עולם הבוטים והאוטומציה – על תהליכי אוטומציה בשירות העסק

עולם הבוטים והאוטומציה הולך וצובר תאוצה בתקופה האחרונה, אנחנו רואים תהליכים מאוד מורכבים בחברות ענק שמשפרות שירות, מגדילות מכירות, מייעלות תהליכי עבודה ובעצם מעבירות כל פעולה שרק אפשר לעולם של אוטומציה מתקדמת.

בעידן של היום תהליכי אוטומציה הם כבר נחלת הכלל, החברות הקטנות והבינוניות עושות בהם שימוש מדהים כדי להגדיל את היכולות שלהן ואפילו האנשים הפרטיים משתמשים בהם באופן די משמעותי שגורם לפרילנסר “קטן” להרגיש כמו ארגון עם עשרות עובדים, זהו שיווק דיגיטלי איכותי.

בוטים ואוטומציות

כמעט כל עסק יכול לייעל תהליכים, לחסוך בהוצאות ולהגיע ללקוחות חדשים באמצעות מנגנוני אוטומציה די פשוטים, עם תכנון נכון והבנה נכונה של אין ספור האפשרויות העומדות בפנינו השמיים הם הגבול, עסקים רבים כלל לא מודיעים כמה פשוט להפעיל תהליך אוטומציה בתוך הארגון או החברה הפרטית שלהם מהמחשב הנייד או מהטלפון הסלולרי.

היום נסקור כמה דרכים שנחשבות לפשוטות שיכולות לעזור לכל עסק לשפר את התוצאות ברשתות החברתיות.

יש מגוון תוכנות מעולות בעלויות יחסית זולות לביצוע תהליכי אוטומציה, אני רוצה להכיר לכם היום את Jarvee – תוכנה שמאפשר לנו ליצור תהליכי אוטומציה ברשתות החברתיות אשר באמצעותה אפשר להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם ולהביא לקוחות חדשים.

כל מה שצריך לעשות זה להכיר את התוכנה ולדעת להגדיר אותה בצורה נכונה, לאחר מכן התוכנה רצה לבד ועובדת בשבילנו.

העלות החודשית לחבילת הבסיס נכון ליום כתיבת מאמר זה היא כ-102 ש”ח לחודש אשר מעניקה אפשרות הפעלה של עד 10 משתמשים שונים ברשתות החברתיות.

הרשתות החברתיות שאפשר להפעיל בתוכנה הן:

👍 פייסבוק
👍 לינקדאין
👍 טוויטר
👍 פינטרסט
👍 אי-מייל
👍 רדיט
👍 אינסטגרם
👍 יוטיוב
👍 טיקטוק ועוד.

רשימת הרשתות החברתיות

 

הפעולות שאפשר לעשות עם התוכנה:

  • מעקב או בקשת חברות
  • הסרת עוקב ממשתמשים שאנחנו עוקבים אחריהם
  • ביצוע לייק לפוסטים רלוונטיים
  • ביצוע תגובות לפוסטים רלוונטיים
  • שליחת הודעות אישיות לחברים
  • הצטרפות לקבוצות
  • יציאה מקבוצות
  • ביצוע לייק לתגובות ספציפיות
  • צפייה בסטורי ובעמודים

עולם הבוטים והאוטומציה

 

קהל היעד:

אנחנו רוצים להשיג קהל כמה שיותר ממוקד לנישה שלנו, עוקבים וחברים שמתעסקים בבישול כנראה לא יתעניינו במכוניות או בשיווק דיגיטלי ולכן אנחנו רוצים להגדיר מי הקהל הרלוונטי לנישה שלנו, אנחנו נוכל להגיע לקהל מדויק וספציפי מאוד במספר דרכים:

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

א. עוקבים/חברים של דף/משתמש ספציפי – אם הדף שלי עוסק בדוגמנות אז אני אנסה למצוא עמוד אחר חזק שמתעסק באותו תחום לדוגמא: העמוד של בר רפאלי ואז להגדיר לתוכנה לעבוד על המשתמשים שכבר עוקבים אחרי העמוד הזה בהבנה שאם הם מתעניינים בו אולי הם גם יתעניינו בי מכיוון שאנחנו באותה הנישה.

ב. האשטגים – שמתאימים לתחום שלי ואנשים שעוקבים ומתעניינים בהם יכולים לעקוב אחרי הדף שלי, לדוגמא אם הדף שלי עוסק בשיווק דיגיטלי אז אני אנסה למצוא האשטגים רלוונטיים כמו, דיגיטל, שיווק, אוטומציה, בניית אתרים וכל האשטג שיכול להיות שהקהל שלי מתעניין בו.

ג. מיקום – אזור גיאוגרפי שמתאים לקהל שלי, לדוגמא אם יש לי בית קפה בראשון לציון אז כדאי לי לטרגט את העיר ראשון לציון ואת האזור שמסביב עם מחשבה שבאזור הזה יכולים להיות לי לקוחות פוטנציאליים.

ד. פוסט – לעשות את הפעולות לאנשים שיצרו אינטראקציה עם פוסט מסוים.

*כמובן שיש עוד המון דרכים להגיע לקהל היעד הממוקד שלי אבל אלו הבולטים.

כמות פעולות:

דרך התוכנה אני אגדיר כמה פעולות אני מעוניין לעשות בכל יום ובכל שעה ובאיזה מרווחים בין פעולה לפעולה, את הטווחים אפשר לקבוע כמשתנה עם טווח לדוגמא, אני רוצה שהתוכנה תעשה בשבילי באופן אוטומטי בין 55 ל 124 לייקים כל יום ובין 10 ל 23 כל פעם שהיא מתחילה את הפעילות.

כמובן שאפשר ומומלץ להגדיר אפשרות שהבוט לא יעשה פעולות בשעות ספציפיות כדי לדמות כמה שיותר את הפעילות לאדם אמיתי מה שיוריד משמעותית את הסיכוי להיחסם

ניהול הבוטים

סוגי תגובות והודעות בצורה רנדומלית: 

כדי שיראה שאדם כותב את התגובות ואת ההודעות ניתן לתת מגוון מונחים שונים והמערכת תדע להשתמש בהם בצורה רנדומלית וככה זה יראה שאדם אמיתי רשם את התגובות/הודעות

סוגי תגובות והודעות בצורה רנדומלית

שימוש יתר בתוכנה, חסימות ונעילות:

הנחת היסוד שאנחנו צרכים להבין היא שאם הפלטפורמות הדיגיטליות יזהו שמדובר בתהליך אוטומטי הן עלולות לחסום אותנו, לכן חשוב להגדיר את הפעולות שתהיינה כמה שיותר דומות לפעולות שאדם אמיתי עושה, הכוונה שיהיה שוני בין כמות הפעולות שקורות בשעה אחת, לדוגמא אם כל שעה נעשה בדיוק 10 עוקבים חדשים אז ברור שזה פעולה אוטומטית ונקבל החסימות, אבל אם נגדיר שכל 40 עד 90 דקות יעשו בין 7 ל 22 פעולות לעוקבים זה כבר נראה הרבה יותר אמיתי וכמו אדם שמבצע את הפעילות.

אם אנחנו נפעיל מספר משתמשים מאותו IP אז המערכת תזהה שאנחנו עושים משהו חשוד ותנעל לנו את המשתמש לכן מומלץ לא לרשום מאותו מחשב כמה משתמשים באותה פלטפורמה, אם אתם כבר עושים את זה אז תשתמשו בפרוקסי בתשלום, זה עולה בדרך כלל כ-5$ בחודש והוא משנה לכם בעצם את מיקום המחשב וקשה להבין שהחשבונות קשורים.

אפשר וגם מומלץ להפעיל סקראפר במשתמשים מקצועיים – זהו משתמש שאנחנו מגדירים אותו לבצע את כל פעולות הסינון והבדיקה לפני שהמשתמש האמיתי שלנו עושה אותם וככה להוריד משמעותית את כמות הפעולות שהמשתמש שלנו עושה ולהוריד משמעותית את הסיכוי להיחסם.

בעצם זה כמו מרגל שלנו שהולך ובודק לנו את השטח ורק אחרי שהוא רואה שהשטח פנויי ואפשר לעבוד המשתמש האמיתי שלנו נכנס לפעולה.

בדרך כלל בפעם הראשונה והשנייה נקבל אזהרה, לאחר מכן נקבל חסימה ובהמשך אפשר אפילו להגיע לנעילת שם המשתמש, ככה שצריך לעשות את הדברים בזהירות. ובכלל אם אתם לא בטוחים עדיף מאוד שתיעזרו באיש מקצוע שזאת המומחיות שלו.

קניית עוקבים: אז למה בעצם שפשוט לא נקנה עוקבים/חברים?

מכיוון שעוקבים קנויים לא יעשו פעולות ולעולם לא יהיו לקוחות שלכם, כי הם פיקטיביים, המשתמשים שתשיגו באמצעות פעולות אוטומציה הם משתמשים אמיתיים שיגיבו ויצרו אינטראקציות עם המותג וכמובן יוכלו להפוך ללקוחות שלכם ואפילו לשגרירים אם הם יאהבו את התוכן שלכם.

מספרים:

כמות העוקבים שניתן לעלות ברשתות החברתיות בחודש היא באזור ה 300-1000 עוקבים אמיתיים, אבל גולת הכותרת היא כמות האינטראקציות שתקבלו והלקוחות בפועל, מכיוון ש 1000 עוקבים חדשים יביאו המון פניות והמון לקוחות.

☝️ זכרו שכמות האנשים שיעקבו אחריכם ויצרו אינטראקציות תלוי באיכות הדף שלכם ותדירות העדכון שלו, מומלץ לעדכן את הדף לפחות פעמיים בשבוע, ועדיף גם הרבה יותר כדי להגיע לתוצאות מקסימליות.

דוגמא לתהליך אוטומציה מלא ברשתות החברתיות:

דוגמא לבעלים של בית קפה בתל אביב

  • מפעיל תהליך אוטומציה:
    מטרגט אנשים שנמצאים בסביבה של עד 3 קילומטר מבית הקפה שלי ומתחיל לעשות להם עוקב, תגובות ולייקים.
  • אנשים נחשפים לפרופיל שלי ואם התוכן שלי מעניין הם עושים עוקב.
  • כל מי שעשה עוקב מקבל הודעה אישית בסגנון הבא:
    “היי [שם פרטי],
    תודה רבה על העוקב, אנחנו נמצאים ממש קרוב אליך ברחוב X,
    אשמח מאוד להזמין אותך לכוס קפה על חשבון הבית, אני בטוח שהמקום ימצא חן בעינייך.
    תגיד ש X שלח אותך ויפנקו אותך בכל ההזמנה.
    לכל שאלה תרגיש בנוח לשלוח לי.
    יום נפלא (:”

אני מפעיל את התהליך הפשוט הזה למגוון עסקים וזה מביא המון לקוחות איכותיים שמרגישים שהיחס שלהם עם העסק התחיל כמשהו אישי וזאת נקודת פתיחה שאתם רוצים להיות בה.

אם אתם עושים את כל הפעולות עבור עסק אחד או משתמש אחד אז אפשר לעשות את זה בכוחות עצמכם עם קצת למידה ואמביציה, אבל אם בא לכם משהו מקצועי אפשר להיעזר באיש מקצוע.

עלות הפעלת תהליך אוטומציה אצל איש מקצוע:

המנעד רחב ויש המון חבר’ה צעירים שמנסים את מזלם ונותנים שירותי אוטומציה לחברות ופרטיים בתמורה למחירים זולים מאוד [פחות מ 500 ₪ לחודש], אך כמו שאתם יודעים הזול עולה ביוקר, לרוב מתחת לסכום של 800 ש”ח בחודש עבור הפעלת אוטומציה על פלטפורמה דיגיטלית כדאי מאוד להיזהר ובסבירות לא קטנה המשתמש שלכם עלול להיחסם ולהינעל.

אני אומר את זה מתוך ניסיון רב ו”הצלת” משתמשים רבים, מלבד הידע שלי בנושא אני גם עוזר להמון חברות ופרטיים שקיבלו נעילת משתמש ברשתות החברתיות ומנהל את הקהילה הגדולה ביותר בישראל לנעילות וחסימות באינסטגרם וברשתות החברתיות, מקווה מאוד לא לראות אותכם שם.

ואם כבר הגעתם לכאן, קבלו את ההמלצה שלי לכלי לבניית קישורים (באמצעות אוטומציה)

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו