קידום אתרים מקצועי – איך תדעו שאתם מקבלים שירות SEO מקצועי?

אז החלטתם שאתם הולכים על זה, ומשקיעים בנכס האינטרנטי שלכם. התקשרתם מול חברה לקידום אתרים או מול פרילנסר מהתחום, ביצעתם יחד איתם מחקר מילות מפתח, ותהליך הקידום התחיל.

מידי כמה ימים אתם מעלים תכנים חדשים לאתר, מבצעים אופטימיזציה, בונים את פרופיל הקישורים שלכם בהדרגה, והכל מתנהל בשקט יחסי ואז, אחרי מספר שבועות או חודשים, אתם נתקלים באיזשהו מכר, והוא שואל אתכם איך הולך לכם בתהליך הקידום. אתם מגרדים בראש במבוכה ועונים: “אין לי מושג”.

בפוסט הבא אני רוצה לדבר על הדרך שבה תוכלו לוודא ששירות קידום האתרים שאתם משלמים עליו, הוא שירות קידום אתרים בגוגל, מקצועי ואפקטיבי. מה כדאי לבדוק לפני שמבצעים התקשרות מול מקדם אתרים?

מהם הרכיבים הכי חשובים שכדאי יהיה לוודא שמתקיימים בכל פרויקט SEO (קידום אתרים אורגני)? בואו נצלול פנימה 🤿

תהליך קידום אתרים מקצועי

הרכיבים שחשוב להסתכל עליהם בכל פרויקט קידום אתרים:

שקיפות בתהליך קידום אורגני

אם יש בעיני רכיב שהוא החשוב ביותר להצלחה של פרויקט קידום אתרים אורגני הוא רכיב השקיפות.

ולמה אני כותב את זה? בגלל ששקיפות מאפשרת לפרויקט קידום אתרים אורגני להתנהל בלי היסוסים, בלי לבטים ובלי לחשוב בכל חודש אם ממשיכים בכיוון הזה או לא.

שקיפות מאפשרת ללקוח להבין מה בדיוק נעשה במסגרת הפרויקט ועל מה בדיוק הוא משלם.

כשזה קורה – אפשר להתרכז בדברים החשובים.

✔️ בלי שיחות ארוכות אל תוך הלילה שבהן צריך לשכנע את הלקוח לנסות ולתת עוד צ’אנס לפרויקט.
✔️ בלי לקוחות כועסים שלא מבינים על מה בדיוק הם שילמו החודש.
✔️ בלי הפתעות מבחינת התקציב שמוקצה לפרויקט.

ולמען הסר ספק, כשאני מדבר על שקיפות, אני לא מדבר על דוחות צבעוניים ומעוצבים בטירוף עם טמפלייטים מוכנים מראש.

מבחינתי, מה שחשוב הוא שהלקוח יבין מה בדיוק נעשה בפרויקט באותו חודש.

יותר מזה, הרבה מקדמים נוהגים לדווח ללקוח על מספר השעות שעבדו למען הפרויקט. הדבר הזה בעיני ממש לא רלוונטי.

מה שחשוב הוא שהפעולות שצריכות להתבצע כדי לקדם את האתר מבוצעות בייחוד שמדובר בתחום של קידום אורגני.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מקדם אתרים טוב הוא זה שיש לו נכסים וקשרים שחוסכים לו לא מעט זמן. למה זה אמור לעניין את הלקוח שבזבזת זמן בניסיון להחליף קישורים במהלך החודש, אם לא הצלחת למצוא קישורים רלוונטיים?
💡 בעיני שקיפות היא הבסיס לכל העבודה בפרויקט קידום אתרים. שימרו על פשטות, הוגנות ושקיפות מול הלקוח – וכל היתר יסתדר מאליו.

תוכנית עבודה מסודרת - הבסיס לקידום אתרים מקצועי

תוכנית עבודה מסודרת כחלק מתהליך קידום אורגני מקצועי

רוצים להבין אם אתם מקבלים שירות קידום אורגני מקצועי ממקדם האתרים שלכם הוא מקצועי? אם לא הבנתם את תוכנית העבודה של תהליך קידום אתרים אורגני – מאוד יכול להיות שאתם לא מקבלים קידום אורגני מקצועי.

תוכנית עבודה לצרכי קידום אתרים בגוגל חייבת להיות סדורה ומותאמת אישית לצרכים של האתר שלכם.

✔️ כמה תכנים יוזנו החודש לאתר?
✔️ באילו נושאים?
✔️ כמה קישורים אתם הולכים לקבל?
✔️ כמה עמודים יעברו אופטימיזציה?
✔️ אילו פעולות תעשו במסגרת האופטימיזציה?

כשהלקוח יכול להבין מראש למה לצפות, יש לו גם פחות שאלות והוא נוטה להפריע לכם פחות בזמן העבודה ולתת לכם להתרכז בעיקר.

תוכנית עבודה לצרכי קידום אורגני המוגדרת מראש היטב גם יכולה לשכנע את הלקוח להמשיך לתת אמון בתהליך – מרכיב קריטי בהצלחת הפרויקט הזה במיוחד כשאתם עוסקים בתחום קידום אורגני בגוגל.

כשהלקוח, לעומת זאת, מרגיש שכל תהליך הקידום הוא אלתור אחד גדול – כאן מתחילה הבעיה.

בהתחלה חושב הלקוח שהוא כנראה לא מבין מספיק את התהליך. אחר כך, הוא הולך וקורא כל מיני פוסטים של מקדמים שממליצים על ביצוע פעולות מסוימות כדי לקדם את האתר. הוא חוזר למקדם, ושואל אותו למה שלא יבצעו במסגרת הפרויקט את הפעולות עליהן קרא.

המקדם נאלץ להסביר שהפעולות האלו אינן רלוונטיות לאתר מסוג האתרים שלו, או שפעולות כאלו אכן מתוכננות אבל בשלב מאוחר יותר וכאן השיחה מתחילה להסתבך.

💡 מתודה סדורה, ומותאמת לצרכים של העסק שלכם ולאתר שלכם – היא חלק מרכזי וחשוב בכל שירות קידום אתרים מקצועי.

טקטיקות קידום כובע שחור

טקטיקות כובע שחור

💡 בואו נשים את הדברים על השולחן: אפשר לייצר הישגים מהירים וזמניים בתחום ה- SEO.

יש לא מעט מקדמים שעושים שימוש בטקטיקות כובע שחור כדי לקדם אתרים במהירות ביחס לאלטרנטיבות. הם מסתירים קישורים, משכפלים תוכן, מבצעים קלוקינג, בונים קישורים ספאמיים, ועוד ועוד.

האם זה מקצועי? תלוי, כמובן, מה הלקוח צריך.

יכול מאוד להיות שהלקוח חייב לשפר את הדירוגים שלו באופן מהיר ביותר ולפרק זמן קצר מאוד. הלקוח יודע במקרה כזה שהאתר ישרף, ויהיה בלתי אפשרי לתקן לאחר מכן את הבעיות שנוצרו מול מנועי החיפוש, אבל הוא מוכן לקחת את הריזיקה הזאת כדי להצליח במשימה – יצירת טראפיק אורגני איכותי בזמן קצר ביותר.

הבעיה מתחילה, כשהטכניקות האלו מיושמות על ידי מקדמים גם עבור לקוחות שאינם מעוניינים בהישגים זמניים, אלא הישגים לטווח הרחוק.

במקרים כאלה, הלקוחות יכולים מסונוורים מההצלחה הזמנית, אולם לאחר סיום ההתקשרות מול חברת הקידום, הם יכולים לספוג עונשים ידניים מגוגל, ולהישאר תקועים עם אתר שלא ניתן לקידום.

לכן, הייתי אומר שחברת קידום מקצועית היא כזאת שמתאימה את הטקטיקות שבהן היא משתמשת לצרכים של הלקוח.

תוצאות בפועל של קידום אתרים

קידום אורגני בגוגל – תוצאות בפועל

עוד מדד, לא מפתיע במיוחד, שיעזור לכם לקבוע האם שירות קידום האתרים שאתם מקבלים הוא מקצועי – הוא, כמובן, התוצאות בפועל של תהליך הקידום.

קשה להתווכח עם תוצאות: אם לאורך זמן האתר מראה עליה בדירוגים שלו על ביטויי מפתח חשובים, וככל שעובר הזמן האתר מדורג על עוד ועוד ביטויים בתחום, מייצר טראפיק אורגני איכותי, והמכירות עולות – זה אומר שתהליך הקידום שבו בחרתם עושה את העבודה.

אם האתר מדשדש במיקומים גם אחרי חודשים ארוכים של קידום, השקעה בקישורים, תוכן ואפילו באופטימיזציה – ייתכן שזה הזמן לחישוב מסלול מחדש.

זמינות

💡 חשוב לזכור, ששירות קידום אתרים הוא שירות שמסופק לאנשים, ולא לאתרים.

ולאנשים, אין מה לעשות, יש לפעמים שאלות. הם רוצים להתייעץ עם מומחה קידום אתרים, להבין, לחקור, לעמוד על הלוגיקה שמאחורי הדברים.

שירות קידום אתרים איכותי ומקצועי הוא שירות שמאפשר ללקוח לפנות, לשאול ולברר סוגיות שהוא לא מבין עד הסוף.

יש מקדמים וחברות שזמינים בעיקר במייל, אחרים מספקים ללקוח טלפון לפניות בשעות הפעילות, יש כאלה שממנים מנהלי קשרי לקוחות שתפקידו להעביר את הפניות לאנשי המקצוע ועוד ועוד.

תהא השיטה שבה תבחרו לעבוד אשר תהא – זמינות ללקוח היא חלק סופר קריטי וחשוב בכל תהליך SEO מקצועי.

קידום אתרים - לא כל מה שנוצץ חשוב

השקעה במה שחשוב ולא במה שנוצץ

💡 תהליך קידום אתרים מורכב מאינספור פעולות שניתן וצריך לבצע.

אין דבר כזה אתר שמקודם באופן מושלם. תמיד יהיה היבט טכני כזה או אחר לפתור, סכמה חשובה שצריך להטמיע, שיפור זמני טעינה לאתר, הוספה והרחבה של תכנים, פעילות בערוצים משלימים כמו פתיחת ערוץ יוטיוב או פרופיל ברשת חברתית כזו או אחרת ועוד.

מבין כלל הפעולות האלו יש פעולות שכדאי לבצע, כי הן יכולות לייצר הישגים משמעותיים בזמן קצר (נניח טיוב תגיות מטא של עמודי האתר) ויש פעולות שחשוב יהיה לבצע (למשל, יצירת אסטרטגיית תוכן מקיפה לאתר שתשמש את פרויקט הקידום בחודשים הקרובים).

חברת קידום אתרים שתספק לכם קידום מקצועי, צריכה להתמקד לא רק בפעולות שכדאי יהיה לבצע באופן מיידי, אלא גם לעסוק בהשקעה בתשתית, על אף שהשקעה כזאת מחזירה את עצמה רק בטווח הארוך.

התחייבות לתוצאות

סוגיית ההתחייבות לתוצאות היא סוגיה נפיצה למדי, ואני אסביר למה.

מצד אחד, לקוחות רוצים, ובצדק, סוג של התחייבות של המקדם לתוצאות מסוימות. הם רגילים שכאשר הם רוכשים מוצר או שירות – לשני הצדדים ברור מה הם עתידים לקבל. והנה בא התחום הזה של קידום אתרים ויש בו לא מעט ערפל: אילו תוצאות ישיג הפרויקט בפועל? לא באמת ניתן לדעת.

מצד אחד, חברה שמתחייבת על תוצאות ברורות ומדידות היא חברה שמספקת שירות מקצועי יותר ללקוח. כך הלקוח יכול למדוד את הביצועים של החברה ולהחליט על המשך ההתקשרות מולה.

מצד שני, בפרויקט קידום אתרים לא באמת ניתן להתחייב על מיקומים מוגדרים, בין היתר כי למקדם אין שליטה על פעילות המתחרים, השינויים באלגוריתם החיפוש של גוגל, שיתוף הפעולה של הלקוח ועוד ועוד.

לכן, מקובל בפרויקט קידום אתרים אורגני מקצועי לקבוע מדדים שהם מצד אחד אכן מדידים, ומצד שני מאפשרים לשני הצדדים חופש פעולה כלשהו.

דוגמאות למדדים אפשריים כאלה: הגדלת הטראפיק האורגני לאתר ב 20% בפרק זמן נתון; שיפור במיקומים של 50% מסל מילות מפתח שהוגדרו מראש; הגדלת המכירות מערוץ השיווק האורגני ב – 10% ועוד.

התאמה אישית של תוכנית הפעולה לאתר שלכם

אין טעם להמציא את הגלגל בכל פרויקט קידום אתרים מחדש. יש פעולות שחובה יהיה לבצע בכל פרויקט קידום אתרים.

זאת הסיבה, שהרבה מקדמים אוהבים לעבוד עם צ’קליסטים מוכנים מראש, וחלק בוחרים אפילו לעשות שימוש במערכת לניהול תהליך הקידום.

הכל טוב ויפה, כמובן, אבל אם בסופו של יום התוכנית הזאת אינה מותאמת באופן אישי ללקוח – היא לא באמת שווה הרבה.

הסיבה לכך, היא שכל אתר מתחיל את פרויקט קידום האתרים שלו באופן שונה: יש אתרים עם המון תוכן ומעט מאוד קישורים. אחרים כבר עברו תהליך של קידום ובוצעה בהם אופטימיזציה איכותית.

יש אתרים שפועלים בתחום שקשה עד בלתי אפשרי למצוא בו קישורים איכותיים ואחרים פועלים באזור שבו כל כותב תוכן יכול לתרום למאמץ ולעבות את האתר בתכנים נוספים.

עלות פרויקט של קידום אורגני

עלות הפרויקט יכולה גם היא להיות אינדיקציה טובה לעד כמה שירות ה – SEO שאתם מקבלים הוא מקצועי. מחיר נמוך מידי יצביע על תהליך שיש בו לא מעט פשרות: אם מקדם האתרים צריך להשקיע בכתיבת תכנים, בביצוע אופטימיזציה, בקניה של קישורים וכל זה בתקציב נמוך במיוחד – הוא לא יוכל להשאיר לעצמו מספיק שולי רווח.

כשזה קורה, תחת ההנחה שהמקדם לא עובד לשם שמיים, על משהו צריך יהיה לוותר: הקישורים יהיו ברמה נמוכה, התוכן יהיה לא קריא או משוכפל, האופטימיזציה לא תתבצע באופן מקצועי וכו’.

מצד שני, מחיר של קידום אתרים יקר מאוד לא מצביע בהכרח על תהליך איכותי יותר. בהחלט יכול להיות שהמקדם בחר לגזור עליכם קופון שמן יותר.

רקורד וניסיון בעולם קידום אורגני

טוב. את זה הייתם צריכים לעשות לפני.

אם אתם רוצים לדעת עד כמה שירות קידום האתרים שאתם מתכוונים לעשות בו שימוש הוא מקצועי – למה שלא תשאלו את מי שעשה זאת קודם לפניכם?

קריאה של ביקורות של לקוחות מרוצים וגם כאלה שפחות, שאלות בפורומים הנכונים, בירור עם מכרים שמכירים מכרים, וסתם להעיף מבט ברקורד, בפרסומים ובהישגים של אותו מקדם – כל אלה יעזרו לכם להחליט האם מדובר בשירותיו של מומחה קידום אתרים המספק שירות קידום מקצועי או לא.

שימוש בכלים טכנולוגיים לקידום אתרים

שימוש בכלים טכנולוגיים

💡 שירות קידום אתרים מקצועי משתמש בכלים מקצועיים

אם שירות הקידום שלכם לא יכול להפיק עבורכם דוח אופטימיזציה משום שאין לו רישיון לאחד מן השירותים המובילים בתחום – תתרחקו ממנו כמו מאש.

אם למקדם אין כלים שיאפשרו לו לעקוב אחר פרופיל הקישורים שלכם, המיקומים של עמודי האתר שלכם עבור ביטויי מפתח רלוונטיים, למפות שגיאות טכניות באתר כמו קישורים שבורים או מבנה לא תקין – אין לכם מה לחפש בהתקשרות מולו.

נכון, שימוש בכלים כאלו עולה לא מעט כסף, אבל אם אתם רוצים לקבל שירות SEO מקצועי אתם חייבים לקחת בחשבון ששימוש בכלים האלו הוא בגדר חובה.

בואו להכיר כלים חינמיים לקידום אתרים (SEO) – כלי קידום אתרים בחינם👇

גישה לתשתיות חילול נתונים ולא לנתונים בלבד

💡 יש הבדל גדול בין גישה לנתונים וגישה לחילול נתונים

כאשר מדובר בלקוחות עסקיים שהם חברות גדולות, לא תמיד גישה לנתונים תספק את הלקוח.

הסיבה לך, היא שאנשים רוצים להרגיש שהם נמצאים בשליטה, ולא מקבלים נתונים לעוסים שהותאמו במיוחד עבורם, ושהם לא יכולים לתחקר אותם.

זאת הסיבה, ששירות קידום אתרים אורגני בגוגל, יספק לכם לא רק נתונים אודות תהליך הקידום, אלא גם דרך לאתגר את הנתונים האלו.

אחד הדברים שנהוג לעשות בתחילת התקשרות כזאת של מקדמי אתרים ולקוחות, הוא לבקש מן הלקוח להתקין אצלו אפליקציה, תוכנה או שירות שיאפשרו לו לעקוב אחר המיקומים של ביטויי מפתח שונים.

כמו כן, אפשר ללמד את הלקוח כיצד הוא מוציא דוחות ביצועים מן הקונסול של גוגל – כדי שהמדידה שלו תהיה בלתי תלויה ומהימנה.

תעדוף נכון בקידום אתרים

תעדוף נכון

💡 הכל חשוב בפרויקט קידום אתרים

חשוב לטפל בדף האודות, ובדף השארת פרטי הקשר. חשוב להתאים את האתר למובייל וחשוב להעלות תכנים איכותיים לאתר.

חשוב לוודא שהאתר מאובטח ושהתוכן בו לא משוכפל. חשוב לבנות פרופיל קישורים אמין ולהיות פעיל גם בערוצים משלימים.

יש עוד בערך מיליון פעולות שצריך לבצע כדי לקדם אתר בגוגל.

שאלת המפתח היא, כמו בכל דבר, מהי העלות מול התועלת בביצוע פעולה ספציפית.

שירות קידום אתרים אורגני אמור יהיה להתוות יחד אתכם תוכנית שבה תתרכזו, באותה ראיית עלות תועלת, בפעולות שתוכלנה לסייע בפועל בקידום האתר.

איך יודעים מה חשוב? בין היתר, מעיפים מבט הצידה, אל המתחרים. מנסים לאמוד את רמת האופטימיזציה של עמודי האתר שלהם למנועי החיפוש השונים.

גוזרים תוכנית עבודת קידום אורגני מסודרת שבעקבותיה תהיו מסוגלים לעקוף את המתחרים בפרמטרים החשובים לתהליך הקידום.

שיתוף שלכם בתהליך

שמרתי את זה לסוף כי בעיני הדגש הזה הוא חשוב מאוד, ורציתי לתת לו במה אמיתית. חברת קידום אתרים בגוגל מקצועית היא זו שמבינה שבלי הלקוח – היא לא באמת תוכל להצליח בתהליך הקידום.

בסופו של יום, חשוב לזכור שהלקוח מכיר את הנישה שבה הוא פועל בצורה הטובה ביותר.

הוא יודע אילו מתחרים חזקים ואילו פחות, מהם היתרונות היחסיים של כל אחד מן השחקנים בשוק, מהו התקציב שעומד לרשותו, אילו שירותים הוא היה מעדיף לספק ואילו אינם ממש רווחיים מבחינתו ועוד ועוד.

שיתוף הלקוח בתהליך הקידום הוא קריטי להצלחת התהליך. ולכן, אם חשוב לכם להבין האם שירות קידום האתרים שבו בחרתם הוא מקצועי, אחת השאלות הראשונות שכדאי יהיה לכם לשאול היא: “מה התפקיד שלנו, הלקוחות, בפרויקט?”

לסיכום

שירות קידום אתרים מקצועי הוא שירות שמספק לכם שקיפות מלאה כלקוחות, משתף אתכם בתהליך הקידום, יודע לתעדף את הפעולות הנכונות ליצירת תהליך קידום אפקטיבי, מאפשר לכם גישה להפקת דוחות ולחילול נתונים אודות התקדמות התהליך, ומתמחר את השירות בצורה הוגנת. בהצלחה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו