שיווק אתרים: ערוצים מובילים עבור שיווק ופרסום אתרים באינטרנט

תנועה לאתר האינטרנט שלכם יכולה להגיע ממקורות רבים ושונים. אני אומנם מדבר כאן בבלוג בעיקר על קידום אתרים קלאסי (SEO), אך למעשה פרופיל תנועה מגוון הוא פרופיל בריא יותר מכיוון שלא כל התנועה תלויה במקור אחד בלבד.

אז מהם האמצעים הפופולאריים עבור שיווק ופרסום אתרים? בדיוק על כך נדבר במדריך הבא.

מלבד קידום אתרים, הערוצים הפופולאריים ביותר עבור שיווק אתרי אינטרנט הם:

  • קידום ממומן
  • גוגל שופינג
  • Google My Business
  • רשתות חברתיות
  • וחשיפה דרך אתרים אחרים.

בהמשך נראה שבמקרים מסוימים יש חפיפה בין הערוצים האלו, אבל זו החלוקה הבסיסית.

אופציות מובילות לשיווק אתרים באינטרנט
אופציות מובילות לשיווק אתרים באינטרנט

1. שיווק אתרים בעזרת קידום אורגני

שיווק אתר מבוסס קידום אורגני הוא בעיניי אחד הערוצים הכי חזקים שיש, עם החזר השקעה שיכול להיות גבוה במיוחד.

באמצעות קידום אורגני בגוגל אנחנו מביאים את האתר שלנו למקומות הכי גבוהים על מגוון של מילות מפתח בגוגל.

החוכמה היא לבחור במילות מפתח נכונות שיהיה קל מספיק לקדם מצד אחד, אבל מצד שני גם יביאו לנו מספיק תנועה איכותית. 🤓

בפועל יהיו גם מילות מפתח שלא חשבנו עליהן, אבל יביאו לנו תנועה (לעיתים הן יהיו מילים "חד פעמיות" שאף אחד עוד לא חיפש קודם לכם).

מלבד התאמה של תוכן האתר למילות המפתח ויצירת קישורים שיפנו לאתר מאתרים אחרים ברשת, קידום אתרים היום כולל גם לא מעט פעולות טכניות כמו למשל אופטימיזציה למהירות של האתר, התאמה לסמארטפונים. ואולי לא פחות חשוב, יצירת מבנה לוגי נכון בתוך האתר.

היתרון המרכזי של הקידום האורגני הוא שאנחנו למעשה לא חייבים שום דבר לגוגל ותלויים בעיקר בחברת הקידום שלנו או חברות אחרות שמספקות לנו קישורים. במקרה ואנחנו לא מרוצים מהן או מחליטים לקחת חלק מהעבודה על עצמנו כדי לחסוך כסף 💸, אין לנו בעיה.

החיסרון של הקידום האורגני הוא שכדי לבנות אמון מול גוגל נדרש זמן ולכן קידום אתרים אורגני הוא כלי שיווקי לטווח הארוך ומי שמנסה לקצר תהליכים בדרך כלל ימצא שזה פשוט לא עובד (במקרה הטוב) או גורם נזק לדירוגים שהאתר כבר השיג (במקרה הרע).

מדריך קידום אורגני עדכני

הסבר על קידום אתרים תמצאו כאן:

2. שיווק אתר אינטרנט על ידי קידום ממומן / פרסום בגוגל

קידום ממומן הוא שם כולל לכל רשתות הפרסום ברשת האינטרנט שדרכן אפשר לקנות מודעות שיפנו לאתרי אינטרנט מסוימים. הרשתות הפופולאריות ביותר כיום הן אלו של פייסבוק ואינסטגרם (שהן אותה רשת) וזו של גוגל, Google Ads.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

כאשר כמה מפרסמים מתחרים על אותו ביטוי (אצל גוגל) או אותו קהל יעד (בפייסבוק ואינסטגרם), האלגוריתם לוקח בחשבון כמה כל מפרסם מוכן לשלם ומה היו הביצועים ההיסטוריים של החשבון שלו. לכן המפרסם שמוכן לשלם הכי הרבה הוא לא בהכרח זה שיופיע קודם.

זו גם הסיבה לכך שרוב העסקים לא מבצעים קידום ממומן בעצמם, אלא נותנים למומחים לעשות את זה עבורם תמורת עמלה שהיא חלק מהסכום אותו הם משלמים ישירות לרשת הפרסום.

היתרון של הקידום הממומן הוא שניתן להתחיל ולקבל תנועה כבר מהיום הראשון, למרות שעם הזמן ההחזר על ההשקעה בהחלט עשוי לעלות. (בהתחלה שילמתי X כסף עבור Y לידים ועכשיו אני מקבל באותו הסכום 💰 מספר כפול של לידים).

החיסרון הוא שברגע שנכנסים למסלול של הקידום הממומן למעשה חייבים להמשיך ולשלם הן למנהל הקמפיין והן לרשת.

כמו כן, בדרך כלל עדיף לא לשלוח את הגולשים ישירות לעמוד באתר שלכם, אלא ליצור דף נחיתה ייעודי ש"נועל" אותם בפנים ומכריח אותם למלא טופס שלידו קריאה בולטת לפעולה.

מדריך קידום ממומן

3. גוגל שופינג

שיווק אתרים בעזרת גוגל שופינג רלוונטי בעיקר לאתרי מסחר (חנויות וירטואליות). גוגל שופינג הוא ערוץ חדש יחסית של פרסום ממומן משולב עם ערוץ אורגני פחות בולט.

הרעיון הוא שגוגל מציג לנו מוצרים מאתרים מרחבי הרשת. בניגוד לאתרים כמו זאפ למשל, גוגל יודע בדיוק כמה יחידות יש במלאי ויכול להציג את המחיר הסופי עם דמי המשלוח הנמוכים ביותר.

כדי להופיע ברשימות השופינג בחיפוש הרגיל חייבים להשתמש למעשה בקידום הממומן של גוגל.

לעומת זאת, אם עושים חיפוש בטאב "שופינג", ניתן גם להופיע באופן אורגני, אך המפרסמים בתשלום תמידי יופיעו למעלה.

כדי להצליח בגוגל שופינג חייבים לעבוד בצורה מסודרת, להקפיד על כל הפרטים הטכניים (עדיף להשתמש בפיד), לשים בדיוק את הדגמים שהגולשים מחפשים ולהשתמש במילות מפתח במידת הצורך. אני רואה המון מפרסמים שמשחקים עם מילות מפתח רחבות מדי.

לדוגמה, חיפשתי טלוויזיה סוני וקיבלתי בכלל הצעה לטלוויזיה של LG…

אם אתם רוצים למכור דרך האינטרנט מוצרים באופן ישיר, גוגל שופינג הוא אחד ממקורות התנועה הכי טובים שיש לצד המודעות המקבילות של פייסבוק.

טיפים להרצת קמפיין גוגל שופינג

4. שיווק מבוסס Google My Business (כיום Google Business Profile)

גוגל החליפה בערך 10 שמות ל-"גוגל מי ביזנס", אבל מה שמעניין אותנו בשורה התחתונה זה שמדובר בתצוגה של רשומות מקומיות בין תוצאות החיפוש האורגניות.

ההבדל המרכזי בין שני סוגי התוצאות הוא שאם התוצאות האורגניות מסודרות על פי הרלוונטיות של העמוד למילת המפתח, הרשומות המקומיות מסודרות על פי פרמטרים מעט שונים, למשל:

  • המרחק בין המיקום של הגולש לעסק (גוגל זוכר את המיקום האחרון מהסמארטפון או עובד לפי מיקום משוער)
  • קטגוריה, סל המוצרים והשירותים שהעסק מוכר
  • שם העסק (ניתן גם לשלב מילות מפתח)
  • כמה המלצות יש לעסק

למרות שה-Highlight של My Business הוא לא אתר האינטרנט, ניתן להציב קישור די בולט לאתר דרך כפתורים שונים. למשל, מסעדה יכולה לקשר ישירות אל התפריט שלה.

היתרון של הרשומות המקומיות הוא שבלי הרבה מאמץ (באופן יחסי) אפשר לקבל לא מעט חשיפות.

גוגל אוהב מאוד פרופילים מלאים בתמונות וכמה שיותר פרטים, אבל עסקים רבים עדיין לא טרחו להוסיף את עצמם או שגוגל הוסיף אותם באופן אוטומטי.

זה נכון במיוחד לעסקים כמו מוסכים או מינימרקטים קטנים שעובדים הרבה יותר על פרסום מפה לאוזן ועדיין (באופן כללי) מסתמכים פחות על רשת האינטרנט, למרות שגם זה הולך ומשתנה…

רוצים ללמוד עוד על גוגל מיי ביזנס (Google My Business) ולמה זה טוב?  הנה סרטון שיעשה לך סדר בנושא 👇

5. שיווק אתר מבוסס רשתות חברתיות

רשתות חברתיות יכולות להביא לאתר שלכם לא מעט תנועה, אבל זה לא קל… בפייסבוק למשל יש מעט מאוד פרופילים עסקיים שזוכים לחשיפה.

אם משתמש לא יראה מעורבות מאוד הדוקה עם הפרופיל וייצור אתו אינטראקציות, סביר להניח שהוא לא ייחשף לפרסומים שלו, במיוחד אם מדובר בעסק מסחרי גרידא.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו (סוף 2022), רשתות כמו אינסטגרם וטיק-טוק עדיין מביאות לא מעט חשיפה אורגנית, אבל כמעט ולא מוציאות תנועה החוצה מכיוון שקישורים יוצאים קיימים רק בעמוד הביו (למעט אצל פרופילים מאוד פופולאריים).

ביו-טיוב המצב קצת יותר טוב, למרות שגם שם הקישור בדרך כלל נמצא רק בתיאור וחשוב מאוד לדרבן את הצופים ולתת להם סיבה אמיתית ללחוץ עליו.

הפתרון הכי טוב שעובד עבורי ועבור רבים אחרים הוא להתערות בקבוצות ולפרסם שם פוסטים שיפנו לפוסטים באתר שלכם.

פייסבוק לא מגביל את החשיפה של פוסטים ולמעשה מעודד מעורבויות בתוך הקבוצה.

חשיפה דרך אתרים אחרים

חשיפה דרך אתרים אחרים יכול להיות חלק מקידום אורגני או קידום ממומן.

לדוגמה, אם אני כותב פוסט אורח באתר אחר ומגיעים אליו הרבה אנשים, סביר להניח שהקישור משם יביא גם תנועה ולא רק שיפור לדירוגים.

צורה אחרת היא לפרסם כתבות ממומנות באתרים אחרים. כאמור, יש כאן דמיון לקידום ממומן, אבל כאן משלמים ישירות לאתר ולא משתמשים במערכת יותר מדי מתוחכמת.

אומנם מקבלים כאן לא מעט תנועה אפקטיבית בחינם, אבל למעט במקרים של אתרים מאוד פופולאריים, התנועה הזו מצטמצמת ככל שעובר הזמן והתוכן נדחק לעמודים פנימיים יותר.

אפשרות אחרת היא להשתמש במערכות שמפרסמות קישורים לתכנים ממומנים באתרים אחרים כמו למשל טאבולה או אאוטבריין.

שיווק אתרי אינטרנט – לסיכום

הצגתי כאן 6 דרכים שונות לשווק את האתר שלכם ברשת כדי לקבל תנועה רלוונטית. חלק משיטות השיווק האלו דורשות הוצאה כספית לא קטנה ואת חלקן ניתן לבצע באופן עצמאי או עם עזרה קטנה.

בסופו של דבר חשוב לשלב ביניהן ולא לשים את כל הביצים בסל אחד.

אם נהיה תלויים יותר מדי בערוץ מסוים בגלל שאנחנו לא צריכים להתאמץ יותר מדי או פשוט כדי לחסוך כסף, אנחנו עשויים להתעורר יום אחד ולגלות ששינוי באלגוריתם כזה או אחר חתך לנו את התנועה בחדות.

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו