תפריט
תפריט

פרילנסר, למה אתה צריך ללמוד את הלקוח?

למה בעצם אתה כפרילנסר צריך לטרוח וללמוד על הלקוח או המעסיק הפוטנציאלי שלך, אחרי שהגשת הצעה לעבוד על הפרויקט שלו? אחרי הכל, הוא זה שצריך ללמוד עליך, לא? אז זהו שלא.

פוסט אורח – אתר XPlace, זירת פרילנסרים מובילה.

שום דבר לא מותיר רושם חיובי בראיון או פגישה ראשונית מאשר הכרות עם העסק של הלקוח. למעשה, סביר להניח שתשמע את השאלה, "מה אתה יודע עלינו?" במהלך הראיון. אם תבוא עם תשובות מוכנות לשאלה הזאת, תוכל להוכיח שאתה מעוניין באמת ובתמים לעבוד על הפרוייקט שלהם.

בכל פעם שאתה מגיש מועמדות לעבודה מהבית, קח לעצמך 5 או 10 דקות כדי לבצע עבודת מחקר קטנה. תלמד כמה עובדות על העסק ורשום אותם למקרה שתגיע לשלב הראיונות או פגישות היכרות. אם הפרטים שלמדת מעניינים אותך, סביר להניח שיהיה לך קל יותר לזכור אותם ולשוחח עליהם בהתלהבות כנה במהלך הפגישה. לדוגמא, אם אתה בונה אתרים שנדרש לעבוד על בניית אתר לאיכות הסביבה, והנושא קרוב אליך באופן אישי, תוכל לדמיין כיצד שיחה כזאת יכולה להתנהל.

למרבה המזל כיום, עם האינטרנט לרשותך, זה מעולם לא היה קל יותר לגשת ולברר מידע על עסק או חברה כזאת או אחרת. המקומות המרכזיים בהם פרילנסרים יוכלו ללמוד יותר על העסק של הלקוח כוללים את:

– אתר האינטרנט של החברה

– דף הפייסבוק, טוויטר, או כל נוחכות אחרת שלהם במדיה החברתית

– לוחות ופורמים מקצועיים בתחום הרלוונטי

– פרופילי לינקאדין של מנהלי החברה

לשאול שאלות על העסק במהלך הפגישה היא עוד דרך מצוינת להראות את העניין שלך. רק השתדל לוודא שלא מדובר בשאלות שניתן למצוא את התשובות להם בקלות רבה מידי בערוצי מידע פתוחים לציבור, אתה עלול להותיר רושם של מי שעשה עבודת הכנה עצלנית משהו.

כאשר אתה מגלה עניין אמיתי בעסק של המראיין שלך, אתה צעד אחד קרוב יותר לזכות בעבודה, וצעד אחד קרוב יותר להצלחה בקריירת הפרילנס שלך.

שיתוף ב facebook
לשתף 0
שיתוף ב twitter
לצייץ
שיתוף ב linkedin
לפרגן 0
שיתוף ב pinterest
לנעוץ 0
שיתוף ב email
לדוור
שיתוף ב print
להדפיס
שיתוף ב facebook
לשתף בפייס 0
שיתוף ב twitter
לצייץ בטוויטר
שיתוף ב linkedin
לפרגן בלינקדאין 0
שיתוף ב pinterest
לנעוץ בפינטרסט 0
שיתוף ב whatsapp
לשלוח בוואטספ
שיתוף ב email
לדוור במייל

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

2 תגובות

  1. notneeded@notneeded.com'

    מאמר קצת ישן, אם תאושר תגובתי אז הייתי מוסיף שלא תמיד הלקוח משתף איתך פעולה במסירת המידע הרלוונטי לך. אם היה כישלון ידוע כלשהו בתהליך קידום שבוצע בעבר, לא בטוח שהלקוח יסכים "לנדב" את המידע הזה כשהוא בעצם נתפס ככישלון שלו כ"צרכן". יש לקוחות שמניחים מהשניה הראשונה שיש "טריק" כשמדובר בקידום ואינם מבינים כי מדובר בעבודה המתבטאת בתהליך מאוד ארוך ומייגע ברוב המקרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
דילוג לתוכן