דף הבית / קידום אתרים בגוגל / כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

שאלה טובה נכון? כן, אבל התשובה לכך לא פשוטה בכלל…במאמר הזה אסביר למה. סטיי טיונד, כמו שאומרים.

כדי לענות על השאלה כמה זמן לוקח לקדם אתרים, צריך קודם לשאול איך גוגל עובד ואיך הוא מדרג אתרים. אז אמנם כתבתי על זה מאמר חופר במיוחד (לחובבי הז'אנר) אבל פה אשתדל להיות תמציתי יותר.

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל

בגדול גוגל מתבסס על כמה דברים כדי לדרג אתרים:

התוכן שיש באתר: כמות & איכות

התנהגות הגולשים: שביעות רצון, אינטראקציה עם האתר וכו'

פרמטרים טכניים: מהירות האתר, רמת אבטחה, התאמה למובייל, אופטימיזציה של תמונות, קוד ועוד.

קישורים המפנים לאתר: את זה בכוונה השארתי לסוף. נכון לכתיבת שורות אלו, גוגל של שנת 2017 עדיין מתבסס במידה רבה על מדדים של קישורים חיצוניים המפנים לאתר, כמו גוגל מודל 1998. נכון, בוצעו המון שכלולים בנושא הזה, בעיקר בכל מה שקשור להתמודדות עם ספאם, אבל עדיין – גוגל לא מצאו תחליף ראוי לנושא של הקישורים.
וכאן בדיוק טמון ההבדל בין אתרים מקודמים ממש ואלו שלא. כי תחשבו על זה – את שלושת הסעיפים הקודמים נורא קל לבצע: בונים אתר כמו שצריך כבר מהבסיס, דואגים שיהיה מהיר ומאובטח, ומוסיפים לו תוכן איכותי: על פניו, משימה שכל אחד יכול לבצע – גם בעל עסק קטן וגם אימפריה חולשת מדינות.
אבל קישורים? לא ולא…פה יש הרבה אלמנטים שקשה לזייף ואתר חדש שרק נולד לא יכול לקבל כח קישורים חזק על ההתחלה.

מה מבדיל קישורים מבין שאר הפרמטרים?

שאלה טובה. נכון, לא בעיה להשיג עשרות אלפי קישורים מאיזה הודי בפייבר. אבל הכמות לא משחקת פה תפקיד, אלא בעיקר האיכות. בעל עסק קטן שאף אחד לא מכיר, יהיה לו מאד קשה לקבל קישורים מאתרים חזקים וסמכותיים בתחום שלו.

למה שמישהו ירצה לקשר אליי בכלל?

לעומת זאת, אתרים כמו TheMarker, גלובס ושות' – אלו אתרים שמקבלים עשרות אלפי קישורים, רובם באופן טבעי. ולא רק קישורים, גם סיגנליים חברתיים – לייקים, טוויטים, שיתופים וכו'.

למה? כי הם מייצרים תכנים בערימות. אפשר להתווכח על האיכות אבל עובדתית אלו תכנים שמביאים הרבה טראפיק. ככל שיש טראפיק לאתר = יותר סיכוי שהוא יקבל קישורים ו/או שיתופים חברתיים.

רגע, בלבלת אותי. בשביל קישורים אני חייב טראפיק?

לא, אבל זאת הדרך הטבעית לקבל אותם.

בעולם אידיאלי, ה-Flow הוא פשוט:

  1. גולשים נחשפים לאתר
  2. מתרשמים מאיכות התכנים
  3. מקשרים לאתר / מאזכרים אותו בבלוג / ברשת חברתית שלהם
  4. האתר מקבל קישורים וחשיפה טבעית

נחזור למציאות..

במציאות, עבור רוב העסקים הקטנים והבינוניים שלא מוכרים לאף אחד פרט למי שמתעניין בנישה שלהם (וגם זה לא תמיד), התהליך הוא בדרך כלל שונה משמעותית:

  1. בעל העסק מחפש בגוגל איך לקדם את האתר ולהביא אליו יותר גולשים
  2. בעל העסק יוצר קשר עם מקדם אתרים
  3. ברוב המקרים, מקדם אתרים עושה מחקר מילות מפתח ומתחיל לקשר לאתר ומקביל לבצע אופטימיזציה (במקרה הטוב, יש חברות פח שלא עושות גם את זה)
  4. מנטרים את התנועה והמיקומים לאתר

אתם מבינים לאן אני הולך או שאיבדתי אתכם לגמרי?

למעשה, בתהליך SEO מסורתי אנו יוצרים את הקישורים בצורה מלאכותית, על מנת לקדם את האתר בגוגל, בכדי להביא טראפיק לאתר ולהגדיל את הפניות/מכירות וכו'. עקב הגדלת התנועה, אנו יכולים לקבל לעיתים גם קישורים טבעיים (נדיר אבל קורה).

נכון, זה קצת עקום, נכון, זה נגד ההנחיות של גוגל לבעלי אתרים…אבל אם רק נייצר תוכן ונשב רגל על רגל אבל אף לא יקשר אלינו בגלל העיניים היפות שלנו. צר לי לאכזב, זה פשוט לא יקרה. נכון, יש תמיד יוצאי דופן, אני יכול לספור על חצי כף אחד אתרים שאני מכיר שיצרו תוכן כ"כ איכותי ויוצא דופן שפשוט קיבלו ערימות של קישורים ובעקבות זאת גם חשיפה מוגברת בגוגל.

רוב העסקים בישראל לא פועלים כך בזירה האינטרנטית.

נו שיגעת לי ת'רבאק. כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?!

את האמת. דילגת על לכאן או שקראת? כך או כך, הגענו לתכלס.

כל החפירה לעיל מטרתה בעצם להגיד שלא ניתן לקדם אתר בגוגל במהירות, למעט כמה מקרים בודדים, בגלל איך שגוגל עובד, ובדגש על אלמנט הקישורים שיש בו הרבה מימד של וותק, זמן, ובנייה של כח.

מלבד נושא הקישורים, גוגל באופן כללי יותר חשדן כלפי אתרים חדשים, כי לוקח לו זמן להעריך את "מידת הרצינות" שלהם ולהכריע האם מדובר באתר קיקיוני שמנסה לעשות קופה או אתר לגיטימי שבונה את עצמו בדם, יזע ודמעות.

שורה תחתונה, קידום אורגני לוקח זמן!

כתבתי בעבר השוואה מקיפה בין קידום אורגני ולבין פרסום בגוגל. אחד ההבדלים הבולטים בין השניים הוא כמובן עניין הזמן. בעוד שניתן להרים קמפיין בגוגל ולהנות מתנועה כבר באותו היום, בקידום אורגני אין כזה דבר.

בסרטון שגוגל פרסמו לא מזמן (מצורף כאן לנוחיותכם) ועליו גם כתב בהרחבה עידן בן אור, הם ציינו שעל מנת לראות את הפירות של תהליך ה-SEO דרושים לפחות 4 חודשים עד שנה.

מהנסיון שלי, אכן אצל רוב האתרים 4-12 חודשים זה פרק זמן מכובד על מנת להתחיל להרגיש שינוי, ולפעמים אף שינוי משמעותי: במיקומי האתר, בכמות הטראפיק וכמובן גם בכמות הלידים/מכירות מהאתר עצמו.

מה משפיע על משך הזמן שלוקח לקדם אתר?

התשובה לכך יכולה להיות מורכבת ויכולה להיות פשוטה. אני אלך על הגרסה הפשוטה:

תחרות.

זאת מילת המפתח. (מי שרוצה תשובה יותר מפורטת – כתבתי מורה נבוכים ללקוח חדש של קידום אתרים)

אני מדבר עם המון בעלי עסקים, הרבה מהם חושבים שהתחום שלהם לא תחרותי כי אין להם הרבה תחרות במציאות. אבל גוגל זה לא בדיוק המציאות. גוגל זאת זירה אחרת, והמתחרים שלנו נמצאים שם ולא ברח' ז'בוטינסקי בפתח תקווה. לכן, רק מה שיש בגוגל רלוונטי לעניין התחרות!

במילים אחרות = משך הזמן שלוקח לקדם אתר בגוגל זאת פונקציה ישירה של כמות X איכות המתחרים.

הנה כמה Benchmarks רק כדי לסבר את האוזן:

  • תחרות נמוכה בטירוף (תחום סופר נישתי): יכול לקחת 1-3 חודשים להגיע לעמוד הראשון בגוגל על מגוון ביטויים מהתחום.
  • תחרות נמוכה: יכול לקחת עד חצי שנה להגיע לעמוד הראשון
  • תחרות בינונית: חצי שנה – עד שנה להגעה לעמוד הראשון
  • תחרות גבוהה: שנה – שנה וחצי לפחות להגעה לעמוד הראשון
  • תחרות פסיכית: מעל שנתיים להגיע לעמוד הראשון

* סייגים – לכל כלל יש יוצאים מן הכלל. יש מקרים בהם אתר בנוי לתאפרת, מהיר, מאובטח, בעל תוכן מדהים ואחלה קישורים, שיכול להתקדם מהר יותר ממה שצוין לעיל. יחד עם זאת, הנ"ל משקף, מנסיוני העשיר, את מצב העניינים בגוגל נכון לכתיבת שורות אלו.

כמובן שקצת קשה להסביר מה זה תחרת נמוכה, גבוהה, בינונית וכו', וכל תחום כולל בתוכו ביטויים שהם גם כאלו וגם כאלו – אבל זוהי אינדיקציה כללית בלבד.

איך אני יכול לדעת עד כמה התחום שלי תחרותי?

דבר ראשון, קשה לדעת באופן מדויק. גם מקדם אתרים מנוסה לא תמיד יודע להעריך את זה.

יש כלים כאלו ואחרים שמנסים להתחקות אחר גוגל ולהעריך רמת קושי, אבל אין אף כלי שיכול לתת לנו את המידע הזה במדויק. שוב, אין כזה דבר!

הנה למשל צילום מסך מתוך כלי שבין היתר עושה ניתוח מתחרים ומעריך את רמת הקושי לכבוש את המקום הראשון בגוגל (או לפחות להגיע לעמוד הראשון).

הערכת תחרות על הביטוי קידום אתרים

הביטוי הנבדק במקרה הזה – "קידום אתרים". ביטוי שנחשב בעיני רבים לאחד התחרותיים בארץ.

בא לכם לזרום איתי ולהתעכב שניה על הדוגמא בשביל הכיף? יאללה.

הציון שהתקבל: "אפשרי" (Possible). ציון די סתמי. אבל מה שיותר מעניין – 46/100. וואו, זה רק מראה כמה אנחנו קטנים ביחס לחו"ל. אם "קידום אתרים" הוא ברמת קושי של 46 מתוך 100 בלבד, אז כמה פאקינג זמן ייקח כדי לקדם מונחים עם ציון 70? 80?

דרך אחרת להסתכל על זה: מדובר בכלים לא אמינים במיוחד, שמנתחים פרמטרים מסוימים בעשיריה הראשונה בגוגל ולפי זה קובעים ציון די שרירותי לרמת התחרות.

ברשותם עוד דוגמא קטנה מכלי ישן נושן (אבל עדיין שווה) – Market Samurai:

צילום מסך מתוך מרקט סמוראי

גם כאן, אנחנו רואים ניתוח של עשרת התוצאות הראשונות בגוגל – בפרמטרים של On-Page + Off-Page. בדוגמא לעיל אפשר לראות למשל כמה זה מגוחך להסתמך על ציונים מכלים לבדיקת קישורים כמו Majestic ושות', שכן אין קשר בין הציונים שלהם (בעיקר (CF + TF) לבין המיקומים בגוגל.

דרך נוספת ופשוטה בהרבה, שכל אחד יכול לבצע עם עצמו, זה לשאול את גוגל את השאלה הבאה:

"כמה עמודים יש באינדקס שלך שבהם מופיע הביטוי X".

את זה נעשה באמצעות החיפוש הבא, נמשיך עם הדוגמא של "קידום אתרים":

חיפוש קידום אתרים בגוגל

נכון לזמן החיפוש, יש כ- 1640000 תוצאות בגוגל המכילות את הביטוי המדויק "קידום אתרים". זה מספר שבוודאי לא אומר לכם הרבה בשלב הנוכחי, אבל- אם נשווה אותו לביטוי אחר מאותו התחום, נקבל תוצאה שונה לחלוטין.

למשל:
seo-small-search

פער מכובד, נכון?

כבר דיברתי על הבדיקה הזאת כמה פעמים בבלוג, כי היא פשוטה ודי מוצלחת. גם כאן אין שום ערובה ושום דבר ודאי, אבל זאת דרך מאד קלה להבין פחות או יותר את יחסי התחרות בין הביטויים בתחום שלכם.

אם הייתם מבקש ממני לתת רפרנס של הבדיקות לעיל בהתאם למה שכתבתי מקודם, אז ככה:

קידום אתרים – תחרות גבוהה (לא הייתי אומר פסיכית)

קידום אתרים לעסקים קטנים – תחרות נמוכה

לסיכום

קידום אורגני בגוגל לא מיועד למי שמחפש תוצאות כאן ועכשיו. מדובר בתהליך שבמינימום של המינימום לוקח 2-3 חודשים על מנת להתחיל לקצור את הפירות שלו, וגם זה בתחום קלים בטירוף. קידום אורגני זה ריצת מרתון ומיועד לשחקני נשמה וכאלה שרואים לטווח ארוך.

ברוב המקרים, קחו בחשבון תהליך של חצי שנה – שנה לפחות, במיוחד אם מדובר באתר חדש או כזה שלא קודם מעולם, על מנת להתחיל להעריך את מידת האפקטיביות של הקידום. מדריך נוסף שיכול לעזור לכם הוא על מחירי קידום אתרים.

אני מקווה שמאמר הנוכחי לא בילבל אתכם עוד יותר, ואם כן – תרגישו חופשי להתייעץ איתי. אפשר להתחיל מלשלוח לי פנייה :-).

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

עדכון פנדה

עדכון פנדה של גוגל (Panda Update) – כל מה שחובה לדעת

עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא כנראה אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור ...

קידום אתרים גדולים לעומת קטנים

קידום אתרים קטנים לעומת קידום אתרים גדולים

אם ביקשתם לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם או שאתם מקדמים אתרים בעצמכם, בוודאי עסקתם ...

4 תגובות

  1. nomailatall@walla.com'

    אחלה פוסט. אבל מדבריך מסתמן שבצם אין שאלה של "אם אפשר להגיע לתוצאה הראשונה בגוגל" בכל תחום שהוא. אלא "מתי" וזה נראה לי קצת מופרך. מקום ראשון יש רק 1.
    אבל מצד שני… באמת לך תדע…

    • היי,
      לא דיברתי בהכרח על המקום הראשון בגוגל, אלא בעיקר על העמוד הראשון שהוא המשמעותי ביותר. אני מאמין שעם עבודה נכונה כל אתר יכול להגיע לשם – בהרבה מקרים זאת שאלה של זמן אבל כמובן שיש עוד גורמים שנלקחים בחשבון כמו מקצועיות המקדם, תקציב ועוד. כתבתי על זה בהרחבה כאן:
      https://danielzrihen.co.il/seo-expectations/

  2. bazikoyosi@gmail.com'

    לפני כשנה פניתי לחברת קידום הם הבטיחו לי מיקום מסוים, הם אכן עמדו בזה אבל כשעזבתי את הארץ הפסקתי לקדם. לאחר שבוע נפגעתי במיקום. אולי באמת זה לא כזה יציב להגיע ולהישאר במיקום ממש גבוהה, יכול להיות שאני צודק?

    • באופן כללי מיקומים בגוגל לא נכתבים בטאבו וכמובן שזה לא דבר יציב. אבל זה תלוי באינספור גורמים: האם עבדת בשיטות נקיות, עד כמ ההאתר שלך חזק וסמכותי בעיני גוגל (יש אתרים שנשארים על המקום הראשון בביטויים ספציפיים במשך שנים כמו בונקר), האם היו עדכונים משמעותיים לאחרונה ועוד ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה