דף הבית / בניית אתרים / בניית אתרי תדמית: מה חשוב לדעת בהקשר של קידום?

בניית אתרי תדמית: מה חשוב לדעת בהקשר של קידום?

אתרי תדמית הם אתרים שנועדו לייצג עסקים, בעלי מקצוע או חברות. בדרך כלל מדובר על אתרים קטנים יחסית של כמה עשרות עמודים לכל היותר. המטרה הראשית של בניית אתרי תדמית היא קודם כל שיהיה לנו אתר שיוכל לשמש כמעין כרטיס ביקור אינטרנטי – כך שכאשר מחפשים את השם שלנו או שם החברה שלנו, יגיעו לאתר ויקבלו את המידע שהם מחפשים.

בנייה וקידום של אתרי תדמית

כמובן שמטרה נוספת ולא פחות חשובה היא למשוך לקוחות חדשים באמצעות יצירת קשר דרך טופס, חיוג למספר הטלפון שמופיע באתר, קבלת הצעת מחיר על פי פרמטרים שהגולש מקליד וכו'.

למרות שמדובר לרוב באתרים קטנים יחסית, לפעמיים אלו האתרים שנמצאים בזירות הכי תחרותיות לקידום מכיוון שהם מתחרים על מילות מפתח מאוד פופולאריות כמו לדוגמה כל מה שקשור בעורכי דין, בתי אירוח, סוכני ביטוח פרטיים וכך הלאה.

לפני הכל: כמה עולה בניית אתר תדמיתי?

מחיר בניית אתרי תדמית יכול לנוע בין 0 ₪ לכמה אלפי שקלים, אבל ברוב המקרים לא הרבה יותר מזה. אם אתם בונים אתר בעצמכם ניתן לעשות זאת בעלות אפסית באמצעות מערכות שונות כמו WIX (שעוד אזכיר אותה בהמשך) או וורדפרס, כך שהעלות היחידה תהיה דומיין (החל מ-49 ₪ לשנה לדומיין ישראלי) ואחסון (לרוב כמה מאות ₪ לשנה).

במידה ואין לכם חוש טכני ו/או לא ממש בא לכם להתעסק עם זה, ניתן לבנות אתר תדמית באמצעות אינספור חברות בעלות ממוצעת של כמה אלפי שקלים בודדים (2000-5000 ₪) ואם ממש תתאמצו תוכלו למצוא בפחות מזה – אם כי לא בטוח שהאיכות שתתקבל תהיה טובה.

כמובן שתמיד יש יוצאים מהכלל כמו אתרי תדמית למותגים / חברות ענק שיכולים להגיע גם לעשרות אלפי שקלים, אבל אתרים מהסוג הזה הם נדירים יותר וכנראה גם פחות קהל היעד של האתר הזה 🙂

למידע נוסף ומורחב על מחירי בניית אתרים.

צ'קליסט לבנייה של אתר תדמית שאפשר לקדם בגוגל

כמובן, שלא מספיק היום לבנות אתר תדמית ולקוות שיהיה בסדר. כי גם אתר מדהים לא ישרת את המטרה היא לא מגיעה אליו תנועה. קידום אתרי תדמית בגוגל הינו תהליך קריטי להצלחת האתר ולהצדקת קיומו (בהנחה שהוא מראש נבנה כדי להביא עבודה ולא רק לשמש כעציץ).

תבנית אלגנטית

אתר תדמית לא חייב להיראות כמו מיליון דולר, אבל עדיין יש לא מעט אתרים שלא זכו לשיפוץ במשך שנים. אתרים שבנויים על מערכת הניהול וורדפרס בדרך כלל אפשר לשפר באמצעות תבניות שקונים בתשלום וגם מותאמות לעברית.

אופציה אחרת היא להשתמש במערכת לבניית אתרים כמו וויקס שקל יחסית לעצב בה. החיסרון הוא שהקידום באמצעותה הוא קצת יותר מאתגר וצריך לדעת בדיוק מה עושים.

אם יש לכם אתר ישן ואתם מחליפים מערכת ניהול תוכן במסגרת השדרוג (מה שבדרך כלל קורה), כנראה לא תהיה לכם ברירה אלה להעביר ידנית את כל התכנים מהאתר הישן לחדש. זאת גם הזדמנות מצוינת לשדרג את הטקסטים ואולי להשמיט תכנים ישנים ו/או מיותרים. למדריך מורחב על שדרוג אתרים.

התאמה למובייל

התאמה למובייל היא דרישה סטנדרטית כבר כמה שנים. רובנו גולשים מהנייד, במיוחד כשאנחנו מחפשים בתי עסק או בעלי מקצוע כאשר אנחנו לא נמצאים בבית או במשרד.

ההתאמה כשלעצמה היא בדרך כלל לא החלק המאתגר, אלא העיצוב של האתר, כך שהסדר שלו ייראה לוגי גם בתצוגה האנכית של הניידים. עלינו לשאול את עצמנו איפה בדיוק ממקמים את התפריט (בדרך כלל הוא נפתח בצד בשל המקום המוגבל), היכן התמונות ימוקמו יחסית לטקסט ואיך יהיה אפשר להדגיש את מספר הטלפון כך שיהיה קל לחייג אותו (רוב האנשים לא יטרחו למלא טפסים בנייד).

רוצה לקבל הצעה לקידום אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

כאן יש דווקא יתרון מסוים למערכות ויזואליות לבניית אתרים מכיוון שהן מאפשרות לראות תצוגה מקדימה של האתר הנייד או אפילו לבצע בעבורו התאמה אישית.

מעבר לכך, אנחנו בעידן ה Mobile First, מה שאומר שהיום גרסת המובייל היא הגרסה הדומיננטית של האתר, מבחינת איך שגוגל רואה את הדברים. רוב הטראפיק העולמי היום הינו ממכשירים ניידים ולכן הגיוני שגוגל יתנו לאתרי מובייל יותר משקל בתהליך הקידום מאשר לאתרים שולחניים.

עמודי תוכן

רוב אתרי התדמית כוללים מלבד עמוד הבית לפחות עמוד אודות, צור קשר וכמה עמודי שירותים או מוצרים עיקריים. מבחינה תדמיתית זה אולי מספיק, אבל אם רוצים לקדם את האתר על מגוון רחב של מילות מפתח, אין בררה אלא ליצור עוד עמודים (יש גבול על כמה מילות מפתח וביטויים אפשר לקדם כל עמוד בלי להפוך אותו לסלט…).

האתר שלי לדוגמא, הוא הכלאה בין אתר תדמית לבלוג. מצד אחד המטרה העיקרית של האתר היא להזרים לידים לעסק שלי, מצד שני (וזה לא סותר), רוב התכנים באתר הם מאמרים מקצועיים ומדריכים בתחום ה-SEO ושיווק באינטרנט וכך הרבה מחשיבים יותר יותר בלוג מאשר אתר תדמית. לפחות 50% מהלידים שלי, אגב, מגיעים דווקא מהמאמרים עצמם ולא מדף הבית. מה שאומר שבהחלט יש חשיבות לכתיבת תכנים איכותיים שגם מביאים טראפיק מגוגל וגם מסייעים לכם להפוך לאוטוריטה בתחומכם.

אז על מה כותבים?

ברוב המקרים, בעלי עסק בתחום מסוים לא יתקשו למצוא נושאים לכתיבה – הרי ההשראה הכי טובה היא לחיות את העסק ולכתוב מחיי היום יום:

  • שאלות נפוצות של לקוחות
  • דילמות / בעיות ופתרונות מהשגרה של העסק
  • ראיונות עם מובילי דעה בתחום, קולגות וכו'
  • עשה ואל תעשה – בהקשר של התחום כמובן
  • טיפים / מאמרים מקצועיים
  • סרטוני וידאו
  • ועוד…

ועוד טיפ חשוב בנושא התכנים: אל תהיו כמו המתחרים המשעממים שלכם. צרו תוכן יוצא דופן, בין אם זה באמצעות כתיבה שונה, שימוש במדיה עשירה, כתיבה על נושאים שעדיין לא כתבו עליהם (או מזווית אחרת) וכל דבר אחר שיכול להבליט אתכם לעומת מה שהאחרים עושים. הרעיון הוא לא להיראות כמו עוד מליון אתרים אחרים אלא להביא משהו ייחודי עם ערך מוסף..בסופו של דבר לקוחות מתחברים לאנשים, לא לאתרים.

בהקשר של בלוג עוד יותר מומלץ זה לכתוב גם בפן האישי ובגובה העיניים. זה מאד עוזר ללקוח להתחבר לבנאדם מאחורי המילים..ובסופו של דבר גם להשאיר פרטים..מנסיון! 🙂

שיפור יחס המרה

כפי שציינתי, המטרה של כל אתר תדמית היא בסופו של דבר לגרום לגולשים להפוך ללקוחות פוטנציאלים (לעבור המרה בשפה המקצועית). רוב ההמרות מתרחשות דרך טפסים, כשהגולש ממלא את הפרטים שלו ומחכה שבעל העסק ייצור אתו קשר.

ככל שהטופס יהיה יותר ידידותי וקל לשימוש, כך אחוזי ההמרה יהיו גבוהים יותר. הנה מספר טיפים קצרים:

  • דאגו להבליט את השדות שחובה למלא
  • יותר מדי שדות עלולים להרתיע את הגולש (גם אם חלקם הם לא חובה)
  • בשלב הזה אל תנסו לדלות פרטים אישיים, אלא אם כן הדבר הכרחי (משכורת ממוצעת עבור הצעת מחיר מחברת ביטוח)
  • אם הדבר אפשרי מבחינה טכנית, בדקו שהטופס ממולא באופן תקין בזמן אמת ולא רק אחרי שהוא נשלח
  • הבליטו את כפתור השליחה וצרפו גם קריאה לפעולה ("שלחו לי הצעת מחיר משתלמת!")

ואם אתם בקטע של וידאו: עשיתי גם סרטון בנושא הזה (ספציפית לאתר וורדפרס):

שאלה חשובה נוספת היא איפה בדיוק למקם את הטופס: יש אתרים שבהם הטופס מופיע רק בעמוד צור קשר, ואז הוא חייב להיות בולט מספיק. לעומת זאת, יש אתרים בהם הטופס מוטמע בתוך התבנית של האתר (בצד או אפילו למעלה). במקרה הזה הטופס צריך להיות מאוד קומפקטי.

חשוב גם להקדיש כמה דקות של מחשבה לדף התודה שלאחר קליטת הטופס: אם אתם מבטיחים לחזור לגולש תוך X זמן, רצוי שתעמדו בכך, ובכל מקרה תמיד רצוי לכתוב "תוך X ימי עסקים", גם אם זה נשמע קצת רשמי מדי. בכל אופן, הגולש חייב לקבל אינדיקציה לכך שהטופס נקלט במערכת.

השלב הבא הוא לעקוב אחרי ההמרות הנכנסות (לעיתים הן מוגדרות כיעדים). אפשר לעשות את זה דרך מערכת הסטטיסטיקה של גוגל, Google Analytics, או דרך חיבור ישיר למערכת קשרי הלקוחות, בהנחה שהאתר תומך בכך.

מהרגע שבו ההמרות מחוברות לסטטיסטיקה, קל יותר לראות מאיזה עמוד או מקור הגולשים הגיעו לטופס, בין אם זה עמוד אחר בתוך האתר ובין אם זה חיפוש בגוגל או מודעה ממומנת. באתרים מורכבים יותר אפשר להגדיר כמובן כמה יעדים.

למידע מורחב על שיפור יחסי המרה.

קישורים

כל כמו אתר, במיוחד באם מדובר בתחום תחרותי, לא תצליחו להתקדם משמעותית ללא קישורים חיצוניים. מדובר בעבודה זיסיפית, לפעמים אפילו יותר מיצירת תוכן לאתר – כי זה לא תלוי רק בנו אלא גם בצד השני – זה שמקבל את התוכן ו/או בסופו של דבר מוציא את הקישור אלינו. חברות קידום אתרים נעזרות הרבה פעמים בתשתית עצמית של אתרים, אך במסגרת תהליך להשגת קישורים נדרשים הרבה פעמים גם לא מעט מאמצעים עדי לייצר קשרים עם אתרים בכדי להשיג קישורים ולשכנע אותם שיקשרו אלינו.

אם זה נשמע לכם כמו יותר מדי כאב ראש (וזה אכן ככה) – תמיד אפשר להיעזר בשירות חיצוני של בניית קישורים או בשירות מלא של קידום אורגני.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

חברה לקידום אתרים

איך לבחור חברה לקידום אתרים?

לא משנה עד כמה השקעתם בהקמת אתר האינטרנט שלכם, ללא עבודה משמעותית, עיקבית ורציפה של ...

כלי ה-Disavow של גוגל

Disavow Tool: מה זה וכיצד משתמשים בו נכון

Disavow Tool הוא כלי מיוחד של גוגל שמורה לאלגוריתם שלו להתעלם מקישורים מסוימים שנכנסים אל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider