דף הבית / קידום אתרים בגוגל / קידום אתרי עורכי דין

קידום אתרי עורכי דין

בניגוד למקצועות אחרים, עורכי דין הם מוגבלים יחסית בצורות שבהן הם יכולים לפרסם את עצמם. לעומת זאת, באינטרנט יש יחסית פחות מגבלות על הפרסום, ולכן השאלה אם משרד מסוים של עורכי דין יכול להגיע למקום גבוה בגוגל או לזכות לחשיפה בדרכים אחרות יכולה להיות קריטית בעבורו.

קידום עורכי דין באינטרנט

במאמר הבא אני מדבר על קידום אורגני של עורכי דין. קידום אורגני זה תחום ההתמחות שלי אבל לפי שנמשיך בחפירה, נעבור קצת על אפשרויות הפרסום שיש היום לעורכי דין באינטרנט:

  • פרסום בגוגלהפרסום בגוגל אדוורדס (קידום ממומן) הופך להיות יקר מדי שנה. היום בשביל לפרסם בגוגל בתחומים תחרותיים צריך לשדוד בנק או למכור כליה, וזה לא תמיד משתלם. מחירי הקליקים בשמיים ואם לא יודעים לנהל את זה, לסנן ביטויים רחבים מדי ולחסום קליקים של מתחרים – אתם בבעיה. לא רוצה להשמע גורף מדי כן? ברור שזה עובד במקרים מסוימים, אבל צריך להיות ממש עם אצבע על הדופק ולא לתת לגוגל לשתות לכם את התקציב על אוטומט. במידה וזה מעניין אותך, כתבתי בהרחבה השוואה מקיפה בין קידום אורגני וקידום ממומן. מידע נוסף על מחירי פרסום בגוגל.
  • פרסום באינדקסים של עורכי דין – יש כמה כאלו, אתרים גדולים וסמכותיים מאד בעיני גוגל. הבעיה שהעוגה מתחלקת עם המון עורכי דין אחרים כך שכל אחד מקבל פירורים. מדברים ששמעתי מלקוחות, זוהי שיטה שיכולה לעבוד סבבה או לא לעבוד בכלל.
  • פרסום בפייסבוק – הפלטפורמת פרסום של פייסבוק מציעה היום מלא שיטות לפרסום – קמפיין לידים, קמפיין הפניית תנועה לאתר או לדף נחיתה, רימרקטינג, קרוסלות, עניינים, וגם הדבר החם הבא: צ'אטבוטים. לא בטוח שהכל רלוונטי לעורכי דין אבל מדובר בהחלט באופציה נחמדה שיכולה להיות גם יעילה מאד בתחומים מסוימים. מידע נוסף על מחירי פרסום בפייסבוק.
  • שיווק באווטבריין / טאבולה ושות' – בד"כ זה לא ערוץ שעומד בפני עצמו – אלא בהשלמה עם דברים אחרים. למשל קמפיין אאוטבריין בשילוב רימרקטינג עם פייסבוק או גוגל. מצוין לחשיפה רחבה ולאחר מכן צמצום קהל היעד בעזרת רימקטינג וטפסי השארת פרטים.
  • קידום אורגני – או SEO, מהנסיון שלי לפחות, זה הטראפיק הכי איכותי שיש היום באינטרנט. זאת, מהסיבה הפשוטה שאנשים יותר סומכים על התוצאות האורגניות (הטבעיות) במנוע החיפוש, ולא הפרסומות שמופיעות מעליהן ו/או מתחתיהן. לא משנה באיזה פרופיל אני מסתכל, תמיד בתנועה האורגנית יש המדדים הטובים ביותר מבחינת המרות, זמני שהייה, וכו'. החסרון העיקרי של הערוץ הזה הוא משך הזמן שזה לוקח, אבל באתרים שבכל מקרה צריכים להשקיע בתכנים – זה הערוץ הטבעי לבחור בו (אפשר כמובן לשלב עם ערוצים אחרים).

קידום אורגני של עורכי דין

זה לא סוד שבישראל יש מספר גבוה במיוחד של עורכי דין ביחס לאוכלוסייה, אולי מהגבוהים בעולם. לאן שלא תזרקו אבן תגיעו לאיזה עורך דין.

לכן יצא שכמעט בכל התחומים המשפטיים התחרות בגוגל גבוהה מאד. יש לכך כמה בולטים במיוחד עם תחרות פסיכית כמו רשלנות רפואית, תחום הפלילים, גירושין ועוד. לי באופן אישי יצא לקדם לפחות 50 עורכי דין מאז שאני בתחום.

נושא האתיקה המקצועית של עורכי הדין לא ממש משפיע לרעה בנושא הקידום האורגני, אבל כל מי שרוצה להתקדם משמעותית בתחום ולקבל לידים מהאינטרנט צריך להכיר בתחרות הגבוהה ולהצטייד בלא מעט סבלנות כדי להחזיר את ההשקעה. עם זאת, בתחומים רבים של עריכת דין הסכומים יכולים להיות מאד מתגמלים, כך שההוצאה הכספית על הקידום יכולה להיראות שולית לעומת פוטנצאיל ההכנסה, לאחר פרק זמן מסוים.

כמה דגשים עבור קידום אתרים של עורכי דין בגוגל:

תכנים לעורכי דין

ברוב האתרים היום עדיין יש שליטה של "מאמרי קידום", מאמרים שנכתבו על ידי כותבי תוכן שאין להם בהכרח ידע מקצועי בנושא שהם כותבים עליו ולפעמיים מי שהאתר שייך לו כלל לא יודע שהם כותבים עבורו. עבור חנויות שמוכרות מוצרים מסוימים או בעלי מקצוע זה פחות משמעותי ואפשר הרבה פעמיים להסתדר גם עם מאמרי קידום, אבל בכל מה שנוגע לעורכי דין, המאמרים חייבים להיות מדויקים ולמסור מידע קונקרטי.

המטרה היא פחות שהגולשים ישתמשו במידע הזה בשביל לקבל עזרה מכיוון שהוא בכל מקרה לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני, אלא להציג את עורך הדין כמקצועי ולשפר את המוניטין שלו. ככל שהתוכן איכותי יותר, הגולש ירגיש יותר בטוח ושאם הוא יפנה לעו"ד הספציפי הזה הוא יהיה בידיים טובות – בדיוק כפי שאנשים פונים אליי לאחר שקראו כמה מאמרים בבלוג שלי.

בשביל להגיע לרמה כזו של מאמרים יש כמה אפשרויות:

  1. המצב האידיאלי הוא שהעורך דין בעצמו או אחד השותפים במשרד יכתבו את התכנים לאתר. בהרבה מקרים זה לא קורה כי עורכי דין הם אנשים עסוקים, לרובם אין זמן לכתוב או שהם פחות אוהבים את זה. לגיטימי.
    אגב, מהנסיון שלי, זאת לא תמיד האופציה הכי טובה כי…תתפלאו, יש עורכי דין שממש לא יודעים לכתוב.
  2. האלטרנטיבה הבאה הכי טובה היא שהעורך דין או מישהו מטעמו שיש לו מספיק ידע מקצועי בתחום יספק את ראשי הפרקים ומי שיכתוב את המאמר יהיה סטודנט למשפטים או סטז'ר שיודע לקרוא את החוקים ולא רק לחפש מידע באינטרנט (שיכול להיות לא מדויק או פשוט לא מעודכן).
  3. האלטרנטיבה השלישית היא לעבוד עם כותבי תוכן מאד מוכשרים, שיודעים לחקור ולכתוב על כל תחום – להעביר את התוכן לעורך דין או מישהו מטעמו על מנת שיתנו בו כמה ליטושים ויאללה לפרסם.

לתוכן מקורי ומושקע, שגם מי שלא מגיע מהעולם המשפטי קל להבין אותו, יש גם פוטנציאל טוב להביא הרבה תנועה מביטויי זנב ארוך, במיוחד כשגוגל בעצמה אומרת שיש חלק עצום של שאילתות שהגולשים לא חיפשו קודם לכן (כלומר, הן לא יופיעו בכלים למציאת מילות מפתח).

על מנת להגביר את החשיפה לתוכן, אפשר כמובן להשתמש ברשתות חברתיות, אבל אסור לשכוח שיש גם פלטפורמות שמיועדות במיוחד להגברת החשיפה כגון אאוטבריין. גם פה צריך להקפיד על כותרת ותיאור כמה שיותר מקצועיים על מנת לבלוט מעל לתכנים שלצדכם.

לצטט או לא לצטט?

אפשר ואפילו מומלץ להשתמש בציטוטים מהחוק או פסקי דין, אבל חשוב לעשות זאת בקונטקסט המתאים ולא פשוט למלא עמודים. אם לא יהיה קונטקסט מתאים, הגולש לא תמיד יבין את השפה המשפטית המפולפלת וגם גוגל לא ידרג את העמוד גבוה (סביר להניח שיהיו הרבה אתרים אחרים או קבצי PDF שאפשר אינדוקס ושבהם יהיה כמעט את אותו הטקסט). עוד על הבעיות עם תוכן משוכפל.

אם היה לי שקל על כל פעם שעורך דין אמר לי "אה, אין בעיה..יש לי ים מאמרים באתר תקדין, בוא נעלה אותם באתר"…

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

למידע נוסף על הסוגיה: איך לקדם לקוח שלא כותב תכנים.

קישורים

תוכן איכותי יכול לקדם אתר עד רמה מסוימת. גוגל מוכיחים את זה שוב ושוב (ושוב, אמרתי?). יודעים מה, תוכן ממש איכותי ומעניין יכול אפילו להביא קישורים באופן טבעי, אבל בזירות תחרותיות זה כמעט אף פעם לא מספיק וצריך לעבוד "קצת" בשביל ליצור אותם.

פרסום תכנים עם קישורים יכולה להיות מטלה מאתגרת מכיוון שמצד אחד אנחנו רוצים שהאתר שנקבל ממנו קישור יהיה רלוונטי, אבל לרוב המתחרים הישירים שלנו לא תהיה סיבה לקשר אלינו. לכן, עדיף לחפש אתר של קולגה שמתמחה בתחום קרוב או פשוט פועל באזור גיאוגרפי מצומצם (רלוונטי בעיקר למשרדים קטנים).

בפורטלים משפטיים יש אפשרות נוספת והיא להפוך למשתתף פעיל בפורומים או אפילו לנהל פורום משפטי בנושא ספציפי. אמנם הקישורים מגיעים לרוב מהחתימה ולכן אין להם ערך מאוד גבוה מבחינת SEO נטו, אבל התרומה לחשיפה, מוניטין והתנועה לאתר יכולה להיות לא מבוטלת.

כמובן שגם שיטות מסורתיות "של פעם" כמו שימוש באתרי תמיכה עדיין עובדות מצוין אם יודעים לעשות את זה נכון.

עורך דין שמנסה לקדם את עצמו יגלה מאד מהר שכל ההתעסקות עם הקישורים היא מתישה ומאד קשה לעשות אותה ללא עזרה מקצועית.

התאמה טכנית של האתר

אתרים של עורכי דין נחשבים לפעמים לאתרים שהסטנדרטיים העיצוביים שלהם יותר שמרניים מאלו של אתרים אחרים, ובמידה רבה יש לכך הצדקה: גולש שמחפש עורך דין בדרך כלל יסתכל פחות על העיצוב של האתר (כל עוד קל לקרוא אותו), אלא על התוכן שלו. יש גם אתרים שנראים כמו תחת אבל זה סיפור אחר, אני מדבר על הרוב.

מצד שני, זה לא אומר שאפשר לוותר על אופטימיזציה טכנית של האתר מבחינת מהירות או התאמה למובייל. דווקא בגלל שמדובר באתרים פשוטים יחסית, גם התאמה של אתרים קיימים לא אמורה להיות מורכבת מדי, ואם רוצים להשתמש בסרטונים, תמיד אפשר לנצל את הפלטפורמה של יו-טיוב בלי להעמיס על השרת.

באופן כללי אני מאד מעודד עורכי דין לצלם את עצמם ולהעלות סרטונים, זה יכול להביא אחלה חשיפה והרבה אנשים אוהבים לצורך תוכן בצרוה הזאת. למידע נוסף על קידום סרטונים.

ועוד דבר – אם אין באתר מספר טלפון במקום בולט (כמו שיש כמעט בכל אתר מובייל), יכול מאוד להיות שהוא יפסיד הרבה מאוד לידים. טפסים גם כן חשובים, למרות שרוב האנשים לא ירצו לחכות כדי לקבל פנייה בחזרה אם הם צריכים סיוע משפטי מהיום להיום. למידע נוסף על שיפור יחסי המרה.

מילות מפתח

לסיום, שווה לדבר קצת גם על מילות המפתח: עורכי דין רבים (או לפחות המקדמים שלהם), רוצים להיות מקודמים על מה שהגולשים מחפשים בגוגל. לכאורה זה נשמע טריוויאלי, אבל מה שהגולש מחפש הוא לא בהכרח משהו שיכול להיכנס לתבנית של האתר שלכם. לדוגמה, הביטוי "עורך דין חיפה" לא יכול להיכנס בתוך משפט תקין ובוודאי לא בתור כותרת.

נכון ש-"כולם עושים את זה", אבל כשמדובר על מקצוע שבו שתיים מהאיכויות הכי חשובות הן כושר התבטאות בעל פה ובכתב, לפעמיים העילגות הזו יכולה יותר לפגוע מאשר לתרום.

מה שכן, היום קידום אתרים הרבה פחות תלוי בביטויי מדויקים ולגוגל (אפילו לגוגל ישראל!) יש יכולת די טובה להבין שביטוי כמו "עורך דין בחיפה" זהה ל-"עורך דין חיפה", וגם שהמילה עורך דין זהה לראשי התיבות עו"ד.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

מדד E-A-T של גוגל

מה זה E-A-T ולמה זה כל כך חשוב כיום?

E-A-T הן ראשי תיבות שנטבעו על ידי גוגל עבור מעריכי האיכות האנושיים שלה. המעריכים האנושיים ...

קידום אתרי מכירות

קידום אתרי מכירות: 11 סעיפים שחייבים להכיר

זהו מאמר אורח מאת איציק גולדנברג, מנכ"ל קורנגה קידום אתרים, העוסק בקידום אתרי מסחר ובכלל ...

2 תגובות

  1. dafna@dooble.co.il'

    הי דניאל,

    קודם כל מאוד נהניתי לקרוא את המאמר,

    אני מסכימה איתך מאוד שאכן יש קושי לקדם אתרים של עורכי דין, גם בגלל שהתחרות בתחום גדולה וגם בגלל התוכן, כתיבת תכנים לא ברמה משפטית גבוהה, יכולה להוזיל את האתר ולפגום במוניטין של המשרד.

    אך כן ניתן לעבות את האתר ובו זמנית להראות את גדולתו של המשרד,
    להלן 3 המלצות:
    1. לייצר באתר מקום נרחב של הופעות בתקשורת- סרטונים, רדיו, כתבות באינטרנט וכתבות בעיתונים.
    2. פרופיל משרד- חשוב מאוד להביא לידי ביטוי את התמחויותיו של המשרד, הוותק והמוניטין שצבר לאורך השנים והצוות
    3. הצלחות המשרד-כדאי לספר על הצלחות המשרד על ידי פסקי דין וזיכויים שהמשרד זכה בהם. ניתן גם באמצעות סיפורים/ חדשות מתוך המשרד, לדוגמה: "לאחרונה התקבל פיצוי של 2,500,000 ₪ באמצעות משרדנו" – שם ניתן לספר בכמה נקודות את אשר היה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider