דף הבית / פוסטים אורחים / יצירת קמפיין Remarketing בגוגל: מדריך מעשי ב-6 שלבים

יצירת קמפיין Remarketing בגוגל: מדריך מעשי ב-6 שלבים

קמפיין רימרקטינג משמש כדרך מצוינת להפוך לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו במוצר או בשירות שיש לכם להציע ללקוחות קיימים.

במדריך הבא תוכלו ללמוד מה זה קמפיין Remarketing, איך ליצור קמפיין Remarketing ואיך להציג מודעות פרסומיות ללקוחות פוטנציאליים שביקרו באתר שלכם  באמצעות גוגל Ads.

רימרקטינג בגוגל

מה זה קמפיין Remarketing (שיווק מחדש)?

קמפיין Remarketing (שיווק מחדש) הוא בעצם טכניקה שמאפשרת לנו לבצע מעקב אחרי גולשים שביקרו באתר שלנו והצגת מודעות לאותם גולשים. על ידי השתלת קוד מעקב באמצעות גוגל Analytics נוכל "לעקוב" אחרי הגולשים שביקרו באתר ולהציג להם מודעות פרסומיות של העסק (באנרים) באתרים השונים ברחבי הרשת.

לקמפיין Remarketing יש 2 יתרונות עיקריים:

  1. היתרון הראשון הוא היכולת לקבל הזדמנות שנייה ולהפוך לקוח פוטנציאלי שביקר באתר שלנו והתעניין בשירות שיש לנו להציע ללקוח קיים.
  2. היתרון השני הוא ש-Remarketing מסייע גם לחיזוק המותג. גולש שביקר באתר שלכם ופתאום מתחיל לראות מודעות הקשורות לאתר שבו הוא ביקר מקבל את התחושה שמדובר בחברה גדולה ורצינית.

מה צריך בשביל להתחיל קמפיין רימרקטינג?

בשביל ליצור קמפיין Remarketing מוצלח לעסק שלכם אתם תצטרכו כמה דברים שונים.

  • אתר אינטרנט או דף נחיתה – על מנת שתוכלו להשתמש בשיווק מחדש אתם חייבים שיהיה ברשותכם אתר אינטרנט או דף נחיתה שממנו תבצעו את המעקב אחר הגולשים.
  • באנרים – קיימות דרכים שונות ופלטפורמות שונות לשימוש בקמפיין Remarketing אבל במאמר זה אנחנו נתמקד ביצירת קמפיין על ידי פרסום באנרים בגוגל.
    מומלץ ליצור את הקמפיין שלכם עם עיצוב באנרים מקצועי שיעזור לייצג את העסק בצורה מכובדת. נכון להיום קיימים 15 גדלי באנרים שנתמכים בגוגל Ads וככל שתתאימו את עיצוב הבאנר ליותר גדלים אתם תגיעו לקהל יעד גדול יותר ותופיעו ביותר אתרים ברחבי הרשת.
    אם אתם עדיין בשלב של הניסיון וטעייה אז מומלץ ליצור באנר אחד בכמה עיצובים שונים ובגודל 300×250 (הגודל הפופולרי ביותר כרגע) על מנת לראות איזה עיצוב באנר מספק שיעור לחיצות גבוה יותר (CTR).
  • גוגל אנליטיקס – הדבר השלישי שאתם תצטרכו הוא חשבון גוגל אנליטיקס שמוטמע באתר שלכם. באמצעות אנליטיקס אנחנו נוכל לבצע מעקב אחרי הגולשים שנכנסים לאתר ונוכל להציג להם באנרים של העסק.
  • גוגל Ads – הדבר האחרון שנצטרך הוא חשבון גוגל Ads. גוגל Ads היא בעצם פלטפורמת הפרסום של גוגל שתאפשר לנו להציג את המודעות באתרים השונים ברחבי הרשת.

1. קישור חשבון גוגל Analytics לחשבון גוגל Ads

השלב הראשון בתהליך של ליצירת קמפיין רימרקטינג הוא קישור בין החשבון של גוגל Analytics לחשבון של גוגל Ads. חשוב לציין שעל מנת שתוכלו לקשר בין החשבונות השונים כל החשבונות יהיו צריכים להיות על אותו משתמש של גוגל.

על מנת לקשר בין החשבונות כנסו לחשבון גוגל Ads ובתפריט העליון תבחרו ב-Tools. לאחר מכן תבחרו ב-Linked Accounts ובעמוד שיפתח תבחרו באפשרות של Google Analytics. בעמוד הבא תלחצו על Link שנמצא לצד החשבון אנליטיקס שאתם רוצים לקשר ותקשרו בין החשבונות השונים.

חיבור בין חשבון מודעות גוגל וגוגל אנליטיקס

אחרי שקישרתם בין החשבונות כנסו לחשבון שלכם בגוגל אנליטיקס וכנסו להגדרות. בעמוד של הגדרות תלחצו על Tracking Info ולאחר מכן תלחצו על Data Collection ובעמוד שיפתח תוודאו שהאפשרויות Remarketing בעמוד פעילות.

2. יצירת קהל יעד בגוגל אנליטיקס

אחרי שסיימנו לקשר בין גוגל Ads לגוגל אנליטיקס השלב הבא יהיה ליצור רשימה של קהל יעד שעבורה נרצה להציג את המודעות.

נציין שגוגל אנליטיקס לעיתים יוצר רשימות באופן אוטומטי אבל ברגע שיש לכם כמה אתרים שונים שאתם מפרסמים בהם זה ייצור חוסר סדר ובלבול בעתיד אז עדיף ליצור רשימה חדשה שמכילה את שם האתר שלו אתם יוצרים את קמפיין הפרסום ותיוג של סוג הקהל/הקמפיין.

בשביל ליצור קהל חדש בגוגל אנליטיקס ניכנס להגדרות של האתר שאיתו אנחנו רוצים לעבוד, נלחץ על "Audience Definitions" ולאחר מכן על "Audiences".

אם עוד אין לכם קהל קיים תשלימו את התהליך של יצירת הקהל לפי ההגדרות של Analytics ולאחר מכן תחזרו שוב לעמוד של "Audiences". על מנת שתוכלו ליצור קהל חדש באופן אישי עם שם שאתם תבחרו.

בתמונה מתחת תוכלו לראות אילו חלקים מומלץ לערוך כאשר אתם יוצרים קהל חדש.

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

יצירת קהל רימרקטינג

החלק החשוב ביותר הוא של Audience definition שמאפשר לכם להגדיר מי יופיע בקהל שאתם יוצרים לפי גיל, מגדר וכו'… בחלק זה ניתן גם להגדיר באילו עמודים באתר נרצה לבצע את המעקב של הקהל ועל אילו עמודים נרצה לוותר.

לדוגמא: אם יש לכם עמוד באתר של יצירת קשר ולאחר המילוי שלו הגולש מועבר לעמוד נוסף שמודיע שהפרטים התקבלו בהצלחה אז תוכלו להחסיר את העמוד הזה מהרשימה וכל מי שכבר יצר אתכם קשר לא יראה את המודעה שלכם.

הדבר השני שיש להשים לב אליו הוא שב- Add Destinations יש לסמן את חשבון הגוגל Ads שלכם על מנת שתוכלו לצפות ברשימה גם שם.

3. יצירת הקמפיין בגוגל Ads

לאחר שסיימנו לקשר את החשבונות וליצור את הקהל כעת מה שנשאר לכם לעשות זה ליצור קמפיין חדש בגוגל Ads. תוכלו לעשות זאת על ידי כניסה לחשבון שלכם. בתפריט הצדדי תבחרו ב- All Campaigns ולאחר מכן בתפריט הצדדי הנוסף שיפתח תלחצו על Campaigns.

בעמוד של קמפיינים תלחצו על כפתור הפלוס ותבחרו ב- New Campaign.

יצירת קמפיין רימרקטינג חדש

בעמוד הבא תבחרו את מטרת הקמפיין ותוודאו שבסוג הקמפיין אתם בוחרים את האפשרות של קמפיין מדיה (Display).

4. בחירת קהל היעד שהגדרנו

בתוך ההגדרות של הקמפיין מדיה תחת האפשרות של Browse תבחרו באפשרות של "How they've interacted with your business" ולאחר מכן תלחצו על Website Visitors ותבחרו את הקהל שיצרתם באמצעות גוגל Analytics.

בחירת קהל לרימרקטינג

אם אתם לא מוצאים את הקהל שלכם ברשימה אז סביר להניח שעשיתם משהו לא נכון ורצוי לנסות ולקרוא את המדריך מחדש על מנת לראות אם פספסתם משהו.

5. העלאת הבאנרים לגוגל

אחרי שבחרתם את קהל היעד תוכלו לרדת לחלק של "Create your ads" ושם תלחצו על New Ad ותהיה לכם האפשרות להעלות את הבאנרים לגוגל ולהגדיר את כתובת היעד שאליה אתם רוצים שיגיע הגולש שלוחץ על הבאנר.

יצירת מודעת רימרקטינג

6. יצירת מגבלה לכמות הצפיות במודעה

אחת הטעויות הנפוצות ביותר שעושים בעלי עסקים שיוצרים קמפיין Remarketing היא הצגת המודעה של העסק ללא הגבלה. אם בתחילת המאמר ציינו ששימוש בקמפיין פרסום מסוג זה יכול לסייע בחיזוק המותג והעסק אז שימוש בצורה מוגזמת יכול ליצור אפקט שלילי והפוך של סלידה מהעסק.

בשביל להגביל את כמות הפעמים שהמודעה תוצג לצופים ניכנס לקמפיין שיצרנו ונבחר ב- Settings(של הקמפיין). בעמוד של הגדרות נלחץ על Additional Settings ותחת האפשרות שלFrequency capping נכניס מגבלה של כמות הצפיות של המודעה ביום ולפי מה שאנחנו רואים לנכון.

עשיתי קמפיין Remarketing – מה עכשיו?

אם הצלחתם לעקוב אחרי השלבים במדריך וליצור את הקמפיין בהצלחה כעת מה שנותר לעשות זה לחכות.

לגוגל יש מגבלה של כמות צופים שצריכים להיווצר לקהל שיצרתם ועד שלא תצברו את הכמות הנצרכת המודעה שלכם לא תוצג לצופים (בדרך כלל בקמפיין מסוג זה צריך להיות לפחות 100 אנשים). באתרים קטנים עם מעט צפיות זה יכול לקחת זמן ארוך יותר עד שהקמפיין יתחיל.

אם לא תראו התחלה של הקמפיין או הצטברות של קהל ברשימה שיצרתם לאחר כשבועיים תנסו לפנות לשירות הלקוחות של גוגל Ads ולוודא שיצרתם את הקמפיין כמו שצריך.

אחרי שהקמפיין יתחיל לעבוד מה שנשאר לעשות במטרה להפוך את הקמפיין לאופטימלי זה מעקב וניסוי וטעייה.

בשלב של הניסוי וטעייה אתם יכולים לנסות ולהריץ את הקמפיין עם עיצובי באנרים שונים או עם עיצוב זהה המכיל טקסט שונה, אתם יכולים להציע לגולשים שביקרו באתר שלכם הנחות והטבות ואתם אפילו יכולים לנסות להפנות את הגולש לעמודי נחיתה או לאתרים אחרים שלכם המציעים שירותים דומים או זהים.

שווה גם לקרוא על רימרקטינג חכם בשילוב אאוטבריין ופייסבוק.

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

להצליח עם חנות וירטואלית

להפוך את החנות המקוונת שלכם ללהיט – שלב אחר שלב

בתור צרכנים הרגילים לבצע קניות מזה שנים, חשבתם פעם מה הדבר הראשון שתופס לכם את ...

סוגי ניוזלטרים

איזה סוג ניוזלטרים עדיין רלוונטי לדוור בעולם הדיגיטלי של 2019?

אם לוקחים בחשבון את מגוון שיטות השיווק הדיגיטלי הקיימות היום בשוק והכלים השונים שצצים כל ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
close slider