דף הבית / פרסום בגוגל / מחיר פרסום בגוגל: כמה עולה פרסום בגוגל?

מחיר פרסום בגוגל: כמה עולה פרסום בגוגל?

אז כמה עולה לפרסם בגוגל? התשובה הקצרה היא: כמה שיותר.

למה? כי אם הקמפיין מנוהל כמו שצריך, ככל שהתקציב יהיה גדול יותר ומביא ROI (החזר השקעה – Return on Investment) חיובי, כך גם התוצאות יהיו בהתאם.

מחיר פרסום בגוגל

אבל רגע, לפני שאנחנו רצים כבר לסיכומים, בואו ניקח כמה צעדים אחורה, ונבין בכלל מה זה אומר, למה זה טוב לפרסם בגוגל, מה האלטרנטיבות הקיימות וכמובן, איך בונים את התקציב כשרוצים להתחיל לפרסם בגוגל.

למה לי כל הדיגיטל הזה?

אם אתם בעלי עסקים שרוצים להתחיל לפרסם ולקדם את העסק שלכם באינטרנט, סביר להניח ששמעתם כבר אין ספור מונחים ודברים שאתם ״צריכים״ לעשות בשביל לפרסם ברשת. קידום בפייסבוק, קידום בגוגל, קידום פה וקידום שם – הרבה מונחים שנזרקים לחלל האוויר מבלי ממש להבין מה כל דבר אומר ואיך כל נישה יכולה להועיל לכם.

אז אחרי שהלכתם וחקרתם קצת, הגעתם למסקנה שהדברים האלה עולים כסף. אם חשבתם שלעלות פוסט בפייסבוק זה מספיק, כנראה שאתם היום כבר מבינים שלא כך הדבר וגם שם תצטרכו להשקיע כסף. אז אתם פונים לקידום אורגני בגוגל ומבינים מהר מאוד שקידום איכותי יכול לקחת קצת זמן ולכם אין סבלנות לחכות, אלא אתם רוצים לראות תוצאות כאן ועכשיו. אז מה עושים? משלמים לגוגל כדי שיציג את התוצאות שלכם.

בעבר כתבתי מדריך מאד רציני שעושה השוואה מקיפה בין קידום אורגני וקידום ממומן (פרסום בגוגל). מי שרוצה להעמיק בנושא הזה – אני ממליץ לו לקרוא את המדריך בחום.

מחיר קידום ממומן בגוגל

לפני שניגע בנושא התקציב ונראה כמה עולה קידום ממומן בגוגל, חשוב להתייחס לשאלה שלרוב עולה כאשר נמצאים בצומת הזה: את מי לפרנס: את צוקרברג או את סרגיי ולארי? או במילים אחרות – לשלם לגוגל או לפייסבוק?

בתכלס, על שאלה זו אין תשובה מוחלטת.

יש מקרים בהם הדבר הנכון לעשות הוא להיכנס לזירת הפרסום בשתי הפלטפורמות יחד ולהתחיל לבחון איפה מקבלים החזר יותר גבוה על ההשקעה.

יחד עם זאת, אם אתם קצת לחוצים תקציבית ונאלצים לבחור רק בפלטפורמה אחת, יש לבצע יחד עם איש מקצוע ניתוח של היכן, לפחות בהתחלה, שווה להשקיע את התקציב. כלומר, התשובה משתנה בהתאם לעסק. יהיו מצבים בהם יהיה נכון יותר להתחיל מפרסום בגוגל, בעוד שיהיו מצבים בהם יהיה נכון להתחיל דווקא עם פייסבוק.

איפה להשקיע את הכסף

ככלל אצבע – קחו בחשבון שפרסום בפייסבוק הוא פרסום מסוג Push Marketing – כלומר פרסום שבמהות שלו הוא כמו פרסום מסורתי (טלוויזיה, רדיו, עיתונות וכו') – רק בדיגיטל. זה פרסום שלא ביקשתי לקבל, אלא פשוט "נדחף" אליי (בגלל זה המילה Push).

אחת השיטות לבצע את זה היא באמצעות רימרקטינג. זה לא המקום להרחיב על כך אבל מי שרוצה לדעת יותר ימצא את זה כאן.

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

לעומת זאת – פרסום או קידום מסוג Pull Advertising מתרחש כאשר הלקוח הפוטנציאלי מחפש אותי או את המוצר/שירות שלי – באופן יזום. לדוגמא מנוע חיפוש.

לכאורה – לידים בשיטת ה Pull Advertising אמורים להיות יותר איכותיים, בגלל שאלו אנשים שנמצאים ב State of Mind שהם מחפשים את מה שיש לי להציע – בלי שאני מפרסם להם.

אך במציאות זה לא תמיד ככה – שכן זה מאד תלוי תחום, קריאטיב, גישת פרסום ועוד.

בואו ניתן כמה דוגמאות ברשותכם:

  • היכן הצרכן יפגוש מנעולן שהוא צריך למקרה חירום – בגוגל או בפייסבוק?
  • היכן הצרכן יפגוש מסעדה שהוא לא הכיר לעולם אבל יכולה לעניין אותו – בגוגל או בפייסבוק?
  • היכן הצרכן יפגוש אטרקציה שהוא אפילו לא הכיר, אבל יכולה להיות מאד מעניינת עבורו ביום הולדת?

את התשובות, אשאיר לכם 🙂 ואגב – יש בהחלט מקרים ש-2 הפלטפורמות מתאימות מאד.

טוב, אני רוצה לפרסם בגוגל – כמה יעלה לי?

אז אחרי שעשיתם את הבדיקות הדרושות, או שאתם כבר משוכנעים שלעסק שלכם אין ממש שוק בפייסבוק וגוגל זה בהחלט המקום בו אתם צריכים לפעול – הגיע הזמן לחשב כמה עולה פרסום בגוגל.

וכאן, התשובה מתחלקת ל-2.

  1. החלק הראשון יהיה סכום בו אתם שולטים (כביכול)
  2. החלק השני יהיה הסכום שנקבע מראש.

מחיר פרסום בגוגל

נתחיל דווקא עם הסכום שנקבע מראש

מי קבע? איש המקצוע.

כשאתם בונים את עוגת התקציב שלכם, זאת לא חוכמה להגיד ״יש לי 5,000 ש״ח תקציב לפרסום״. זה שיש לכם את הסכום זה יפה, אבל אם תכננתם להשקיע את כולו בגוגל, אתם שוכחים פרט אחד קטן – מחיר פרסום בגוגל כולל גם את הפרנסה של האיש שאמור לנהל את הקמפיין, להרים עמודי נחיתה במידת הצורך, לעצב קריאטיב, להכין מודעות, לבצע מעקב ואופטימיזציה על הדברים ועוד.

לכן, כאשר בונים את התקציב אתם צריכים לחשוב כמה כסף אתם משקיעים בפרסום עצמו ומשלמים ישירות לגוגל וכמה אתם משלמים לאיש המקצוע. זהו הסכום שנקבע מראש ולכם יש פחות שליטה עליו.

הערה – לא מומלץ לתת לספק כזה או אחר תקציב גלובלי (לדוגמא 5000 ₪) ולהגיד לו: "קח, תעשה שיהיה טוב".

בפועל – אותו ספק יכול להחליט שהוא גוזר לעצמו עמלה של 50% ורק בחצי הנותר להשתמש לפרסום עצמו (למדיה). נשמע לכם הגיוני?

לכן, מומלץ שהכסף לגוגל ירד ישירות מהחשבון שלכם, כך שאתם מקבלים חשבונית ויודעים בדיוק כמה תקציב בפועל נוצל בגוגל (או כל פלטפורמה פרסומית לצורך העניין) וכמה לקמפיינר – מי שמנהל לכם את העסק.

איך אנשי מקצוע מתמחרים את העבודה?

אנשי קידום ממומן בגוגל עובדים לרוב באחת משתי שיטות.

  • השיטה הראשונה היא ריטיינר קבוע. כשבד״כ המינימום המקובל בשוק יהיה באזור ה-1500 ש״ח על העבודה עצמה, לא כולל תוספות שנגיע אליהם בהמשך (פלוס מע״מ אם המקדם שלכם עוסק מורשה או חברה).
  • השיטה השניה תתבסס על אחוזים מתוך התקציב הכולל שלכם (חברות ומקדמים שעובדים בשיטה הזאת נעים בדרך כלל בין 10 ל-20 אחוזים מתקציב הפרסום, בד״כ כאשר מדובר בתקציבים גדולים).
    יחד עם זאת, אל תטעו לחשוב שאם יש לכם רק 1500 ש״ח תקציב לגוגל, לצורך העניין, המקדם שלכם יסתפק ב-300 ש״ח. לרוב המקדמים והחברות שעובדים על בסיס אחוזים, יש מינימום העומד גם הוא באיזור ה-1500 ש״ח.

אילו תוספות יש לקחת בחשבון?

מעבר לריטיינר החודשי, העלויות יכולות לגדול בהתאם במידה וצריך לבנות דפי נחיתה חדשים, לעצב מודעות חדשות לרשת המדיה ועוד. אמנם בדרך כלל תוספות אלו יהיו תשלום חד פעמי שכן לא בונים דף נחיתה כל יומיים, אבל זאת עדיין הוצאה שיש לקחת בחשבון.

גם המחיר של דף הנחיתה משתנה בהתאם לצורך, כאשר אפשר לבנות דפי נחיתה על מערכות כמו פייג׳וויז או פלטפורמות כמו וורדפרס. גם הפן העיצובי הוא חלק חשוב בתמחור וגם את עלויות אחסון הדף צריך לקחת בחשבון.

הקמה של דפי נחיתה (וזה כבר תלוי במורכבות שלהם והאם הם כוללים אחסון וכדומה) נעה בין 1200 ל- 3000 ש״ח.

כל זה, ועוד לא הגענו לתשלום לגוגל?

הנה אנחנו מגיעים לחלק הראשון: הסכום שיש לכם שליטה עליו, זאת אומרת – כמה אתם הולכים לשלם לגוגל כל חודש. אם אתם תוהים איך בכלל זה עובד אז הנה התשובה לה חיכיתם. בגוגל, בניגוד לפייסבוק, אתם משלמים עבור הקלקה. אם, נניח, המודעות שלכם הופיעו ונחשפו 1000 פעם במהלך היום אבל אף אחד לא הקליק עליהם? לא שילמתם.

הקליקו עליהם? שילמתם. הסכום שאתם שולטים בו (בערך) הוא הסכום היומי אותו אתם מוכנים להקציב. אם נניח אנחנו מדברים על חודש של 30 יום, ויש לכם 3,000 ש״ח תקציב, אתם אומרים בעצם לגוגל התקציב היומי שלי הוא 100 ש״ח ליום (גם במקרה הזה, גוגל יכולה להוציא ביום נתון עד פי-2 מהתקציב שלכם, אבל זה יתקזז עם ימים אחרים)

האם הסכום שקבענו מראש מספיק?

את זה נוכל לדעת בוודאות רק אחרי שהקמפיין יתחיל לרוץ. במקרים בהם התקציב היומי שלנו קטן מדי, גוגל תכניס את הקמפיין שלנו למצב שנקרא "הגבלת תקציב".

מה שאומר שהאלגוריתם של גוגל ניתח את הקמפיין שלנו, את כמות השאילתות שיכולות להדליק את המודעות שלנו, את המתחרים והעלות הממוצעת לקליק, ובעצם היא אומרת לנו שבגלל שהתקציב שלנו הוא רק 100 ש"ח ליום, לצורך העניין, אבל זה נמוך מדי כי יש הרבה תחרות, בשביל לא לבזבז את כל התקציב כבר בשעה 8 בבוקר וכדי לפרוש את התקציב לאורך כל היום, יהיו שעות שלמות וחלקים גדולים מהיום בהם המודעות שלנו כלל לא ירוצו. אם טוב לכם במצב הזה – נהדר. אם אתם רוצים בכל זאת שהמודעות שלכם יוצגו במשך כל היום תיאלצו לעלות תקציב, שזה כמובן נגזרת של התחרות, מחיר ממוצע לקליק בענף, כמה המתחרים משקיעים ועוד.

תמחור על קליקים

כמו שהבנתם כבר עד עכשיו, התשלום בגוגל הוא לפי קליק. אבל איך נקבע המחיר? ביקוש והיצע כמובן. אם אנחנו פועלים בזירה תחרותית עם מתחרים שיש להם תקציב, סביר להניח שהעלות לקליק תהיה גבוהה. את המחיר האמיתי ניתן יהיה לקבוע רק כאשר הקמפיין יתחיל לרוץ כי אז יתחילו להתגלות לנו נתונים נוספים שמשפיעים על עלות קליק כמו ציון איכות למודעה שלנו, למשל.

אז כמה עולה לנו הפרסום בגוגל?

אחרי שעברנו על כל הדברים שנכתבו, והבנתם שיש לחלק את התקציב לתקציב מדיה וניהול קמפיין, אתם יכולים לראות כי תקציב הפרסום בגוגל אמנם משתנה מעסק לעסק והיכולות הכלכליות שלו, אבל הוא יתחיל מ- 3,000 ש"ח ויטפס, וזה במצב בו אנחנו מדברים על תקציב יומי נמוך של 50 שקלים ותשלום יחסית נמוך לניהול הקמפיינים, לא כולל עיצוב, דפי נחיתה ועוד.

כמובן, שניתן לפרסם בתקציבים נמוכים מזה – במידה וזה רלוונטי לתחום. בתחומים כמעט ללא תחרות אפשר לפרסם גם בתקציב של 10-20 ₪ ליום ולגרד מזה 5-10 קליקים, שיכולים להביא לידים ובסופו של דבר לקוחות.

אולי גם יעניין אותך לדעת (מה זה אולי, בטוח 🙂 ):


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

מה זה RankBrain וכיצד הוא משפיע על תוצאות החיפוש?

RankBrain הוא אחת מן התוספות המשמעותיות ביותר לאלגוריתם של גוגל בשנים האחרונות, ולמרות שגוגל טוענת ...

להיות ראשון בגוגל

להיות ראשון בגוגל – 4 שלבים בדרך אל הטופ

כל מקדם אתרים עובד על פי אסטרטגיה שונה בהתאם לסוג הלקוח ואתרו, אך נדמה כי ...

3 תגובות

  1. yziser2001@yahoo.com'

    היי דניאל,
    בעיה שאני נתקל בה היא שקשה מאד למדוד את ה-ROI שלך. במידה וזהו האפיק הפרסום הבלעדי אז הבעיה כנראה פחות מג'ורית מכיוון שניתן לחלק את ההכנסות הכוללות בהוצאות על פרסום.
    הבעיה היא שלרוב רק חלק מהלקוחות מגיעים בפרסום בגוגל: אחרים מגיעים מפה לאוזן, פייסבוק, חיפוש אורגני בגוגל וכו'. לעיתים נכנסים לאתר, רואים את מספר הטלפון, מתקשרים וסוגרים עסקה – במקרה הזה אין "סיגנל" כמו מילוי טופס צור קשר שיכול לאותת שהקליק הוביל לליד. אז כיצד בתנאים האלו ניתן להבין האם הפרסום משתלם ושיש החזר על ההשקעה? אשמח לדעתך בנושא.

    • היי יותם
      אתה צודק, במידה ויש כמה אפיקי פרסום/קידום אז אין לך מצב של 100% וודאות ומדידה "נקייה" של ROI – כי כל ערוץ אחראי על חשיפה בשלב אחר של State of Mind של הלקוח – במיוחד אם זה מוצר / שירות מורכב כמו קידום אתרים, טיסה יקרה, עריכת דין ודברים כאלה.
      בדרך כלל מי שעוסק בתחומים הנ"ל משלב כמה ערוצים בכל מקרה.
      לעומת זאת אם זה שירות פשוט / מיידי כמו למשל שירותי מנעולנות, אינסטלטור וכו' – בדרך כלל המפגש הראשון עם הלקוח יכול להוביל גם לסגירה ואז יותר קל למדוד באנליטיקס / מספר וירטואלי וכיוצ"ב את אפקטיביות הערוץ.

      • yziser2001@yahoo.com'

        טוב אולי יום אחד כשיהיה מחשוב לביש אז גוגל יוכלו לראות האם לקוח הסתכל על מספר הטלפון והתקשר לאחר שלחץ על מודעה.
        תודה על התשובה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider