דף הבית / כתיבת תוכן / קידום ביטויים זה פאסה, הגיע הזמן לקדם סמכות!

קידום ביטויים זה פאסה, הגיע הזמן לקדם סמכות!

יוצרים איתי קשר מדי פעם לקוחות פוטנציאליים, ושואלים שאלות בסגנון: "אחי, כמה תיקח לי על קידום של 10 ביטויים"? מדובר בשאלה די נפוצה בקרב לקוחות ישראלים. אז מה הבעיה כאן?

לקוח ערס
"אחי, תעשה לי קידום"

אני לא מתמחר עבודה של קידום לפי סט ביטויים. בעיניי זה לא מקצועי ואפילו חאפרי במובן מסוים.

קידום אתרים צריך להתבצע בצורה הוליסטית (מהמילה whole), כלומר: צריך להתייחס לאתר כיחידה שלמה. דירוג של כל עמוד ועמוד באתר מושפע מסמכות וחוזק האתר. קחו לדוגמא אתרים כמו ynet או mako. מדובר באתרים סמכותיים וחזקים לכל הדעות. אתר כזה יכול לכתוב על כל נושא שבעולם, ולהיות מדורגים עליו בעמוד ראשון או שני זמן קצר לאחר מכן, וזה כולל גם נושאים תחרותיים.

הם אפילו לא חייבים לעשות אופטימיזציה של טייטלים, מילות מפתח ועוד קשקושים, שאנחנו פשוטי העם צריכים להתעסק איתם ביום יום.

חשיבותם של פרמטרים מסורתיים של קידום On-Page הופכת להיות כקליפת השום, כאשר יש לך אתר מפלצת כמו ynet.

נכון, זאת דוגמא קיצונית ולא מסוג האתרים שאנו מתעסקים איתם בשוטף, אבל ניתן ללמוד מכך שלסמכות האתר יש השפעה מכרעת על הקידום.

אז נשאלת השאלה: כיצד מקדמים סמכות?

  • שדרו סמכות: על מנת להיות סמכותיים יש לשדר סמכותיות. עליכם לחשוב כמו מותג גדול, לבדל את עצמכם מהמתחרים באמצעות מיתוג  (Branding) ואני לאו דווקא מדבר מבחינה עיצובית. מיתוג מבחינת שם האתר (והדומיין), קונספט, ייחוד לעומת המתחרים באותה נישה וכו'.
  • עדכון התוכן באתר: עליכם לעדכן את האתר לעיתים קרובות ואך ורק בתוכן שמעניין גולשים ולא אף אחד אחר. כלל אצבע במקרה הזה הוא לשאול את עצמכם "האם זה תוכן שמישהו יעשה עליו לייק בלי להתפדח?" או אפילו יותר מזה – "האם זה תוכן שאנשים ישמחו לשתף?". ניתן להיעזר גם במדריך שכתבתי – 14 רעיונות שונים ליצירת תוכן באתר שלכם.
  • הפצת התוכן: עליכם להפיץ את התוכן שלכם בקהילות רלוונטיות, רשתות חברתיות, באמצעות קולגות ודברים שמשפיעים באמת. צאו מהחשיבה של "בניית קישורים" והיכנסו למוד של "בניית קהילה" – הפיצו את התוכן בקרב קהל היעד הרלוונטי.
  • סבלנות והתמדה: בניית סמכות גבוהה באמת לוקחת מן הסתם הרבה זמן, יזע ודמעות. במילים אחרות, בלי עבודה קשה והתמדה לאורך זמן, לא ניתן לראות תוצאות משמעותיות.
  • וכן, גם קישורים: בואו לא נהיה תמימים, אחד הדברים שיותר משפיעים על סמכות של אתר הם כמובן קישורים חיצוניים חזקים, אך ללא בניית קהל אוהדים – לא תוכלו להשיג קישורים כאלה לאורך זמן.
    בניית קישורים באופן יזום ומלאכותי דורשת תחזוקה ועבודה אינסופית, ונתונה לשינויים תכופים באופן בו גוגל מתייחס לקישורים. לעומת זאת, בניית תוכן איכותי לקהל יעד רלוונטי על בסיס קבוע – יקדם אתכם גם מבחינת סמכות וגם יגביר את הסיכויים לקבל את הקישורים החזקים האלה בצרוה טבעית. צאו מהמחשבה שזה קורה רק אצל המותגים הגדולים, ניתן בהחלט לקבל קישורים טבעיים – אפילו ממתחרים וקולגות – במידה ויודעים להפיץ אותו בערוצים הנכונים.

זה מחזיר אותי לנקודה ההתחלתית – ניטשו את החשיבה הצרה של "קידום ביטויים ספציפיים" ותחשבו יותר על קידום האתר כמותג, בניית קהילה רלוונטית, הגדלת התנועה לאתר באמצעות יצירת תוכן איכותי עבור הגולשים והפצתו בערוצים הנכונים, וכו'.

עכשיו, נכון שזה לא ישים לכל אתר ולכל תחום. אבל בתחומים בהם זה כן אפשרי – מומלץ לנצל זאת עד כמה שאפשר.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

יש לך שאלה? רוצה הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

יועץ קידום אתרים

איך יועץ קידום אתרים יוכל לעזור לכם?

בעלי אתרים רבים שרוצים להתחיל לקדם את האתר שלהם מפחדים להתחייב לחברות קידום לפני שהבינו ...

הטמעת סכמה

נתונים מובנים: מהי סכמה (Schema) ולמה זה טוב?

יש לך סכמה באתר? כמה מכם שמעו את המונח "סכמה" בשנה- שנתיים האחרונות? מניח שהרבה ...

9 תגובות

  1. davidgid@gmail.com'

    דניאל, הכל טוב ונכון, אבל מקדם אתרים צריך לתת ללקוח תוצאות מדידות, הלא כן ?
    מיקומים של ביטויי מפתח ניתנים למדידה בקלות, אבל כיצד מודדים סמכות של אתר ? האם מודדים את כמות המבקרים באתר ? האם מודדים את כמות ההמרות באתר ? האם מודדים את כמות הקישורים המפנים לאתר ?
    מהי דעתך ?

  2. דוד היקר,
    קודם כל אני שמח שמישהו הגיב, יבש פה רצח!

    השאלה שלך לעניין, ואני אנסה להסביר: אני חושב שלמדוד מיקומים זה סבבה, אבל אסור להתרכז רק בזה. בנוסף צריך למדוד טראפיק, המרות, פניות ללקוח וכל הדברים שבסופו של דבר מקדמים את הלקוח למטרה והיא שיהיה לו יותר ביזנס.
    אני ממליץ בחום למדוד ולהיות במעקב על כל מה שאפשר, וזה אחד היתרונות הגדולים של האינטרנט בהשוואה לאמצעי פרסום אחרים, אבל במקביל לשנות את דפוס החשיבה מקידום צר של ביטויים בלבד לקידום הוליסטי ורחב יותר, לחשוב מאיזה נושאים חדשים ומעניינים אפשר "לתקוף" אתר האתר ומשם להביא להגדלה בקהילת הגולשים שעם הזמן יהפכו גם ללקוחות. מקווה שזה עושה שכל 🙂

  3. virial@gmail.com'

    הכול טוב ויפה, אבל הקאץ' נעוץ ביישום. לך תהפוך אתר של מנעולן או אינסטלטור ל"סמכות". לא פשוט כמו שאולי זה נדמה.

  4. צודק, לכן ציינתי שורת כסת"ח בסוף שזה לא מתאים לכל תחום וכל אתר, ובטח שלא לכל לקוח. בכל מקרה עמית – טוב לראות אותך פה, תבוא יותר! 🙂

  5. תענוג

  6. Yosi6810@gmail.com'

    1. מאמר חזק מאד, נכון מאד ומדויק מאד.

    2. בנוגע לתגובה שלקוח רוצה תוצאות לטווח הקצר :
    הגישה שלך לדעתי לא נכונה והסיבה היא שברגע שסוגרים עם לקוח עסקה צריך להסביר לו את מהות העסקה ולא לנסות להצדיק את הכסף בטווח הקצר, עסקת קידום עם לקוח היא בעצם עסקת מיתוג באינטרנט לטווח הארוך ורק שם אחרי שיתבצע המיתוג והגברת הסמכות אז התוצאות האמיתיות יגיעו.
    בכל אופן זאת דעתי.

  7. elad@webresult.co.il'

    סמכות יכולה להיות מושפעת מדירוג הכותב במקרים של אתרים כמו מנעולן ואינסטלטור
    אתם יכולים לראות מאמר שכתבתי לא מזמן בנושא
    http://www.xn--4dbcdabmd0ad8aec7jta3a.co.il/2014/03/authorRank.html

  8. etayuni@gmail.com'

    אני בדיוק כותב מאמר על תמחור שירותי קידום ומנסה ללקט קצת מידע מהשטח (מכיוון שיש לי ניסיון בעיקר עם קידום של לקוחות קטנים שביצעתי לבד).

    אני מסכים איתך לחלוטין בנוגע שעניין של הביטויים, אבל לצערנו זה עדיין לא המצב. אני אפילו הייתי הולך צעד אחד קדימה ואומר שמקדם טוב הוא כזה שמסתכל גם על ה – CTR וחושב איך להגדיל אותו עוד לפני שהוא בכלל חשב איך להעלות את האתר במיקומים. וכמובן שגם ברמת העמוד עצמו אפשר לנסות ולהגיע ל – Conversion יותר גבוה (כאן יש לנו מה ללמוד מאנשי ה – PPC).

    לגבי ההערה של עמית, דווקא בגלל שרוב האתרים של בעלי המקצועות האלו נראים די רע, לא יותר מדי קשה לשפר אותם. תסתכלו על אתרים כמו המקצוענים או טוב תודה, אלו אתרים שדווקא בגלל שהם לא חייבים שום דבר לאף אחד, מכילים המון תוכן שימושי, כולל וידאו. ככה שלהגיד שאי אפשר לקבל סמכותיות זה ממש לא מדויק. (למרות שאני חייב להודות שאם מנעולן מבקש ממני להקים לו עמוד בפייסבוק, אני באמת לא יודע מה להגיד לו בלי לפגוע… )

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *