קידום אתרים לעסק חדש – כל היתרונות של SEO לעסקים חדשים

כשמדברים על קידום אתרים לעסק חדש – קודם כל כדאי לדעת מהן האפשרויות שיש. עבור 99% מהעסקים, אנחנו מדברים פחות או יותר על האפשרויות האלה:

  • קידום אורגני בגוגל
  • קידום ממומן בגוגל (או פרסום בגוגל)
  • שיווק בפייסבוק (כללי, לאו דווקא ממומן)
  • פרסום בפייסבוק באמצעות פרסמות / רימרקטינג וכו’

למה דווקא לעסקים חדשים מתאים לקדם את עצמם דרך גוגל?

זה אולי לא מפתיע, אבל רוב הגולשים ברשת עדיין מחפשים שירותים ומוצרים דרך גוגל.

הגולש מגיע לאתר מסוים ואם העסק מציע את מה שהוא מחפש, הוא בסבירות לא רעה ייצור אתו קשר, יקנה משהו או פשוט ייסע אליו.

סוג אחר של פרסום הוא פרסום אקטיבי (Push) – כמו לדוגמא פרסום בפייסבוק שבו הגולש הוא זה שנחשף למודעות מבלי לבצע פעולה מסוימת. מעין היפוך תפקידים שדווקא הגולש (הלקוח) הוא הפסיבי.

פרסום מסוג כזה מתאים לעסקים שרוצים למתג את עצמם בצורה חדשנית ולא מעוניינים להגדיר את עצמם באופן כזה או אחר.

גם עסקים שרוצים לפרסם מבצעים או מתחילים קמפיינים שאין טעם לפרסם אותם באתר שייקח לו זמן להתקדם בגוגל יכולים להרוויח ממנו, במיוחד עם אפשרויות המיקוד המעולות שיש לפייסבוק (תחומי עניין, דמוגרפיה, מיקום גאוגרפי די מדויק ועוד).

קידום עסקים חדשים בגוגל

קידום ממומן מול קידום אורגני עבור עסק חדש

כידוע, בגוגל יש שני סוגי תוצאות: ממומנות ואורגניות.

הקידום הממומן מתאים יותר לעסקים חדשים (וגם וותיקים) שרוצים לצבור לקוחות במהירות וניתן לעשות זאת גם עם תקציב יחסית מוגבל.

אגב, בשביל קידום ממומן אתם לא חייבים אפילו דומיין: לא מעט חברות שמנהלות קמפיינים של פרסום ממומן עבור לקוחות, משתמשות בעמודי נחיתה המאוחסנים על השרתים שלהן ויש גם לא מעט מערכות דיוור אלקטרוני שמאפשרות לכם לעצב דפי נחיתה שמתארחים על השרתים שלהן בחינם.

לעומת זאת, אם יש לכם תקציב שיווק לפרק זמן ארוך יותר, אין ספק שקידום אורגני זו הדרך הנכונה ללכת בה מכיוון שזהו ערוץ הרבה יותר משתלם כלכלית לאורך זמן, ברוב המקרים.

מעבר לכך, אתם לא כבולים לגוגל ולא חייבים לשלם לה ישירות על בסיס חודשי על מנת שהמודעות שלכם ימשיכו להיות מוצגות.

אפשרות נוספת ושימושית היא לשלב בין שני הסוגים מכיוון שאז אתם מקבלים כיסוי של כל טווח התוצאות בעמודים של גוגל.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

להשוואה מלאה בין קידום אורגני וקידום ממומן.

לנצח את המתחרים

אל תתנו למתחרים שלכם לרכב על השם שלכם

בהקשר של הקידום הממומן, קבלו טיפ נוסף: לפעמיים שווה להוציא סכום מינימלי על פרסום ממומן (אפילו לעשות זאת בעצמכם) על השם שלכם או שם המותג שלכם.

כך אתם מונעים מצב שבו אחד מן המתחרים שלכם יגנוב מכם לקוחות.

בהנחה שאתם לא מותג מאוד מוכר, לחיצות ממומנות על השם שלכם אמורות להיות מאוד זולות (אלא אם כן המתחרה מחליט להטריל אתכם ומציע הצעות מחיר גבוהות).

בהנחה שהחלטתם ללכת על קידום אורגני, הנה כל הדברים המרכזיים שאתם צריכים לדעת:

1. מה יהיה שם הדומיין שלכם והאם הוא קריטי לקידום אתרים?

בניגוד לעבר ואולי גם למה שיכול להיות ששמעתם: הקשר בין הביטוי שמרכיב את שם הדומיין שלכם לבין הקידום של האתר בגוגל הוא פחות רלוונטי היום ולמעשה דחיפה של מילות המפתח בשם הדומיין יכולה אף להזיק לכם (אלא אם כן מדובר בסלוגן ולא ממש במילת מפתח שמקדמים).

זה נכון כמובן גם לדומיינים בעברית שיש להם חסרונות משלהם.

המשמעות היא שיש לכם חופש די גדול בבחירת שם הדומיין, אם כי עדיין עדיף שהוא יהיה ייצוגי. לדוגמה, שם המותג שלכם באנגלית.

אם הוא מאוד ארוך, אפשר בראשי תיבות במידה והן לא תפוסות.

מבחינת סיומת הדומיין:

  1. לאתרים ישראלים מספיקים הדומיינים הרגילים בסיומת .co.il
  2. עבור אתרים בחו”ל אתם יכולים לבחור כל סיומת פנויה לפי המדינה או סיומת כללית כלשהי. אתם רק צריכים לקחת בחשבון שיש סיומות “מיוחדות” (new TLDs) שיכולות לעלות לכם יותר כסף, אבל אין להן יתרון מבחינת SEO, למעט אולי אפקט שיווקי. (לדוגמה .fm לאתר של תחנת רדיו).

לשלב חברת קידום אתרים

2. למה כדאי להכניס חברת קידום אתרים לעסק חדש כמה שיותר מוקדם?

לפני שאני ארחיב קצת על בחירת החברה המתאימה ביותר עבורכם, אני אסביר למה כדאי להכניס חברת קידום אתרים כבר בשלב בניית האתר.

בשנים האחרונות גוגל החלה לכלול בדירוגים שלה הרבה מאוד מאפיינים טכניים. לדוגמה:

✔️ מהירות האתר
✔️ ההתאמה שלו למובייל
✔️ מידע מיוחד שהיא יכולה להבין את המשמעות שלו (מידע מובנה / סכמה) כמו למשל מידע על מוצרים מסוימים

אם אתם רוצים לקבל טיפים חשובים לבחירת קידום אתרים ולמה אתם צריכים אותה, צפו בסרטון:

3. מבנה נכון של אתר שיהיה נוח לנווט בו

למרות שאלו עדיין לא גורמי הדירוג הכי חשובים, בהחלט יש להם משקל גדול שכנראה גם ילך ויתחזק בשנים הקרובות.

לכן, אם חברת קידום צריכה לטפל באתר שהבסיס שלו לא טוב, זה יכול להאט את העבודה ולפעמיים אפילו לתקוע אותה במידה ואין תקשורת מספיק טובה בין חברת הקידום לחברת בניית האתרים (טלפון שבור).

איך בכלל בוחרים חברה לקידום אתרים עבור העסק החדש ולמה קצת קשה להסתדר בלעדיה?

כתבתי מאמר שלם על בחירת חברה לקידום אתרים, אבל למי שרוצה את הגרסה המקוצרת, הנה הדברים העיקריים שכדאי שתזכרו:

  1. כמעט בכל תחום יש תחרות: קודם כל, אם זהו באמת האתר הראשון שאתם מטפלים בו, החדשות הרעות הן שאם יש לכם אתר שמנסה למכור משהו, כנראה שיש עוד כמה עשרות אתרים חזקים בתחום שמנסים לעשות בדיוק את אותו הדבר.
    מהסיבה הזו, גם אם צברתם המון ידע תיאורטי על קידום אתרים, סביר להניח שיהיה לכם קשה לקדם את האתר שלכם בעצמכם בלי להפוך למקדם אתרים במשרה מלאה.
  2. ניסיון: עם כל הכבוד לחברות חדשות שרוצות שתתנו להן צ’אנס ומציעות מחירים מפתים, בפועל תרצו לבחור חברה שיש לה ניסיון בקטגוריה הראשית שבה אתם נמצאים. יש הרבה עסקים חופפים באותם “ורטיקלים” שבכל זאת לא מתחרים על אותן מילות המפתח ולכן לא נוצר ניגוד אינטרסים שיכול לשים אתכם ואת חברת הקידום במצב לא נוח.
    לדוגמה, עורכי דין בהתמחויות שונות, רופאים, תחום האירוח וכו’.
  3. יעדים ראליים לעומת הבטחות מוגזמות: להיות במקום הראשון בכל מילות המפתח זה לא יעד ריאלי. יעד ריאלי הוא בדרך כלל הבאת יותר תנועה אורגנית רלוונטית אליכם, הקטנת אחוז הנטישה ונוכחות כללית טובה יותר בעמוד הראשון (ניתן לראות זאת בממוצעים של המיקומים ההיסטוריים).
    בסופו של דבר, אתם לא חייבים לקבל תנועה ממילה סופר מדויקת כל עוד הלקוח שמגיע אליכם הוא לקוח שאתם יכולים למכור לו. לכן, דווקא אם תתעקשו על מילות מפתח מסוימות, אתם עשויים לירות לעצמכם ברגל. תנו לחברת הקידום טווח פעולה גדול יותר.
  4. שקיפות: נכון שהתוצאות מדברות בעד עצמן, אבל הדו”ח שאתם מקבלים בסוף כל חודש חייב לכל הפחות לפרט את כל הפעולות שנעשו לטובת הקידום, במיוחד אם אתם משלמים לחברה סכום קבוע של כסף (ריטיינר). מרבית החברות אמורות לערוך רישום של כל הפעולות שהן עושות.
  5. תקציב: התקציב הוא עניין של המון פרמטרים, לדוגמה:
  • רמת התחרותיות בתחום
  • גודל האתר והאם יש בו מספיק בשר לעבוד אתו (לפעמיים אתר גדול הוא דווקא יותר בעייתי מהסיבה שצריך להשקיע בו יותר עבודה).
  • משך הזמן בו אתם מצפים לראות תוצאות. כאן חשוב שתדעו שיש גבול עליון לקצב שאפשר להתקדם בו בלי להסתכן יותר מדי (מצב של קידום יתר).
  • הניסיון של חברת הקידום, כמה הוצאות יש לה וכו’.

כלומר, יכול להיות שפרילנסר יהיה הרבה יותר זול ולמרות שהוא רק עסק של אדם אחד, הוא יספק לכם תוצאות לא פחות טובות באמצעות טכניקות יצירתיות או תשתית טובה של אתרים מהם הוא יכול “להוציא” קישורים.

האם כדאי ללכת על חברת קידום שהיא גם חברה לבניית אתרים?

בתור עסק חדש, יש כאלו שימליצו לכם על חברת קידום אתרים שהיא גם חברה לבניית אתרים או שיש לה חברה לבניית אתרים שהיא עובדת בצמוד אליה (גילוי נאות: אני מציע בין היתר שירות של בניית אתרים לעסקים קטנים). זה יכול לחסוך מכם את כל כאב הראש שתיארתי למעלה.

הבעיה היא שאתם לא תמיד יודעים מהי מערכת היחסים בתוך החברה. יכול להיות שמקדם האתרים שלה זה איזה בחור שעושה קידום מינימלי שלא יספיק לכם. מצד שני, יכול להיות שזו חברת קידום שבונה אתרים נורא מיושנים למרות שהם מותאמים ל-SEO. (אם כי זה המקרה הפחות נפוץ).

בקיצור, זו אופציה טובה, אבל הבדיקות שתצטרכו לעשות יהיו מקיפות יותר והחיסכון שלכם לא יהיה בהכרח משמעותי.

ערוצי תנועה אורגניים נוספים ברשת

עוד ערוצים אורגנים שיגדילו לכם את הנוכחות ברשת

עסק על מפות גוגל

מלבד קידום ממומן, גוגל נותנת לכם גם את האפשרות להירשם ל- Google My Business שיתכן שאתם מכירים בתור Google Maps .
בכמה משפטים, מדובר באינדקס עסקים של גוגל שדרכו גולשים יכולים למצוא עסקים על גבי מפות.

הרישום הוא לגמרי בחינם ואתם יכולים ליצור סוג של מיני אתר עם תמונות של העסק מבחוץ, תמונות של איך הוא עובד מבפנים וגם לקבל המלצות מלקוחות.

עסקים מקומיים מופיעים בין התוצאות האורגניות ולמעשה לפעמיים הם בולטים יותר מהן.

התוצאות המקומיות נוטות לקפוץ אם הגולש נמצא באזור גאוגרפי רלוונטי או שהוא מציין נקודה גאוגרפית בתוך החיפוש (“מוסך מורשה של מזדה בחדרה”).

בכל אופן, כדאי מאוד למלא את כל הפרופיל ולעדכן פוסטים או מבצעים. ראיתי מקרים שבהם אפילו תמונה מקדימה שלקחתי ממאגר חופשי הקפיצה את מספר הצפיות.

הכנסת רשומות לגוגל שופינג

בעבר גוגל שופינג היה מנוע בלעדי של מי שפרסם מוצרים באופן ממומן. היום כל אחד יכול להכניס את המוצרים שלו לחיפוש הייעודי של גוגל שופינג (לא לתוצאות הרגילות). החשיפה לא ממש גדולה, אבל זה בחינם.

כתבתי פוסט על קידום ממומן בגוגל שופינג. העקרונות של העלאת המוצרים הם כמעט זהים, ולכן אם יש לכם חנות וירטואלית, כדאי לכם להציץ בו.

לסיכום

קידום אתרים ובמיוחד קידום אורגני לעסק חדש יכול להיות עניין מאתגר, אבל יש לו גם יתרונות מסוימים שלעסקים וותיקים לא תמיד יש: אם מכניסים חברת קידום אתרים איכותית בשלב מוקדם אפשר להימנע מטעויות שמעכבות הרבה עסקים שכבר עברו קילומטראז’ עם האתר שלהם.

מלבד זאת, יש עוד מספר אפשרויות לקבל חשיפה בגוגל בלי לעבור במסלול הרגיל של קידום אתר, וכדאי להכיר גם אותן.

מדריכים נוספים? בבקשה:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו