תפריט

052-9095200

תפריט

שיפור יחס המרה (CRO)

שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) או בקיצור CRO, זה תחום שלמעשה קיים מראשית האינטרנט ועוסק במקסום הפוטנציאל של המרות באתרי אינטרנט.

מה זה בכלל המרה?

בעולם האונליין, המרה (Conversion) היא הפעולה שאנו רוצים שהגולש יעשה באתר/דף נחיתה/נכס מקוון כלשהו. למה זה נקרא המרה? כי למעשה אנו "ממירים" את הגולש ממצב של סתם גולש, לכזה שביצע פעולה כלשהי – ואז היחסים שלו איתנו עולים לשלב הבא, אם תרצו.

שיפור יחס המרה

דוגמא להמרות נפוצות:

  • הרשמה לניוזלטר (רשימת תפוצה)
  • הורדה של קובץ כלשהו
  • יצירת קשר / השארת ליד (בין אם באמצעות טופס או מספר טלפון)
  • רכישה באתר – הגביע הקדוש של ההמרות באינטרנט

איך מודדים יחס המרה?

יחס ההמרה נמדד באחוזים. אם לדוגמה נכנסים לדף הנחיתה שלנו 100 אנשים ביום ומתוכם רק אחד פונה אלינו, יחס ההמרה הוא עומד על 1%. ממוצע ההמרות (רכישות) עבור מרבית אתרי הE-Commerce  (חנות אונליין) אגב, עומד על 1-2% בלבד. שיפור יחס המרה מ-1% ל-2% הוא משמעותי ביותר, במיוחד כאשר מדובר על אתר חנות גדול עם מצרים רבים.

במצב זה נרצה לשפר את יחס ההמרה לתוצאה טובה יותר, בין אם מדובר ב – 5% או 10%. אותו הדבר נכון גם לגבי אתרים שלמים, אתרי תדמית, אפליקציות בהן אנחנו רוצים שהגולשים יקנו משהו בתוך האפליקציה (In App Purchases ) ועוד…

כאשר מדברים על שיפור יחס המרה או CRO, – לא מדובר רק על בחינה פשוטה של הדפים או המסכים השונים בעין ולנסות לחוש לפי האינטואיציה את מה יש לתקן ואיך.

על מנת לעשות זאת באופן מקצועי, אפשר להשתמש בכמה טכניקות מוכרות עם פן מדעי יותר, כי בסופו של דבר, אין על חכמת ההמונים בקטע הזה.

דרכים לבדיקה ושיפור יחסי המרה:

A/B Testing – בשיטה זו בונים כמה גרסאות של אותו הדף ומציגים לגולשים כל פעם דף אחר באופן אקראי.

לאחר ההרצה של הגרסאות השונות, קל מאוד לראות איזו גרסה עובדת טוב יותר מאחרות ולבחור בה. כמובן שלפעמיים רוצים לבצע מבחנים נוספים ואז אפשר לנסות ולשפר את הגרסה הטובה ביותר עוד פעם וחוזר חלילה. (עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בתהליך הדרגתי שרצוי לבצע בזהירות על מנת שלא ייווצר מצב של "תפסת מרובה לא תפסת").

מפות חום – מפות חום יכולות להראות לנו את תנועת העכבר והאזורים החמים מבחינת לחיצות אצל המשתמשים השונים.

כך אנחנו יכולים לראות אם יש חלקים קריטיים שהמשתמשים עושים בהם שימוש שגוי מסיבה כלשהי ולזהות כשלי ניווט, טפסים לא ברורים וכו'. ישנן גם שיטות מדידה מתקדמות עוד יותר כמו למשל  Eye Tracking במהלכה עוקבים אחרי תנועות העיניים של המשתמשים (למרות ששיטה זו עדיין לא מאוד נפוצה בגלל עלויות הציוד הגבוהות).

ניתוח נתוני אנליטקס – ניתוח נתוני אנליטיקס, בין אם באמצעות גוגל אנליטיקס או תוכנות סטטיסטיקה אחרות, הוא בבחינת חובה עבור מי שמתעסק בעולם ה – CRO.

בעזרת כלים כאלו אנחנו יכולים לראות מספרים מדויקים על הגולשים שלנו בכל אחד מהעמודים בו הם שוהים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לדוגמה, אם יש לנו טופס מסוים באתר מסחר אלקטרוני או אפילו סתם דף יצירת קשר, אנחנו יכולים לדעת בדיוק כמה אנשים נטשו אותו ולאיזה דף (האם הם חזרו אחורה או יצאו מהאתר לחלוטין).

דוגמה אחרת, אנחנו יכולים לעקוב רק אחרי משתמשים שמדברים שפה מסוימת או הגיעו ממדינה מסוימת על מנת לזהות כשלים בגרסאות לוקאליות של האתר.

סקרים – סקרים ושאלונים יכולים לתת לנו פידבק ישיר מהגולשים שלנו על בעיות שהם מוצאים באתר ואזורים מסוימים שגורמים להם אי נוחות שלא היינו יכולים לעלות עליהם בשום דרך אחרת.

לדוגמה, אם יש לנו סלוגן לא טוב באחד מעמודי הנחיתה שלנו או כזה שיכול לפגוע בגולשים מסוימים, אין לנו תמיד דרך לדעת זו בלי לשאול את הגולשים עצמם.

שיפור התוכן – באתרים מבוססי תוכן / בלוגים (כמו האתר הנוכחי), יש משמעות רבה לאיכות ואמינות התוכן, ואפילו לדברים כמו עיצוב האתר ועיצוב חווית המשתמש שבו. במידה וכל הנ"ל משדרגים חוסר מקצועיות ו/או חוסר אמינות – הגולש לא ממש ירגיש בטוח או יתעניין לגבי השארת פרטים.

איך אדע עם יחס ההמרה באתר שלי טוב או לא?

אז איך משפרים יחסי המרה?

כדי להביא לשיפור יחס המרה או שיפור CRO צריך לדעת קודם מהו יחס ההמרה הנוכחי שלנו. אם זה מודדים לרוב בעזרת גוגל אנליטיקס – מגדירים יעד (GOAL) – לדוגמא דף תודה, שרק הגעה אליו משמעותה המרה.

ניתן למצוא בשיטוט ברשת כל מיני Benchmarks של יחסי המרה לפי תחומים שונים.

לדוגמא 1% המרה באתרי מסחר זה מדד די מוכר וגם תואם את המציאות לפי מה שאני רואה באתרי חנויות רבים שיצא לי לקדם (עוד על קידום אתרי מסחר).

בבלוגים ואתרים תדמיתיים, תלוי במטרה שלהם ועד כמה הם מניעים לפעולה – יחס ההמרה יכול לעמוד על 2-5% ואף יותר, אבל זה גם תלוי במשתנים נוספים כמו למשל האם קהל היעד הוא מקצועי בלבד או גם לקוחות פוטנציאליים (אצלי לדוגמא – רבים מהקוראים הם מקדמי אתרים בעצם ולכן פחות קהל היעד שישאיר לידים).

ככלל אצבע – אם באתר שלכם יש יחס המרה של 1-3% אתם כנראה במצב לא רע.

בדפי נחיתה – אשר המרות הם היעד הבלעדי בהם, בדרך כלל מדברים על יחס המרה גבוה יותר של 10-20% ואף 30% ומעלה לדפים מוצלחים במיוחד (על איכות הפניות כבר אפשר להתווכח…)

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן