תפריט
תפריט

תוכניות שותפים – האם זה מתאים לכל אחד?

אין ספק ששיטת שיווק השותפים היא אחד המודלים העסקיים שמניעים את האינטרנט היום, ואחד מהערוצים הפופולאריים של שיווק באינטרנט.
בלוגים, אתרי אינטרנט, ערוצי יוטיוב, קבוצות פייסבוק ועוד –  אנשים מייצרים כל כך הרבה תוכן בכל ערוצי המדיה והפלטפורמות השונות , ואם תהיתם לעצמכם פעם, מה יוצא להם מזה?
אחת התשובות האפשרויות היא בהחלט "שיווק שותפים".

שיווק בעזרת תוכניות שותפים

האם שיווק שותפים מתאים לכל אחד?

בפוסט הבא ננסה לענות על השאלה הזאת ונבדוק מה הדרישות על מנת להתחיל להתעסק בשיווק שותפים.

מה זה שיווק שותפים?

שיווק שותפים הוא בעצם מודל עסקי שקיבל שדרוג והתאמה לעולם הדיגיטל.
הרעיון שעומד מאחורי השיטה הוא מאוד פשוט, המשווק (Affiliate) , מקדם ברשת מוצרים ושירותים של אחרים והוא מקבל עמלה על כל רכישה שהגיעה דרכו.
ממש כמו שבחנות בקניון הקופאית שואלת אותך בזמן עריכת החשבון הסופי " מי מהעובדים עזר לכם?"  והעובד שעזר לכם מקבל עמלת תגמול עבור המכירה, בדיוק באותה צורה, המשווק  פשוט ממליץ על מוצרים שונים ללקוחות פוטנציאלים ומקבל עמלה על כל מי שרוכש דרכו.

בשיווק השותפים יש 3 שותפים:

המוכר – היום כמעט לכל חברה גדולה או אתר מכירות באינטרנט יש תוכנית שותפים.
המשווק (AFFILIATE) – ממליץ על מוצרי החברה ומקבל עמלה על כל רכישה שמגיעה דרכו.
הקונה – הוא כמובן משלם את הכסף והרווח מהמכירה מתחלק בין המוכר למשווק.

דוגמאות של תוכניות שותפים:

הרבה מאד אתרים, מוכרים יותר ומוכרים פחות, עושים שימוש בתוכניות שותפים על מנת להגדיל את ההכנסה של האתר או להשתמש בזה כמקור הכנסה עיקרי.

כמה מהאתרים המוכרים שמציעים תוכניות שותפים:

איך עושים מזה כסף?

ברמה התאורטית המודל של שיווק שותפים הוא די פשוט וקל להבנה.

אנחנו כמשווקים ממליצים על מוצר או שירות מסוים של מישהו אחר ומקבלים כסף על כל מכירה שמגיעה דרכנו, אבל איך זה מתבצע בפועל באינטרנט?

באינטרנט המודל מתבצע באמצעות שימוש בלינקים חכמים שהמשווק (AFFILIATE) מקבל מהמוכר. בכל פעם שגולש לוחץ על הלינק הזה הוא פשוט שותל בדפדפן של הגולש קוד מעקב שנקרא "קוקי" (Cookie), קוד קצר שמאפשר למוכר לדעת מאיזה משווק הגיעה המכירה וכמה כסף לשלם לכל משווק בסוף החודש.

באמצעות השימוש בלינקים החכמים והטמעה שלהם באתרי אינטרנט, בלוגים וקישורים בפלטפורמות שונות כמו יוטיוב ופייסבוק, ניתן בעצם לתרגם את מודל שיווק השותפים לכסף.

סבבה, וכמה כסף אפשר להרוויח מזה?

זה אולי נשמע כמו קלישאה, אבל בשיווק שותפים אכן "השמיים הם הגבול".
כלומר, אין תקרת זכוכית, ברמה התאורטית ככל שנצליח להגיע חשיפה גבוהה יותר של ההצעות השיווקיות שלנו, יותר גולשים ילחצו על הלינקים שלנו ויבצעו רכישות, ככה אנחנו נרוויח יותר כסף.

שיווק שותפים מזמן כבר הפך למקור ההכנסה העיקרי של אלפי אנשים בארץ ומאות אלפים בעולם.
זוהי בעצם שיטה שמאפשרת להרוויח כסף בצורה פסיבית, ממש כמו כסף משכירות של דירה או משרד שפשוט מופקד כל חודש לחשבון הבנק שלנו. אמנם צריך להיות מאד אקטיבי כדי שיהפוך להיות פסיבי – אבל בשלב מסוים זה בהחלט יכול להיות פסיבי כמעט לחלוטין.

ישנם אתרי אינטרנט, בלוגים וקבוצות פייסבוק שמייצרות לבעליהן הכנסות חודשיות של עשרות אלפי שקלים בחודש ואפילו יותר.

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

יתרונות וחסרונות של שיווק בעזרת תוכניות שותפים

לשיטת שיווק השותפים ישנן יתרונות רבים כגון:

– אין לכם צורך לדבר עם אף אחד
– אתם לא צריכים למכור שום דבר
– אתם לא נותנים שירות לקוחות
– אין לכם שום אחריות על טיב המוצר או השירות
– אתם לא חשופים לתביעות (כל עוד אתם לא עושים שטויות…)
– אתם לא צריכים להחזיק מלאי
– בתכלס אתם לא צריכים אפילו לצאת מהבית

כל מה שעושים זה בעצם עוזרים לאנשים וממליצים על מוצרים ושירותים שונים, כלומר אנחנו מעיין "מתווכים בין המוכר לקונה תמורת "עמלת תיווך".

מה החסרונות של שיווק בעזרת תוכנית שותפים?

החיסרון העיקרי של שיטת שיווק שותפים הוא שלמרות שעל פניו זה נשמע כמו שיטת קסם להתעשרות מהירה, בפועל, אדם שלא למד את התחום באופן מקצועי, יוכל לייצר רווחים אך לא יצליח לייצר סכומים גבוהים, כיוון שיש צורך בהרבה מאוד ידע וניסיון על מנת להצליח ובאמת להרוויח סכומי כסף גבוהים.
כך שלמרות שברמת הרעיון זה נשמע פשוט וקל, יש צורך לשלוט בהרבה תחומים טכניים על מנת להרוויח משכורת גבוהה עם שיווק שותפים.

אילו כישורים נדרשים בשביל שיווק שותפים

מה צריך לדעת בשביל להצליח עם תוכניות שותפים?

על מנת להצליח להרוויח כסף בשיווק שותפים יש צורך בהמון ידע וניסיון בהרבה מאוד תחומים שונים, בחלק הזה של הפוסט נסביר מה צריך לדעת:

1. בניית אתרים – על מנת להתחיל בשיווק שותפים הדבר הראשון והבסיסי שאנחנו צריכים זה בעצם אתר אינטרנט, לכן אנחנו חייבים ידע בבניית אתרים אינטרנט ועיצובם.

2. עיצוב גרפי – על מנת לקדם את ההצעות השיווקיות שלנו ולהעלות מסעות פרסום שונים כמו בגוגל ובפייסבוק או אפילו באתר האינטרנט שלנו, אנחנו חייבים שיהיה לנו ידע בעיצוב גרפי.

3. קידום אתרים – הקמת אתר אינטרנט בלי לקדם אותו זה כמו שנפתח קניון באמצע המדבר ואף אחד לא יגיע לבקר אותו.
לכן אנחנו צריכים ללמוד איך להביא תנועה לאתר שלנו. אחד הערוצים היותר משתלמים מבחינת החזר השקעה זה קידום אורגני.

4. שיווק בפייסבוק – השיווק בפייסבוק וברשתות החברתיות זה עולם בפני עצמו, עלינו ללמוד שיטות באמצעותן נוכל לנצל את הרשתות החברתיות ולהניע גולשים לכיוון האתר שלנו ולחשוף אותם להצעות השיווקיות שלנו. כדאי גם לדעת: כמה עולה פרסום בפייסבוק.

5. כתיבה שיווקית – על מנת להניע גולשים ולגרום להם לרכוש מוצר או שירות מסויים עלינו לדעת כיצד לייצר תוכן איכותי ולכתוב טקסטים שיווקיים שישכנעו אותם לרכוש את המוצרים או השירותים שעליהם אנחנו ממליצים.

6. צילום ועריכת וידאו – יוטיוב היא אחת הפלטפורמות החשובות ביותר לשיווק באינטרנט, דרך יוטיוב נוכל להזרים תנועה בלתי פוסקת של לקוחות פוטנציאלים לעבר ההצעות השיווקיות באתר שלנו, לשם כך עלינו לדעת כיצד לצלם סקירות מוצרים, סרטי תדמית או סרטוני הדרכה, לאחר מכן עלינו גם לערוך את הסרטונים ולקדם אותם ביוטיוב.

7. פרסום ממומן – קידום אורגני דורש השקעה של הרבה מאוד זמן , במידה ואנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו באמצעות פרסום ממומן, עלינו לדעת לשלוט היטב בפלטפורמות הפרסום הממומן של גוגל ופייסבוק, כלומר, אנחנו יכולים לשלם כסף לגוגל ופייסבוק והם יציגו את ההצעות השיווקיות לגולשים באינטרנט בצורה אוטומטית ונוכל להרוויח כסף על טייס אוטומטי. כדאי גם לדעת: מחיר פרסום בגוגל.

8. הערה חשובה: אם כל זה זה נשמע לכם כבד ודורש המון ידע, זה לא. את כל הדברים הנ"ל אפשר ללמוד תוך כדי תנועה במספר חודשים, וגם ממש לא חייבים לדעת הכל בעצמכם. במידה ויש לכם כמה מאות או אלפי שקלים להשקיע – ניתן להוציא החוצה הרבה מהדברים הנ"ל לעבודות פרילנס בהמשך, כאשר ההכנסה תגדל.

איך מתחילים עם תוכניות שותפים?

כל מה שתואר לעיל בהחלט ניתן ללמוד לבד תוך כדי תנועה. יחד עם זאת, שיווק עם תוכנית שותפים זה תחום יחסית מורכב ודורש התמחויות או לפחות ידע בתחומים שונים – מעין סוג של פאזל גדול שצריך להרכיב כדי שהכל יעבוד טוב ביחד.

לכן, מי שזמנו קצר אך הממון בידו ורוצה לזרז תהליכים – יכול לרכוש קורס שיווק שותפים וללמוד את התחום הזה באופן מקצועי.
האינטרנט מוצף היום בהמון ידע, חלקו איכותי וחלקו מיושן ולא רלוונטי.
חשוב להבין שמדובר במקצוע לכל דבר – לכן מי שרוצה להיכנס לזה ברצינות יוכל ללמוד את זה במסגרת ולזרז תהליכים (וגם לחסוך לא מעט שכר לימוד יקר של טעויות שקורות הרבה למתחילים).

קיימים בישראל קורסים מקצועיים ומנטורים המלמדים את תחום שיווק השותפים, כמו בכל תחום שהופך לפופולרי, רבים התחילו ללמד אותו, לכן מומלץ לבצע בדיקה וללמוד רק מאחד המנטורים הותיקים והמוכרים ביותר, עם הכי הרבה עדויות וקבלות.
במידה ואדם לומד מאדם מתחיל – יהיו לו תוצאות של מתחילים.
במידה והוא ילמד מאדם ותיק ומקצוען – סביר להניח שיהיו לו תוצאות של מקצוענים.

דבר נוסף – כמו כל תחום שקשור לכסף והכנסה, יצא לשיווק שותפים שם רע כתחום של שרלטנים. נכון שיש שרלטנים בתחום כמו בהרבה תחומים אחרים, אבל אין זה אומר שזה לא עיסוק לגיטימי שאפשר להתפרנס ממנו יפה ואפילו יפה מאד. מי שרוצה עוד השראה – יכול גם לקרוא את המאמרים הבאים:

לסיכום

לאחרונה תחום שיווק שותפים תופס תאוצה ורבים פועלים ומרוויחים ממנו כסף כיום, חברות רבות כולל גדולות ומוכרות בארץ ובעולם אשר אנו רגילים לראות את הפרסומות שלהן בעיתונים ובטלויזיה, משתמשות גם במודל הזה כדי להגדיל את הכנסותיהן יחד עם משווקי שותפים רבים הלומדים את התחום ומשווקים את החברות הללו ברחבי האינטרנט.
בין אם אתם עוסקים באחד התחומים הקשורים לעולם הזה ובין אם לא – תוכלו לייצר לעצמכם הכנסה נוספת של מאות וגם אלפי שקלים (וגם יותר מזה) בכל חודש, במידה ותתמידו ותיישמו דברים כמו שצריך.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן