בונה אתרים מומלץ: איך לבחור בוני אתרים / פרילנסר בניית אתרים?

מגיע השלב במחזור החיים של כל עסק, שבו בעל העסק מבין שהוא חייב להקים ולנהל אתר אינטרנט מודרני, כדי שלעסק שלו תהיה לו זכות קיום במרחב האינטרנטי הדינמי.

או במילים פשוטות – כמעט כל בעל עסק מבין בשלב כזה או אחר שהוא צריך לבנות אתר. לשם כך גם צריך למצוא בונה אתרים מוכשר ולא רק זה – גם בונה אתרים מומלץ, כי מי רוצה לעבוד עם חאפרים?

איך לבחור בוני אתרים?

פרילנסר בניית אתרים – מה תפקידו של בונה אתרים בתכלס?

בניית אתר אינטרנט היא פעולה שיכולה להיות מורכבת, בעיקר למי שלא מגיע מהתחום, אשר נדרשת במהלכה התייחסות למגוון גדול של היבטים שונים:

לכן, כאשר אתם מתפנים לבחור בוני אתרים – בין אם זה חברה לבניית אתרים או פרילנסר של בניית אתרים שיסייעו לכם להקים אתר אינטרנט מודרני לעסק, יש לקחת בחשבון כמה פרמרטים.

רוצה לקבל הצעה לבניית אתר? כמה פרטים ואחזור אליך בהקדם

1. באיזו שפה יהיה בנוי האתר?

כאשר אתם פונים לחברה לבניית אתרים, ודאו שהיא מסוגלת לספק לכם את השירות בשפת היעד של האתר שתקימו.

חברה הממוקמת בחו"ל, לא בטוח שתוכל לסייע לכם עם בניית אתר ישראלי הכתוב בעברית, ואם אתם מעוניינים להקים אתר שנשען כולו על השפה הספרדית כדי לשווק לקהל יעד רלוונטי ברחבי העולם – כדאי יהיה מאוד שתפנו לחברה או פרילנסר המתמחים בכך. 

2. בניית אתר: בפלטפורמה פתוחה או סגורה?

כשמדברים על בניית אתרים, יש ויכוח נצחי בקרב בוני אתרים ומקדמי אתרים באשר ליתרונות של הקמת אתר בקוד פתוח אל מול קוד סגור.

הדיונים בדבר הכדאיות של שימוש בפלטפורמה פתוחה או סגורה הינם דיונים אינסופיים, שכמעט אף פעם אינם ממצים את עצמם.

עם זאת, לסוגיה הזאת בהחלט ישנה חשיבות בעת פניה לחברה או פרילנסר לצורך בניית האתר שלכם.

פלטפורמה פתוחה היא פלטפורמה לניהול אתר המבוססת על קוד פתוח.

מטבעה, היא מאפשרת גמישות וחופש פעולה רב מאוד עבור בונה האתר. מי שעושה שימוש בפלטפורמה פתוחה יכול לבחור את תשתית האחסון של האתר כרצונו, להתקין בה תוספים שונים, לפתח עבורה תוספים ייעודיים עבור הצרכים של בית העסק, ולייצא ולייבא את התוכן באתר ביתר קלות.

לעומתה, פלטפורמה סגורה היא פלטפורמה שבה רמת השליטה של בעל האתר על הקונפיגורציה שלה היא מופחתת, אולם לרוב מספקת אמא ואבא לאתר, מרכז תמיכה אשר ניתן לפנות אליו, ואחריות לתקינות הפלטפורמה.

באופן עקרוני, ניתן לומר כי מי שאינו מעוניין להתעסק יותר מידי בתחזוקה וקונפיגורציה, כדאי שיעשה שימוש בפלטפורמה סגורה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לעומת זאת, מי שזקוק להתאמות ייחודיות אשר דורשות התאמה של הקוד, ורוצה ליהנות ממגוון רחב של תוספים המפותחים לתשתית, כדאי יהיה שיבחר בפלטפורמה המבוססת על קוד פתוח.

2 מהנציגות הבולטות של קוד פתוח מול קוד סגור אלו מערכות וורדפרס וויקס.

מי שמעוניין – יוכל לקרוא השוואה מורחבת שביצעתי בין 2 מערכות אלו וגם סרטון שערכתי בנושא:

3. רמת השליטה הנדרשת של בעל האתר

נחזור לרגע לסוגיית פתיחות הפלטפורמה כדי לעסוק בנושא קריטי: רמת השליטה הניתנת לבעל האתר.

חלק מן הפלטפורמות הסגורות אינן מאפשרות ייצוא של התוכן באתר בפורמט נוח שיאפשר הגירה עתידית אל פלטפורמה אחרת.

לעומת זאת, פלטפורמות שכן מאפשרות זאת, יכולות להנגיש לבעל האתר אפשרויות נוספות, כמו החלפת שירות האחסון של האתר, שימוש בתבניות עיצוב אחרות ועוד.

רמת השליטה הניתנת לכם באתר היא קריטריון חשוב שעליכם יהיה לבדוק בבואכם לבחור חברה לבניית אתרים או פרילנסר, שילוו אתכם שתהליך ההקמה של האתר.

4. צרכי העסק

שיקול נוסף שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים בוני אתרים לצורך בניית אתר, הוא המטרה שלשמה מוקם האתר.

אתר אינטרנט המוקם לצרכי תדמית, אינו דומה לאתר חדשותי מבוסס תוכן רב, שאינו דומה לחנות און ליין שבאמצעותה משווקים ללקוח מוצרים או שירותים.

כאשר אתם ניגשים לבחירת ספק, נסו להבין עד כמה הוא שולט בנישה שבה אתם מתעתדים לפעול.

ספק שהרים למעלה מאלף אתרי תדמית אבל אפילו לא חנות אחת – לא בטוח שיתאים לצרכים של עסק המעוניין לנהל חנות און ליין.

5. SEO – קידום אורגני בגוגל

קשה לדבר על עיצוב ובניית אתרים מבלי לדבר על קידום האתרים במנועי חיפוש. בונה אתרים טוב – בין אם הוא בונה אתרים פרילנסר או במסגרת חברה של בניית אתרים, חייב שיהיה לו גם ידע ולו הבסיסי ביותר בקידום אורגני.

אם תירצו בעתיד לקדם את האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש השונים, כדאי יהיה לכם להתקשר מול חברת קידום אתרים עם הבנה בעולם ה- SEO.

חברה כזו, תוכל לייצר עבורכם תשתית טובה לקידום האתר, ובפרו לדאוג להיררכיה תקינה של האתר, למבנה כתובות דפים וקטגוריות ידידותיות למנועי החיפוש, להתקנת תוספים שונים שיקלו עליכם את מלאכת קידום האתרים, ולקונפיגורציה נכונה של דפי האתר שתספק זמני טעינה מעולים.

ידע בקידום אתרים הוא יתרון מאד משמעותי בשלב הבנייה – ולכן אם מצאתם מקדם אתרים שהוא גם בונה אתרים, כנראה שהסתדרתם.

כך או כך, לדעתי הלא קובעת – כל פרילנסר בניית אתרים חייב לדעת קידום אורגני (SEO) לפחות ברמה בסיסית, ורצוי גם מעבר לזה.

מה זה בכלל SEO? בוידאו הבא אני מסביר:

6. תיק עבודות

מעוניינים להתקשר מול חברה לבניית אתרים או מול פרילנסר שיספק לכם את השירות?

בקשו מהם תיק עבודות. כך תוכלו להבין האם אתם מתחברים לקו העיצובי של החברה, לקונספט הבניה של האתר, להבין האם תכנון חווית המשתמש באתר משקף עבודה רצינית ועוד.

במידה והתמזל מזלכם להתקשר עם בונה אתרים פרילנסר רציני עם נסיון – תיק עבודות עשיר ומרשים ממש לא צריך להוות בעיה.

7. עיצוב

עיצוב ובניית אתרים כרוכים זה בזה, מן הסתם. האם פרילנסר בניית אתרים חייב להיות גם מעצב?

כאשר בוחרים בונה אתרים או בוני אתרים כדי לקבל הצעות ודוגמאות – עיצוב אתרים זה בהחלט אחד הדברים שיש לתת עליו את הדעת.

יהיו מקרים שבהם בעל האתר ירצה לקבל בחבילה אחת גם בניה של האתר וגם עיצוב מקצועי שלו. עיצוב הוא תורה בפני עצמה, שמערבת החלטות שונות לגבי מגוון רחב של אלמנטים: הקו העיצובי שיאפיין את האתר, הצבעים, הפונטים, האייקונים, המרווחים בין אובייקטים באתר, העימוד, חלוקת העמודים והאסתטיקה הכללית באתר.

לכן, שיקול מרכזי בבחירת ספק בניית האתרים המתאים לכם, הוא הצורך שלכם בעיצוב מקצועי לאתר, והיכולת המוכחת של הספק לבצע זאת.

8. ייעוץ לגבי הטמעת היררכיה באתר

לא תמיד ללקוח ברור מראש כיצד הוא מעוניין שהאתר יראה וכיצד יתבצע הנייוט בין חלקים שונים באתר. זהו בדיוק המקום שבו חברה המספקת שירותי בניית אתרים יכולה לתרום מן הניסיון שלה.

חברת בניית אתרים צריכה לספק ייעוץ מקצועי באשר לדרך הנכונה לבניית האתר, וכן ליצירת תשתית שתאפשר התרחבות של החברה לשירותים נוספים שצורה שלא תכביד על התשתיות הטכנולוגיות בהן האתר עושה שימוש.

9. רמת גימור

אחת הדרכים שבאמצעותן תוכלו להעריך את איכות העבודה של בוני אתרים, היא באמצעות בחינת רמת הגימור של האתרים שהם בנו עד כה.

אם תראו תוספות שונות שנותרו עם הגדרות ברירת מחדל, אם תראו רכיבים לא מיושרים באתר, אם תיראו תמונות ברזולוציה לא טובה – תוכלו לדעת שבונה האתר לא סיים את עבודתו כנדרש.

10. סוגי התכנים באתר

כדי להתרשם שאכן בונה האתרים שמציע לכם את שירותיו מתאים לספק לכם שירות, נסו להבין האם יש לו ניסיון ספיציפי עם סוגי התכנים שמאפיינים את האתר שלכם. סידור, תכנון והקמה של אתר מבוסס גלריות אינו דומה לסידור, תכנון והקמה של אתר מבוסס טקסט.

רק לאחר שתבינו כיצד מתמודד בו ה האתרים שבחרתם עם סוגי תוכן שונים, תוכלו להעריך האם מתאים לכם להתקשר מולו.

לסיכום – מציאת בונה אתרים מומלץ

אם אתם מעוניינים להתקשר מול בוני אתרים – חברה של בניית אתרים או פרילנסר שיבנה עבורכם את אתר האינטרנט המתאים ביותר לצרכים של העסק שלכם, כדאי יהיה מאוד שתיקחו בחשבון היבטים שונים, כמו:

  • השפה שבה יהיה מצוי רוב התוכן באתר
  • סוג הפלטפורמה שבה תעשו שימוש
  • רמת השליטה שתינתן לכם על רכיבים שונים באתר
  • צרכי העסק המשתנים שלכם
  • סוגי התכנים שיוטמעו באתר
  • המקצועיות של בונה האתרים ותיק העבודות העומד מאחוריו
  • הכישרון העיצובי של מי שמספק עבורכם את שירות בניית האתר
  • רמת הגימור של העבודות שלו
  • וכן רמת השליטה וההבנה שלו בהיבטים הנדרשים לצורך קידום אורגני של האתר.

זיכרו, אתר האינטרנט של העסק הוא נכס שאתם לא בונים בכל יום. השקיעו מחשבה יתרה בבחירת הספק המתאים ביותר לביצוע מלאכה זו.

בנימה אישית – אני ממליץ ברוב המקרים על בניית אתרי וורדפרס.

בוידאו הבא אני גם מסביר מדוע ומרחיב עוד על למה חשוב לעבוד עם בונה אתרים רציני:

 

במידה ואתם מחפשים פרילנסר בניית אתרים – אתם מוזמנים להתייעץ איתי ואדע את מי לחבר.

בהצלחה 🙂

מדריכים נוספים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו