  • דילול או עיבוי של סל השירותים והמוצרים

בסופו של דבר עסק שאין לו את הדברים האלו בצורה מסודרת עם תוכנית עסקית ברורה לא יוכל לממש את כל הפוטנציאל שלו גם באינטרנט.

קצת על מיתוג עסקי באינטרנט ואיך למתג את עצמכם בדיגיטל כמו שצריך

יח”צ

עוד דבר שמשרדי פרסום מתמחים בו הוא יח”צ. היום החיבור של יחצנות ושיווק באינטרנט הוא מתבקש, למרות שיח”צ עדיין יכול לעבוד לא רע גם במדיה המסורתית. (פרסום של חצי עמוד בעיתון מקומי הוא משהו שגם עסק קטן יכול לעמוד בו).

יח”צ באינטרנט כולל פנייה לאתרים גדולים ופרסום כתבות תדמית, למרות שגם טיפול במשברים יכול להיכנס תחת הקטגוריה הזו.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לפרסום כתבות באתרי אינטרנט יש גם תועלת מבחינת SEO משום שבדרך כלל שותלים בהן קישורים.

למרבה הצער, לא כל המשרדים שמגיעים מעולם הפרסום המסורתי באמת יודעים לבנות קישורים מבחינת איכות האתר או אפילו איזה טקסט קישור לשים, ולכן היח”צ הזה הוא לא תחליף מלא לבניית קישורים באופן מקצועי.

רוצים לדעת עוד על שירות בניית קישורים – כל היתרונות ואיך זה עובד הנה סרטון שלי שיעשה לכם סדר 👇

גיוס “שגרירים” ברשתות חברתיות

ברור למדי שמשרדי פרסום עובדים מאוד חזק על פעילות בסושיאל, אבל מה שיותר מעניין הוא דווקא מה שמעבר לפעילות הסטנדרטית כמו ניהול עמודים וכו’.

בקישור למעלה כתבתי בין היתר על תופעת “השגרירים”. אלו הם אנשים שהתפקיד שלהם הוא להיכנס לכל מיני קבוצות, דפים או אפילו להגיב לפרופילים פרטיים ולדחוף את המותג של הלקוח, וזו פעילות שלמשרד פרסום עם ניסיון והכרה של השוק הרלוונטי מאוד קל לתפעל.

מצד שני כדאי לדעת שהטכניקה הזו שנויה במחלוקת: חלק מהשגרירים חוצים את הגבול ועוברים להכפשות או פייק ניוז 👎 (שלא לדבר על כך שהפרופילים עצמם יכולים להיות מזויפים).

אבל בגדול, ואם לא מתפרעים יותר מדי, זו טקטיקה יעילה.

ברור שעסק קטן או בינוני לא יכול לגייס את כמות השגרירים שמותג גדול יכול, אבל לא תמיד צריך כל כך הרבה, תלוי באיזו נישה בדיוק העסק פועל.

שירותי קידום אתרים וקידום ממומן

SEO וגם PPC הם דברים ש”כולם” עושים היום ויש למשרד פרסום סיבה טובה להציע אותם כחלק מהחבילה שהם נותנים. לחלק מהמשרדים הגדולים יש חטיבות דיגיטל ייעודיות.

גם המשרדים הפחות גדולים שבדרך כלל גם לא פונים לחברות הגדולות במשק מציעים את השירותים האלו.

אבל אם אני הייתי צריך לבחור בין חברה שמתמחה ב-SEO או קידום ממומן ובין משרד שכזה, הייתי בודק היטב מי אחראי על התחום בתוך המשרד פרסום, מה הרקע שלו ועד כמה הוא מעורה בקהילה המקומית.

לא יזיק גם לקרוא את הבלוג ועד כמה הוא עדכני. האם הפוסטים באמת נכתבו על ידי אנשים שמבינים בתחום, או שבעצם מדובר במאמרי SEO? (כן, יש גם דברים כאלו לצערי).

אם יש לכם עסק קטן הנה כמה טיפים לקידום עסקי קטנים (SMB) 

שיווק בזמן אמת (RTM)

שיווק בזמן אמת או RTM הוא שיווק מתוחכם שמתלבש על טרנדים או אירועים מיוחדים. הוא בדרך כלל משמש מותגים גדולים, אבל עם הרבה נחישות ומעט חוצפה כל אחד יכול להשתמש בו.

כמו שתוכלו לקרוא בקישור, מדובר בהרבה עבודה סיזיפית 😓 ומעקב יום יומי אחרי כל מה שקורה בחדשות ובכלל, ולכן כאן משרד פרסום בהחלט יכול לעזור.

במקרים רבים הוא משמש גם לטיפול במשברים שצצים באופן פתאומי.

לכן צריך לדעת איך לעבוד אתו ואם עושים בו שימוש לא זהיר הוא יכול לחזור אלינו כמו בומרנג.

לכן הייתי שומר את הכלי הזה בארסנל ומוודא שלמשרד הפרסום יש ניסיון אתו, אבל משתמש בו רק במקרים יוצאי דופן כמו כאלו שבהם העסק מותקף ישירות על ידי מתחרה או פרסום כתבה לא מחמיאה.

בניית אתרים

בניית אתרים היא לא דבר שהייתי עושה במקום שמגדיר את עצמו כ”משרד פרסום”, אבל מכיוון שחלק גדול מהם מציעים גם את השירות הזה, אני לא יכול שלא להזכיר אותו כאן, והאמת שיש לו גם יתרונות.

היתרון של משרד פרסום הוא דווקא לא בהכרח בפן הטכני (בדרך כלל מי שעובדת מאחורי הקלעים היא חברת בניית אתרים מסורתית), אלא בחיבור המתבקש בין המיתוג לבין האפיון של האתר.

יוצא לי לראות המון אתרים שבנויים מצוין, אבל משהו בשיווק שלהם פשוט לא עובד, וזה בגלל שלא ממש חשבו על חווית המשתמש.

אחר כך נאלצים ללכת אחורה ובמקרים קיצוניים גם לבנות חלקים שלמים באתר מחדש.

אז במה משרד פרסום יכול לעזור כאן?

  • כתיבת טקסט שיווק איכותי לדף הבית
  • בחירה במילות המפתח השיווקיות יותר כדי להגדיל את כמות הלידים
  • עיצוב טפסים מקצועי על פי הדגשים של בניית עמוד נחיתה (למרות שלא מדובר בעמוד נחיתה עצמאי)
  • מתן דגשים לעיצוב הגרפי והחיבור בין האלמנטים השונים. יש יותר מדי אתרים שנראים כאיל בנו אותם טלאי על טלאי בלי שום אחידות או יד מכוונת (עוד סיבה לכך שכדאי להגדיר שפה עיצובית אחידה).

ניהול מוניטין ברשת

ניהול מוניטין ברשת משתמש בטכניקות של SEO ובניית נכסים על מנת לשפר את התדמית והמוניטין של חברות ועסקים.

לפעמיים עושים את זה בשוטף, אבל הרוב נזכרים לעשות את זה רק בזמן משבר כשכבר מתחילות להופיע בגוגל תוצאות בעייתיות (“דחיקת תוצאות שליליות“).

ושוב, היתרון המרכזי של משרד פרסום הוא היכולת שלו ליצור טקסטים שיצליחו לשכנע את הקורא שמדובר בעסק מקצועי וישר.

נכון, לא חסרים כותבים מקצועיים שמתמחים בטקסט שיווקי שיעשו את זה, אבל הניסיון עושה את ההבדל ומשרד פרסום שכבר טיפל בכמה משברים יידע לעשות את זה אפילו יותר טוב.

מצד שני, בניית הנכסים והקידום שלהם הוא נושא מורכב יחסית וגם אם הולכים על משרד פרסום, הייתי מערב מקדם אתרים שייראה מה עושים בפועל.

חבל לבנות נכס מצוין ואחר כך להרוס אותו עם בניית קישורים בעייתית, שכפול מיותר של תכנים וכו’.

רגע לפני שנסכם הנה כמה טיפים על ניהול מוניטין ואתרים שיעזרו לכם עם דחיקת תוצאות שליליות בגוגל

לסיכום

“משרד פרסום לעסקים קטנים” הוא בעיקר קטע של מיתוג שהחל לתפוס תאוצה בזמן האחרון, אבל כדאי לבדוק אם המשרד שאתם פונים אליו הוא באמת משרד פרסום עם שורשים בברנז’ה המקומית, או עסק לשיווק באינטרנט שהחליט לשדרג את עצמו מבחינה תדמיתית.

משרד פרסום “אמיתי” שמגיע מעולמות המיתוג ויודע לפעול במדיה החברתית בצורה לא שגרתית יכול בהחלט לעזור לעסקים קטנים להשלים את הפערים שמונעים מהם לקבל עוד לידים על ידי ניצול וחיזוק של הפן הקריאטיבי ולא רק הטכני.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו