איך לבחור מומחה קידום אתרים שבאמת יודע את העבודה?

דניאל זריהן - מומחה לקידום אתרים

מומחה קידום אתרים או מומחה SEO הוא איש מקצוע שמטרתו למקסם את החשיפה האורגנית של אתר מסוים בתוצאות החיפוש, להגדיל תנועה ופעילות עסקית של האתר דרך הערוץ האורגני, ככל הניתן.

מחפשים מומחה קידום אתרים? הגעתם למקום הנכון 🙂

שמי דניאל זריהן, אני עוסק בתחום ה-SEO (קידום אתרים אורגני) כבר מעל 11 שנים.

במדריך הבא אני הולך להסביר בהרבה על איך לבחור מומחה קידום אורגני, כך שלאחר מכן יהיו לכם כלים לדעת לבחור מומחה קידום אתרים כמו שצריך.

שנתחיל? 😊

בחירת מומחה קידום אתרים בגוגל – קצת רקע

אז איך בוחרים מומחים קידום אתרים?

אדם ששוכר משווק או איש מכירות למטרה כזו או אחרת בדרך כלל לא יכול להיות בטוח ב-100% שהוא יקבל בדיוק את מה שהוא רוצה מכיוון שגם המומחים הכי גדולים לא יכולים להתחשב בכל הגורמים השונים שאינם בשליטתם.

הדבר נכון על אחת כמה וכמה כאשר מדברים על מומחה קידום אתרים אורגני ובכלל בהקשר של קידום אתרים:

כל זה לא אומר כמובן שכאשר מחפשים מומחה קידום אתרים מקצועי, שלא צריך לבדוק בשבע עיניים את המקדם או חברת קידום אתרים שאנחנו שוכרים, ויש הרבה דברים שאנחנו צריכים לבדוק ולקבל עליהם תשובות.

מומחה קידום אתרים
מומחה קידום אתרים – איך תדעו שבחרתם מומחה אמיתי

אז איך בוחרים מומחה קידום אתרים אורגני?

לפני שארחיב על הסעיפים השונים של בחירת מקדם אתרים מומחה…

אתם מוזמנים גם לצפות בוידאו שעשיתי לגבי בחירת מומחה קידום אתרים מקצועי

אז כאשר מדברים על בחירה של מומחה קידום אתרים, יש כמה סעיפים שכדאי להסתכל עליהם:

1. לקוחות קודמים והמלצות על מומחה seo

מסיבות מובנות בדרך כלל נרצה ללכת על מומחה קידום אתרים עם ניסיון שנוכל לקבל עליו המלצות מלקוחות קודמים.

הרבה מקדמי אתרים שמים בעמוד הבית שלהם תיק עבודות שבעזרתו קל ליצור קשר עם לקוחות קודמים של כל מומחה קידום seo מבלי שהמקדם מודע לכך, ואז הבדיקה שלנו תהיה יחסית אוביקטייבית.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

אם אתם מוכנים לקחת את הסיכון ולתת למקדם אתרים מתחיל לקדם לכם את האתר (בדרך כלל במחיר מופחת), עדיין רצוי שתבחרו במקדם שעבר איזושהי הסמכה ויש לו סטאז’ או ניסיון כשכיר בחברה קודמת.

בשנים האחרונות נפתחים בארץ עשרות קורסים להכשרת מקדמי אתרים, כך שזו לא אמורה להיות משימה קשה מדי.

אגב, ברשותי יש קורס קידום אתרים חינמי – הכי טוב שתוכלו למצוא בעברית 🙂

2. עד כמה המומחה קידום אתרים חי ונושם את התחום

האם מומחים לקידום אתרים חייבים “לחיות ולנשום את התחום”?

זה אולי לא קריטי במיוחד, אבל מקדם אתרים מומחה שבאמת “חי ונושם” את התחום, טורח להתעדכן בכל מה שחדש ועוד – הוא אינדיקציה לא רעה על רמת העניין והמעורבות של המקדם בתחום: כאשר אתם מחפשים מומחה קידום אתרים בגוגל (או מנכ”ל חברת הקידום) אחרי שקיבלתם עליו המלצה או שאתם פשוט ממשיכים לגלול בתוצאות, שימו לב עד כמה הוא מעורה בקהילת המקדמים המקומית ואפילו העולמית.

לדוגמה:

  1. האם יש לו בלוג קידום אתרים פופולארי או שהוא מגיב בבלוגים אחרים? מה עם הרצאות בכנסים?
  2. באילו קבוצות גלויות הוא חבר בפייסבוק?
  3. מיהם אנשי הקשר שלו בלינקדאין? האם שמעתם עליהם בזמן סקר השוק שלכם?

3. תנו עדיפות למומחה קידום אתרים בגוגל שמתרכז ב-SEO בלבד!

הרבה מומחי קידום אתרים יכולים להציע לכם עסקת חבילה של קידום ממומן, קידום אורגני, קידום ברשתות חברתיות וכך הלאה.

אין ספק שחשוב לקבל חשיפה בכל ערוצי השיווק, אבל SEO (קידום אתרים אורגני) הוא בסופו של דבר תחום עצמאי שההשפעה של תחומים אחרים עליו היא לא מאוד גדולה (גוגל בעצמה עומדת על כך שפעילות ברשתות חברתיות כמעט לא משפיעה על המיקומים).

לכן, נסו להבין מהי ההתמחות האמיתית של מי שטוען שהוא מומחה קידום seo או האם יש לו אדם שעוסק אך ורק בקידום אתרים בתוך החברה.

השאיפה כמובן – צריכה להיות לבחור לעבוד עם מומחה קידום אתרים אורגני שעוסק בקידום אורגני בלבד!

אם אינכם סגורים על ההבדל בין קידום אורגני וממומן, כך זה נראה בגוגל:

קידום אורגני וממומן בתוצאות של גוגל

4. חוזים והתחייבויות עם מומחה קידום אתרים מקצועי

חוזה קידום אתרים סטנדרטי עם מקדם אתרים מומחה בהחלט יכול להתחיל מתקופה של כמה חודשים ולהימשך עד שנה בהתאם למורכבות הקידום של התחום והתחרותיות בו.

לדוגמה, הגיוני מאוד שעל מנת לראות תוצאות עבור קידום אתר של עורך דין, יהיה צריך לפחות שנה של עבודה.

יחד עם זאת, כן צריך להיזהר מהתחייבויות מוגזמות של מומחה seo כמו למשל הקפצת האתר לשלושת המקומות הראשונים במילות המפתח.

אלו הבטחות שברוב המקרים לא ריאליות שיכולות להעיד על אחד משני דברים:

  1. המקדם מתכוון להשתמש בשיטות מסוכנות שיכולות לעבוד לזמן קצר, אך לאחר מכן לפסול אתכם מהופעה בגוגל או להעיף אתכם למקומות לא ראליים (מה שנקרא “קידום אתרים שחור“).
  2. בשלב מסוים, כאשר תתחילו לבקש תשובות, תגלו שהמקדם מושך אתכם בלשון, מספק תירוצים לא משכנעים ובאופן כללי מתגלה כבעל בטחון עצמי מפורז (במקרה הטוב) או חאפר (במקרה הרע).

לעומת זאת, כאשר באים לבחור איזשהו מומחה קידום אתרים אורגני, בהחלט יש מטרות ריאליות כמו למשל הגדלת מספר הגולשים באתר באחוז מסוים או מספר ההמרות, אך גם כאן יש לזכור שמדובר בטווח ולא במספרים מדויקים.

5. הצעת מחיר של מומחה SEO – מה צריך להדליק לכם נורה אדומה?

אם תדברו עם 3 מומחים לקידום אתרים – רוב הסיכויים שתקבלו 3 הצעות מחיר שונות, לפעמים בפער משמעותי.

הצעות מחיר הן ללא ספק אחד הנושאים היותר בעיתיים כמעט בכל תחום, אבל גם כאן אפשר לתת טיפ שימושי מלבד השוואה בין מספר מקדמים: היזהרו מפניו של מומחה קידום seo שמציע לכם הצעת מחיר מהירה בלי לבדוק לעומק את האתר.

קשה מאוד להעריך כמה עבודה יש להשקיע באתר מבלי לבדוק לפחות כמה פרמטרים, למשל:

מחירי קידום אתרים
מחירי קידום אתרים – שיקול מרכז בבחירת מומחה קידום אתרים

הצעת מחיר קידום אתרים שנותנים לכם במהירות יכולה להעיד על תמחור גבוה מאוד ללא סיבה או על כך שהמקדם לא מתכוון באמת להשקיע בכם כמה שצריך באמת, ואז אתם עשויים לקבל דווקא הצעות מחיר מאוד נמוכות.

נכון שמבחינתו של מקדם האתרים, בדיקה מעמיקה דורשת זמן שהוא לא מקבל עליו תגמול, אך מכיוון שמדובר במערכת יחסים לטווח ארוך, היא אמורה בסופו של דבר להשתלם לו.

בכל אופן, חשוב שתדעו שקידום איכותי על ידי מומחה קידום אורגני בהחלט יכול להתחיל מאלף או אלפיים שקלים לחודש לכל הפחות, בעיקר בחברות הגדולות שמעסיקות מספר מקדמים (מה שלא בהכרח אומר שהן יספקו תוצאות טובות יותר).

הרחבתי עוד על מחירי קידום אתרים בסרטון הבא:

6. בחרתם מומחה קידום אתרים? אל תצפו לשבת בחיבוק ידיים

זוהי נקודה שחשוב להדגיש: לא משנה כמה המומחים שתבחרו לעבוד איתם הם באמת מומחים לקידום אתרים, תהליך קידום אורגני הוא יותר אפקטיבי כאשר הלקוח משתף פעולה.

מהנסיון שלי עם קידום אורגני של מעל 700 אתרים עד כה, אני יכול להגיד שלקוחות שהם יותר מעורבים בתהליך, הם אלו שלרוב מתקדמים הרבה יותר טוב בגוגל. לא הכל תלוי בעבודה של מומחה SEO.

זה לא אומר שהלקוח צריך להיות קרציה ולהתקשר כל יומיים, אבל כן להיות מעורב בתהליך.

אל תאשימו את המקדם שלכם במידה והוא לא יוזם יותר מדי קשר – בתכלס, מומחה קידום אורגני שיודע את העבודה אינו תלוי בלקוח כמעט בכלל (מלבד, אולי לאשר תכנים שעולים לאתר מדי פעם).

קידום האתר שלכם חשוב לכם? תהיו גם אתם אלו שיוזמים, שואלים, דואגים לרענן ביטויים שיש לקדם וכו’.

בקיצור – זה לא אומר שהלקוח צריך להקדיש את כל הזמן שלו לקידום האתר, אבל כן צריך להיות מעורב ב:

  • תכנים שעולים לאתר – לפחות לעבור עליהם לפני או אחרי הפרסום
  • בחירת מילות מפתח ותעדוף המחקר מילות מפתח כדי לוודא שיש בסיס נכון לעבוד איתו
  • תקשורת מינימלית – לקוחות שקטים מדי זה לא טוב לאף אחד מהצדדים.
    כאמור, המלצתי היא להתעניין בתהליך לפחות אחד לחודש – לשלוח מייל ולרענן קצת את המקדם עם מונחים חשובים, דברים חדשים שרוצים להכניס לאתר, או כל דבר אחר.

7. עבודה עם מומחה קידום אתרים: הקפידו על שקיפות גבוהה כתנאי בחוזה ובדקו שאתם באמת מקבלים אותה

כאשר מדובר על קידום אורגני בגוגל, שקיפות גבוהה מתבטאת בדרך כלל ברישום של כל הפעולות שנעשו באותו החודש (ועליהן אתם בסופו של דבר משלמים).

הרבה מומחים לקידום אתרים מראים לכם את התוצאות כמו למשל שינויים במיקומים או במספר הגולשים שנכנסו לאתר, אבל לא מראים לכם מה הם באמת עשו באותו החודש.

מומחה קידום אתרים אמיתי לא יפחד לחשוף את העבודה שלו וגם לא יחרטט את הלקוח שלו שזה “סוד מקצועי” (ראו גם את השאלון שלי בנושא: האם אתה חברה פח לקידום אתרים).

הנה כמה דברים שחשוב לראות בדו”ח של מומחה קידום אתרים:

  1. קישורים: אילו קישורים חדשים מפנים לאתר ומאילו אתרים הם מגיעים? (עוד על בניית קישורים).
    ברוב המקרים, לקוח לא צריך לרדת לרזולוציות כאלו, אבל מצד שני כן חשוב לראות שדברים נעשים והמקדם לא משתמש בקישורי ספאם ו/או בכמויות מוגזמות של קישורים ללא פרופורציה.
  2. תוכן: האם נוספו לאתר תכנים חדשים? האם תכנים חדשים דורשים את אישור הלקוח מראש? (כאן זה מאד תלוי בלקוח עצמו).
    חשוב לציין שהוספת תכנים לאתר היא לא חובה בכל פרוייקט וזה מאד תלוי באופי האתר (לדוגמא, באתרי מסחר הדגש הוא יותר על מוצרים וקטגוריה, מאמרים זה בדרך כלל בונוס אלא אם גם להם יש תרומה לקידום כמובן).
  3. אופטימיזציה ושינויים באתר: אלא אם מדובר באתר מאד בעייתי (כמו לדוגמא אתר בלי מערכת ניהול), אופטימיזציה היא בדרך כלל הכרחית לקידום אפקטיבי, בנוסף לתוכן וקישורים. יוצאי דופן הם אתרים וותיקים שעברו תהליך SEO ממושך וחרשו אותם מכל הכיוונים, וכך יוצא שהם דורשים בעיקר תחזוקה של קישורים חזקים – לרבות קניית קישורים וכו’.

בסופו של דבר, חשוב לזכור שכל לקוח הוא שונה ואת כל אחד מעניין משהו אחר.

אני בגישה של להתאים את קצב וסוג הדוחות בהתאם לאופי של הלקוח ומה הכי מעניין אותו לדעת.

8. חיבור אישי וכימיה עם מומחה קידום אתרים – לא פחות חשוב מהכל…

תכלס? זהו אחד הסעיפים החשובים ביותר בכל הקשור אל בחירת מומחים לקידום אתרים.

למרות שהוא נוגע לתחום מקצועי – אבל הוא רלוונטי לעוד הרבה תחומים מלבד קידום אורגני.

במידה ויש חיבור טוב עם מומחה קידום אתרים בגוגל (או כל בעל מקצוע אחר לצורך העניין):

  • העבודה תיעשה יותר בכיף, כלומר מומחה קידום seo יעבוד על האתר שלכם עם מוטיבציה גבוהה.
  • תהיה יותר שקיפות ושיתוף פעולה בתהליך.
  • בגלל שתהיה הערכה הדדית, מומחה קידום האתרים יתאמץ אפילו קצת יותר מהרגיל על מנת לתת לכם תוצאות ושתהיו מרוצים.

9. איזה אתרים / לקוחות כבר קידמת בתחום שלי?

המלצות ועבודות קודמות של מקדם אתרים מומחה זה חשוב, אין ספק.

מה שעוד יותר יכול לעזור לכם לקבל החלטה נכונה – זה הנסיון של מומחה SEO עם קידום לקוחות בתחום הספציפי שלכם.

אם למשל עורך דין פלילי פונה אליי, אני ברוב המקרים אגיד לו שכבר קידמתי 5-6 עורכי דין פליליים עד היום (מה שבאמת נכון) ועוד 60-70 עורכי דין סך הכל.

עובדה זו יכולה לחזק מאד את הבטחון של אותו לקוח פוטנציאלי, במיוחד אם יש לי הוכחות חותכות להראות לו (דירוגים בגוגל, עלייה בטראפיק האורגני לאתר וכו’).

מומחה SEO – רוצים לדעת עליי יותר?

אפשר להכיר אותי קצת יותר כאן.

בנוסף – במידה ובא לכם שאסתכל על האתר ואעדכן אם הוא מתאים לקידום אורגני, אפשר ליצור איתי קשר כאן.

מדריכים נוספים על קידום אתר בגוגל? להלן:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו