דף הבית / מילון מונחים / שיפור יחס המרה (CRO)

שיפור יחס המרה (CRO)

שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) או בקיצור CRO, זה תחום שלמעשה קיים מראשית האינטרנט ועוסק במקסום הפוטנציאל של המרות באתרי אינטרנט.

מה זה בכלל המרה?

בעולם האונליין, המרה (Conversion) היא הפעולה שאנו רוצים שהגולש יעשה באתר/דף נחיתה/נכס מקוון כלשהו. למה זה נקרא המרה? כי למעשה אנו "ממירים" את הגולש ממצב של סתם גולש, לכזה שביצע פעולה כלשהי – ואז היחסים שלו איתנו עולים לשלב הבא, אם תרצו.

דוגמא להמרות נפוצות:

  • הרשמה לניוזלטר (רשימת תפוצה)
  • הורדה של קובץ כלשהו
  • יצירת קשר / השארת ליד (בין אם באמצעות טופס או מספר טלפון)
  • רכישה באתר – הגביע הקדוש של ההמרות באינטרנט

איך מודדים יחס המרה?

יחס ההמרה נמדד באחוזים. אם לדוגמה נכנסים לדף הנחיתה שלנו 100 אנשים ביום ומתוכם רק אחד פונה אלינו, יחס ההמרה הוא עומד על 1%. ממוצע ההמרות (רכישות) עבור מרבית אתרי הE-Commerce  (חנות אונליין) אגב, עומד על 1-3% בלבד.

במצב זה נרצה לשפר את יחס ההמרה לתוצאה טובה יותר, בין אם מדובר ב – 5% או 10%. אותו הדבר נכון גם לגבי אתרים שלמים, חנויות מסחר אלקטרוניות, אפליקציות בהן אנחנו רוצים שהגולשים יקנו משהו בתוך האפליקציה (In App Purchases ) ועוד…

כמובן שניתן פשוט לבחון את הדפים  או המסכים השונים בעין ולנסות לחוש לפי האינטואיציה את מה יש לתקן ואיך, אבל על מנת לעשות זאת באופן מקצועי, אפשר להשתמש בכמה טכניקות מוכרות עם גוון מדעי יותר, כי בסופו של דבר, אין על חכמת ההמונים בקטע הזה.

דרכים לבדיקה ושיפור יחסי המרה:

A/B Testing – בשיטה זו בונים כמה גרסאות של אותו הדף ומציגים לגולשים כל פעם דף אחר באופן אקראי. לאחר ההרצה של הגרסאות השונות, קל מאוד לראות איזו גרסה עובדת טוב יותר מאחרות ולבחור בה. כמובן שלפעמיים רוצים לבצע מבחנים נוספים ואז אפשר לנסות ולשפר את הגרסה הטובה ביותר עוד פעם וחוזר חלילה. (עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בתהליך הדרגתי שרצוי לבצע בזהירות על מנת שלא ייווצר מצב של "תפסת מרובה לא תפסת").

מפות חום – מפות חום יכולות להראות לנו את תנועת העכבר והאזורים החמים מבחינת לחיצות אצל המשתמשים השונים. כך אנחנו יכולים לראות אם יש חלקים קריטיים שהמשתמשים עושים בהם שימוש שגוי מסיבה כלשהי ולזהות כשלי ניווט, טפסים לא ברורים וכו'. ישנן גם שיטות מדידה מתקדמות עוד יותר כמו למשל  Eye Tracking במהלכה עוקבים אחרי תנועות העיניים של המשתמשים (למרות ששיטה זו עדיין לא מאוד נפוצה בגלל עלויות הציוד הגבוהות).

ניתוח נתוני אנליטקס – ניתוח נתוני אנליטיקס, בין אם באמצעות גוגל אנליטיקס או תוכנות סטטיסטיקה אחרות, הוא בבחינת חובה עבור מי שמתעסק בעולם ה – CRO. בעזרת כלים כאלו אנחנו יכולים לראות מספרים מדויקים על הגולשים שלנו בכל אחד מהעמודים בו הם שוהים. לדוגמה, אם יש לנו טופס מסוים באתר מסחר אלקטרוני או אפילו סתם דף יצירת קשר, אנחנו יכולים לדעת בדיוק כמה אנשים נטשו אותו ולאיזה דף (האם הם חזרו אחורה או יצאו מהאתר לחלוטין). דוגמה אחרת, אנחנו יכולים לעקוב רק אחרי משתמשים שמדברים שפה מסוימת או הגיעו ממדינה מסוימת על מנת לזהות כשלים בגרסאות לוקאליות של האתר.

סקרים – סקרים ושאלונים יכולים לתת לנו פידבק ישיר מהגולשים שלנו על בעיות שהם מוצאים באתר ואזורים מסוימים שגורמים להם אי נוחות שלא היינו יכולים לעלות עליהם בשום דרך אחרת. לדוגמה, אם יש לנו סלוגן לא טוב באחד מעמודי הנחיתה שלנו או כזה שיכול לפגוע בגולשים מסוימים, אין לנו תמיד דרך לדעת זו בלי לשאול את הגולשים עצמם.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

Google Tag Manager

Google Tag Manager – מנהל התגיות של גוגל

גוגל תג מנג'ר (Google Tag Manager) הוא יישום של גוגל המאפשר לנהל בקלות תגים ומקטעי ...

גוגל אנליטיקס - Google Analytics

גוגל אנליטיקס – שירות סטטיסטיקה לאתרים

גוגל אנליטיקס הוא שירות של גוגל שמאפשר לעקוב אחר תנועת הגולשים באתרי אינטרנט ולצבור מידע ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה