דף הבית / ללקוח הפוטנציאלי / איך לבחור מקדם אתרים שבאמת יביא תוצאות?

איך לבחור מקדם אתרים שבאמת יביא תוצאות?

אם הגעת לכאן כנראה שכבר הבנת שקידום אתרים הוא הכרחי לעסק שלך, וכבר מזמן לא מותרות.

אפילו שאני "משוחד", לדעתי זהו ללא ספק אחד הערוצים הטובים והנכונים ביותר לשיווק העסק לטווח ארוך – ולא משנה אם זה עסק קטן או תאגיד.

עכשיו, שאלת מליון הדולר – איך בוחרים מקדם אתרים, ואיך תדע שעשית בחירה נכונה?

הבעיה עם התחום

אחת הבעיות של תחום הקידום, היא רף הכניסה הנמוך.

מה הכוונה? כל פלוץ (סליחה על הביטוי) עם גישה למחשב שקרא מאמר או 2 על התחום יכול לקרוא לעצמו "מקדם אתרים" ולהתחיל להציע שירותים ללקוחות. יש לא מעט חאפרים בשוק, שעושים עבודה לא מקצועית בעליל, בין אם הם מבינים את ההשלכות של מעשיהם ובין אם לא, וככה למעשה יוצרים שם רע ומוניטין שלילי לתחום.

אז איך תדעו מי מקצוען ומי מבלף?

  • הוכחות: חובה לבקש הוכחות בשטח, תוצאות של לקוחות שעבדו עם המקדם (לא משנה אם מדובר בחברה או פרילנסר) כדי לראות שיש מעשים ולא רק מילים.
  • המלצות: כמו בכל תחום אחר, רצוי לדבר עם לקוח או שניים שיכולים להמליץ בלב שלם על העבודה עם המקדם הספציפי. אם בא לכם באמת להגדיל ראש אתם יכולים לנסות לפנות ביוזמתכם לאחד הלקוחות ללא ידיעת המקדם ולבקש חוות דעת.
  • חוזה ותנאי עבודה: דבר מקובל בשוק הוא לחתום על חוזה לחצי שנה או אפילו שנה מראש, עם תחנת יציאה או 2. כלומר – יש התחייבות מצד הלקוח לעבוד עם המקדם לפחות חצי שנה. אבל האם יש התחייבות כלשהי מצד המקדם? בדרך כלל לא, לפחות לא משהו מאד ספציפי.
    באופן אישי, אני נגד התחייבויות ואני לעולם לא "מכריח" אף אחד לעבוד איתי. כל הלקוחות שלי ללא יוצא מן הכלל, ממשיכים כי הם רוצים ולא כי הם תחת חוזה.
    לא שאני נגד חוזים והסכמים באופן כללי – אבל מדהים בעיניי שכל כך הרבה אנשים מסכימים לחתום על משהו שנה או חצי שנה מראש בלי לדעת בוודאות מה הם הולכים לקבל.
  • ידע מקצועי – האם בעל המקצוע "רעב" לתחום? חי את התחום ובעל תשוקה? בלי הדברים האלה – העבודה לעולם לא תהיה ברמה הכי גבוהה שאפשר. מי שחי את התחום ויש לו תשוקה, יהיה לרוב מעודכן בכל שינוי ובכל המגמות והשינויים שצפויים להתרחש.
  • מחיר – המחיר צריך להיות הוגן ובהתאם לתחרות ופרמטרים נוספים. כמו כן, המחיר בדרך כלל משתנה בין חברות ופרילנסרים. כתבתי מאמר שלם על מחירי קידום אתרים למי שמעוניין להעמיק בנושא.
    אם המחיר נמוך מדי, אולי מדובר במקדם מתחיל, חסר ביטחון או פשוט נוכל שלא מתכוון לעבוד באמת? אם המחיר גבוה מדי – ייתכן ומדובר באיש מכירות ממולח עם הרבה רעש וצלצולים אבל בלי מעשים דה פקטו שייגבו את זה.
  • התחייבות לתוצאות – באופן כללי, בתחום הקידום לא נוהגים להבטיח מיקומים או תוצאות, בטח לא באופן מפורש ("אביא אותך למקום ראשון בגוגל תוך חודשיים"), כי כל עוד אנחנו תלויים בגוגל – הבטחות לא תמיד ניתן לקיים. במקרים ספציפיים, כמו למשל קידום על שם החברה/אדם או ביטויים בעלי תחרת נמוכה – ניתן יהיה להבטיח כמעט בוודאות הגעה למקומות הראשונים, אבל בכל ביטוי אחר עם תחרות גבוהה והרבה מתחרים פעילים – זה כמעט בלתי אפשרי.
    במילים אחרות – היזהרו ממי שמפריז בהבטחות ומבטיח לכם את העולם, רק בשביל לסגור עסקה.
  • שקיפות – נסיוני בתחום הזה לימד אותי שיש המון לקוחות שקונים חתול בשק. כלומר, משלמים ממיטב כספם מדי חודש בלי באמת לדעת מה הם מקבלים. הדוח היחיד שהם מקבלים מדי חודש כולל כמה גרפים של מיקומים ואנליטיקס. לקוחות רבים מקבלים את זה כי הם לא מכירים משהו אחר.
    בעיניי, מקדם אתרים צריך לשקף את העבודה שלו כלפי הלקוח: מה בדיוק בוצע במהלך החודש, אלו קישורים נבנו ואילו שינויים נעשו באתר, אם בכלל? האם נוסף תוכן חדש? השתנה טייטל באיזה עמוד וכו'. האם בוצעו שינויים טכניים כאלה ואחרים ועוד.
    ככה אני נוהג, מה שנחשב נדיר בתחום.
    למה שקיפות? א. כי קודם כל יש הוכחה שנעשתה עבודה. ב. כי אני גאה בעבודה שלי, אני עובד נקי ואין לי מה להסתיר. ג. כי ללקוח מגיע לדעת מה הוא מקבל ועל מה הוא משלם כל חודש.

יש לכם מה להוסיף? רישמו לי בתגובות 🙂

 

 


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

קידום אתרים בבינג

קידום אתרים בבינג – איך זה עובד?

האם משתלם לקדם במנוע החיפוש Bing? רוב מקדמי האתרים נוטים לשים את כל הביצים שלהם ...

ניסוי CTR עמית מלכי

השפעת אחוזי הקלקה (CTR) על תוצאות החיפוש – מקרה בוחן

זה לא חדש שלאחוזי הקלקה בתוצאות יש השפעה על הקידום. לגוגל יש אינטרס להציג תוצאות ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה