052-9095200

11 מיתוסים על קידום אתרים שצריך היה לנפץ כבר מזמן

באופן טבעי, הרבה פוסטים כאן מדברים על נושאים שנויים במחלוקת או לא מספיק ברורים בתחום ה-SEO ובהם אני כותב על מה עובד ומה לא עובד.

אבל האמת שעוד לא יצא לי לכתוב פוסט שמרכז קבוצה נבחרת של מיתוסים במקום אחד. 

מיתוסים של קידום אתרים

מיתוסים אולי נשמעים כמו טריוויה משעשעת שכיף לבדוק אותה, אבל מהניסיון שלי הרבה מאוד מנהלי אתרים מכירים את המיתוסים האלו כעובדות לכל דבר ועניין ואפילו מנסים לפעול על פיהם בלי להיעזר במקדם אתרים או כדי "לעזור" לו.

במקרה הפחות גרוע זה פשוט לא עוזר, ובמקרה היותר גרוע הפעולות האלו יכולות לגרום לנזק ממשי לאתר.

אז הנה המיתוסים הכי רלוונטיים שיכולתי לחשוב עליהם. רק כדי שיהיה ברור, מה שכתוב בכל כותרת הוא המיתוס השגוי, לא מה שנכון…

1. הציון של המהירות בכלי של גוגל משפיע על הקידום שלו

ידוע שמהירות האתר משפיעה באופן כלשהו על הדירוגים שלו, אבל גוגל (כהרגלה) מעולם לא ציינה מספרים ספציפיים או רף מסוים, ולמעשה אנחנו לא בטוחים בכלל שמדובר במדד כל כך קריטי כפי שעושים ממנו.

העניין הוא שהרבה אנשים לוקחים את הציון שגוגל נותן להם במבחן המהירות כמשהו שהם חייבים לשפר ולהגיע לאזור הירוק. 

אז קודם כל, בדיקת המהירות הזו נועדה לשמש ככלי עזר, ובטח שלא נועדה לשמש ככלי שייתן לאנשים רמז לדירוגים שלהם.

דבר שני, קשה מאוד להגיע לאחוזים גבוהים גם באתרים שבפועל הם מהירים למדי (תנסו אפילו את האתרים של גוגל…). זה קשור להרבה עניינים טכניים, אבל גם לעובדה שגוגל לא תמיד יכולה לדעת מהי המהירות שבה האתר עולה אצל קהל היעד העיקרי שלו מבחינה גאוגרפית (לא תמיד יש לה מספיק מידע, שמסופק לה בעיקר על ידי כרום).

זו הסיבה שאתר יכול לעלות אצלכם בפחות זמן מאשר הזמן שאותו גוגל מציגה לכם (אם כי גם המצב ההפוך אפשרי). לכן אין ממש סיבה להיכנס ללחץ אם אתם מקבלים בהתחלה כתום או אפילו אדום.

התייחסתי לנושא הזה בהרחבה על בסיס נסיוני עם מאות אתרים.

DA .2 ו- DR גבוהים אומרים בהכרח שאתר מדורג גבוה בתוצאות

DA ו-DR הם שני מדדים שמציינים את הסמכותיות של הדומיין והדירוג שלו בהתאמה. הם משמשים ב-ahrefs ו-Moz. ל-Majestic יש מדד משלו בשם Trust Flow או בקיצור TF.

מה שמשותף לכל המדדים האלו הוא שהם לא מגיעים מגוגל והם מסתמכים בסך הכול על אלגוריתמים פנימיים של השירותים האלו (שהם הרבה פחות עוצמתיים מאלו של גוגל).

לשירותים האלו יש כמובן אינטרס ברור להאדיר אותם ולהפוך אותם לסטנדרט בתעשייה. והאמת היא שזה עובד להם לא רע.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

עוד דבר שחשוב לזכור הוא שמדובר במדדים שמתעסקים בעיקר בניתוח של קישורים. כלומר, הם מתעלמים מהמון פקטורים אחרים וסופר חשובים כמו למשל איכות התוכן באתר.

בשורה התחתונה, אתם חייבים להתייחס אליהם לכל היותר כמדדים יחסיים ולא כמשהו שמקביל לדירוגים של האתרים. 

אם בא לכם להתעמק בזה עוד קצת ואף לראות דוגמאות שמוכיחות כמה שאלו מדדים לא אמינים, אתם מוזמנים לצפות בוידאו הבא:

3. אור אדום או כתום ברמזור של יוסט יקבור את הדירוגים של הפוסט או העמוד

אני האחרון שיגיד לכם ש-Yoast הוא תוסף גרוע. ההפך, יוסט זה אח ותוסף מצוין, אבל גם לו יש כמה כלים שאנשים תופסים כמדד ישיר לדירוגים שלהם ולא כהמלצות.

הכלי הכי בולט הוא הרמזור הידוע. הרמזור מציין את רמת האופטימיזציה של הפוסט מבחינת צפיפות מילות מפתח, הופעה של מילות מפתח בתגים שונים והאורך שלהם, מילוי של תגי ALT וכו'.

ונניח שאתם מקבלים כתום או (חס וחלילה!) אדום, האם זה אומר שאף פעם לא תקבלו דירוגים גבוהים? אני מניח שכמו עם בודק המהירות, ניחשתם כבר שהתשובה שלילית.

מה שהרמזור של יוסט עושה זה בסך הכול לבדוק את המדדים שהכי קל למדוד אותם, כאלו שמקדמים קיבלו כתורה מסיני בכל מה שקשור לדירוגים לפני 10 שנים פלוס (אני אגע בחלק מהם בהמשך).

היום כבר ידוע שלגוגל יש המון נתונים אחרים שהוא יכול להוציא מהטקסט באמצעות AI ושאר שיטות. ועוד לא התחלנו לדבר על קישורים ופקטורים של off page שיוסט בכלל לא יכול למדוד.

בקיצור, הרמזור של יוסט הוא כלי חמודי כזה, אבל הקשר בין הצבע של הרמזור לבין הדירוג שלכם בגוגל הוא כמו הקשר אבי ביטר ומטאל.

כמובן, שגם על זה עשיתי וידאו 🙂

4. מפת אתר קריטית לקידום שלו

שוב, אני ממש לא מזלזל במפות אתר ויש להן תפקיד חיוני בכל מה שנוגע להוספת דפים לאינדקס של גוגל.

יחד עם זאת, מפת אתר לא תגרום לעמודים באתר להתקדם במעלה התוצאות של גוגל. החשיבות של מפת אתר היא בעיקר עבור אתרים חדשים שרוצים שגוגל יוסיף לאינדקס שלו מהר יחסית או אתרים שעברו שינויים משמעותיים. לעיתים היא גם מסוגלת לתרום לאינדוקס של דפים שנמצאים בעומק האתר.

למעשה, הרוב המוחץ של האתרים יכולים להסתדר מצוין גם בלי מפת אתר כלל ברגע שתבצעו להם אימות ב-Search Console ותודיעו לגוגל שהוא קיים (וגם זה בכלל לא מחייב), אפילו בלי קישורים חיצוניים כלל.

וידאו על מפת אתר? בבקשה:

5. קישורים כבר לא עובדים

פחחחחחחחחחח….

אם רק היו נותנים לי שקל על כל פעם ששמעתי את המשפט הזה או המשפט הדומה לו "קידום אתרים מת"…לדעתי רוב מי שאומר אותו משתייך לאחת משתי קבוצות עיקריות:

  1. מי שהוא לא מקדם אורגני בגוגל, אלא מתעסק בערוצים אחרים
  2. מי שלא יכול להשיג קישורים נורמליים

גוגל אומנם מסתמכת יותר היום גם על פרמטרים שאינם קישורים מכיוון שעדיין קל לבצע עליהם מניפולציה, אבל אין מה להשוות בין אתר שיש לו קישורים איכותיים ובין אתר עם קישורים פחות איכותיים או עם מעט מאוד קישורים.

במקרים רבים, אם ניקח קבוצה רנדומלית של מילות מפתח ונבדוק שני אתרים כאלו, נוכל לראות שהמיקום הממוצע באתר המקושר גבוה יותר.

עוד דרך לראות את זה היא למדוד את המגמה של הוספת הקישורים אל מול מגמת המיקום הממוצע כפי שרואים אותו ב-Search Console. הסיבה היא שמה שמופיע בסרצ' קונסול אלו המיקומים הממוצעים עבור גולשים שהקלידו בפועל מילות מפתח שהובילו להופעה של האתר בתוצאות, לא רשימת מילות מפתח שאנחנו שמנו…

זה יכול כמובן להשתקף גם בתנועה האורגנית ב-Analytics, אבל שם אנחנו צריכים להוסיף גם פרמטרים כגון חגים וסופי שבוע.

בסופו של דבר, האלגוריתם של גוגל לא יכול להחליט אם אתר הוא איכותי בלי להשוות אותו לאתרים אחרים שנמצאים במארג של האינטרנט, ולקישורים יש חלק חשוב בכך. אחרת כל עניין הדירוגים לא יהיה רלוונטי ואנשים יקבלו סתם רשימה אקראית של אתרים.

מעבר לכך, אין כיום חברת קידום אתרים שלא מבצעת גם בניית קישורים אפילו אם היא מעדיפה לקרוא לזה בכל מיני שמות מכובסים כמו "קמפיין קישורים".

מה שכן, חשוב לי לסייג ולציין שתכנים מעולים הם עדיין חשובים להשגת מיקומים טובים, הם פשוט לא הפרמטר היחידי. לפעמיים אני מוצא אתרים שקידמתי מדורגים על מילות מפתח שמעולם לא קידמתי ספציפית מעל אתרים שאפשר לראות שביצעו אופטימיזציה ספציפית למילה הזו.

אני מסביר עוד קצת על קישורים…ניחשתם נכון, בוידאו הבא:

6. גוגל יכול להעניש על כמה עשרות קישורים בחודש

גוגל בהחלט יכול להעניש בעלי אתרים שמשתמשים בהרבה קישורי ספאם, אבל אתר שמקבל הרבה קישורים נכנסים לחודש הוא לא בהכרח אתר שנחשב לכזה שמשתמש בשיטות ספאם.

קחו לדוגמה את התרחיש הבא: אתם אתר חדשות גדול כמו הניו-יורק טיימס שיוצא עם סקופ או אתר של חברה גדולה שיוצאת בהכרזה רשמית על השקת מוצר חדש. סביר להניח שתוך כמה שעות תקבלו כמה מאות קישורים מכל האתרים בתעשייה. האם מחר בבוקר גוגל תעניש אתכם (שאלה רטורית)?

כמובן שאני מדבר כאן על קישורים שרובם טבעיים, אבל אני רק רוצה להדגים את הנקודה שהכול יחסי. 

אני גם לא אומר שליצור עשרות קישורים לאתר שרק התחלתם לקדם זו בהכרח ההחלטה הכי טובה שיש, מה שאני אומר זה שלא כל מי שיוצר הרבה קישורים יתעורר מחר בבוקר וייראה שהוא חטף זאפטה מגוגל.

7. קידום ממומן עוזר לקידום האורגני

האמת שאני לא ממש יודע מאיפה המיתוס הזה הגיע, אני רק יכול לשער שהוא קשור לעובדה שלפעמיים דוחפים עמודים שהיו במקור מיועדים לתוצאות האורגניות במעלה התוצאות הממומנות והם מופיעים במקום גבוה (או ההפך).

המחשבה האוטומטית היא שאם גוגל מדרג את העמודים האלו במקום גבוה בממומן, הוא גם צריך לדרג אותם גבוה על אותן מילות מפתח באורגני.

האמת לא יכולה להיות שונה יותר מכמה סיבות:

1. המערכת שדרכה גוגל מדרג תוצאות אורגניות וממומנות היא שונה לחלוטין ו"ציון האיכות" שניתן לעמוד הוא לא PR ולא שום דבר דומה… (לא שה-PR משנה משהו היום). 

2. בהמשך לסעיף הקודם, אנחנו לא משלמים לגוגל על מנת להופיע בתוצאות האורגניות. לעומת זאת, כל פעם שמודעה שלכם מופיעה בקידום הממומן אתם למעשה משתתפים במכרז פומבי מול כל מי שרוצה להופיע על אותה מילת מפתח.

3. בתוצאות הממומנות היכולת שלנו לשלוט על ביטויים דומים למילות המפתח עליהן אנחנו מתחרים היא טובה יותר. גוגל לוקח את מילת המפתח שבה בחרנו ועשוי להציג את המודעה גם על מילות מפתח דומות בלי הבדל גדול במחיר.

לעומת זאת, בתוצאות האורגניות מיקום גבוה על מילת מפתח X לא בהכרח יבטיח לכם מיקום גבוה גם על ביטוי דומה.

בקיצור, קידום ממומן וקידום אורגני הם שתי חיות שונות. מה שכן, אם אתם רוצים להשיג נראות גבוהה יותר בתוצאות ולתפוס גם נפח מהמקום שמוקדש לתוצאות אורגניות וגם נפח מהמקום שמוקדש לתוצאות ממומנות, בהחלט כדאי לכם לחלק את תקציב השיווק בין שניהם.

רוצים מידע נוסף על השוואה בין אורגני וממומן? בבקשה:

8.גוגל מעניש אתרים שלא מעלים מספיק תוכן

מקרה קלאסי שבו אנשים מבלבלים בין היוצרות : אתרים שמעלים בהם תוכן קבוע הם בעלי סיכוי טוב יותר לשמור על הדירוגים שלהם ובטח להתברג על מילות מפתח חדשות בהתאם לתוכן שהם מעלים.

אבל זה לא אומר שאתרים עם תוכן ישן נענשים באופן אקטיבי, הם פשוט הופכים להיות פחות רלוונטיים במקרים מסוימים.

זו אגב הסיבה שאחת מהעצות הטובות ביותר שאני והרבה אחרים נותנים היא תמיד להעלות גם תכנים "ירוקי עד".

כלומר, תכנים שנשארים רלוונטיים ולא לא תלויים בזמן שבו אתם מעלים אותם.

לפעמיים ההבדל הוא דק למדי ותלוי בניסוח. למשל –

  • שילובי צבעים לסלון (ירוק עד) לעומת "הצבעים החמים לעיצוב הבית בקיץ 2020"
  • איך מגישים דו"ח שנתי למס הכנסה (ירוק עד) לעומת "מענק שלישי לעסקים בעקבות הקורונה"
  • הסרטים הטובים ביותר של שנות ה-90 (ירוק עד) לעומת "הסרטים שאנחנו הכי מחכים להם ב-2020"

עם זאת, השילוב הטוב ביותר הוא עדיין להשתמש גם בתכנים כאלו וגם בתכנים כאלו מכיוון שהרבה פעמים אנחנו יכולים לזהות תכנים עונתיים לפני המתחרים שאולי עסוקים בדברים אחרים… והתכנים האלו יכולים להביא לנו לא מעט תנועה.

אגב, אפילו על זה יש לי וידאו 🙂

9. לקשר החוצה מהאתר זה מזיק

המיתוס הזה היה אולי נכון בימים שבהם סברו ש"מיץ הקישורים" או ה-PR שלו (כשהוא עוד היה רלוונטי) של הדף מתחלק בין כל הקישורים שבו.

לפי הלוגיקה הזו, אם נניח שיש לי 100 נקודות לחלק מהדף לדפים אחרים, עדיף לי שכולם יפנו לקישורים בתוך האתר ואני לא אעניק סתם כוח לאתרים חיצונים, בטח אם לא החלפתי איתם קישורים

מי שלא רצה לעשות את זה בדרך כלל השתמש בשיטה יותר מתוחכמת של "פיסול PR". כלומר, קישורים שהוא לא רצו לבזבז עליהם כוח היו מקבלים "rel="nofollow". גוגל התנערה מכל העניין הזה כבר לפני שנים וכמוה גם רוב המקדמים שהבינו שהיא לא באמת עובדת. 

כיום יש אפילו סברה שקישורים יוצאים עוזרים דווקא לגוגל להבין על מה האתר מדבר והאם אפשר לסמוך עליו.

לדוגמה, אתר שיקשר לאתרים עם כל מיני תיאוריות מוזרות כגון כזו שטוענת שכדור הארץ שטוח או שמעולם לא הייתה נחיתה על הירח (ואת כל העניין ביים סטנלי קובריק..) כנראה לא ייחשב לאתר סמכותי במיוחד. 

דוגמה טובה לאתר שתמיד מנסה לקשר (ובדרך כלל מצליח) לאתרים סמכותיים כדי לבסס את האמינות שלו הוא אתר ויקיפדיה (למרות ששם באופן ספציפי כל הקישורים החיצונים הם קישורי nofollow) במקרה (או שלא במקרה) הוא גם מדורג מאוד גבוה על הרבה מאוד שאילתות.

10. כותרת H1 היא קריטית

כמו עם הרבה מאוד תגים או אלמנטים שקשורים ל-On Page SEO, גם לכותרות H1 נותנים לדעתי יותר מדי קרדיט ממה שמגיע לה. מדובר בסך הכול בתגית שנמצאת פעם אחת בעמוד ולרוב היא גם לא ארוכה במיוחד.

לכן, גם אם מסיבה כלשהיא ה-H1 וה-Title שלכם זהים, אין לכם מה להיכנס לפאניקה. יש גם הרבה מערכות תוכן מיושנות יחסית או כאלו שמנסות להיות סופר ידידותיות שבהן אי אפשר לקבוע את ה-H1 והיא נקבעת אוטומטית כמו ה-Title. גם במקרים האלו לא הייתי יוצא מגדרי כדי לנסות ולתקן את זה, אלא אם כן משהו לא יושב טוב מבחינה עיצובית.

SEO .11 זו פעולה חד פעמית

טוב, את המיתוס הזה קל מאוד להפריך: תשאלו כל בעל אתר שהפסיק לעבוד עם חברת קידום מסוימת, בטח בתחומים תחרותיים, ורוב הסיכויים שהוא יספר לכם על ירידה בדירוגים במילות המפתח הכי חשובות לו, שהן לרוב גם התחרותיות ביותר.

יש לכך כמה סיבות טובות:

1. כמו שכבר כתבתי, בתחומים מסוימים, מבחינת תוכן, אתר שלא מעלים אליו תוכן חדש ומעודכן בדרך כלל לא נשאר בדירוגים גבוהים.

2. קישורים לתוך האתר משתנים ומתחלפים באופן שאין לנו שליטה מלאה עליהם (בטח אם החלפנו חברת קידום וחברת הקידום הישנה הסירה חלק מן הקישורים). לכן תמיד חייבים להמשיך ולבנות קישורים, לפחות כמה בחודש.

3. תקנים באינטרנט משתנים גם בכל מה שנוגע ל-On Page, עיצוב, חווית משתמש וכו'. אתר שהמראה והתחושה שלו (Look and feel) היו מעולים לפני 5 שנים כבר לא נחשב לשיא הטכנולוגיה וזה עשוי להשפיע על הקידום, או לכל הפחות על האופן בו האתר נראה בתוצאות, וזה סופר קריטי אם אתם רוצים אחוזי לחיצות גבוהים.

4. הנחה שיש לנו לפחות 4-5 מתחרים חזקים, אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהם לא מפסיקים את הקידום. ככל שנחכה יותר זמן ולא נבצע שום פעולות קידום אקטיביות, כך הם יצברו פער גדול יותר עלינו ויהיה קשה יותר לגשר עליו בעתיד.

אך תזהו "מקדמי מיתוסים"?

אם אתם מקדמים את האתר שלכם לבד לחלוטין או באופן חלקי בסיוע של מקדם, אני מקווה שהרשימה הזו עזרה לכם. אם אתם מחפשים מקדם אתרים ורוצים לדעת שהוא לא חי מתחת לסלע בחמש השנים האחרונות, יש כמה סימני אזהרה שמוטב לשים לב אליהם:

1. יש המון מקדמים שידברו בעובדות באופן מוגזם, הם תמיד יגידו לכם שאם הם יעשו X, יקרהY … האתר שלכם חייב להיות ככה, ככה וככה כדי להצליח. וכמובן שתמיד הם יידעו בדיוק איך מבצעים את  זה.

בקידום מודרני מבינים יותר ויותר שאין שום דבר בטוח, וזה בדיוק ההפך ממיתוסים שהאופי שלהם זה להידבק חזק למרות שאין להם בדרך כלל הסבר מניח את הדעת.

2. הם מבטיחים קידום מהיר: כאמור, מיתוסים קשורים בעיקר לעבר, ומה לעשות שהתחרות בעבר לא הייתה גדולה כמו היום.

מקדמים כאלו עשויים להיות מקדמים שיצאו ונכנסו שוב לתחום הקידום לפני זמן קצר יחסית או מקדמים טריים שפשוט עדיין לא יודעים מה נכון ומה לא נכון (במיוחד אם הם לא למדו בקורס נורמלי).

3. הם יעשו לכם "בדיקת אתר" (Audit) מאוד בסיסית.

בדיקת אתר היא תהליך ארוך שדורש התבוננות על האתר גם מבפנים וגם מבחוץ תוך כדי שימוש במגוון של כלים. בדיקת אתר לא חייבת להיות מסמך של 10 עמודים, אבל היא כן חייבת להיות כזו שברור שעבדו עליה מספיק זמן.

עד כאן חברים, מקווה שאהבתם 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו