איך נקבע מחיר קידום אתרים? (ודוגמאות לתקציבים שונים)

כיצד נקבע מחיר קידום אתרים, או כמה עולה קידום אתרים בתכלס? שאלה מצוינת, שאני הולך לענות עליה בהרחבה במדריך הבא 😎

וגם:

✔️ אני הולך לתת דוגמאות של תקציבים שונים לקידום בגוגל – מעין מחירון קידום אתרים (ומה ניתן לצפות בתמורה)

✔️ מהו המחיר הממוצע המקובל בשוק ומתאים לרוב האתרים והתחומים

✔️ מה הצעת מחיר של קידום אתרים צריכה לכלול (בעיניי לפחות)

✔️ למה מחיר של קידום אורגני שונה ממחיר של הרבה מוצרים אחרים

✔️ פרמטרים שצריכים להשפיע על המחיר

✔️ ועוד…

במאמר הבא אני הולך לפרט (מאד) כמה עולה לעשות קידום אתרים, אז תישארו איתי כמה דקות כי הולך להיות מעניין 🙂

עלות קידום אתרים: טיפה רקע על מחיר קידום אתרים בגוגל

“קידום אתרים מחיר”, “קידום אתרים כמה עולה” או “קידום אתרים מחירון” הם חיפושים יחסית פופולאריים בגוגל, אם כי עילגים לחלוטין (אבל גוגל זה בסופו של דבר מכונה, כך שניתן לסלוח על כך…)

קידום אינטרנטי בדגש על קידום אתרים אורגני (קרוי גם קידום אורגני או SEO) הוא תחום גדול, מורכב ואפור, ואחת ה”תופעות לוואי” שלו זוהי העמימות בכל הקשור למחיר.

להבדיל ממוצר או שירות אחר, מחיר קידום אתרים בגוגל מורכב מהרבה דברים.

הלקוח לא תמיד יודע עבור מה הוא משלם, במיוחד שזה תחום שלא תלוי רק בנותן השירות אלא גם (ואולי בעיקר) בגורם צד ג’ (תרתי משמע), הלוא זוהי חברת גוגל.

אז איך מתמחרים קידום אתרים בגוגל, מה משפיע על מחיר קידום אתרים (וגם מה זה כולל)?

במדריך שלפניכם אני מרחיב על מחיר קידום אתרים ומה משפיע עליו.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אני לא מדבר על קידום אתרים בתשלום (פרסום ממומן בגוגל), אלא על מחירים של קידום אורגני בגוגל.

רגע לפני – במידה ואתם יותר אנשים של וידאו, בסרטון הבא אני מפרט על תקציבי קידום אתרים וממה מורכב מחיר קידום אתרים אורגני:

במה שונה מחירון קידום אתרים משירותים אחרים?

כמה עולה לקדם אתרים בגוגל? לפני שארחיב, צריך להיות שקידום אתרים זה לא מוצר מדף.

למה הכוונה?

אם ניקח לדוגמא שירות של בניית אתר – הרי הלקוח יודע שהוא משלם X, מקבל Y תוך Z זמן. נכון שיש חריגות פה ושם – אבל בגדול ככה זה עובד.

עם זאת, בתהליך של קידום אתרים אורגני, הלקוח יכול לשלם X, אך לא לקבל Y בכלל או אפילו גרוע מזה, לקבל -Y.

אני מקווה שאתם זורמים איתי באנלוגיה הזו ומבינים את הכוונה.

מקדם אתרים מקצועי אמנם צריך להכיר את התחום על בוריו, לדעת כיצד מנוע החיפוש של גוגל עובד ואפילו להכין תרופה למכות פוטנציאליות.

אבל – לא משנה עד כמה המקדם מקצועי ומנוסה, גוגל תמיד ידאגו להפתיע ולהנחית עלינו מכות חדשות. אין ספק שמדובר באחד התחומים הדינמיים והמרתקים ביותר בעולם האונליין.

מחיר קידום אתרים: כיצד מתמחרים קידום אתרים בגוגל?

קודם כל – בטח שלא לפי “חבילות” של מילות מפתח (למידע נוסף על חבילות של קידום אתרים).

עלות של קידום אתרים או כמה עולה לקדם אתרים בגוגל היא לא פונקציה של כמה מילות מפתח מקדמים באתר. ממש לא.

בסרטון הבא אני מסביר למה:

מחיר קידום אתרים אורגני מתבסס על כמה פרמטרים:

1. מקצועיות המקדם

מקצועיות המקדם הינה נגזרת של הצלחות מוכחות, בקיאות בחומר, עדכונים על חדשות בשוטף וכו’. טיפים נוספים על בחירת מקדם אתרים.

2. ניסיון בקידום אתרים

מה לעשות, כמעט ואין תחליף לנסיון רב שנים בתחום.

יחד עם זאת נסיון בפני עצמו הוא לא מדד לכלום, ובטח לא פרמטר עיקרי לקביעת מחיר קידום אתרים.

מקדם אתרים טוב צריך לשמור על “רעב” תמידי לתחום וחידושים שיש בו על בסיס יום יומי, וכמובן תשוקה גדולה שהיא בעיניי מרכיב לא פחות חשוב.

מתוך שילוב של מקצועיות + נסיון, המקדם גוזר את התעריף השעתי שלו ומחשב כמה שעות ברוטו תידרשנה בעבודה מול הלקוח (ברוטו = זמן עבודה, מיילים, טלפונים, פגישות וכל המסביב).

3. הערכה עצמית של המקדם

יש מקדמי אתרים (שלפעמים הם בעצם “מקדמי אתרים”) שהם יותר אנשי מכירות ויודעים לסגור עסקאות, ויש מקדמי אתרים שהם יותר נחבאים אל הכלים אבל עושים את העבודה במקצועיות ובשקט (סחבק יותר קרוב לסוג השני…).

בעצם להיות מקדם אתרים טוב זה אומר להיות בנאדם רב-תחומי: גם איש מכירות, גם איש טכני, גם ביצועיסט, גם תקתקן, גם סקרן ובעל ותשוקה אינסופית לתחום, גם לדעת לכתוב ולדעת קצת שיווק ובאופן כללי בעל ידע נרחב בהרבה תחומים (שכך או כך יירכש עם הזמן והנסיון בתחום).

4. תחרותיות התחום

עלויות של קידום אתרים תלויות מאד בתחרות של התחום.

כלומר – כמה אתרים כבר מקדמים באותה זירה שאתם רוצים להיכנס אליה, כמה זמן הם עושים את זה וכמה התחרות צפופה? את הדברים האלה, מקדם אתרים מנוסה יכול לבדוק ולדעת בתוך דקות ספורות לכל היותר.

במידה וזה מעניין אותך, אני מדגים איך בודקים תחרות אורגנית “בעין בלתי מזוינת” וללא כלים ויחסית בקלות, בסרטון הבא:

5. תקציב הלקוח

תקציב הוא כמובן פרמטר מרכזי.

גם המקדם המקצועי והיצירתי ביותר כנראה לא יצליח בתקציב של 500 ש”ח לחודש, להביא לקוח לדף הראשון בביטוי “עורך דין פלילי” תוך כמה חודשים בודדים (ולהישאר שם).

מהצד השני של הסקאלה, יש גם מקדמים שעובדים עם ריטיינרים של אלפי שקלים בחודש ונותנים ללקוח תמורה מזערית עבורם.

6. הוצאות

כמו כל דבר, לבעל מקצוע יש הוצאות משלו.

אם מדובר בפרילנס שעובד מהבית, מרבית ההוצאות יהיו תוכן, דומיינים, אחסונים, אולי גם קישורים מדי פעם וכו’.

אבל כאשר מדברים על חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים שעובד במשרד, הרי שיש להוסיף לכאן הוצאות תקורה לא מבוטלות כגון שכר דירה עבור המשרד, ארנונה, חשמל, מים, אחזקה וכו’.

כתבתי מאמר על איך ניתן להוזיל הוצאות קידום.

7. עד כמה הלקוח אסטרטגי

שיקול נוסף שמשפיע על מחיר קידום אתרים בגוגל הוא – עד כמה הלקוח הספציפי יתרום לפורטפוליו של המקדם.

אם מדובר בחברה גדולה ומוכרת – אך עם זאת קמצנית, ייתכן המקדם יהיה מוכן להתפשר במחיר ולו בכדי להתפאר בכך שהוא מקדם את אותה חברה, ובאמצעות זאת לסגור לקוחות נוספים.

8. עד כמה הלקוח תובעני

כשמדברים על מחיר קידום אתרים בגוגל – גם זה שיקול לא פחות חשוב.

יש לקוחות קטנים שמציקים ומתקשרים כל יום – בין אם בגלל שהם פשוט לא מבינים כלום או כי הם פשוט כאלה, ומהצד השני יש לקוחות שעובדים בתקציב מכובד ולא שומעים מהם מילה.

לקוחות הם קשת רחבה של צבעים וכל אחד שונה לחלוטין מהשני.

לדעתי אף קצה הוא לא טוב, וגם אם לקוח לא משמיע קול ולא מתעניין, צריך לעדכן אותו ולהשאיר אותו בעניינים. מהצד השני – אם הלקוח גוזל מאיתנו זמן ואנרגיה רבה צריך לבדוק האם הוא בכלל משתלם לנו.

מחירי קידום אתרים: סבבה, אז כמה עולה קידום אתרים בתכלס?

הגענו לתכלס. אז כמה עולה קידום אתרים בגוגל?

באופן כללי התקציבים לקידום אורגני הם מאד רחבים, ונעים בסקאלה של 500 ש”ח (או אפילו פחות) ועד עשרות אלפי שקלים בחודש.

מחירון קידום אתרים: דוגמאות של תקציבים לקידום אתרים אורגני

קידום אתרים ב-500 ש”ח

לאחר שהסברתי קצת על ההוצאות של קידום אתרים איכותי, הרי שברור שלא ניתן להעניק שירות מקצועי של קידום אתרים ב-500 ש”ח (ולהישאר רווחי), אלא אם כן מדובר בתחום בעל תחרות אפסית וללא כתיבת מאמרים. עם זאת, אני עדיין נתקל בלקוחות פוטנציאליים שאומרים לי שקיבלו הצעה מליצן כזה או אחר – שהיא בטווח של 500-1000 ש”ח לחודש.

צר לי, לא רואה כל דרך הגיונית לקדם אתר בגוגל במחיר כזה מבלי לעקוץ את הלקוח (אלא אם כן אתם הודים דוברי עברית…)

קידום אתרים ב-1000 ש”ח

קידום אתרים אורגני באלף ש”ח בחודש הוא תקציב מינימלי ביותר לקידום, ולא ריאלי ל-80% מהתחומים לפחות.

כשאנחנו עוסקים בשאלה כמה עולה קידום אורגני, דבר אחד חייב להיות ברור: קידום אתרים במחיר זול אינו בלתי אפשרי, אך דורש יצירתיות ולא מעט מקצועיות על מנת לדעת לעבוד עפ”י חוק ה20/80 ולעשות את ה20% פעולות שיפיקו את ה-80% תוצאות עבור הלקוח – כלומר, ניצול מקסימלי של הזמן והתקציב.

חשוב לדעת שמחיר כזה לרוב מצביע בהכרח על התפשרות או באיכות עבודה, או בתפוקה ומשך זמן הקידום, או, כפי שאמרתי – רלוונטי לטווח מצומצם ביותר של תחומים, וככל שעובר הזמן הוא מצטמצם עוד יותר כי התחרות בתחום ה-SEO רק הולכת וגדלה עם השנים.

קידום אתרים ב-1500 ש”ח

כאן כבר מדובר על תקציב ממוצע של לקוח קטן או עסק בתחילת דרכו – תקציב שלא מעט מקדמי אתרים פרילנסרים (ואף חברות קידום אתרים) עובדים איתו.

הערה חשובה ללקוחות: איני מעוניין ללכלך או להשמיץ אף חברה כזו או אחרת. אבל דעו לכם: אם חברה גדולה מציעה לכם קידום אורגני בתקציב של 1000-1500 ש”ח, בידקו טוב טוב מה אתם מקבלים בתמורה. אל תסתפקו בדוח מיקומים חודשי אלא בקשו לראות מה קיבלתם בפועל!

כלומר: כמה קישורים, כמה מאמרים, מהן הפעולות שבוצעו במהלך החודש? נתקלתי בלא מעט לקוחות שעבדו בחברות כאלו ואחרות, שילמו ממיטב כספם ולא היה להם מושג מה הם קיבלו חוץ מדוח חודשי מקושט עם גרפים מרשימים שאין מאחוריהם הרבה.

אני אומר זאת בתור אחד שעוסק בתחום משנת 2009 ומכיר מקרוב לא מעט חברות בארץ.

קידום אתרים ב-2000-2500 ש”ח

עלות קידום אתרים בטווחים האלה משקפת למעשה תקציב ממוצע עבור תחומים רבים בעלי תחרות בינונית.

יחד עם זאת קשה מאד להביא תוצאות טובות (ולאורך זמן) עם תקציב כזה בתחומים תחרותיים מאד.

קידום אתרים ב-3000 ש”ח

עלות קידום אתרים אורגני של 3000 ש”ח לחודש היא מכובדת לחברה בסדר גודל בינוני ומעלה.

תקציב כזה מאפשר גמישות רבה למקדם, מרווח נשימה לכתיבת תכנים איכותיים ובאופן כללי מספיק לקידום תחומים בתחרות בינונית ויותר מזה.

קידום אתרים ב-5000 ש”ח ויותר

תקציבים שלרוב יתאימו רק לחברות גדולות. בסכומים כאלה מגיעים לשלב שככל שהסכום גדול יותר – חברת הקידום / משרד הפרסום גוזרים קופון שמן יותר. בהרבה מקרים, רק חלק קטן מהתקציב מנוצל בפועל לקידום האתר.

קידום אתרים ב-10000 ש”ח ויותר

כן, יש גם מחיר קידום אתרים מהסוג הזה… בתור אחד שעבד במשרד פרסום, יצא לי לראות את זה מקרוב.

עלויות קידום אתרים בסדר גודל כזה מתאימות מטבע הדברים לחברות גדולות או למקרים מורכבים (למשל מקרה מאתגר של ניהול מוניטין) ואתרים בתחום תחרותי במיוחד.

בהרבה מקרים, מתאים לחברות “שופוני” שיודעות לשפוך כסף אבל לא לתעל אותו למקומות הנכונים.

עם זאת, כמובן שזה לא גורף ויש מקרים שבאמת תקציב זה (וגם הרבה מעבר) הוא מתבקש – לדוגמא בתחומים תחרותיים בזירה הבינלאומית.

הערה לקראת סיום…

מחירון קידום אתרים זה טוב ויפה, אך חשוב לי להוסיף הסתייגות לכל האמור לעיל – כאשר מדברים על מחיר קידום אתרים בגוגל או כמה עולה קידום אורגני, תמיד יש יוצאים מן הכלל, אבל רוח הדברים נכונה, בעיניי ומניסיוני, למרבית השוק בישראל.

סבבה, הבנתי כמה עולה לקדם אתר – אך מה ההצעה צריכה לכלול?

עד עכשיו דיברתי על מחירים של קידום אורגני בגוגל (SEO). אבל מה בתכלס צריכים לקבל?

כאן דברים מתחילים קצת להסתבך…

איך ממש אחידות בתחום – וכל ספק קידום אתרים יכול להציע תכולה אחרת לגמרי.

יחד עם זאת,

סחבק לא ישאיר אתכם מבולבלים, ואני כן רוצה לתת פה כמה “עוגנים” שיעזרו לכם להבין מה ראוי (לדעתי) להיות כלול בהצעת מחיר של קידום אתרים:

  • מחקר מילות מפתח – שלב ראשוני וקריטי שיש לבצע בתהליך קידום אורגני.
  • קישורים חיצוניים – קשה לדבר על קידום בגוגל בלי לדבר על קישורים. מהנסיון שלי, 3-5 קישורים חיצוניים בחודש זאת כמות מכובדת וראויה כדי לראות תוצאות
  • אופטימיזציה לעמודי האתר – אופטימיזציה היא חשובה מאד בתהליך SEO.
    יש להפריד בין אופטימיזציה טכנית (שיפור מהירות האתר וכד’) לבין אופטימזיציה של עמודי האתר למילות מפתח – שזה לרוב מה שעושים מקמדי אתרים. שיפור מהירות האתר, בניגוד למה שרבים חושבים – אינה משימתם של מקדמי אתרים.
    גם לא בהכרח של בונה האתרים. שיפור האתר (לפי הדרישות של גוגל) זאת התמקצעות בפני עצמה, ודורשת לא מעט ידע ונסיון – לכן אני ממליץ בחום לתת את המשימה למי שבאמת מבין ויודע איך לגשת אליה.
  • כתיבת מאמרים לאתר – הנושא של יצירת תוכן לאתרי לקוח אינו חד משמעי כאשר מדברים על מחירים של קידום אתרים.
    יש לקוחות שיותר קל לכתוב להם מאמרים בהשוואה ללקוחות אחרים. לדוגמא אתר של קוסמטיקה לעומת אתר של עורך דין פשיטת רגל. יש גם לקוחות שמאד קשים עם תוכן ולא מאשרים תוכן חדש, אז יוצא מצב שהם צריכים לשכתב כמעט 100% מהמאמר ואז בעצם הם כותבים לעצמם את התוכן (וזה עוד במקרה הטוב).
    בקיצור- במידה וקיבלתם הצעת מחיר לקידום האתר ואין בה התייחסות לכתיבת תוכן לאתר – זה לא אומר שהמקדם חאפר.
    כתיבת תוכן אינה חובה לכל פרוייקט.
    לדוגמא באתרי סחר לא חובה שיהיה בלוג (אם כי מומלץ), שהרי רוב הקידום מתרכז בעמודי קטגוריה ומוצרים – ושם התוכן הוא בעצם חלק מהאופטימיזציה (הוספת מלל למוצרים וכו’).
    מה שכן, ההמלצה שלי שכן להגדיל את האתר עם תוכן חדש על בסיס קבוע – ועל כך יש לתת מענה. בין אם הלקוח (או מישהו מטעמו) מייצר את התוכן ובין אם אתם בתור מקדמי אתרים – זהו נושא שיש לתת עליו את הדעת.
  • שירות לקוחות – במרבית הצעות המחיר לא תראו התייחסות ספציפית לזה, אבל שירות לקוחות זה למעשה חלק מתהליך קידום אתרים (כפי שזה חלק כמעט מכל שירות אחר), ולפעמים מדובר במשאבת זמן לא קטנה. יש הנוהגים לציין בהצעה את זמני השירות המקובלים – לדעתי לגיטימי ואף מומלץ.
  • שונות / דברים מיוחדים – לפעמים יכולים להתווסף להצעת מחיר דברים כמו דוחות מיוחדים שהלקוח רוצה, בדיקות וכיוצ”ב

* יש לציין שמדובר בתכולה חודשית – כלומר יש לבצע את כלל הפעולות האלה מדי חודש (למעט מחקר מילים שמבוצע בעיקר התחלה ויש לרעננו מדי פעם

סבבה, הבנתי כמה עולה לקדם אתרים בגוגל – איך ממשיכים מכאן?

אהבתם? הבנתים פחות או יותר כמה עולה קידום אורגני ולמה?

סבבה, אז למה שלא תצטרפו לרשימת תפוצה ותקבלו עדכונים על חומרים טובים כמו זה בהמשך?

אל תפספסו גם את המדריך של מחירי בניית אתרים ואם כבר בענייני כספים עסיקנן – אתם מוזמנים לקרוא מאמר מקיף שכתבתי על משכורות של מקדמי אתרים.

מה לגבי קידום אתרים בתשלום (קידום ממומן)? מידע על מחירים של פרסום בגוגל כאן.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

15 תגובות

  1. זה לא כל כך נכון בהכרח, יש תקציבים של 30 אלף שקל לקידום.
    אני לא מדבר על אתר של עסק מקומי שלא דורש תקציב גדול, אלה אתרים של חברות גיימינג, פורקס, אתרים בנישות תחרותיות בחו”ל ובארץ (ביטוחים, בריאות)
    תקציב של 10 אלף יכול להיות מינמלי מאוד ולא מספיק לתחומים אלה.

    1. כמו שאמרתי, מאד תלוי כמה מהתקציב הזה מנוצל בפועל לקידום. בד”כ בסכומים כאלה אחוז משמעותי הולך למנכ”ל, לבעלים וכו’
      ניתן לקדם גם נישות תחרותיות מאד ב10000 ואפילו פחות.

  2. 30,000 זה קצת מוגזם גם לפורקס אם לשפה אחת או שתיים. אם מדובר על 4 שפות או יותר הסכומים יכולים להתאים. רוב השכר לא הולך למנכל בתחומי פורקס וגימינג כי נדרשים אנשי מקצוע דוברי שפות שיכולים להביא קישורים בשפות ולקרוא בשפות שונות שפה המחיר עולה. מי שבתחום התחרותי יודע במה מדובר, עלויות, מאמרים על בסיס שבועי או יומי, קישורים, תוכן חדש לאתרים ועוד. כל זה עולה כסף וזה לא לוקח בחשבון משכורות לאנשים שמקדמים בשפות שונות.

    בתחומים פחות תחרותיים סכומים כאלה הם גבוהים אבל גם רוב חברות הקידומים לא נכנסות לזה בגוגל הקושי בקידום מסוג זה.

    1. תודה על התגובה. אכן מדובר באחד התחומים התחרותיים ביותר אבל גם הרווחיים ביותר שיש. עם כל הכבוד לדוברי שפות, בדרך כלל גם המנכ”ל/בעלים ממש לא נשארים מקופחים (וזה בסדר גמור), מה שגם שמנסיוני לא מעט חברות שעוסקות בתחום הפורקס מקדמות נכסים בבעלותן ולכן עניין התקציב כריטיינר חודשי קצת פחות רלוונטי.

    1. לא הצלחתח להבין איך אני מתמחרת את העבודה שלי.
      אם לקוח רוצה שאנהל לו גם פייסבוק ממומן, אינסטה, גוגל ואלי גם אאוטבריין. איך אני מתמחרת את כל זה?

  3. אחלה מאמר! תודה דניאל!
    אני בונת אתרים ומחפשת מקדם/ת אתרים seo ו ppc פרילנסר מקצועי אמין ופנוי לעבודות ריטיינר… אשמח לעזרה בנושא הזה:)

  4. אבל לא רשמת את הנתון החשוב:
    בהינתן תקציב חודשי סביר (בהתאם לנישה בשוק אליה האתר פונה) – תוך כמה חודשים סביר שניתן יהיה לראות את התוצאות של העבודה?
    *בהנחה שהאתר נבנה בצורה סבירה, עם הבנה בסיסית של המפתח את ההמלצות של גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו