חבילת קידום אתרים – למה קידום אורגני זה לא מוצר מדף ולא מתומחר לפי חבילות?

במשך השנים, התרגלנו כצרכנים לחווית קניה מאוד פשוטה: מוצר שאנחנו מעוניינים בו מוצג לנו על המדף בחנות, פיסית או וירטואלית – זה פחות משנה, ואז עלינו להחליט האם הוא שווה את המחיר.

אנחנו נכנסים לרשת כדי לקרוא על המוצר, על התכונות שלו, על היתרונות והחסרונות שלו, מתרשמים מחוות דעת שונות ואז נדרשים לגבש החלטה.

חבילות קידום אתרים

חבילת קידום בגוגל – יש כזה דבר?

נחזור רגע לסופר…

מה שלא תהיה ההחלטה – ברור לשני הצדדים כמה תשלום אמור להעביר הקונה למוכר ומהו המוצר המדויק שאמור המוכר להעביר לקונה.

נכון, ייתכן שמוכר א’ יספק חווית קניה טובה מזו של מוכר ב’, ובכל זאת, ללקוח עומדת האפשרות להשוות בין המוצרים ולראות מי מהם מתאים יותר לצרכיו.

כאשר מדובר בקידום אורגני של אתרים – הדברים לא באמת עובדים בצורה הזאת.

במאמר הבא אדבר על חבילות קידום אתרים בגוגל ואפרט למה זה לא ממש עובד בתחום הזה.

חבילת קידום אתרים? קידום אתרים הוא לא מוצר מדף…

אי אפשר באמת להשוות בין חבילות של קידום אתרים בעיקר מפני שבתחום הזה, לא ניתן להבטיח תוצאות.

חישבו על זה – בקידום אתרים אתם מושפעים מן הבחירות שאתם מבצעים, אבל גם מסביבת התחרות, מאיכות התוכן שאתם יכולים להמשיך ולספק לקהל הלקוחות, ממגמות בשוק, מהרגלי הצריכה של המשתמשים, משינויים באלגוריתם החיפוש של מנועי החיפוש המובילים, ועוד ועוד.

זאת הסיבה, שלא ניתן למשל למכור חבילת “הביטוי X יגיע למקום ראשון בגוגל” בעיקר מפני שלא ניתן להבטיח דבר כזה, ואם ניתן להבטיח, הפרויקט הזה יוכל לקחת באותה מידה שלושה חודשים או שלוש שנים.

אף מקדם אתרים לא ייקח על עצמו פרויקט בתנאי תשלום כאלו, וכך הוא הדין גם לגבי הלקוחות.

אז כמה עולה קידום אתרים בתכלס? אני מדבר על זה בסרטון הבא:

מה עוד נוכל להגיד על תהליך קידום אורגני? מדוע לא באמת ניתן למכור אותו לפי משקל?

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אולי כבר יצא לכם להיתקל בחבילות בסגנון הזה:

  • חבילות קידום לפי 10 ביטויים
  • חבילות קידום לפי 20 ביטויים
  • חבילות קידום לפי 50 ביטויים
  • וכו’..

הנה כמה סיבות טובות שלא ניתן לעבוד עם חבילות קידום אתרים בגוגל:

סיבה מספר 1: אין משמעות לחצי קידום

בניגוד, למשל לקניות בסופר השכונתי, בהן אם אתם חוזרים עם סל חצי מלא, תאלצו להשלים רק את הפער בקניה נוספת, בתהליך קידום אתרים אין דבר כזה חצי קידום.

אין תהליך קידום שהוא, איך אומרים, על חצי קלאצ’.

זה או שהאתר בתהליך SEO, או שלא.

להסביר ללקוח שהוא עלה ממקום 99 בגוגל עבור ביטוי מפתח שחשוב לו למקום 88 זו בדיחה.

זה לא משהו שהלקוח יכול להיעזר בו או לקבל ממנו תועלת אמיתית.

אני רוצה להזכיר שכשמתכננים לא נכון את תהליך הקידום, עושים מחקר מילות מפתח ואת התקציב של הקידום, מגיעות גם הצרות.

הלקוח, שרואה שלא מגיעות התוצאות המיוחלות הופך ממורמר, ובצדק.

אם טרחתם לכתוב תוכן אבל לא לבצע בו אופטימיזציה למנוע החיפוש, לא באמת קידמתם את הפרויקט.

אם בניתם שלושה קישורים לאתר בזמן שהמתחרים מקבלים כל חודש 20 קישורים איכותיים – לא עשיתם דבר. בסופו של יום, הוצאתם כסף אבל לא קיבלתם את הסחורה.

זאת גם הסיבה שאני לא מאמין ב”סטאפ” של קידום אתרים ולא לוקח פרוייקטים כאלה של “חבילת קידום” חד פעמית.

סיבה מספר 2: לא תמיד ניתן להעריך מראש היכן הפערים

הסיבה השנייה לכך שתהליך קידום אתרים אורגני הוא לא תהליך שניתן למכור בחבילות, היא שלא תמיד ניתן להעריך מראש, היכן צריכים להיות מושקעים המשאבים של מקדם האתרים.

  • האם ישנם פערי תוכן גדולים מידי?
  • האם פרופיל הקישורים חלש ביחס למה שקורה בשוק?
  • האם שרשרת ההמרות באתר לא בנויה בצורה נכונה?
  • אולי דרוש מבנה חדש ונכון יותר לאתר?
  • מהי הסיבה שכל כך הרבה גולשים את האתר מעמוד הנחיתה שלהם?

קידום אורגני הוא תהליך הוליסטי הרבה יותר מאשר שהוא תהליך ממוקד חבילות עבודה.

בתהליך קידום אורגני אנחנו צריכים להסתכל על המכלול, להפריד את העיקר מן הטפל, ולטפל קודם בנושאים שמבחינת עלות תועלת מייצרים לנו את הערך הגדול ביותר.

בהקשר זה גם חשוב לי להתייחס גם לקטע הזה של תמחור קידום אתרים לפי “חבילות של מילות מפתח”, שזה לדעתי – איום ונורא.

למה חבילות קידום אתרים לפי מילות מפתח זה מעפן? אני מסביר בדיוק בסרטון הבא:

סיבה מספר 3: ישנה חשיבות להיסטוריה של הדומיין

סיבה נוספת לכך שתהליך קידום אורגני הוא לא תהליך שאפשר למכור בעזרת חבילות קידום אתרים, היא העובדה שלהיסטוריה של הדומיין ישנה השפעה על תהליך הקידום.

אם הדומיין המסוים אותו רוצים לקדם קיבל בעבר ענישה ידנית מגוגל, ייתכן שיהיה קשה הרבה יותר לקדם אותו.

זאת הסיבה, שחבילת מאמרים שנמכרת לאתר אחד תעשה אפקט שונה לגמרי כאשר היא נמכרת לאתר אחר.

דומיין שנפרץ בעבר ושימש כר פורה לגורמים זדוניים על מנת לגנוב פרטי זיהוי לקוחות, הוא דומיין, שגם לאחר תיקון הליקויים בו, מנוע החיפוש יפקח עליו עין מיוחדת ותהליך הקידום בו יהיה איטי יותר.

לכן, כאשר רוצים לתמחר שירות כמו קידום אתרים, לא באמת אפשר לפרק אותו לחבילות עבודה, משום שלא ניתן לדעת מראש כמה מאמצים צריך יהיה לבצע על מנת לקדם את האתר.

סיבה מספר 4: לא תמיד ניתן לצפות את המגמות בשוק

בסופו של יום, כדי שתהליך הקידום יהיה אפקטיבי אנחנו צריכים להתעלות על המתחרים שלנו בערך המוסף שאנחנו מספקים לגולשים.

כדי שזה יקרה, אנחנו לא יכולים להסתמך רק על תוכנית העבודה שלנו, עלינו להבין גם כיצד המתחרים פועלים, כמה כסף הם משקיעים בעבודת הקידום, אילו קישורים הם בונים ועוד.

יתרה מכך, הרגלי החיפוש של משתמשים ברשת משתנים. גוגל עצמה מציגה את תוצאות החיפוש בלא מעט תצורות שהולכות ומשתכללות כל העת.

אתר שרוצה להיות מקודם במנוע החיפוש חייה להגיב למגמות האלו כדי שתהליך הקידום יהיה אפקטיבי.

סיבה מספר 5: קשרים אישיים

חלק גדול מתהליך קידום אתרים מתבצע תוך כדי שיתופי פעולה עם קולגות בתחום.

חברה לקידום אתרים או מקדם אתרים שיש לו קשרים ענפים בתעשיה מסוגל לבנות קישורים איכותיים זולים יותר ללקוח רק בגלל שמישהו חייב לו טובה.

מקדם עם קשרים טובים משיג את כותבי התוכן הטובים ביותר, משיג הנחות משמעותיות מספקים אחרים, מכיר מבצעים וחבילות חדשות ובקיצור, מסוגל להעניק ללקוח הרבה יותר עבור אותו מחיר.

כיצד מתמחרים את הקשרים האלו?

האם הגיוני שמקדם אתרים יציג במחיר חבילת קידום אתרים את מספר החברים איתם הוא בקשר ואשר יכולים לאפשר לו יצירת ערך מוסף ללקוח?

טוב, אני חושב שהבנתם מה דעתי….

בקיצור – חבילות קידום אתרים, בטח כאלו שמתומחרות לפי מילות מפתח – זה Big No No מבחינתי!

מדריכים נוספים שיעשו לכם טוב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו