052-9095200

כמה עולה קידום באינסטגרם?

הפופולאריות ההולכת וגואה של רשת אינסטגרם הובילה לכך שהיום כל סוגי העסקים משתמשים ברשת החברתית החמה ביותר.

אם בעבר היה מדובר רק בעסקים שיש להם מה להראות (פשוטו כמשמעו), היום ישנם גם עסקים שלא היו חושבים על פעילות באינסטגרם לא רוצים לפספס את ההזדמנות.

מחיר פרסום באינסטגרם - כמה עולה קידום באינסטגרם?

אז קודם, נכון שכדי לפרסם באינסטגרם לא צריך להיות גאון שיווקי ומדובר ברשת חברתית אולטרא מנימליסטית, אבל גם בשביל למצוא את התמונה הנכונה ולהעביר את המסר הנכון צריך לדעת מה עושים. 

לפני שנדבר על כמה עולה פרסום באינסטגרם – צריך להבין איך המערכת עובדת, למי היא יעלה ועל מה בעצם צריכים לשלם.

קצת רקע על קידום באינסטגרם

בזמן האחרון אי אפשר להתעלם מהניסיונות של גופים גדולים, כמו בנקים למשל, להיראות "קולים" ולצאת מהתדמית המרובעת שלהם.

נניח שאתם עובדים במחלקת השיווק של הבנק ורוצים לפרסם שירות למשפחות צעירות, אפשר או ליצור תמונה הומוריסטית שתמחיש את הקושי איתו מתמודדים משפחות כאלו ותציע להם לפתוח חשבון בנק מיוחד שיעזור להם לחסוך בהוצאות ולקבל הטבות שונות 

חייבים לזכור כי הגולש הממוצע מסתכל בעיקר על התמונה, הסרטון או הסטורי הקצר שמפרסמים ולא על הטקסט שלידם, וכך אם לא תופסים את תשומת ליבו תוך כמה שניות, סביר להניח שהוא לא ייקרא את שאר הפוסט ולא יגיב עליו.

קודם כול, גם אם אתם לוקחים מישהו חיצוני שיעשה בשבילכם את כל העבודה, אני מציע לכם ללמוד קצת על המערכת וכל האפשרויות השונות. יש ברשת המון מדריכים ולא חסרות סדנאות של כמה שעות שילמדו אתכם את זה אם אתם מעדיפים שיעורים פרונטליים. 

ככל שתבינו יותר טוב איך המערכת פועלת, תוכלו לברור את אנשי המקצוע הטובים ביותר ביתר קלות ולדבר איתם באותה השפה.

קידום ממומן מול קידום אורגני באינסטגרם

כמו כל ערוץ שיווקי באינטרנט, כך גם שיווק (או פרסום) באינסטגרם מתחלק לחלק אורגני וחלק ממומן.

החלק האורגני לרוב מתמקד בפרסום של פוסטים או סטטוסים – בעיקר כאלה שמצטלמים טוב.

לדוגמא פוסטים של העסק "עדן מתנות":

עיצוב פוסטים באינסטגרם

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לעומת זאת, הפרסום הממומן הרבה יותר דומה לפרסום ממומן בפייסבוק ולמעשה מדובר באותה מערכת פרסום (למי שלא יודע, הבעלים של אינסטגרם הם פייסבוק)

אתם יכולים לבחור לקחת את הקמפיינים הנוכחיים שלכם ולהציג אותם גם באינטסגרם או ליצור קמפיינים ממוקדים שירוצו רק בתוך אינסטגרם.

רק כדי לסבר את האוזן, אלו כמה מהסוגי קמפיינים שאפשר להריץ בתוך אינטסגרם:

  • קמפיינים של סטוריס (Stories)
  • קידום פוסטים בודדים
  • קמפיינים של מודעות תמונה עם אפשרות לקשר למוצרים בחנות
  • מודעות ווידאו של עד 60 שניות בפורמט רגיל או אנכי (לא צריך להפוך את הסמטארפון)
  • מודעות קרוסלה
  • מודעות אוסף (גלריה)
  • מודעות סיור (Explore) – מציג את המודעה שלכם בגלריה של "מצב הסיור" (ברירת המחדל של החיפוש באינטסגרם)

היתרון של הקידום הממומן בתוך אינסטגרם הוא בכך שקל יחסית לפנות לקהל צעיר יותר של בני נוער ומבוגרים צעירים שלא תמיד נמצאים בפייסבוק.

אז כמה כל זה עולה לנו ומה משפיע על המחיר בפועל?

יש מספר גורמים שיכולים להשפיע על מחיר של חבילות קידום באינסטגרם. אני אסביר על כולם ובסוף אציין את המחירים שמקובלים בשוק.

הקמת דף חדש באינסטגרם

באינסטגרם קל מאוד להקים חשבון עסקי ולקשר אליו דף קיים מפייסבוק או ליצור דף חדש.

אפשר גם לקחת חשבון פרטי ולהפוך אותו לעסקי. הקמת דף בדרך כלל כרוכה בעלות חד פעמית נמוכה יחסית ולכן היא לא אמורה להשפיע על המחיר של החבילה לטווח הארוך.

שימוש במאגרי תמונות 

אני מדבר המון על שימוש בסטוקים ומאגרי תמונות ולכן אתם יכולים לנחש שאני ממש לא פוסל את השימוש בהם.

אבל כמובן צריך לדעת גם מאיפה לא לקחת תמונות.

יכול להיות שמאגר של כמה אלפי תמונות בחינם יחסוך לכם במחיר, אבל אלו תמונות שהגולש ראה אלף פעם וכנראה הוא בקושי ימצמץ לכיוון שלהם וימשיך הלאה.

הרמה הבאה היא שימוש בסטוקים (מאגרים).

המאגרים האלו הם עצומים ולתת למישהו אחר למצוא בהם את הידיים והרגליים זה כבר יתרון. נדיר מאוד שזה יעלה לכם יותר מעיצוב אישי (אבל תמיד עדיף לקנות בכמויות או לחפש קופונים כי זה הרבה יותר זול).

החיסרון הוא שעדיין אין כאן התאמה אישית מוחלטת לעסק שלכם אם אתם בונים על ייחוד או מוצר חדיש.

הרמה הכי מתקדמת היא כמובן היא שימוש בתמונות ובצילומים שעורכים במיוחד עבורכם. אם אתם עושים את זה על בסיס קבוע, אתם בעצמם משלמים גם לגרפיקאי (אפילו אם אין לכם קשר ישיר איתו), וזה יכול להעלות את המחיר שתשלמו במידה ניכרת.

בשורה התחתונה, לא משנה באיזה שירות תבחרו, בחוזה חייב להיות כתוב באופן מפורש מאיפה נלקחות התמונות השונות. אף אחד לא רוצה לשלם על דברים יקרים בדיעבד.

כמה פוסטים מעלים ומה עושים איתם?

למספר הפוסטים (או סטוריס) שמעלים בשבוע יש חשיבות מכרעת על המחיר, אבל זה לא אומר שחבילה של 2 פוסטים לשבוע תעלה לכם 250 ₪ לחודש רק כי מדובר במעט פוסטים (עולם הסטטוסים שונה מאוד מעולם כתיבת המאמרים).

לכן, כשמציעים לכם חבילות שונות, אתם צריכים לשים לב מה היחס בין הכמות למחיר. בדרך כלל החבילות הקטנות יהיו בכוונה הרבה פחות משתלמות כדי שתקחו חבילה גדולה.

עוד החלטה שאתם צריכים לקבל היא מי יגיב על הפוסטים, אתם או מי שמעלה אותם?

לדעתי להעביר את עניין התגובות למישהו אחר זו סוג של חרב פיפיות: מצד אחד זה מוריד לכם המון כאב ראש ונותן לכם פתרון כולל לניהול הפרופיל שלכם.

מצד שני, אם מי שמגיב לא מכיר את העסק שלכם או פשוט לא כל כך טוב בלהתנהל מול אנשים (…), הוא יכול לגרום למצבים לא נעימים.

אם אתם עדיין עסק קטן ובחרתם בחבילה קטנה של פוסטים, בשלב הראשון כדאי לכם לבקש לאשר את התגובות. בהנחה שחבילת מינימלית עולה קרוב ל-1,000 ₪, זה בהחלט משהו שמגיע לכם.

דו"ח ביצועים

כמו שאפשר לראות את הביצועים של דף בפייסבוק, גם לאינסטגרם יש נתונים דומים בתוך כלי שנקרא "סטודיו ליוצרים".

האמת שלא צריך גאון כדי להבין את הנתונים שיש בו כי הכול כתוב בטבלה אחת מסודרת, אבל יש גם חלקים מתקדמים יחסית כמו נתונים דמוגרפים על המשתמשים.

מכיוון שמדובר בדו"ח די פשוט, אני חושב שזה לגיטימי לדרוש אותו גם בחבילות הצנועות יחסית.

כמו שהסברתי בעבר, כתיבת דוח אפקטיבי צריכה לקחת כמה דקות, על אחד כמה וכמה אם מדובר בדו"ח כזה שאין בו הרבה נתונים ומאוד קל להפוך את אלו שיש בו לקובץ אקסל ולגרף.

חבילות משולבות של פרסום באינסטגרם

כדי להגיע לחשיפה מקסימלית, לא מעט עסקים וחברות בוחרות בפתרון משולב של פרסום ממומן ופרסום אורגני ביחסים שונים.

חבילות כאלו יהיו כמובן יותר משתלמות מחבילות נפרדות, אבל לא כל חברה יודעת איך לנצל את המערכת של הפרסום בפייסבוק / אינסטגרם ביעילות. 

לכן, בקשו לראות לקוחות שהמפרסם עובד איתם ואז בידקו באמצעות הכלים של פייסבוק את כל הקמפיינים שלהם, מגוון הקמפיינים וההבדלים ביניהם יכול לתת לכם הערכה עד כמה החברה משקיעה בקמפיין שלו ובקמפיינים אחרים. שאלו האם הם מבצעים גם קידום ממומן בגוגל? שם הקמפיינים מורכב יותר לניהול.

בכל אופן, התשלום על קמפיין ממומן בדרך כלל מתחלק בין הקרייטיב ובין עמלת הניהול שהיא אחוז כלשהו מתקציב הפרסום הכולל שלכם (אם התקציב שלכם הוא נמוך מאוד, ייתכן שתהיה עמלה מינימלית).

מחירי פרסום באינסטגרם – דבר איתי במספרים

קודם כל, חשוב להבין שבדומה לפרסום בכל ערוץ ממומן אחר (גוגל, פייסבוק וכו'), התשלום מתחלק ל-2:

  • כסף שהולך ישירות למדיה (הגוף דרכו אתם מפרסמים – במקרה הזה אינסטגרם)
  • כסף שהולך למי שמנהל לכם את הקמפיין – חברה או פרילנסר

כמובן שאפשר לנהל עצמאית קמפיין אינסטגרם ואז אתם חוסכים את התשלום השני, אבל צריכים להכיר ולהתמקצע במערכת הפרסום מאחורי הקלעים.

אם מתבססים על מה שמקובל בשוק הפרסום החברתי, קשה לי להאמין שתוכלו למצוא מנהל קמפיין רציני בפחות מ-800 ₪ לחודש לכל הפחות.

אף על פי שזהו מחיר של פחות מ-1,000 ₪, הוא עדיין נשמע גבוה מאוד בשביל מספר פוסטים שלעיתים יכול להיות חד ספרתי.

הסיבה למחיר הגבוה היא שמדובר על עולם שיש בו אלמנט שיווקי חזק ועל עבודת קרייטיב מקובל לקחת יותר (לא שתמיד המחיר הזה מוצדק). 

מכאן המחירים רק עולים ויכולים להגיע גם לכמה אלפי שקלים.

פרסום באינסטגרם באמצעות משפיענים

אם אתם רוצים ללכת ולהשתגע יש גם את הפוסטים של המשפיענים הגדולים ביותר.

בדרך כלל הם מקבלים מכם מוצר לפתוח או להצטלם איתו וגובים מחיר שמתחילים בעשרות אלפי שקלים ויכולים להגיע גם ליותר מ-100,000 ש"ח.

כאן הכסף שלכם אמור לקנות חשיפה והרבה. אין פלא שרק גופים גדולים מאוד בדרך כלל משתמשים באופציה הזו.

ונניח שאתם יכולים לשלם, האם זה באמת שווה את המחיר המטורף הזה?

לצערי התשובה היא לא תמיד חיובית.

הסיבה היא שכמו בקידום אורגני, להיות במקום גבוה ליומיים לא יעניק לכם הרבה לקוחות בטווח הארוך, ובכל זאת לא מדובר בפרסומת לסופרבול… אני מניח שתוכלו לעשות חבילה של כמה פוסטים במחיר נמוך יותר לכל פוסט, אבל בסופו של דבר תשלמו אפילו יותר.

"אוטומציה" ולמה אני לא ממליץ על זה

אז אחרי שדיברנו על כל הדברים הלגיטמיים, כמה מילים על שיטות פחות לגיטמיות: חיפוש קצר בגוגל של "קידום באינסטגרם" יעלה לא רק שירותי קידום לגיטימי באינסטגרם כפי שהסברתי כאן, אלא גם כל מיני אוטומציות למיניהן כגון קנייה של חבילות "עוקבים", "לייקים אוטומטים", "הצבעות סטורי" ואפילו תגובות אוטומטיות (במילים אחרות, בוטים טיפשים מאוד).

גם אם נניח שהלייקים האלו שווים משהו והחשבון שלכם לא ייסגר לצמיתות אחרי כמה ימים או שבועות (וכמובן שכל אחד מבטיח שאצלו החשבון שלכם מוגן…), פייסבוק כבר הכריזה שהיא הולכת לשנות באופן ייסודי את כל המערכת, ולכן לייקים או כל דבר אחר שהוא בינארי (יש או אין) הולך להפוך לבלתי רלוונטי. 

יש לכם טיפים נוספים או מה להוסיף על מחירי קידום באינסטגרם? מוזמנים להגיב 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו