ClickCease
תפריט

052-9095200

תפריט

איך לבחור מקדם אתרים שבאמת יביא תוצאות?

אם הגעת לכאן כנראה שכבר הבנת שקידום אתרים הוא הכרחי לעסק שלך, וכבר מזמן לא מותרות.

אפילו שאני "משוחד", לדעתי זהו ללא ספק אחד הערוצים הטובים והנכונים ביותר לשיווק העסק לטווח ארוך – ולא משנה אם זה עסק קטן או תאגיד.

עכשיו, שאלת מליון הדולר – יש המון מקדמי אתרים: איך בוחרים מקדם אתרים מקצועי, ואיך תדע שעשית בחירה נכונה?

לאלו מכם שמעדיפים וידאו, בבקשה:

מה הבעיה עם התחום?

אחת הבעיות של תחום ה-SEO, שאינה ייחודית רק לתחום הזה, היא רף הכניסה הנמוך.

מה הכוונה? כל פלוץ (סליחה על הביטוי) עם גישה למחשב שקרא מאמר או 2 על התחום יכול לקרוא לעצמו "מקדם אתרים מקצועי" ולהתחיל להציע שירותים ללקוחות.

יש לא מעט מקדמי אתרים חאפרים בשוק, שעושים עבודה לא מקצועית בעליל, בין אם הם מבינים את ההשלכות של מעשיהם ובין אם לא, וככה למעשה יוצרים שם רע ומוניטין שלילי לתחום.

יש המון מקדמי אתרים לבחור מהם

מקדמי אתרים יש הרבה – בארץ להערכתי יש לפחות 3000 העוסקים במקצוע.

נצא מנקודת הנחה שלפחות 80% מהם שכירים והשאר פרילנסרים ובעלי חברות.

זה אומר שיש לפחות כמה מאות מקדמי אתרים עצמאיים בשוק – ועל פי התחרות של התחום בגוגל – לרובם גם יש אתר שהם מנסים לקדם בצורה כזו או אחרת.

שורה תחתונה? יש מאות אפשרויות! האם זה יהיה נכון לבחור רק את מי שמופיע בגוגל בתוצאות הראשונות? ממש לא בטוח (ואני אומר זאת, בתור אחד שמופיע בשלישיה הראשונה בגוגל במאות ביטויים רלוונטיים).

לפני שארחיב קצת יותר על בחירה של מקדם אתרים מקצוען, מצרף סרטון רשמי מבית גוגל שמסבירים איך לשכור את שירותיו של מקדם אתרים.

אז איך תדעו מי מקדם אתרים מקצוען ומי מבלף?

יש יש כמה פרמטרים שכדאי לבחון לפני שבוחרים במי להפקיד את גורל האתר (ואולי העסק שלכם):

  • הוכחות: מקדם אתרים מקצועי חייב לספק הוכחות בשטח. כלומר = תוצאות של לקוחות שעבדו עם המקדם (לא משנה אם מדובר בחברה או פרילנסר) כדי לראות שיש מעשים ולא רק מילים.
  • המלצות: כמו בכל תחום אחר, רצוי לדבר עם לקוח או שניים שיכולים להמליץ בלב שלם על העבודה עם המקדם הספציפי. אם בא לכם באמת להגדיל ראש אתם יכולים לנסות לפנות ביוזמתכם לאחד הלקוחות ללא ידיעת המקדם ולבקש חוות דעת.
  • חוזה ותנאי עבודה: דבר מקובל בשוק הוא לחתום על חוזה לחצי שנה או אפילו שנה מראש, עם תחנת יציאה או 2. כלומר – יש התחייבות מצד הלקוח לעבוד עם המקדם לפחות חצי שנה. אבל האם יש התחייבות כלשהי מצד המקדם? בדרך כלל לא, לפחות לא משהו מאד ספציפי.
    באופן אישי, אני נגד התחייבויות ואני לעולם לא "מכריח" אף אחד לעבוד איתי. כל הלקוחות שלי ללא יוצא מן הכלל, ממשיכים כי הם רוצים ולא כי הם תחת חוזה.
    לא שאני נגד חוזים והסכמים באופן כללי – אבל מדהים בעיניי שכל כך הרבה אנשים מסכימים לחתום על משהו שנה או חצי שנה מראש בלי לדעת בוודאות מה הם הולכים לקבל. למידע נוסף על הסכם קידום אתרים.
  • ידע מקצועי – האם בעל המקצוע "רעב" לתחום? חי את התחום ובעל תשוקה? בלי הדברים האלה – העבודה לעולם לא תהיה ברמה הכי גבוהה שאפשר. מי שחי את התחום ויש לו תשוקה, יהיה לרוב מעודכן בכל שינוי ובכל המגמות והשינויים שצפויים להתרחש.
    לא שאני משוויץ או משהו, אבל כתבתי מדריך קידום אתרים ועוד מאות מדריכים בבלוג הנוכחי שהם מהמקיפים והטובים ביותר שתוכלו למצוא בשפת הקודש 🙂
  • מחיר – המחיר צריך להיות הוגן ובהתאם לתחרות ופרמטרים נוספים.
    כמו כן, המחיר בדרך כלל משתנה בין חברות ופרילנסרים. כתבתי מאמר שלם על מחירי קידום אתרים למי שמעוניין להעמיק בנושא.
    אם המחיר נמוך מדי, אולי מדובר במקדם מתחיל, חסר ביטחון או פשוט נוכל שלא מתכוון לעבוד באמת.
    אם המחיר גבוה מדי – ייתכן ומדובר באיש מכירות ממולח עם הרבה רעש וצלצולים אבל בלי מעשים דה פקטו שייגבו את זה.
  • התחייבות לתוצאות – באופן כללי, בתחום הקידום לא נוהגים להבטיח מיקומים או תוצאות, בטח לא באופן מפורש ("אביא אותך למקום ראשון בגוגל תוך חודשיים"), כי כל עוד אנחנו תלויים בגוגל – הבטחות לא תמיד ניתן לקיים. במקרים ספציפיים, כמו למשל קידום על שם החברה/אדם או ביטויים בעלי תחרת נמוכה – ניתן יהיה להבטיח כמעט בוודאות הגעה למקומות הראשונים, אבל בכל ביטוי אחר עם תחרות גבוהה והרבה מתחרים פעילים – זה כמעט בלתי אפשרי.
    במילים אחרות – היזהרו ממי שמפריז בהבטחות ומבטיח לכם את העולם, רק בשביל לסגור עסקה. למידע נוסף על קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות.
  • שקיפות – נסיוני בתחום הזה לימד אותי שיש המון לקוחות שקונים חתול בשק. כלומר, משלמים ממיטב כספם מדי חודש בלי באמת לדעת מה הם מקבלים. הדוח היחיד שהם מקבלים מדי חודש כולל כמה גרפים של מיקומים ואנליטיקס. לקוחות רבים מקבלים את זה כי הם לא מכירים משהו אחר.
    בעיניי, מקדם אתרים מקצועי צריך לשקף את העבודה שלו כלפי הלקוח: מה בדיוק בוצע במהלך החודש, אלו קישורים נבנו ואילו שינויים נעשו באתר, אם בכלל? האם נוסף תוכן חדש? השתנה טייטל באיזה עמוד וכו'. האם בוצעו שינויים טכניים כאלה ואחרים ועוד.
    ככה אני נוהג, מה שנחשב נדיר בתחום.
    למה שקיפות? א. כי קודם כל יש הוכחה שנעשתה עבודה. ב. כי אני גאה בעבודה שלי, אני עובד נקי ואין לי מה להסתיר. ג. כי ללקוח מגיע לדעת מה הוא מקבל ועל מה הוא משלם כל חודש.

המאמר הזה עזר לכם? אשמח מאד שתגיבו, תעשו לייק, תשאלו שאלות – אני מתייחס ועונה לכולם. תנו לי סימן שהייתם פה 🙂

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

ממליץ גם לקרוא:

יש לכם מה להוסיף? רישמו לי בתגובות 🙂

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן