בדיקת מיקומים בגוגל: בדיקת אתר בגוגל על ידי כלים מומלצים לבדיקת דירוגים

כל בעל אתר בוודאי שואל את עצמו "איפה אני בגוגל" או "איפה האתר שלי ממוקם בגוגל" ורוצה לדעת מה המצב הדירוגים שלו בגוגל – בעצם לבצע מעקב מיקום בגוגל.

למרבה המזל אין צורך לבדוק ידנית ויש לא מעט כלים שבהם ניתן לראות את המיקום של האתר שלכם.

אם אתם פה כי חיפשתם איך מקדמים מיקומים בגוגל – זה נושא למאמר אחר – עבור זה אני יכול להמליץ על המדריך שלי לקידום אתרים, ואם בא לכם ממש להתעמק – על הקורס החינמי שלי לקידום אתרים.

שניהם מקורות ברמה גבוהה מאד שאם תעברו עליהם כמו שצריך – תדעו כמעט כל מה שצריך לדעת על קידום אורגני בגוגל!

איפה אני בגוגל – מהי בדיקת דירוגים בגוגל ואיך עושים מעקב מיקומים בגוגל?

מעקב מיקום בגוגל או בדיקת מיקומים בגוגל הייתה ונשארה אחד מהמדדים החשובים ביותר לבדיקת אפקטיביות התהליך של קידום אתרים מקצועי בגוגל או SEO.

שיפור בדירוגי האתר באופן עקבי לאורך זמן, זאת בדרך כלל אינדיקציה טובה לכך שאתם מקבלים שירות SEO טוב.

בדיקת אתר בגוגל – האם מיקומים זאת באמת הבדיקה הרלוונטית?

בדיקת אתר בגוגל על ידי בדיקת הדירוגים של מילות המפתח שרוצים לקדם – היא בוודאי לא המדד היחיד שכדאי להסתמך עליו.

לפני שארחיב קצת יותר על איך לבדוק מיקומים בגוגל אורגני – יש כמה דברים שחשוב לדעת לגבי בדיקת דירוגים.

חשוב לדעת גם:

  • מהי איכות התנועה שנכנסת לאתר
  • כמה גולשים נרשמו לעדכונים לרשימת תפוצה
  • כמה גולשים השאירו ליד או קנו באתר
  • ועוד..

יחד עם זאת, בדיקת מיקום בגוגל יכולה לתת לנו הערכה טובה של מידת האמון של גוגל באתר ומהו המצב שלנו לעומת המתחרים (עוד על מחקר מתחרים).

וגם – בהמשך המדריך אכוון אתכם על מקדמים מיקומים בגוגל (איך משפרים דירוג בגוגל).

כלים לבדיקת מיקומים בגוגל
איך לבדוק את המיקום של האתר שלכם

באינטרנט וגם אופליין יש לא מעט כלים לבדיקת מיקומים בגוגל כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו.

יש כלים של בדיקת מיקום בגוגל שבוחרים להיצמד לכלי אחד ויש כאלו שמצליבים מידע מכמה כלים על מנת לקבל מידע מדויק יותר.

בדיקת אתר בגוגל: אז מהם הכלים השימושים ביותר?

סקרתי מספר כלים לבדיקת מיקומים בגוגל בפוסט המפורסם שלי כלי הקידום והשיווק שלי אבל פה אכנס קצת יותר לפרטים ואתן את הזווית האישית שלי כל כל אחד מהם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

1. Google Search Console

קונסולת החיפוש של גוגל זה אמנם לא כלי קלאסי של בדיקת מיקומים, ואפילו לא ממש כלי לבדיקת מיקומים, אבל הוא אחד הכלים השימושיים בהקשר הזה דווקא בגלל שהוא מציע משהו אחר.

היתרון המרכזי של הכלי הזה (מעבר לזה שהוא בחינם), הוא שהוא מציג לנו את המיקום הממוצע של כל חיפוש שהגולשים מבצעים.

הממוצעים עוזרים לנו להבין עד כמה האתר שלנו יציב או לא יציב על מילות מפתח מסוימות ובאופן כללי לאן נושבת הרוח ומהי המגמה של המיקומים בהסתכלות רחבה – גם שנה אחורה ויותר.

לגוגל סרץ' קונסול יש גם אפשרות לתת לנו השוואה בין תקופות שונות עד לגבול מסוים.

החיסרון העיקרי של הכלי הוא הגבלה לחיפושים שהגולשים ביצעו ולכן אין לנו אפשרות לראות את המיקום של מילות מפתח אחרות.

יש שיחשיבו את זה דווקא ליתרון כי זה יכול למקד את העבודה של מקדם האתרים וגם לתת מלא רעיונות לביטויים חדשים ו/או כאלה שלא חשבנו עליהם בכלל.

למעשה, יצרתי מדריך מפורט בוידאו שמסביר איך ניתן להיעזר בקונסול כדי למצוא מלא ביטויים חדשים לקידום:

אגב – אני מלמד ומעמיק הרבה יותר על שימושים מאד מתקדמים בסרץ קונסול – בקורס שלי למתקדמים.

2. זפו (Zefo)- בדיקת מיקומים בגוגל וגם הרבה מעבר לזה

Zefo הוא כלי שפותח בארץ ומציע ממשק בעברית למי שזה חשוב לו.

לכלי יש כמה תכונות מרכזיות:

  • בדיקת מיקום בגוגל ובעוד כמה מנועי חיפוש: בינג, יאנדקס, באידו (מנוע החיפוש הגדול בסין), ועוד. לכן, אפילו אם אתם מקדמים אתרים במדינות שגוגל לא פופולארי אצלן או יש לו תחרות משמעותית, אתם מכוסים.
  • סריקת תוצאות מדויקות ושימוש ב-IP של אזורים שונים להעצמת הדיוק.
  • בדיקת מתחרים – מהו המיקום של המתחרים לעומת המיקום שלכם?
  • השוואה היסטורית של המיקומים.
  • ועוד המון פיצ'רים שלא קשורים ישירות אל בדיקת מיקום בגוגל.

מודל התשלום של זפו הוא מודולרי ומשתנה לפי חבילות ומספר מילות מפתח.

דעתי האישית: זפו הינה מערכת מצוינת ומאד מקצועית שמאפשרת גם לעשות אוטומציה של דוחות ללקוחות ועוד אינספור דברים, ומאד פופולארית בקרב סוכנויות של SEO, אבל מי שצריך פתרון נקודתי של בדיקת מיקומים – כנראה ימצא אותה מאד יקרה ולא משתלמת, בעיקר למי שמעוניין לעקוב אחרי מאות ואף אלפי ביטויים.

3. Rank Tracker של Link-Assitant.com

ראנק טראקר שונה מרוב הכלים כאן בכך שהוא למעשה תוכנה שאותה אתם מורידים למחשב ולא שירות ענן (SaaS).

לתוכנה יש מספר שלוש גרסאות עם יכולות שונות.

הגרסה היקרה ביותר עולה אמנם כמה מאות יורו, אבל היא מספקת את כל השירותים שבדרך כלל צריך לשלם עליהם מנוי חודשי בכלים אחרים.

לכן, לטווח הארוך היא עשויה להשתלם. בין היתר ניתן לשמור פרויקטים עם נתונים היסטורים, לתזמן בדיקות מראש ולהפיק דוחות ממותגים ללקוחות. התוכנה מתאימה בעיקר למי שעוקב אחרי מספר רב של ביטויים (כמוני).

לראנק טראקר יש גם מספר תכונות ייחודיות שהופכות את העבודה לנוחה יותר:

  • בדיקת מיקומים בגוגל אורגני (ובעוד מנועי חיפוש) בהשוואה למתחרים
  • הצגת הנראות (Visibility) של כל מילת מפתח בהתאם למיקומים.
  • בדיקת רמת התחרותיות של כל מילת מפתח, הפוטנציאל שלה למשיכת תנועה (KEI) ומספר הגולשים הצפוי ממנה.
  • בדיקת מיקום בגוגל בצורה אוניברסלית (לפי ורטיקלים) כמו למשל חדשות, תמונות וכמובן תוצאות מקומיות (Local).
  • סימון מקרים בהם יש כמה דפים שונים מהאתר לאותה תוצאה.
  • דיווח על מקרים בהם העמוד שהתקבל עבור מילת מפתח שונה מהעמוד לו צפינו.
  • הצבת הנתונים על גבי גרף לאורך ציר הזמן.
  • הצעת מילות מפתח נוספות בהתבסס על KEI וחיפושים אמתיים של אנשים מהחודש האחרון.
  • חיבור עם Analytics כך שאפשר לראות נתונים כמו אחוז נטישה לכל מילת מפתח.
  • עבודה דרך פרוקסי ובדיקה בטוחה ללא חסימה על ידי מנועי החיפוש.

למי שמחפש פתרון של בדיקת אתר או בדיקת מיקום בגוגל – הכלי מציע גם גרסה חינמית שמאפשרת לבצע מעקב אחר אתר אחד בלבד.

עוד דבר שכדאי לדעת הוא שכל רישיון תקף לאדם אחד בלבד שיכול להתקין אותו על שני מחשבים לכל היותר, אך לא להפעיל אותו בו זמנית משניהם בבת אחת. המשמעות היא שאם משתמשים בתוכנה במשרד משותף, העלויות עשויות להיות יקרות יחסית.

מבחינת גישה לנתונים, אפשר לשמור את הנתונים בענן, כך שאין צורך להעביר אותם ידנית ממחשב למחשב או להשתמש בפתרונות חיצונים כמו דרופבוקס.

דעתי האישית: בעבר הלא רחוק, Rank Tracker היה אחד מתוך 2 הכלים שאני עושה בהם שימוש קבוע למעקב מיקומים.

עם זאת, עם הזמן היקף העבודה גדל וכיום אני עושה שימוש עם 2 שירותים עיקריים בלבד:

אף כלי אחר לא יכול לצאת לי משתלם באותה מידה. המשמעות של מעקב אחרי קרוב ל-10000 ביטויים בכל כלי אונליין שאני מכיר היא להיפרד מכמה מאות דולרים לחודש לפחות.

אז אמנם זה תוכנה ולא שירות ענן, ואם עובדים עם כמה מחשבים צריך לקנות מספר רשיונות, וצריך לזרוק על שירותי פרוקסי עוד כמה דולרים בחודש, אבל בשורה התחתונה זה כלי שעובד טוב ועושה את המטרה העיקרית שלו – לבדוק מיקומים, בלי קשקושים אחרים, ובמחיר משתלם בעיקר למי שצריך מעקב מסיבי של דירוגים בגוגל.

4. AWR – Advanced Web Tracking

AWR הוא אחד מן השירותים הידועים ביותר עבור בדיקת מיקום בגוגל ובכלל.

מלבד היכולת לבדוק מילות מפתח ולהשוות אותן לביצועים של המתחרים, יש ל – AWR מספר תכונות נוספות:

  • בדיקה של מיקומים ממכשירים שונים – חשוב ביותר בתקופה שלנו בה גוגל מכניסה לשימוש את ה – Mobile First Index
  • בדיקת תוצאות מקומיות ברמת העיר (רלוונטי בעיקר בחו"ל)
  • בדיקת מיקומים ביו-טיוב
  • ניהול משתמשים עם הרשאות לפרויקטים שונים
  • אינטגרציה עם קונסולת החיפוש ולא רק Google Analytics
  • אפשרות להתחבר ל –API על מנת לשלב בדיקת מיקום בגוגל בתוכנות ושירותים חיצוניים.

מבחינת תמחור, ל – AWR  יש תמחור פרוגרסיבי שתלוי במספר מילות המפתח עם תקופת התנסות של כ – 30 יום. כל החבילות כוללות את כל התכונות למעט ה – API שזמין רק בשתי החבילות הכי יקרות.

יש לציין של- AWR הייתה גם גרסת דסקטופ שהיום כבר לא מפתחים ומעדכנים אותה יותר, והם מרכזים את כל המאמצים בגרסת Cloud.

דעתי האישית: עד לפני כמה חודשים הייתי משתמש ב- AWR, אבל העבודה גדלה ועימה גם הביטויים שצריך לעקוב אחריהם, ויצא שהסיפור הזה הופך להיות מאד יקר ולכן עברתי יותר לשימוש בכליום והייבר שמשרתים אותי נאמנה כבר מספר שנים.

5. Pro Rank Tracker

PRT הוא שירות ישראלי שמצליח להתחרות עם הגדולים יותר בהצלחה יחסית.

כמו AWR, גם הוא מאפשר לבתע בדיקת מיום בגוגל לנייד ומיקומים אוניברסליים, אבל היתרון העיקרי שלו נפוץ ביכולת המיתוג.

בין היתר, אפשר לשלוח דוחות מכתובת המייל האישית שלכם, לעצב אותם באופן מותאם אישית, לשלוח קישור ישיר לדוחות ואפילו להשתמש באפליקציה ייעודית שתיתן ללקוחות גישה לנתונים מהנייד.

גם התמחור של PRT הוא פרוגרסיבי ומתחיל מ – 20$ בחודש ל – 300 מילות מפתח (למרות שחבילה זו לא כוללת את האפליקציה וחשבונות משנה). למרות שהדבר לא רשום לפני פתיחת החשבון, אפשר תמיד להישאר בחשבון חינמי, אבל מכיוון שהוא מוגבל ל – 20 מילות מפתח ושני אתרים, הוא לא באמת ריאלי לרוב מה שעוסק בקידום אורגני כמקצוע.

שירותים נוספים שאינם ייעודים לבדיקת מיקומים :

6. SEMrush

SEMrush הוא לא בדיוק כלי לבדיקת מיקומים, למעשה זה עובד הפוך: מכניסים דומיין, והכלי מוצא עבורכם את הביטויים עליו הוא מדורג מתוך הדטהבייס של הכלי. לכן, בהחלט יכול להיות מצב שהאתר מדורג על עוד עשרות מונחים שהכלי לא יראה לכם. חשוב לציין שהאינדקס שלהם בחו"ל הרבה יותר מקיף ועדכני בהשוואה לזה הישראלי.

7. Ahrefs

Ahrefs, אותו אני משבח בכל הזדמנות, במהות שלו מיועד לבדיקת קישורים. אבל הצוות שם לא קופאים על השמרים ועובדים ימים כלילות (סתם, אין לי מושג), בקיצור עובדים קשה לפתח ולהרחיב את יכולות הכלי כל הזמן.

היום מציע את אותה היכולת כמו של Semrush, אך יש לו למעשה גם שירות של בדיקת מיקומים. עם זאת, השירות אינו אטרקטיבי במיוחד למי שמעוניין רק בו ספציפית והוא מתחיל מ – 99$ לחודש עבור 300 מילות מפתח, כאשר על מנת לראות גם מיקומים לנייד, חייבים לרכוש את אחת משתי החבילות היקרות יותר (החל מ – 399$ לחודש).

אגב, עשיתי סקירה מקיפה יותר על Ahrefs וSemRush במאמר הזה על מחקר מתחרים ששווה בדיקה ובהקשר של בדיקת קישורים דיברתי בהרחבה כאן.

8. Kolyom

Kolyom של עומר שובל הוא כלי מצוין לבדיקת מיקומים – היה בחינם בעבר. נכון להיום כלי בתשלום – עם חבילות ומשתנות.

בנוסף, הכלי מכיל עוד כמה פיצ'רים מדליקים ומתקדמים יחסית, כמו דוחות לבדיקת מתחרים, בדיקת "מזג אוויר" בגוגל, מעקב אחרי קישורים ועוד.

על כליום הכנתי גם סרטון, ככה אם בא לכם 🙂

בדיקת אתר בגוגל: פתרונות בחינם

9. Google Rank Checker

GRC הוא פתרון חינמי ומאוד בסיסי, בו אתם יכולים להקיש כתובת של אתר ולהקליד רשימה של מילות מפתח.

מבחינת ממשק הוא לא מאוד נוח מכיוון שצריך להעתיק ולהדביק את רשימת המילים עם פסיקים ולבחור את גוגל ישראל באופן ידני. מן הסתם אי אפשר לשמור נתונים היסטוריים.

אז באיזה שירות בדיקת אתר בגוגל ובדיקת דירוגים כדאי לבחור?

כל עוד אתם מעדיפים פתרון נוח שאפשר לעבוד אתו בקלות מכל מקום ולא אכפת לכם לשלם דמי מנוי חודשיים, AWR  ו – PRT הם כנראה המתאימים ביותר בעבורכם.

שניהם מציעים פחות או יותר את אותן התכונות, אבל PRT מתאים גם לאתרים קטנים מאוד ומציע חבילה בסיסית במחיר זול מאוד.

Zefo היא בחירה טובה למי שמחפש שירות All in one שמאפשר לא רק מעקב מיקומים אלא עוד הרבה דברים אחרים (יש לבדוק האם הצורך באמת קיים ולא סתם לשלם על פיצ'רים שאין להם צורך בהם)

לעומת זאת, אם אתם עובדים עם לקוחות רבים ו/או עוקבים אחר המון ביטויים ורוצים משהו משתלם, כנראה שהחבילה של Link Assistant (שמציעה גם כלי SEO אחרים) תהיה עדיפה עבורכם.

בעלי אתרים קטנים / בינוניים? הכלים החינמיים מתאימים בעיקר עבורכם, במיוחד אם לא בא לכם להוציא על זה כסף.

איך מקדמים מיקום בגוגל?

סבבה, הבנו איך בודקים מיקומים בתוצאות החיפוש של גוגל.

אבל בתכלס – איך מקדמים מיקום בגוגל ומגיעים לעמוד הראשון?

אז עניתי על השאלה הזאת באינספור מדריכים אצלי באתר, אז פשוט אפנה אתכם לכמה מהטובים ביותר:

בהצלחה!

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו