תפריט
תפריט

קידום בגוגל: 27 טכניקות שיביאו אתכם למקומות הראשונים בגוגל

ככל שעובר הזמן, כך ברור יותר שקידום איכותי לא עובר רק דרך הטכניקות המסורתיות של בניית קישורים ותוכן איכותי.

גוגל מבינים שהם צריכים להתחיל ולהתחשב גם באותם מדדים שיגרמו לגולשים להישאר באתר ולבקר בו גם בפעמים הבאות.

אולי אין לאלגוריתם של גוגל יכולת לדעת מה בדיוק הגולש עושה בכל אתר בכל רגע נתון (למרות שגם על זה יש וויכוח), אבל בהחלט יש לו אפשרות לחזות מה יגרום לזה לקרות.

אז הנה הכנתי לכם רשימה של 27 טכניקות קידום בגוגל שלפעמיים לא זוכרים להשתמש בהן וגם דגשים לטכניקות הקיימות שחשוב ליישם.

קידום בגוגל
קידום בגוגל

1. עשו שימוש מושכל ב-RankBrain

אנחנו לא יודעים ב-100% מה זה בדיוק ראנקבריין, אבל אנחנו כן יודעים שהוא חשוב מאוד לדירוגים.

על פי המידע שגוגל מסרה לפני כמה שנים, ההערכה היא שהוא קשור בעיקר לעיבוד של שפה טבעית. מה זה אומר? בעיקר שבנוסף למילות מפתח, אתם חייבים לחשוב על מה בדיוק הגולש היה רוצה למצוא (User Intent) למילות המפתח הבודדות כבר לא יהיה בהכרח כל כך הרבה חשיבות.

התמקדות בשאלות ותשובות יכולה להיות טכניקה מצוינת, אבל אל תגזימו איתן ותהפכו כל כותרת לשאלה, זה נראה מלאכותי ולא טבעי. אגב, באנגלית Rankbrain  הרבה יותר משמעותי (מה לעשות, שפת האם של גוגל ומשרתת הרבה יותר אנשים) אבל גם כאן בארץ הקודש ניתן לראות אבולוציה מסוימת בצורה שבה גוגל מבין שאילתות ומציג תוצאות בהתאם.

2. Search Console : ללכת מהסוף להתחלה

הגישה המסורתית של קידום בגוגל היא לחפש על אילו מילות מפתח אנחנו מדורגים לאחר שעשינו מחקר מילות מפתח ורק לאחר מכן לבנות עמודים חדשים או לעדכן עמודים ישנים.

אבל יש גם גישה הפוכה: בעזרת ה-Search Console אנחנו יכולים לדעת תחת אילו ביטויים הופענו עבור הגולשים בגוגל ומה היה אחוז הלחיצות עבור כל שילוב של עמוד (כתובת URL) ומילת מפתח. הכלי אפילו מציג את המיקום הממוצע של כל מילת מפתח, מדד שאמור להיות מדויק יותר מזה אותו מציגים כלי המדידה הקלאסים.

בעזרת השימוש בכלי אנחנו יכולים לבצע אופטימיזציה נוספת לתוכן ולעמודים. למשל:

  • ייתכן שלעמודים עם CTR נמוך פשוט אין תגי מטא מספיק מזמינים
  • ייתכן שאפשר לשפר את התוכן בעמודים שמדורגים נמוך בתוצאות
  • אם יש מילת מפתח פופולארית בלי עמוד ייעודי, אולי כדאי לבנות אחד כזה

3. לעדכן ולשדרג תכנים ישנים

עוד דבר שהרבה נוהגים לעשות זה להכניס בכל חודש 2-3 עמודים חדשים לאתר (במקרה הטוב) על סמך מילות מפתח נוספות שאנחנו רוצים להתברג עליהן. ואם כבר יש לנו עשרות עמודים, יכול להיות שאלו יהיו ביטויי זנב ארוך עם תוכן דומה מאוד שזה שכבר כתבנו.

לאט לאט יכול להיווצר מצב שאנחנו יוצרים כפילות של עמודים ותוכן, וכך יותר ויותר קשה לעקוב אחרי כל התזוזות במיקומים והעמודים עם הביצועים הכי טובים.

רובנו המוחלט כנראה לא חוזרים לעמודים ישנים ומעדכנים אותם.

זה יכול להיות קריטי בעיקר בעמודים שיש להם ערך חדשותי כמו למשל פוסטים טכנולוגים, כתבות על מוצרים, עצות כלכליות ועוד הרבה יותר. כך גם נפחית את כמות התוכן הכפול או הדומה מאוד באתר.

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כאשר מעדכנים את הדף, כדאי מאוד לכתוב את תאריך העדכון האחרון.

ביצעתי את המהלך הזה לא מעט פעמים בשנה האחרונה ובדרך כלל זה מוביל לבוסט יפה בגוגל.

המלצות:

  • אל תעדכנו מילה בודדת או משפט פה ושם ותחשבו שזה מספיק כדי שגוגל יאכל את זה. נדרש עדכון יותר רציני ומעמיק (הייתי אומר לפחות 20-30% מהטקסט) על מנת שזה יצדיק עדכון וגם הוספת תאריך של עריכה אחרונה.
  • ממליץ לא לעדכן את התאריך של פרסום המאמר – תחושתי היא שגוגל לא אוהב את זה. עדיף פשוט להוסיף שורה עם תאריך העדכון האחרון.

4. לנתח את התוכן של המתחרים

אחד הדברים הכי מאתגרים בכל נושא כתיבת התוכן הוא לא רק למצוא על מה לכתוב, אלא איזה תוכן גם ימקם אותנו במקומות גבוהים וגם ישאיר את הגולשים באתר שלנו.

כלים כמו SEMRush ו-Ahrefs פיתחו פיצ'רים כאלה שקשורים לתכנים.

הכלים האלו למעשה סורקים את העמודים המובילים על פי מילות המפתח שהקשנו ומוצאים נתונים כמו מידת הקריאות הממוצעת, אורך הטקסט ומילות מפתח נוספות פופולאריות שנמצאות בהם.

כך זה עובד:

עוד טריק נחמד שאפשר להשתמש בו הוא לבדוק את התכנים באופן ידני באתרים האלו ולראות אלו מהם זכו להכי הרבה תגובות או שיתופים ברשתות החברתיות.

גם על Ahrefs עשיתי סקירה בעבר וגם בה אני מזכיר את נושא התוכן (באזור דקה 11:20)

דוגמא לניתוח אתר בעזרת Ahrefs:

בדיקת אתר בעזרת Ahrefs
בדיקת אתר בעזרת Ahrefs

5. לחשוב קודם כל על המובייל

כבר לא מעט שנים אנחנו גולשים ה-מ-ו-ן דרך המובייל, במצטבר יותר מדסקטופ ומטאבלט, וגוגל מן הסתם יודעים את זה.

זו גם הסיבה לכך שהאלגוריתם של גוגל למעשה קורא קודם כל את גרסת המובייל, לפחות אם עברנו ל-Mobile First Index.

אם יש לנו בעיות קלות באתר במחשב, בדרך כלל האתר עדיין יהיה קריא. לעומת זאת, אם יש בעיות משמעותיות באתר במובייל כמו למשל בעיות עיצוב או בעיות טכניות, יש סיכוי טוב שהאתר פשוט לא יהיה קריא.

לכן, התיקון של האתר בגרסת המובייל שלו צריך להיות בעדיפות הראשונה. רוב האתרים היום הם רספונסיביים (מותאמים לכל המכשירים) והטכנולוגיה של היום מאפשרת לבצע עריכות למובייל ובדסקטופ בנפרד בלי בעיה מיוחדת – לדוגמא בעזרת אלמנטור לאתרי וורדפרס, שחולל מהפכה בדרך בה מעצבים ובונים אתרי וורדפרס כיום.

6. לא להזניח את מהירות האתר

האתרים כיום מלאים בתמונות וסרטונים, סקריפטים, אפקטים מיוחדים, התאמות מיוחדות למובייל ומה לא… כל אלו משפיעים לרעה על זמן עליית האתר.

סביר להניח שרובנו לא פריקים מטורפים של מהירות, אבל חשוב לזכור שגם אתרים שעולים קצת יותר לאט מהממוצע יכולים להרחיק גולשים וצריך גם לזכור שלא כולם נמצאים כל הזמן באזור שבו האינטרנט להיט.

אני לא מדבר על הכלי המעפן והלא מדויק בעליל של גוגל (עליו כבר נתתי את דעתי כאן), אלא עם המהירות הפיזית של טעינת האתר – זאת שאנחנו מרגישים תכלס, בשטח.

על הכלי של גוגל (Pagespeed Insights) במשפט: בדקתי מאות אתרים במצטבר עם הכלי, מעולם לא ראיתי קורלציה חזקה (או בכלל) בין הציון לבין קידום האתר בפועל. אני מכיר המון אתרים עם ציון מזעזע בכלי של גוגל אבל עם מיקומים מטורפים, וגם ההפך.

ברור שזה לא הפרמטר היחיד אך נראה שהוא אפילו די זניח. מה שלא זניח זה המהירות בפועל. כאשר הקטנתי אתר של לקוחה שהיו לה תמונות במשקל מטורף (14 מגה ומעלה) – זה אכן שיפר פלאים את המיקומים בגוגל. הזכרתי את המקרה הזה גם כאן: השוואת תוספים של וורדפרס להקטנת תמונות.

גם אימוץ של פורמט ה-AMP קל יותר היום מדי פעם וכנראה עוד ישתכלל.

יחד עם זאת, אני לא בטוח עד כמה הטכנולוגיה הזאת תתפתח (בינתיים בעלי אתרים לא ממש מאמצים זאת בהמוניהם) ותכלס על מנת לייצר אתר שנראה טוב (וגם ממיר) ב-AMP זה דורש לא מעט פיתוח וכאב ראש.

דניאל זריהן - קידום בגוגל
סתם תמונה שלי "עובד"

7. לקשר החוצה לאתרים סמכותיים ורלוונטיים

העיקרון של גוגל תמיד היה להציג את האתרים ברשת כרשת של קשרים.

לכן, זה לא מפתיע שבמרוצת הזמן נוספו עוד ועוד עדויות לכך שגם לקישורים יוצאים מהאתר יש חשיבות. לא מדובר על קישורים יוצאים בתבנית (Site Wide), אלא בעיקר על קישורים מתוך התוכן.

מבחינה פסיכולוגית, קישורים למקורות טובים גם יהפכו את האתר שלכם עצמו לאמין וסמכותי יותר בעיני הגולשים, במיוחד בעידן של פייק ניוז ודיס-אינפורמציה.

רצוי להגדיל ראש ולא לקשר רק לויקיפדיה. יש הרבה מקומות אחרים שאפשר לקשר אליהם, החל מבלוגים נחשבים, דרך עמודי חדשות ואפילו עמודי דילים ומוצרים מעניינים שאתם מוצאים.

8. לעודד אנשים לשתף את התוכן

לא ברור עד כמה לשיתופים מרשתות חברתיות יש השפעה ישירה על דירוגים בגוגל (למרות שכמה פעמיים גוגל גמגמה בקשר לזה…), אבל אם אתם חושבים לטווח הרחוק ורוצים להגדיל את מספר המנויים או המבקרים החוזרים, כדאי שתגרמו לאנשים לשתף את התוכן.

שימו כפתורי שיתוף גם ל-Whatsapp ואפילו למייל. לפעמיים ברגע שהשיתוף הופך לאישי, דווקא אז הוא קורץ יותר.

9. מדידת חווית משתמש ביותר מדרך אחרת

קודם כל, מדידת חווית המשתמש באמצעות Analytics הפכה להיות הרבה יותר אפקטיבית מאשר בעבר ואפשר לראות ממש את המסלול בו המשתמשים זורמים בתוך האתר דרך הדוחות השונים. אם לא יצא לכם להשתמש במסכים האלו, זה הזמן להתעדכן 🙂

עוד שיטה עדכנית היא שימוש במפות חום: מפת חום היא מפה שצובעת צילומי מסך מתוך האתר על פי אזורים חמים ואזורים קרים.

האזורים החמים הם אלו שעליהם המשתמשים לוחצים או עוברים עליהם עם העכבר הכי הרבה, והקרים הם אלו שהמשתמשים עוברים בהם, אבל הרבה פחות.

מפות החום מאפשרות לראות יחסית בקלות מהם האזורים שחשובים לכם, אבל הגולשים מפספסים אותם. יכול להיות שמדובר בשילוב צבעים לא נכון או מיקום לא מספיק בולט, במיוחד באתרים מאוד עמוסים. מנגד, יכול להיות שאתם מעמיסים באתר יותר מדי באנרים ואלמנטים אחרים שגורמים להסחת דעת.

עוד בדיקה שאפשר לעשות היא בדיקה ידנית באמצעות מבחני שמישות. הנושא הזה די גדול, אבל העיקרון מאוד פשוט, קצת כמו מבחני הערכת היכולת של מילוי הוראות.

דוגמא למפת חום אצלי באתר
דוגמא למפת חום אצלי באתר

10. שיפור יחס המרה

הנושא הזה יכול להישמע קצת כללי מדי, אבל העדיפות הראשונה שלכם צריכה להיות שיפור של עמודי הנחיתה המרכזיים או אותם העמודים מהם מתרחשת ההמרה.

לדוגמה, עמוד יצירת קשר, עמוד רישום, עמוד תשלום וכך הלאה… העמודים האלו בדרך כלל נופלים על טפסים לא טובים או קישורים שקשה לראות אותם.

בהנחה שכמו רוב מקדמי האתרים, גם אתם מקדמים עמודים ספציפיים, וודאו שבכל דף כזה יש קיצורי דרך בולטים להמרות. לדוגמה, אצלי יש בכל פוסט לפחות טופס אחד של יצירת קשר בתוך הפוסט עצמו (רק הדבר הזה הגדיל לי את המרות פי 2).

אם תשלבו את הסעיף הזה עם מבחני השמישות מהסעיף הקודם, סביר להניח שתוכלו להתגבר על רוב בעיות ההמרה שנובעות מקשיים טכניים ולא מחוסר עניין.

למידע נוסף על שיפור יחס המרה.

11.לכתוב תכנים כמה שיותר מעמיקים

יש הבדל גדול בין כתיבת תכנים טובה לבין כתיבת תכנים מעמיקה.

מה זה תוכן מעמיק?

  • תוכן שנותן מעלה לרוב/כל השאלות הנפוצות בתחום השאילתא המבוקשת
  • תוכן שנותן לך מינימום תירוצים ללחוץ על כפתור ה"חזור" בדפדפן
  • תוכן שסוגר לך את הפינה עם מה שחיפשת וגורם לך ללמוד עוד מאותו בנאדם/חברה/אתר, להמשיך לעמודים נוספים ו/או ליצור קשר.

עשו לעצמכם הרגל: סיימת לכתוב מאמר חדש? מעולה! שאלו את עצמכם האם זה באמת תוכן מעמיק שאפשר להתגאות בו, שנותן בראש לכל התוצאות שיש כרגע בגוגל וגם כזה שארגיש בנוח לשתף אותו אצלי בפרופיל האישי?

12. עשו שימוש חכם בווידאו

רובנו מצלמים סרטונים קצרים בווידאו כדי להעביר לחברים ומשפחה, אבל לא מספיק מאיתנו עושים שימוש בסרטונים על מנת להדגים ולהסביר נושאים באופן קליל ומסקרן. היום לא ממש צריך יותר מסמארטפון או מחשב נייד עם מצלמה סבירה+ כדי להפיק סרטונים טובים ולשלב אותם באתר שלכם.

לאחר שהסרטון שלכם מוכן, הוסיפו לו כתוביות דרך הממשק הפנימי של Youtube, או (אפילו יותר טוב), תמללו את עיקרי הדברים ומקמו אותם באותו העמוד בו הטמעתם את הסרטון. יש גם אפשרות להעיף את הפרסומות החוצה דרך תכנית המינויים של Vimeo, שנחשב לשירות ווידאו מקצועי יותר.

לא צריך משהו ברמה של סרט תדמית מקצועי. כוונו לסרטונים באורך שבין דקה וחצי לשלוש. אחרת הגולשים מתחילים להשתעמם או לאבד ריכוז. עבור רוב הסרטונים אפשר לראות אחוזי נטישה על גבי ציר הזמן.

טיפים לקידום סרטונים בגוגל ויוטיוב תמצאו במאמר הזה.

13. השקיעו בגוגל מפות

גוגל מפות הוא כיום השירות הפופולארי ביותר של גוגל למציאת מקומות ועסקים. לכן, אם יש לכם עסק פיזי שיש חשיבות למיקום שלו, אמתו את הרשומה כדי שתוכלו לעדכן אותה עם פרטים נוספים כמו שעות פתיחה וסניפים. עשו אותו דבר עם אתרים אחרים כמו easy.

גוגל אמנם אוסרת לתת הטבות ללקוחות תמורת ביקורות חיוביות, אבל היא ממש לא אוסרת על עידוד של הלקוחות לכתוב ביקורות, ולכן הרגישו חופשי לעודד את הלקוחות שלכם לחפש אתכם בגוגל ולכתוב ביקורות זכרו שיש ערך גם למספר הביקורות הכולל ולא רק לדירוג הכללי – וגם, ככל שיש יותר פירוט בביקורת, כך הערך שלה עולה (לא סתם גוגל מציג ביקורות מפורטות יותר בהתחלה).

כנ"ל לגבי ביקורות בזאפ, דפי זהב או בזק, למרות שבקרה שלהם יכול להיות שתצטרכו לשלם כדי לקבל חשיפה נורמלית.

גוגל מפות
גוגל מפות

14. הגדירו יעדים ב-Google Analytics כמה שיותר מוקדם

יעדים חשובים לא רק לקידום ממומן, אלא גם כדי לדעת אם האתר שלכם מספק את המטרות שלשמן הקמתם אותו. דוגמאות ליעדים:

  • הגעה לעמוד יעד
  • משך שהייה
  • מספר עמודים לביקור
  • אירוע כמו למשל לחיצה על כפתור או פעולה אינטראקטיבית אחרת

את היעדים עדיף להגדיר מיד לאחר שחיברנו את האתר ל-Google Analytics.

15. שיפור תגיות המטא

הסוד לתגיות מטא טובות הוא לשלב בין מילות המפתח הרלוונטיות לבין המסר השיווקי, וכל זאת במסגרת המקום המוגבל שיש לכם (למרות שרק ל-Title יש כנראה השפעה ישירה על הדירוגים עצמם).

אם יש לכם תבנית לתגי המטא עבור כל העמודים מסוג מסוים, חשוב לא לבצע שינויים גדולים מדי ובכל מקרה לשמור את ההיסטוריה של כל השינויים שביצעתם. אתם יכולים לקחת השראה מהמודעות הממומנות שמופיעות לצד התוצאות האורגניות.

קבלו כמה טיפים מנצחים לטייטלים טובים:

  • לציין את הפורמט של התוכן (רשימה, מדריך, אינפוגרפיקה, סרטון וכו')
  • לשלב רגש / תכונה – מדהים, מפתיע, מצמרר וכו'
  • להבטיח משהו ולקיים (לא רק טייטל מפוצץ אלא שיהיה משהו מאחוריו)
  • נושא – מילת מפתח עיקרית
  • רצוי לשלב מספר כלשהו או סימן מיוחד (סוגריים מרובעים וכו')

דוגמא לטייטל שעומד בכללים הנ"ל:

מדהים: רשימה של 27 טכניקות של קידום בגוגל 🙂

16.סממני סמכות ו-E-A-T

E-A-T הם ראשי התיבות של מומחיות (Expertise), סמכותיות (Authoritativeness), ואמינות (Trustworthiness).  אלו מדדים שקשה לשפר ביום אחד, אבל חשוב לשאוף למקסם אותם.

לדוגמה:

  • מתן קרדיט למי שכותב את התוכן, כולל אתם, וצירוף מיני ביוגרפיה שלו, קישורים לפרופילים פרטי וכו'.
  • שימוש בעדויות חברתיות
  • הוספת כמה שיותר פרטים מזהים עליכם או על העסק (בהתאמה למה שפרסמתם בגוגל מפות)
  • מתן אפשרות לדרג פיסות תוכן, דפי מידע וכו'
  • הוספה של תווי איכות מוכרים כמו למשל אמון הציבור

מעבר להכול, כל נתון שאפשר לזהות באמצעות סכמה (Schema) צריך להיות מסומן בסימון מתאים.

17. היפטרו מ"אשפה" מיותרת

באתר הממוצע יש לא מעט עמודי זבל ובכלל זאת עמודים עם מידע מאוד ישן, עמודים עם מעט טקסט ואפילו עמודים כפולים, עמודים שמציגים רק תמונות (לרוב בגלל הגדרה לא נכונה במערכת ניהול התוכן) ועוד… כל אלו לא עוזרים לאתר ומבזבזים לכם את תקציב הזחילה שיש לגוגל עבור האתר שלכם.

לא רק זאת, הם גם מורידים מאיכות האתר הכללית – כמו שנהוג לומר: Less is more. עדיף הרבה פחות עמודים באתר, אבל שכל אחד יהיה בונבוניירה.

אם אתם בכל זאת זקוקים לחלק מהמידע בעמודים האלו, אחדו אותם עם עמודים אחרים וצמצמו את מספר הקישורים באינדקס או בתפריטים של האתר.

18. הפיכת אזכורים לקישורים

תתפלאו בכמה אתרים יכולים לאזכר אתכם או את העסק שלכם בלי קישור.

הרבה פעמים זה קורה בגלל חוסר תשומת לב / ידע ולא בגלל "התקמצנות" על קישורים. נסו למצוא את האזכורים האלו ולבקש להפוך אותם לקישורים של ממש. קל לעשות זאת בעזרת חיפושים ממוקדים או קבלת התראות בעזרת כלים כמו Mention או גוגל אלרטס עליו כתבתי מדריך.

כך תוכלו להשיג יחסית בקלות הרבה קישורי Branding.

באותו אופן, אתם יכולים גם לחפש שמות של מתחרים צמודים בעמודים שיש בהם רשימות או רפרנסים ולבקש להוסיף אתכם. אם אתם מוצאים קישורים שבורים זה אפילו יותר טוב, מכיוון שיכול להיות שהעורך של הדף יחפש קישורים חלופיים.

מעניין עוד לקרוא בהקשר זה: איך להשיג קישורים "טבעיים" בצורה מלאכותית.

19. תנו וקבלו בחזרה

ישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים, אבל אם מבקשים מכם לכתוב פוסט אורח באתר שלכם או למקם קישור בעמוד רלוונטי, אל תצאו מנקודת הנחה שרוכבים עליכם בלי שייצא לכם מזה משהו… קהילת המקדמים בארץ היא קהילה קטנה יחסית: היום מישהו אחד צריך קצת עזרה ומחר אלו יהיו אתם. זה נכון גם אם אתם מתחרים פוטנציאלים אחד של השני.

20. סדרו מחדש את התפריטים באופן לוגי

מלבד מחיקה של פריטים בתפריט שמקשרים לעמודים מיותרים, לפעמיים שווה לעבור על כל ההיררכיה הפנימית של האתר כפי שהיא מתבטאת בתפריטים. זה יכול לפתור בעיות כמו למשל הצגה של עמוד לא אופטימלי בתוצאות למרות שיש לכם עמוד יותר ממוקד (עוד על זה – כאן).

תפריטים שבנויים טוב אמורים להיות הגיוניים גם מבחינה היררכית וגם קלים להבנה.

נסו לשמור פחות או יותר על שתים או לכל היותר שלוש רמות של תפריטים. אם יש לכם מספר גדול של עמודים ואתם לא רוצים להסתבך, השתמשו בעמודי ארכיון עם תקצירים (לדוגמה, עבור מאמרים).

21. עברו לתקן HTTPS

תקן HTTPS הוא תקן אבטחה שלמעשה מצפין את כל המידע הרגיש שעובר בין הגולש לבין האתר. המידע הזה יכול להיות שמות משתמשים, סיסמאות, פרטי תשלום ועוד.

אבל גם אם האתר שלכם לא מעביר מידע רגיש. תמיכה בתקן מראה לגוגל שאתם דואגים לפרטיות והאבטחה של המשתמשים שלכם. תעודת האבטחה היא גם אינדיקטור לכך שמי שמציג את עצמו כבעל האתר הוא באמת מי שמפעיל אותו, ומכאן החשיבות של HTTPS כגורם דירוג.

התעודה שמאפשרת לתמוך בתקן נקראת תעודת SSL ואפשר לקנות אחת כזו ברוב חברות האחסון או אפילו להשתמש בה חינם דרך אתרים מסוימים. ההתקנה של התעודה היא פשוטה למדי ובדרך כלל נעשית דרך פאנל הניהול של שירותי האחסון.

ברגע שאתם עוברים לתקן HTTPS, כל הדפים באתר יקבלו את התחילית הזו במקום התחילית הרגילה של HTTPS. לרוב קיימת הפניה אוטומטית כדי שלא תצטרכו לרוץ ולתקן אלפי קישורים, אבל בחלק מהכלים כמו ה-Search Console, תצטרכו לאמת את האתר מחדש בגרסה המאובטחת אם לא אימתם אותו ברמת הדומיין.

22. אופטימיזציה לתמונות

כבר דיברנו על מהירות, ואחד הדברים שאתם יכולים לעשות כדי לגרום לעמודים להיטען יותר מהר בלי להתאמץ יתר על המידה הוא להקטין את הגודל של התמונות. רוב התמונות שאנחנו מצלמים מתקבלות ברזולוציה מאוד גבוהה, ואנחנו אפילו לא מודעים לכך… גודל טוב הוא עד 100kb.

 כדי שההקטנה תהיה מקסימלית, אתם צריכים שני דברים:

1.להקפיד לא להעלות תמונות בגודל מלא לעמודים בהם אפשר להשתמש בתמונות ברזולוציה נמוכה יותר. יש תוכנות שיכולות להקטין הרבה תמונות במקביל. לדוגמה, FotoSizer.

  1. להסיר מהתמונות מידע לא נחוץ שלא רואים (או כמעט לא רואים) בעין, מה שיכול להביא לצמצום של עשרות אחוזים בגודל שלהן. יש שירותים אוטומטים שעושים את זה אונליין. אם אתם צריכים לצמצם המון תמונות, יש אתרים שמאפשרים לכם לקנות גרסה להורדה או לעבוד על מספר מאוד גדול של תמונות בבת אחת (Bulk). לדוגמה, Image Optimizer.

זה נושא קריטי, אל תקלו בזה ראש. עוד כמה מדריכים שיכולים לעזור בנושא:

23. נצלו את כוחם של קישורים פנימיים

"הכוח" של קישורים חיצוניים נוטה לעבור בין עמוד לעמוד באתר בין היתר באמצעות קישורים פנימיים.

מעבר לקישורים הקבועים בתבנית או בתפריטים, חשוב גם לעשות שימוש חכם בקישורים פנימיים מתוך התוכן. לדוגמה, יכול להיות שכתבתי מאמר על צביעת קירות באתר. אני ארצה לקשר ממנו לעמוד הקטלוג של הצבעים שאני מוכר.

הקישורים הפנימיים גם מחזקים את הקשר בין הדפים באתר לבין עצמם וגם נותנים לגולשים תמריץ להמשיך ולשהות בו לאורך יותר זמן ובכך גם משפרים חווית משתמש. לעוד טיפים בנושאי עיצוב חווית משתמש.

סרטון שמסביר איך אני עושה קישורים פנימיים:

https://www.youtube.com/watch?v=IyKmv9o5168

24. שיפור הנוכחות ברשתות חברתיות

כבר הזכרתי כמה חשוב לעודד אחרים לשתף את התוכן, אבל אל תלכו יחפים ועשו גם אתם פעולות כדי להפיץ את התוכן שלכם מעבר לערוץ האורגני.

יש המון דרכים לצבור אוהדים לדף שלכם בפייסבוק, לדוגמה:

  • שליחת בקשת הצטרפות לקולגות שאתם חברים שלהם בפייסבוק (ממליץ לא לשלוח סתם לאנשים לא קשורים, זה דיי מעצבן…)
  • משתפים פוסטים מתוך הדף גם על הקיר האישי שלכם.
  • פשוט לעדכן את הדף על בסיס קבוע, זה ייתן לכם את המקסימום חשיפה אורגנית שתוכלו לקבל למרות המגבלות של פייסבוק.
  • פרסמו לא רק קישורים לאתר שלכם אלא גם (ואולי בעיקר) סטטוסים, תמונות, סרטונים ועוד פוסטים ללא קישור החוצה – אלו זוכים לחשיפה הרבה יותר משמעותית (פערים של מאות אחוזים).
  • אופציה חדשה בפייסבוק נותנת לכם ליצור קבוצה עם קישור לדף.

אם יש לכם את התקציב לקדם פוסטים מהדף בצורה ממומנת, אני ממליץ לכם לנסות את זה לפחות פעם אחת. אין הרבה דרכים אחרות בהן אתם יכולים להביא תנועה סופר ממוקדת לאתר בלי להשקיע עשרות שעות באופטימיזציה של הקמפיין וחיפוש מילות מפתח. לטיפים נוספים על שיווק בפייסבוק.

25. השתמשו בתמונות ומדיה עשירה

דיברנו על ווידאו, אבל גם לתמונות יש מקום חשוב בהפיכת האתר שלכם למזמין יותר.

אם אתם משתמשים במערכת ניהול תוכן שיש בה מאמרים או פוסטים, חשוב להצמיד לכל אחד מהם תמונה מקדימה, אפילו אם היא לא מוצגת בתוך הדף. הסיבה היא שכך הרבה יותר קל ליצור רשימות של דפים מומלצים שייראו טוב.

אגב, אני ממליץ להיזהר עם תמונות GIF. הן אולי נראות תמימות, אבל הן יכולות להגיע בקלות למשקל של 4-5 מגה בייט.

דבר נוסף היא תמונת ה-Cover. אתם לא צריכים משהו בגודל של פייסבוק אבל כן חשוב שהתמונה תהיה ברוחב של האתר כדי שהיא תבלוט.

וכמובן, שלבו יותר תמונות בתוך העמודים, ריווח בין הפסקאות וחלוקה לכותרות היא לא מספיקה. אנשים היום נוטים לרפרף ולא להישאר באותה נקודה בדף כל הזמן. אם אתם כותבים מאמרים טכניים (כמו כאן), כפתור ה-Print Screen הוא ידידכם הטוב ביותר…

26. הריצו בדיקות עם Screaming Frog

Screaming Frog היא כנראה התוכנה הטובה ביותר שבעזרתה אתם יכולים לראות סקירה כללית של האתר ממבט הציפור. בין היתר אתם יכולים לראות:

  • את הסטטוס של כל עמוד, כולל סוג התוכן, הפניות והאם גוגל יכול לאנדקס אותו
  • הסטטוס של כל קישור חיצוני
  • תגי מטא מרוכזים
  • לאתר עמודי זבל בקלות
  • לזהות כפילויות באתר
  • התמונות באתר והגודל שלהן (הזכרתי כבר כמה זה חשוב)
  • ועוד המון דברים

אם יש לכם אתרים מאוד גדולים שאתם רוצים לעקוב אחריהם (יותר מ-500 עמודים), המחיר של התוכנה בגרסה המלאה הוא די נמוך בשביל מה שאתם מקבלים.

דוגמא לסריקה מתוך Screaming Frog
דוגמא לסריקה מתוך Screaming Frog

27. פרגנו לאחרים והזכירו אותם בתוכן שלכם

כבר הזכרתי את החשיבות של קישורים חיצונים כמדד לסמכותיות, אבל אפשר להשתמש בקישורים חיצוניים גם כדי לגרום לאחרים לקשר אליכם בחזרה.

סביר להניח שאם תקשרו לאתרי תוכן או בלוגים שהם לא רק אתרים מסחריים גרידא, המנהלים של אותם אתרים ישימו לב שקישרתם אליהם. הם יבדקו את האתר ממנו מגיע הקישור (האתר שלכם…) וייתכן שירצו לקשר בחזרה. אצל בלוגרים מקובל גם לכתוב מאמרי תגובה, כך ששווה להיות מעורים בבלוגספירה המקומית שלכם.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן