איך לבחור נישה לעסק רווחי עבור שיווק שותפים / נכס דיגיטלי?

בניית אתר לצורך שיווק שותפים או נכס דיגיטלי אחר היא דרך מצוינת להרוויח כסף “מהצד” בצורה פסיבית או פסיבית למחצה.

אבל בניית נכס או אפילו פעילות דרך ערוצים קיימים (רשתות חברתיות או רשתות בלוגים חינמיות) דורשת בסופו של דבר לא מעט זמן, לפחות בהתחלה.

החדשות הטובות בהקשר הזה הן שככל שתבחרו נישה מתאימה יותר כך תוכלו לא רק לצמצם את הזמן שאותו תצטרכו להשקיע, אלא גם להבטיח שכל השקעת הזמן הזו לא תרד לטמיון.

אז איך לבחור נישה לעסק רווחי במה צריך להתחשב? 👇

נושא לשיווק שותפים שאתם מתחברים אליו

איך לבחור נישה? תנו לעצמכם מוטיבציה עם נושא שאתם מתחברים אליו

עצה טובה לדעתי היא להתחיל עם נושא שאתם אוהבים מהסיבה הפשוטה שכנראה תצטרכו להמשיך לעבוד גם בעבודה הרגילה שלכם או ללמוד ואת ההשקעה בנכס או בערוצים השונים תבצעו כשיהיה לכם זמן פנוי.

זה לא תמיד פשוט לעבוד במשרה מלאה או לשבת שעות בהרצאות וספריות ואחר כך לתת עוד זמן אקסטרא.

זה נכון על אחת כמה וכמה בעולם כמו שלנו שבו יש המון הסחות דעת וצריך להקדיש זמן גם לדברים אחרים (משפחה, ספורט), ועוד לא דיברנו על פקקים, מחסור בשעות שינה 😴 וכו’.

קחו בחשבון את רמת התחרותיות

כאשר אתם שואלים את עצמכם “איך בוחרים נישה לעסק רווחי” – חובה לקחת בחשבון את העניין התחרות בשוק.

אני לא צריך להגיד לכם שיש תחומים שדורשים עבודה יום יומית של כמה שעות טובות אם אתם רוצים לעמוד בתחרות או לקדם את הלקוח שלכם (לא בהכרח בערוץ האורגני).

מצד שני, יש נושאים אזוטריים שקל להשתלט עליהם, אבל כנראה שלא תיראו מהם תנועה, לפחות לא בשוק קטן כמו בארץ.

בשורה התחתונה, אני ממליץ ללכת על תחום ברמת קושי נמוכה מהממוצע, אבל לא ברמה קלה מדי.

כלל האצבע שלי ☝️ הוא לקחת נושא שאפשר להגיע אתו למקומות הראשונים תוך חצי שנה וכולל נפח של כמה אלפי חיפושים (בגבולות הגזרה שלו).

דוגמה שלי מהחיים האמיתיים לאתר שאני ממש משכיר היא “לוכד נחשים”. במקרה שלי הביקוש לתחום הגיע מלמטה כשהרבה אנשים שאלו אותי לגביו ואחרי בדיקה קצרה הבנתי שהוא פחות תחרותי מכפי שנדמה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

במידה ואתם מחליטים ללכת על תחום מאוד תחרותי, תמיד אפשר לקחת מישהו שיעשה עבורכם את העבודה (החל מבניית קישורים ועד ליצירת תכנים), אבל זו יכולה להיות הוצאה כספית כבדה מאוד ועדיין תצטרכו לעקוב אחרי כל מה שנעשה ולראות שלא מתחילים לעגל פינות.

אפשרות אחרת להתגבר על המכשול הזה היא להתחיל בשותפות עם מישהו שמבין באספקט אחר כמו תכנות או עיצוב ולחתום על חוזה של חלוקת הכנסות או כל מודל אחר שנראה לכם (לדוגמה, עמלה שמנה על כל מכירה).

כך אתם נותנים לצד השני מוטיבציה להוכיח את עצמו ומסירים מכם חלק גדול מהעול והדאגות 😅.

אם אתם/ן יותר בקטע של וידאו אז הנה המדריך שלי לביצוע מחקר מתחרים, נכון שזה לקידום אורגני אבל יש לא מעט תובנות שתוכלו לקחת:

התייחסו גם למודל כלכלי

בהקשר של בחירת נישה לעסק – גם המודל הכלכלי הוא חשוב לא פחות.

בפסקת הפתיחה הזכרתי תוכנית שותפים שהיא למעשה יצירת קישורים (או הדבקה שלהם) בכל מיני מקומות כדי לקבל עמלות ממי שקונה דרכם, אבל למעשה יש המון מודלים שונים של הכנסות מאתרי אינטרנט ולכל אחד מהם מתאימים נושאים קצת אחרים:

השכרת נכס דיגיטלי

כאן אנחנו יוצרים אתר שיש לו תנועה מאוד ממוקדת עם מטרה מסחרית כך שאפשר ליצור ממנו לידים ומשכירים אותו תמורת כמה מאות או אפילו אלפי שקלים לחודש (תלוי בתנועה ואיפה בדיוק הוא ממוקם בתוצאות).

האמת היא שהשכרת נכס דיגיטלי פחות מתאימה לאנשים בעלי לב חלש מכיוון שאי אפשר לדעת באיזה מצב רוח גוגל יקום מחר על הבוקר.

אתר שייפול בתוצאות יכול להיות פתאום שווה הרבה פחות כסף. זו הסיבה שאני בכל מקרה ממליץ תמיד להשכיר אותו על בסיס חודשי.

מכירת לידים באופן ישיר

הדרישות די דומות לסעיף הקודם, אבל כאן לא משכירים את האתר, אלא מוכרים חבילות של לידים.

לעומת השכרה מלאה של אתר, כאן יש קצת פחות סיכון מכיוון שאם האתר פשוט עף למקום לא טוב, מקסימום יהיו לכם קצת פחות לידים למכור החודש הזה, או שאתם יכולים פשוט לקבל תנועה ממומנת במחיר נמוך ולמכור לידים במחיר גבוה אחרי שהעברתם אותם טיוב (בדקתם שהם תקינים והכול בסדר).

הכנסות מ-Google Ads או מאגרי מודעות אחרים

הכנסות מגוגל אדס או מאגרי מודעות אחרים (באנרים וחסויות) דורשת להקים אתר עם הרבה תנועה, אבל לא בהכרח תנועה שתהיה מתורגמת למכירות (למרות שזה אף פעם לא רע…). לדוגמה, אתם יכולים להקים אתר עם פונטים חופשים לשימוש את תמונות חופשיות לשימוש.

מהניסיון האישי שלי כדאי לכם לבדוק אילו תוצאות מתקבלות בגוגל עבור נושאים לא מסחרים. לדוגמה, אתר עם מדריכים כתובים בנושא מחשבים בדרך כלל יהיה בעמדת נחיתות מול ערוץ מקביל פופולארי ביו-טיוב כי גוגל אוהב לדחוף אותם בתוצאות הראשונות. (באופן תיאורטי אפשר אומנם להשתמש בסרטונים, אבל להרוויח מערוץ יו-טיוב זה גם לא סיפור פשוט…).

יש גם מקרים שבהם האתרים הרשמיים של המוצרים או השירותים כבר מספקים מדריכים מפורטים והתנועה שתקבלו אפילו ממקום 2-3 תהיה קטנה.

עוד שתי דוגמאות שאני אתן הן דוגמאות הפוכות שבהן מתחילים מהסוף

✔️ תוכנית שותפים – לבחור נושא לפי ההיצע בשוק – ההיצע בשוק הישראלי הוא מצומצם יחסית: שתי הרשתות העיקריות הן KSP ו-WeSell ועוד כמה רשתות קטנות. החדשות הטובות הן שהיום KSP מוכרת מגוון רחב מאוד של מוצרים, כך שההזדמנויות לשיווק מוצרים דרכם גדלו באופן משמעותי.

אם הולכים על חו”ל יש הרבה יותר נושאים לבחור מהם. למעשה אתם יכולים לקחת כמעט כל מוצר באמזון וליצור בעבורו קישור שותפים.

אגב, אתם יכולים לקחת גם מוצרים דיגיטליים כמו ספרים לדוגמה וכך להיפטר מהצורך לבדוק כל פעם שהמלאי קיים והקישורים שלכם מעודכנים.

✔️ Dropshipping – עוד דוגמה שבה מתחילים מהסוף: בניגוד לחנות רגילה שבה אתם מקבלים את ההזמנות ואז מוציאים אותן מהמחסן (מקומי או איפשהו בעולם), במודל של Dropshipping אתם רק משווקים את המוצרים והספק מטפל בכל הצד הלוגיסטי על בסיס מכירה (כל פעם מתבצעת קניה בודדת מהספק ומכירה בודדת).

כמו עם תוכניות שותפים, זה מודל שמתאים בעיקר לחו”ל ושם אפשר לקחת כמעט כל נושא קיים אם אתם מוצאים ספק איכותי שכבר הוכיח את עצמו וימכור לכם במחירים טובים.

וגם כאן יש חשיבות גדולה מאוד לנושא התחרות: אתם יכולים להחליט שאתם מוכרים כיסויים לטלפון שעולים כמה דולרים, אבל גם הביקוש אליהם הוא מאוד גבוה.

מצד שני, אתם יכולים להחליט למכור מוצרי פרימיום עם סף כניסה גבוה יחסית, אבל גם רווחים גדולים יותר נטו פר מכירה.

אם הייתי צריך ליצור נוסחה פשוטה לעניין, אז עליכם לבדוק קודם כל איזה מוצרים מקבלים את הדירוגים הכי גבוהים ויוצרים יותר באזז ברשתות החברתיות, לאחר מכן כמה אנשים מוכרים אותם ואחר כך בכמה הם נמכרים.

אם הגעתם עד לפה אז אני חייב לצרף סרטון שמסכם את כל הנושא של בחירת נישה לעסק רווחי / שיווק שותפים / נכס דיגיטלי / קידום אתרים?

בחירת נישה לעסק – כמה מילים לסיום

בחירת נישה לנכס דיגיטלי היא אחת מההחלטות הכי חשובות שתצטרכו לבצע, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שבה אתם מתחילים עם כל זה.

יכול מאוד להיות שבהתחלה לא ממש תצליחו ותגלו שהבחירה שעשיתם היא לא סופר מוצלחת, אבל בסופו של דבר תמצאו את הנישה שלכם ואם תתמידו תחזירו בסופו של דבר את ההשקעה.

בשלב זה כבר צריך להיות לכם מושג בסיסי על איך לבחור נישה לעסק רווחי. כעת מתחילה העבודה האמיתית – תבצעו את המחקר והבדיקות שצריך, ושיהיה בהצלחה!

מדריכים נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו