דף הבית / פוסטים אורחים / רעיונות מגניבים לשיווק באינטרנט בקיץ

רעיונות מגניבים לשיווק באינטרנט בקיץ

חשבתם פעם שהשיווק האינטרנטי של העסק שלכם מושפע מעונות השנה? אם אינכם עוסקים בתחום עונתי מובהק כמו תיירות, סביר להניח שלא. רוב אנשי הדיגיטל בישראל נוהגים לשווק את העסקים שבבעלותם על פי סכמה קבועה מראש. X מאמרים בחודש, Y פוסטים ברשתות החברתיות בחודש, Z לינקים חיצוניים בחודש וכד'.

שיווק באינטרנט בקיץ

האם לא הגיע הזמן שנצא קצת מהמסך של המחשב שלנו ונסתכל מה קורה מסביבנו? לדעתי התשובה היא חד משמעית – כן. אורח החיים של הלקוחות של העסקים שלכם שונה בתכלית בעונת הקיץ ביחס לחורף ולאביב ולכן יהיה טוב אם לא נתעלם מכך.

אז לכבוד קיץ 2018 הממשמש ובא הכנו לכם כמה רעיונות מגניבים שיעזרו לכם לבדל את העסק שאתם משווקים משאר העסקים שמתחרים מולו 😊

אבל רגע לפני שעוברים לרעיונות השיווקיים בואו ניישר שניה קו על מה כל כך שונה בקיץ משאר העונות ולמה לחלק ניכר מהעסקים שווה להמשיך לקרוא את המאמר.

נכון שהחורף בישראל הוא לא באמת חורף ביחס להרבה מדינות בעולם…

אבל בכל זאת כשמגיע הקיץ מדינת ישראל נראית אחרת:

  • הימים מתארכים בצורה משמעותית – בשיא הקיץ שעות האור נמשכות גם אחרי 20:00 לעומת שיא החורף שבו השמש שוקעת גם לפני 17:00.
    זאת אומרת שיש עוד 3- 4 שעות שלמות שבהן הלקוחות שלכם נמצאים מחוץ לבית – בבריכה, בים, או בכל מקום אחר שהאמצעי היחיד שעומד לרשותם לגלישה באינטרנט הוא הפלאפון הנייד. המשמעות היא שעבור רבים מהלקוחות שלכם המחשב הנייח/נייד שנמצא בשימוש רב בשעות אחה"צ בחורף כבר כמעט לא בשימוש בעונת הקיץ.
  • החופש הגדול – בישראל רשומים למעלה 2 מיליון ילדים במערכות החינוך מכיתות א' עד י"ב, כולם בלי יוצא מן הכלל יוצאים לחודשיים שלמים של פסק זמן מבתי הספר והתיכונים עד סוף אוגוסט. המשמעות של עובדה זאת היא אדירה על סוג האוכלוסייה ש"מסתובבת" באינטרנט בכל רגע נתון בחודשיים של החופש הגדול.
  • מצב הרוח שלנו בקיץ משתפר פלאים – אין מה לעשות, למרות שהקיץ בישראל הוא חם, דביק ומגעיל 😊, המצב רוח שלנו משתפר פלאים ובהתאם לכך אנחנו נוהגים להוציא הרבה יותר כסף על בילויים, קניות וחופשות.
    באופן כללי, מחקרים מראים כי קיימת עקביות ברורה בין ביצועי המכירות באתרי E-Commerce לטמפרטורה.
    בשורה תחתונה, ככל שהטמפרטורה גבוהה יותר (עד גבול מסוים) – כך היקפי המכירות אונליין נפגעים משום שאנשים נוטים להסתובב בחוץ יותר ולקנות יותר בחנויות פיזיות מאשר ברשת.

עסקים שישכילו לנצל את המאפיינים הנ"ל לצרכי קידום השיווק באינטרנט ירוויחו הרבה יותר כסף ממקביליהם המנומנמים שממשיכים להתנהל לפי תכנית סדורה מראש.

ילדים משחקים בחוף הים

אז עכשיו כשהבנו שיש כמה הבדלים "קטנים" בין החורף לקיץ בישראל, נשאלת השאלה – מה בתכל'ס אפשר לעשות שונה מבחינת השיווק באינטרנט בקיץ?

נכון שלאור הנתונים הנ"ל האינסטינקט הראשוני של חלק מהגולשים יהיה "אם גם ככה כולם הולכים לים… אולי זה רעיון לא כל כך רע ואפשר להוריד קצת את הרגל מהגז מהשיווק בקיץ".

אז האמת שזה יכול להיות אחלה רעיון אם נמאס לכם מהעסק ואתם בקטע של הסבה מקצועית, אבל אם בא לכם להמשיך את העסק גם אחרי הקיץ אולי כדאי לעשות כמה מהלכים לפני שהלקוחות שלכם יבחרו במתחרים.

הנה כמה רעיונות מגניבים לשיווק באינטרנט בקיץ:

שיווק למכשירים ניידים – אז כמו שהבנו (גם) בקיץ הזה הסמארטפונים של הלקוחות שלכם הולכים לעבוד שעות נוספות. גם בלי קשר לקיץ כל המחקרים האחרונים מצביעים על כך שהיקף הגלישה ממכשירים ניידים הולך ועולה ומגיע עד ל-50% מסך הגלישה באינטרנט בחלק מהמקומות בעולם.

אז מה נעשה המידע הזה?

  1. ודאו שאתר האינטרנט שלכם ידידותי (רספונסיבי) למכשירים ניידים. כיום חלק ניכר מהפלטפורמות לבניית אתרים כבר עושות לנו חלק ניכר מהעבודה. אבל גם בוורדפרס, הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרים, עדיין העסק לא תמיד עובד בצורה מושלמת ותמיד יש לוודא במאה אחוז שהשינויים שעשיתם באתר מתאימים גם לגלישה ממכשירים ניידים.
  2. שפרו את זמן טעינת האתר – נקודה זאת קריטית בגלישה מהמכשיר הנייד. בעוד שאנחנו נוטים להיות סלחניים בכל הנוגע לזמן הטעינה של אתרים שאנו גולשים בהם מהמחשבים הנייחים/ניידים שלנו, כשמדובר בגלישה מהסמארטפון אנחנו מאבדים סבלנות הרבה יותר מהר.

לפי נתונים שפירסמה חברת Hubspot שנחשבת לאחת מחברות ה-Inbound Marketing המובילות בעולם – אם לוקח לאתר שלכם יותר משלוש שניות להיטען אתם בבעיה כי לגולשים שלכם לא מתאים לחכות כל כך הרבה זמן. ג'ף בזוס, המייסד המיתולוגי של אמזון הצהיר בעבר כי נתונים סטטיסטיים העלו כי על כל שניה נוספת שלוקח לאתר של אמזון לעלות החברה מאבדת 1% מההכנסות. למידע נוסף על שיפור זמן טעינה.

  1. תאפשרו ללקוחות שלכם להירשם באתר באמצעות כניסה בעזרת פייסבוק או ג'ימייל. פעולה "סתמית" מסוג זה הינה אחת הפעולות שמקלות על הלקוחות ומקצרות להם את תהליך השארת הפרטים בצורה משמעותית.

ואיך כדאי להתייחס מבחינה שיווקית לכל אותם 2 מיליון ילדים ובני נוער שמציפים את הרשת בחודשי הקיץ?

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

למרות שכיום שיווק דיגיטלי לילדים קיים בהיקפים נרחבים, בחלק זה אנסה להתמקד בקהל היעד של הנוער הישראלי. הסיבה המרכזית לכך היא שכיום לחלק ניכר מבני הנוער בישראל יש בעלות על סמארטפונים ועובדה זאת הופכת אותם ל"צרכני" אינטרנט משמעותיים בהרבה מהילדים בגילאי בית ספר יסודי שלא תמיד מחזיקים בבעלותם סמארטפונים.

מבחינה אסטרטגית קהל היעד של בני הנוער הינו אחד מקהלי המטרה הנחשקים ביותר בקרב מחלקות השיווק משום שהצלחה בכיבוש קהל זה תגרור מערכת יחסים ארוכת שנים שתניב לחברה רווחים רבים לטווח הארוך.

  1. חיבור קמפיין השיווק למוביל/ת דעה בקרב בני הנוער. אחת האסטרטגיות הוויראליות ביותר של קמפיין שיווק בקרב בני הנוער היא שימוש במובילי דעה לצורך הפצה מהירה של המסר השיווקי. במידה ויש בידכם תקציב ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בידוענים ובמידה ורוצים לעשות שימוש במובילי דעה בתקציבים נמוכים יותר ניתן לאתר בני נוער משפיעים ברמה המקומית של קהל היעד שנרצה לכבוש ולרתום אותם לקמפיין שנרצה להעלות.
  2. נסו להבין מהן הפלטפורמות הרלוונטיות עבור בני הנוער- רמז… הם לא בהכרח גולשים באותן פלטפורמות שאנחנו גולשים. בעוד שאצלנו המבוגרים הפלטפורמות המובילות הן פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ואינסטגרם, אצל בני הנוער קיימות רשתות חברתיות נוספות שמושכות קהל רב של גולשים.

הופעת רוק בקיץ

שתי רשתות בולטות מהרשתות של הנוער הן סנאפצ'ט ומיוזיקלי. סנאפצ'ט הינה רשת חברתית המאפשרת שיתוף תמונות וסרטוני וידאו לפרק זמן של 24 שעות בלבד. בנוסף טווח הצפייה בכל הודעה הינו קצר במיוחד עד 10 שניות צפייה בכל מודעה ששולחים ברשת.

מיוזיקלי הינה רשת חברתית המאפשרת ליצור סרטוני וידאו קצרים וייחודיים אשר ניתן לערוך בצורה "מגניבה" ולגרום להם להיראות ייחודיים ביחס לגרסתם המקורית.

בסנאפצ'אט העולמית רשומים כ-160 מיליון משתמשים ובמיוזיקלי עוד 130 מיליון משתמשים נוספים. אם קהל היעד של העסק שלכם נמצא בצפון אמריקה תוכלו לבצע קמפיינים שיווקיים באמצעות פלטפורמות אלה וגם בישראל באזורים דמוגרפיים מסוימים תוכלו לעשות שימוש ברשתות אלה.

לסיכום, אלה כמה רעיונות ופלטפורמות שלדעתי יכולים לתרום לעסקים שישכילו למנף אותם בדרכים הנכונות במיוחד בעונת הקיץ ובמיוחד אם קהל היעד של העסק אינו נמצא רק בישראל.

המסר המרכזי שניסיתי להעביר הוא ששיווק טוב הוא שיווק שמתבצע בגמישות מבחינת הפלטפורמות והתקציבים בהם נשתמש. זאת בניגוד לגישה הרווחת בקרב חלק ניכר מחברות השיווק הדיגיטלי בישראל שפעמים רבות עובדות בשיטה של "חבילת שיווק לעסק" שבה מציעים כלים אחידים בתקציבים זהים למגוון רחב של עסקים שדורשים שימוש בכלים שונים בתקופות שונות.

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות roshdigital

חברת Rosh Digital הינה חברת שיווק דיגיטלי הנמצאת בקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל. החברה פעילה בתחום השיווק האינטרנטי ומספקת מגוון שירותים לעסקים קטנים ובינוניים שרוצים לצמוח להתבלט בגוגל וברשתות החברתיות - roshdigital.co.il

שווה לקרוא גם את

קידום עסקים קטנים בפייסבוק

קידום עסקים קטנים בפייסבוק – המדריך המלא

אם ישנה פלטפורמה המוכרת לרבים – מקטנים ועד גדולים היא כמובן – פייסבוק. הרשת החברתית ...

שיפור מכירות באתרי מסחר

אתרים קטנים, רווחים גדולים: 5 הטיפים שיקפיצו את אתר המכירות שלכם לגובה

לעולם המסחר האינטרנטי יש נטייה להיות קשוח מאוד. בלחיצה קטנה על העכבר, כל אחת ואחד ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider