052-9095200

קניית כתבות באתרים גדולים: יתרונות, טווחי מחירים והאם זה שווה את זה?

במסגרת המאמצים שמבצעים מקדמי אתרים שונים לשיפור הנראות של אתרי הלקוח, הם פועלים לבנייה של פרופיל קישורים איכותי לאתרים המקודמים.

כדי לעשות זאת, הם מקימים אתרי תמיכה ומוציאים מהם קישורים, מבצעים החלפות קישורים בפורומים סגורים, מאתרים קישורים שבורים ומנצלים את ההזדמנות שהם מייצרים כדי לקבל קישורים חדשים, מאתרים קישורים שהוסרו ובונים אותם מחדש וגם – רוכשים קישורים עבור לקוחותיהם במגוון של אתרי מדיה גדולים.

קנייה ופרסום כתבות באתרים גדולים

לאתרי תוכן גדולים יש מנגנון משומן שיוכל לסייע לכם בקלות לרכוש מדיה.

כל שתצטרכו לעשות זה למצוא את המתווך המתאים, שלו אתרי התוכן מוכרים את השטחים המיועדים למדיה, לצייד אותו במאמר כתוב או לחלופין לבקש ממנו לספק את שירותי הכתיבה, לספק תמונה שרכשתם בעבורה את זכויות היוצרים, ולהמתין מספר בודד של ימים עד לפרסום הכתבה במגזין.  

סוגי כתבות באתרים גדולים

חשוב יהיה להבחין בין שני סוגים של פרסום מאמרים בתשלום או פרסום כתבות באתרים גדולים – אלו שנועדו לקריאה של קהל היעד, כמו כתבות שיווקיות או מאמרי עומק, וכאלו שמיועדות בעיקר למנועי החיפוש ולקבלת קישור מאתרי התוכן הללו.

מדובר בסוגים נפרדים של כתבות ותוכן, שאותם נדרשים לכתוב כותבי תוכן בעלי מיומנות שונה: כתיבת שיווקית אינה דומה לכתיבת מאמרי קידום.

במאמר הזה ננסה לשים דגש על הסוג השני של המאמרים. מדובר בכתבות שמטרתן קידום אתרי לקוח באמצעות התייחסות לנישה שבה עוסק אתר הלקוח עם הפניה אליו באמצעות טקסט עוגן מתאים.

קצת לפני – הנה וידאו שלי מדבר על פרסום כתבות באתרים גדולים:

היתרונות שברכישת כתבות באתרים גדולים

איך יכולה לעזור לכם רכישה של כתבות באתרים גדול? יש לכך לא מעט יתרונות:

1. פעולה מהירה שאינה מצריכה השקעת משאבים מיותרים

כל מי שהתנסה בעבר בהחלפת קישורים יודע עד כמה התהליך הזה יכול להיות מתיש.

מדובר בפעולה שבה צריכים שני צדדים להסכים ביניהם על כללי המשחק, כמו מה יהיה אורך המאמר, מהיכן יצא הקישור, האם ניתן להכליל את שם המותג, האם נדרשת תמונה בנוסף למאמר, האם נדרשות כותרות וכותרות משנה ועוד.

מדובר, לדעתי, בבזבוז זמן משווע – במיוחד אם אתם עובדים עם מספר רב של אתרים, וקשה מאד לעשות להחלפת קישורים Scaling ולעבוד ביעילות.

לעומת זאת, בניית קישורים על ידי רכישת כתבות באתרי תוכן גדולים עובדת בצורה שונה לגמרי: צוות מנוסה של עורכים ומזיני תוכן עובדים בצד של אתרי התוכן הגדולים ומוכנים לקלוט את הטקסטים שתעבירו להם.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אין בדרך כלל ויכוחים. אין עיכובים. זה המקצוע שלהם. זו הפרנסה שלהם. אתם בדרך כלל גם לא תלויים בגורם יחיד ובזמינות שלו.

2. אתרי תוכן גדולים הם בדרך כלל אתרים בעלי סמכות

בכל הקשור לקבלת קישורים מאתרים חיצוניים, ישנם מספר פרמטרים שנוהגים מקדמי אתרים לבדוק, טרם בניית הקישור.

אחד מן הפרמטרים האלו הוא הסמכות של האתר ממנו מתקבל הקישור. ההנחה הרווחת היא שככל שהאתר המקשר הוא בעל סמכות גדולה יותר, כך הוא מעביר כוח גדול יותר לאתר המקושר.

איך מודדים כוח כזה? ישנם לא מעט כלים שמתיימרים להציג מדדים כמו סמכות הדומיין המקשר וסמכות הדף המקשר, כמו ahrefs, majestic ועוד.

אף אחד מהם לא נותן באמת נתונים שהם בגדר מדע מדויק, ולכן צריך להתייחס לנתונים בערבון מוגבל ובביקורת.

אני מרחיב על הנושא עוד בוידאו הבא:

וגם כאן:

בכל מקרה, לגבי רכישת מדיה מאתרי תוכן גדולים, מתקיים היתרון שברכישת קישור מאתרים חזקים, בעלי סמכות.

3. יציבות הקישורים

אחד היתרונות המשמעותיים בכל הקשור לרכישת קישורים מאתרים גדולים הוא יציבות הקישורים שלכם.

בסופו של יום, אף אחד לא באמת יוכל להבטיח לכם שהקישור שרכשתם ישאר שם לעולמי עד. עסקים נפתחים ונסגרים, משנים את המהות שלהם, מעצבים מחדש את אתר האינטרנט שלהם, מנקים תוכן ישן ולא רלוונטי, ועוד.

לכן, בניגוד להחלפת מאמרים מול אתרי לקוח שהם בדרך כלל רלוונטיים אבל קטנים, פעולה שיכולה בהחלט להיות הפיכה לאחר פרק זמן קצר יחסית, הרי שרכישה של קישורים מאתרי תוכן חזקים יכולה להבטיח לכם בסבירות גבוהה, הימצאות של הקישור ברשת למשך זמן רב.

4. תמורה שנדרש בעל האתר המקודם לספק

יתרון מרכזי נוסף שבעל האתר המקודם יכול ליהנות ממנו בעת רכישה של כתבות מאתרי מדיה גדולים, הוא העדר התמורה שהוא נדרש לספק, פרט, כמובן לכסף. לעומת זאת, בעל אתר שמבצע החלפת קישורים, ידרש, במסגרת ההסכמה בין הצדדים, להוציא מן האתר שלו, באמצעות מאמר, קישור לאתר אחר, שנכלל בעסקה. הוצאת קישור כזה, עם מאמר כתוב, היא לא תמיד פעולה שנוח לבעל האתר לבצע, בטח ובטח אם המאמר אינו משתלב כחלק מן האופי של האתר.

החסרונות ברכישת כתבות באתרים גדולים

ברכישת כתבות מאתרים גדולים, בין היתר על מנת לשפר את הנראות של דפי האתר המקודם ולקבל קישור חזק וסמכותי, ישנם גם לא מעט חסרונות. לפני שאתם הולכים על רכישת כתבות עם קישורים יוצאים מאתרים גדולים, חשוב שתכירו את החסרונות הללו.

הנה כמה מהם:

1. רכישת כתבות מאתרים גדולים היא בדרך כלל יקרה

בניגוד לשיטות אחרות לבניית פרופיל קישורים, כמו רישום לאינדקסים, החלפת קישורים או מציאת הזדמנויות כאלו ואחרות הקשורות לקישורים שבורים, הרי שרכישת קישורים באתרי תוכן גדולים היא בדרך כלל עסק יקר.

כתבה עם קישור מאתרים בינוניים יכולה להגיע למאות שקלים ומאתרים חזקים גם לאלפי שקלים.

יותר מזה, בחלק מאתרי התוכן הללו תמצאו תנאים דרקוניים, בדמות הסרת הקישורים לאחר כשנה, מה שהופך, למעשה, את העסק, לעסקה של שכירת קישורים. 

2. רכישת כתבות מאתרים גדולים בדרך כלל לוקה במדד הרלוונטיות

ציינתי כבר מקודם שמקדמי אתרים נוהגים לבחון איכות של קישורים באמצעות מספר מדדים.

בעוד שמדד הסמכות של האתר המקשר הוא מצוין בכל הקשור לרכישת מאמרים מאתרים גדולים, הרי שמדד הרלוונטיות חלש יותר.

בדרך כלל, אתרי מדיה גדולים מוכרים את הכתבות לעסקים הפועלים בנישות שונות ובתחומים בעלי מאפייני שונות גבוהה. התוצאה של תצורת העבודה הזאת היא ערב רב של עסקים ונושאים שמפורסמים כולם באותו מדור המוקצה לצורך רכישת המדיה, מה שפוגם במדד הרלוונטיות של הקישורים היוצאים.

האם רכישת כתבות באתרים גדולים עוזרת לקידום אתרים?

התשובה היא, כמעט כמו כל תשובה בנושא של קידום אתרים, מורכבת.

רכישת כתבות עם קישורים יוצאים יכולה בהחלט לסייע לעסק לשפר את הדירוגים שלו בדפי תוצאות החיפוש עבור ביטויים הרלוונטיים לו, אולם לכשעצמה, פעולה כזאת איננה מספיקה.

פרופיל קישורים טוב הוא פרופיל קישורים מגוון, שמכיל אתרים סמכותיים יותר ופחות, ורצוי בעיקר אתרים המכילים מדד רלוונטיות גבוה לאתר המקודם.

אישית, אני לא מאמין על לבסס אסטרטגיית קידום אורגני על קישורים מסוג זה בלבד. וברוב המקרים גם אין בהם צורך.

90% מהתחומים בישראל אני מצליח לקדם היטב גם בלי קניית קישורים בכלל – והתבסס על תשתית האתרים שלי ולפעמים עוד כמה שיתופי פעולה.

עם זאת, בתחומים בעלי תחרות גבוהה באמת (סתם כמה דוגמאות: עורך דין פלילי, צימרים, ייעוץ משכנתא וכו') רוב הסיכויים שיהיה צורך בתגבור של קישורים מסוג זה או ממש להתאמץ על מנת להשיג קישורים חזקים ורלוונטיים ממקורות אחרים.

מחיר פרסום כתבות באתרים גדולים – אז כמה זה עולה לנו?

כפי שציינתי קודם לכן, מחירם של מאמרים עם קישורים יוצאים dofollow יכול להתחיל ממספר מאות שקלים כאשר מדובר באתרי תוכן בינוניים, ולהאמיר לאלפי שקלים עבור קישור מאתרים חזקים במיוחד.

דוגמאות?

פרסום באתרי מקומונים כמו מקומון גבעתיים, אשדוד, רמת גן וכו' – יעלו לרוב 100-300 ש"ח לפרסום מאמר (מחיר חד פעמי)

פרסום באתרים גדולים כמו ווינט, דה מרקר, מאקו וחבריהים – יכולים לנוע בין 2000-10000 ש"ח, תלוי באתר ובאזור שבו זה מתפרסם באתר.

בין לבין יש כל מיני אתרים נישתיים העוסקים בתחומים ספציפיים (כלכלה, משפטים, צרכנות וכו') שגם בהם אפשר להשיג קישורים בטווחים של 300-1000 ש"ח לרוב.

בהצלחה!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו