ClickCease

052-9095200

איך לבחור מקדם אתרים שבאמת יביא תוצאות?

אם הגעת לכאן כנראה שכבר הבנת שקידום אתרים הוא הכרחי לעסק שלך, וכבר מזמן לא מותרות.

אפילו שאני "משוחד", לדעתי זהו ללא ספק אחד הערוצים הטובים והנכונים ביותר לשיווק העסק לטווח ארוך – ולא משנה אם זה עסק קטן או תאגיד.

אז מה זה בכלל קידום אתרים? קצת רקע למי שמעוניין:

עכשיו, שאלת מליון הדולר – יש המון מקדמי אתרים: איך בוחרים מקדם אתרים מקצועי, ואיך תדע שעשית בחירה נכונה?

לאלו מכם שמעדיפים וידאו, בבקשה:

מה הבעיה עם התחום?

אחת הבעיות של תחום ה-SEO, שאינה ייחודית רק לתחום הזה, היא רף הכניסה הנמוך.

מה הכוונה? כל פלוץ (סליחה על הביטוי) עם גישה למחשב שקרא מאמר או 2 על התחום יכול לקרוא לעצמו "מקדם אתרים מקצועי" ולהתחיל להציע שירותים ללקוחות.

יש לא מעט מקדמי אתרים חאפרים בשוק, שעושים עבודה לא מקצועית בעליל, בין אם הם מבינים את ההשלכות של מעשיהם ובין אם לא, וככה למעשה יוצרים שם רע ומוניטין שלילי לתחום.

יש המון מקדמי אתרים לבחור מהם

למצוא מקדם אתרים מומלץ זאת לא משימה פשוטה. מקדמי אתרים יש הרבה – בארץ להערכתי יש לפחות 3000 העוסקים במקצוע.

נצא מנקודת הנחה שלפחות 80% מהם שכירים והשאר פרילנסרים ובעלי חברות.

זה אומר שיש לפחות כמה מאות מקדמי אתרים עצמאיים בשוק – ועל פי התחרות של התחום בגוגל – לרובם גם יש אתר שהם מנסים לקדם בצורה כזו או אחרת.

שורה תחתונה? יש מאות אפשרויות!

האם זה יהיה נכון לבחור רק את מי שמופיע בגוגל בתוצאות הראשונות?

ממש לא בטוח (ואני אומר זאת, בתור אחד שמופיע בשלישיה הראשונה בגוגל במאות ביטויים רלוונטיים).

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לפני שארחיב קצת יותר על בחירה של מקדם אתרים מקצוען, מצרף סרטון רשמי מבית גוגל שמסבירים איך לשכור את שירותיו של מקדם אתרים.

האם SEO זה בכלל הערוץ הנכון בשבילי?

כמו שכתבתי כמה וכמה פעמיים, SEO מגדיל את הפוטנציאל של כל עסק להגדלת המכירות שלו.

אין היום מי שלא מחפש בגוגל.

בניגוד למי שסתם גולש בפייסבוק או מגלגל בין התמונות באינסטגרם, למי שמחפש בגוגל יש בדרך כלל גם כוונת רכישה / התעניינות ברורה.

מה שכן חשוב להדגיש הוא שלפעמיים הערוץ הממומן בגוגל (Google Ads) עשוי להיות לא פחות קריטי מערוץ ה-SEO משתי סיבות:

1. בשנה האחרונה גם מי שנמצא שנים בתחום לפעמיים מתקשה להבחין בין התוצאות הממומנות לאורגניות בגלל שינויים שגוגל ביצעו בעיצוב של מודעות הטקסט בתוצאות.

2. עסקים שמבוססים על לידים חייבים להיעזר בקידום ממומן ברמה מסוימת.

לדוגמה, למי שמחפש ליסינג זול לא תמיד יש כוח להתחיל לנבור בכל האתרים של הסוכנויות השונות ויש סיכוי גבוה שהוא פשוט ימלא את הטופס בדף הנחיתה הראשון או השני שהוא רואה אחרי שהוא לחץ על אחת המודעות.

בכל מה שקשור לקידום ממומן, חשוב מאוד שתגייסו מנהל קמפיינים, יש מעט מאוד אנשים שיכולים לנהל קמפיין מאפס בלי ידע מוקדם. בניגוד ל-SEO שאולי תוכלו לבצע בעצמכם, ניהול קמפיין לא מוצלח יעלה לכם גם בזמן וגם בכסף.

האם אני בכלל צריך מקדם אתרים?

בתכלס? אם יש לכם מספיק זמן ותחת ללמוד ולעשות דברים – כנראה שתוכלו לקחת את האתר שלכם קדימה בגוגל בעצמכם ואולי אפילו בצורה משמעותית.

אני אפילו מצרף פה סרטון שאני מסביר איך אפשר לעשות את זה לבד:

יחד עם זאת – לקדם אתרים לבד ללא עזרת מקדם אתרים מקצועי, אומר לשבת על האתר ולהשקיע לא מעט זמן בדברים כמו:

  • כתיבת מאמרים
  • שיפור הכותרות ותגיות המטא באתר
  • פנייה לאתרים על מנת להשיג קישורים חיצוניים לאתר כדי לחזק אותו בגוגל
  • להגדיר תגיות ALT לתמונות באתר
  • לשפר את מהירות האתר
  • לעקוב אחרי שגעונות של גוגל ולנסות לשפר דברים בהתאם
  • ועוד…

בקיצור – את כל הפעולות שצריך לעשות מקדם האתר.

אם יש לכם מספיק זמן ויכולת ללמוד ולבצע את כל הנ"ל – מצוין.

לרוב בעלי העסקים אין את זה. וגם כאשר הם מעלים תוכן לאתר ומשקיעים מאד בעדכונים שלו – הם מגלים (בשלב כזה או אחר) שמאד קשה להתקדם למיקומים ריאליים בגוגל, ללא קישורים חיצוניים.

זה השלב שבו רבים נשברים כי הם לא מבינים מאיפה להשיג קישורים ולמה בכלל צריך להתעסק עם הדבר המשעמם הזה.

בקיצור – ברוב המקרים כדאי להיעזר באיש מקצוע, מה שמביא אותי לסעיף הבא – איך בוחרים מקדם אתרים שבאמת ייתן עבודה ותוצאות?

7 פרמטרים לבחירת מקדם אתרים מקצועי

יש יש כמה פרמטרים שכדאי לבחון לפני שבוחרים במי להפקיד את גורל האתר (ואולי העסק שלכם):

1. הוכחות

מקדם אתרים מקצועי חייב לספק הוכחות בשטח.

כלומר = תוצאות של לקוחות שעבדו עם המקדם (לא משנה אם מדובר בחברה או פרילנסר) כדי לראות שיש מעשים ולא רק מילים.

2. המלצות

כמו בכל תחום אחר, רצוי לדבר עם לקוח או שניים שיכולים להמליץ בלב שלם על העבודה עם המקדם הספציפי.

אם בא לכם באמת להגדיל ראש אתם יכולים לנסות לפנות ביוזמתכם לאחד הלקוחות ללא ידיעת המקדם ולבקש חוות דעת.

3. חוזה ותנאי עבודה

דבר מקובל בשוק הוא לחתום על חוזה לחצי שנה או אפילו שנה מראש, עם תחנת יציאה או 2. כלומר – יש התחייבות מצד הלקוח לעבוד עם המקדם לפחות חצי שנה.

אבל האם יש התחייבות כלשהי מצד המקדם? בדרך כלל לא, לפחות לא משהו מאד ספציפי.

באופן אישי, אני נגד התחייבויות ואני לעולם לא "מכריח" אף אחד לעבוד איתי.

כל הלקוחות שלי ללא יוצא מן הכלל, ממשיכים כי הם רוצים ולא כי הם תחת חוזה.

לא שאני נגד חוזים והסכמים באופן כללי – אבל מדהים בעיניי שכל כך הרבה אנשים מסכימים לחתום על משהו שנה או חצי שנה מראש בלי לדעת בוודאות מה הם הולכים לקבל. למידע נוסף על הסכם קידום אתרים.

4. ידע מקצועי

האם בעל המקצוע "רעב" לתחום? חי את התחום ובעל תשוקה? בלי הדברים האלה – העבודה לעולם לא תהיה ברמה הכי גבוהה שאפשר.

מי שחי את התחום ויש לו תשוקה, יהיה לרוב מעודכן בכל שינוי ובכל המגמות והשינויים שצפויים להתרחש.

לא שאני משוויץ או משהו, אבל כתבתי מדריך קידום אתרים ועוד מאות מדריכים בבלוג הנוכחי שהם מהמקיפים והטובים ביותר שתוכלו למצוא בשפת הקודש 🙂

5. מחיר

המחיר צריך להיות הוגן ובהתאם לתחרות ופרמטרים נוספים.

כמו כן, המחיר בדרך כלל משתנה בין חברות ופרילנסרים. כתבתי מאמר שלם על מחירי קידום אתרים למי שמעוניין להעמיק בנושא.

אם המחיר נמוך מדי, אולי מדובר במקדם מתחיל, חסר ביטחון או פשוט נוכל שלא מתכוון לעבוד באמת.

אם המחיר גבוה מדי – ייתכן ומדובר באיש מכירות ממולח עם הרבה רעש וצלצולים אבל בלי מעשים דה פקטו שייגבו את זה.

6. התחייבות לתוצאות

באופן כללי, בתחום הקידום לא נוהגים להבטיח מיקומים או תוצאות, בטח לא באופן מפורש ("אביא אותך למקום ראשון בגוגל תוך חודשיים"), כי כל עוד אנחנו תלויים בגוגל – הבטחות לא תמיד ניתן לקיים.

במקרים ספציפיים, כמו למשל קידום על שם החברה/אדם או ביטויים בעלי תחרת נמוכה – ניתן יהיה להבטיח כמעט בוודאות הגעה למקומות הראשונים, אבל בכל ביטוי אחר עם תחרות גבוהה והרבה מתחרים פעילים – זה כמעט בלתי אפשרי.

במילים אחרות – היזהרו ממי שמפריז בהבטחות ומבטיח לכם את העולם, רק בשביל לסגור עסקה. למידע נוסף על קידום אתרים עם התחייבות לתוצאות.

7. שקיפות

נסיוני בתחום הזה לימד אותי שיש המון לקוחות שקונים חתול בשק.

כלומר, משלמים ממיטב כספם מדי חודש בלי באמת לדעת מה הם מקבלים.

הדוח היחיד שהם מקבלים מדי חודש כולל כמה גרפים של מיקומים ואנליטיקס. לקוחות רבים מקבלים את זה כי הם לא מכירים משהו אחר.

בעיניי, מקדם אתרים מקצועי צריך לשקף את העבודה שלו כלפי הלקוח:

  • מה בדיוק בוצע במהלך החודש
  • אלו קישורים נבנו ואילו שינויים נעשו באתר, אם בכלל?
  • האם נוסף תוכן חדש?
  • השתנה טייטל באיזה עמוד וכו'.
  • האם בוצעו שינויים טכניים כאלה ואחרים ועוד.

ככה אני נוהג, מה שנחשב נדיר בתחום.

למה שקיפות?

א. כי קודם כל יש הוכחה שנעשתה עבודה.

ב. כי אני גאה בעבודה שלי, אני עובד נקי ואין לי מה להסתיר.

ג. כי ללקוח מגיע לדעת מה הוא מקבל ועל מה הוא משלם כל חודש.

למידע נוסף על דוחות קידום אתרים.

8. המלצות

כמו בכל תחום – גם המלצות על מקדם אתרים לא יזיקו.

על מנת למצוא מקדם אתרים מומלץ תוכלו לשאול משפחה, חברים, קולגות – או כי מי שזה יכול להיות רלוונטי עבורו.

איך מתחילים לעבוד עם מקדם אתרים?

גם אם נראה לכם שמצאתם את מקדם האתרים הכי טוב בעולם, יש כמה שלבים שחייבים לעבור לפני שמתחילים בעבודה השוטפת. דווקא כאן יכול להיות שיתברר לכם שהמקדם מתחיל קצת לחפף ולעגל פינות.

תיאום ציפיות וקביעת יעדים

תיאום ציפיות וקביעת יעדים הם בדרך כלל הדברים הראשונים שצריך לבצע. אי אפשר לקחת אתר שממוקם על הביטוי "קייטרינג לאירועים" בעמוד 8 ולהביא אותו לעמוד הראשון תוך חודש. כדי להקפיץ אתר כל כך הרבה עמודים מקדם האתרים צריך לבצע מחקר ראשוני, להבין מי הם המתחרים, מהם נקודות החוזק והחולשה שלהם ולפעול בהתאם (לפעולות הבסיסיות שכל מקדם מבצע אגיע בהמשך).

המקדם בדרך כלל יכול לתת טווח של מספר חודשים, וגם אז המספר הזה לא חקוק בסלע. התחייבות לתוצאות הוא נושא נרחב בפני עצמו ואני ממליץ מאוד לקרוא את המאמר שבקישור.

עוד אספקט חשוב ביותר בתיאום ציפיות הוא מה בדיוק קורה עם האתר לאחר סיום ההתקשרות, במיוחד בכל מה שקשור לקישורים נכנסים. העצה הקבועה שלי היא לעגן את הכול בחוזה.

בנוגע לקביעת יעדים, גם כאן הדגשתי באתר שוב ושוב שמילות מפתח זה לא הכול. זה שלמילת מפתח יש 100,000 חיפושים בחודש לא אומר שהיא תביא לכם בהכרח את התנועה הכי איכותית וסביר להניח שגם יהיה קשה יותר לקדם אותה כי יש לפחות עוד כמה עשרות מקדמי אתרים שלוטשים אליה עין.

מקדם טוב אמור לדבר איתכם על יעדים ריאליים. לדוגמה:

  • עלייה ממוצעת בביטויים ב-X מקומות או מספר אחוז המילים שנכנסות לעמוד הראשון
  • גידול בתנועה לאתר באחוזים
  • הוצאת האתר מעונש (בדרך כלל בדיקה יסודית של האתר תגלה עד כמה זה קשה)
  • שיפור איכות התנועה שתוביל ליותר מכירות (למרות שהמקדם בדרך כלל לא נמדד על פי הגידול במספר המכירות הישירות).

תקציב

תקציב היא עוד נקודה כאובה שיכולה לשבור את הכלים בין מקדמים ללקוחות שלהם. התקציב משפיע ישירות על כמות הזמן שהמקדם יכול להשקיע בקידום של האתר והיכולת שלו להיעזר באנשי מקצוע נוספים כמו למשל מחליפי קישורים או כותבי תכנים.

מכיוון שכך, ישנו תקציב מינימלי שצריך להשקיע בהתאם ליעדים ולמורכבות של האתר שרוצים לקדם. במילים אחרות, לקדם אתר ענקי עם תקציב של 1,500 ₪ בחודש זה לא ריאלי מבחינת לוח זמנים. גם כאן אני ממליץ מאוד לקרוא את המאמר על מחיר קידום אתרים.

האם לבחור בחברת קידום אתרים או מקדם פרילנסר?

אם שמתם לב, עד כה השתמשתי ב"מקדם אתרים" ביחיד ולא התייחסתי אל חברות לקידום אתרים. אבל כמובן שאתם יכולים לפנות אל חברה לקידום אתרים ולא למקדם פרילנסר.

מה עדיף? אין לכך תשובה אחת מוחלטת.

בעיקרון (ואני קצת משוחד כאן), אני חושב שאם אתם עסק קטן שאין לו כוונה לקלוט עשרות לקוחות חדשים בחודש, אתם לא צריכים חברת קידום אתרים שתיקח מכם 7,000 ₪ ברייטינר חודשי. התקציב הזה לא ריאלי עבור עסק קטן וגם היקף העבודה הדרוש לא באמת מצדיק פנייה לחברה גדולה.

כתבתי פוסט מורחב על הסיבות לבחור במקדם אתרים פרילנסר.

מה עושה מקדם אתרים בשוטף (ולמה חשוב לדעת את זה)?

הלקוח הוא אומנם לא מקדם אתרים, אבל לצורך תיאום הציפיות והבנה של הדוחות החודשיים ששולחים לו, חשוב להבין לפחות את הפעולות הבסיסיות שמקדמי אתרים מבצעים:

מחקר מילות מפתח – בלי למצוא את מילות המפתח שבהן רוצים להתמקד, אי אפשר לדעת איך למשוך את התנועה הנכונה לאתר. בקידום מודרני החוכמה היא לקחת מאגר של מילות מפתח מגוונות מבחינת רמת הקושי לקדם אותן, נפח התנועה שלהן, המיקוד שלהן (עד כמה הן ספציפיות) וכו'.

חשוב לזכור שיש בדרך כלל מילות מפתח חדשות לחלוטין שלא רואים בתוכנות ובכלים בעזרתם מוצאים את מילות המפתח. לכן גם האינטואיציה והיכולת ליצור מילים חדשות משחקת כאן לפעמיים תפקיד.

מחקר מתחרים – מיהם המתחרים? באילו מילות מפתח הם חזקים יותר ובאיזה פחות? במה אפשר להיות טובים יותר מהם? חשוב מאוד להכיר את המתחרים ולעקוב גם אחרי השינויים בביצועים שלהם מכיוון שהם אף פעם לא יושבים בשקט וממשיכים לקדם את האתרים שלהם במקביל לאלו שלכם.

בדיקת On Page של האתר – בשלב הבא המקדם עובר על האתר ובודק את הפרמטרים הבאים:

  • האם המבנה של האתר מאורגן כמו שצריך וברור לגוגל?
  • האם יש בעיות טכניות בולטות כמו עיוות בתצוגה בסמארטפונים, מהירות נמוכה, מספר נמוך של עמודים שנוספו לאינדקס של גוגל (מסך כל העמודים באתר) וכו'?
  • האם הטקסט תואם למילות המפתח? כמה שינויים יש לעשות?

יש עוד לא מעט פרמטרים אחרים, ולעיתים הבדיקה הראשונית דורשת בדיקות נוספות. ה-On Page אומנם משפיע פחות מאשר בניית הקישורים שעליה אדבר בסעיף הבא, אבל אי אפשר לוותר עליו. גוגל נעשה טוב יותר בניתוח של הפרמטרים הנ"ל מיום ליום, בעיקר הודות ליכולת לימוד מכונה ואינטליגנציה מלאכותית משופרת.

בניית קישורים בניית קישורים היא יצירה של קישורים מאתרים אחרים לאתר אותו מקדמים במטרה להעלות את הערך שלו בעיני גוגל.

יש עשרות מקורות שונים לקישורים. מקדם טוב אמור להתמקד בקישורים שקשה יותר לבנות ולא כאלו שהמקור שלהם הוא באתר נידח שכל אחד יכול להירשם אליו. מלבד זאת, למקדמים רבים יש רשת של אתרים בנושאים מגוונים בהם הם משתמשים כדי לקדם ולחזק את אתרי הלקוחות שלהם.

לקישורים יש השפעה גדולה מאוד על הביצועים של האתר בתנאי שהמקורות שלהם איכותיים. זוהי הסיבה לכך שהסרת קישורים לאחר סיום ההתקשרות עם המקדם יכולה לפגוע בקידום. מי שלא דואג להסדיר את הנושא מול המקדם שלו עשוי למצוא שהאתר שלו יורד אט אט בדירוגים.

אנליזה של האתר – אנליזה של האתר באמצעות כלים כמו גוגל אנליטקס (Google Analytics), הסרצ' קונסול (Search Console) ותוכנות למדידת מיקומים חשובה מאוד כדי להבין איפה האתר היה קודם ואיפה הוא נמצא עכשיו מבחינת המיקומים שלו, נפח התנועה והאיכות שלה (למעשה מרבית המדדים שדיברנו עליהם).

הנתונים החשובים ביותר חייבים להופיע בדו"ח החודשי שאתם מקבלים ולהיות בעלי משמעות. לדוגמה, קפיצה במילת מפתח שהייתה במקום חמישי למקום שני היא נתון שאין לו הרבה משמעות בלי שאנחנו יודעים כמה אנשים נכנסו מהמילה הזו מתוך כל אלו שראו אותה.

למרבה המזל רוב המושגים קלים להבנה ומרבית הכלים כיום (לפחות אלו של גוגל) גם מתורגמים לעברית.

דו"ח סטנדרטי של קידום אתרים צריך להתייחס לכל הפעולות האלו על סמך השלב שבו נמצא תהליך הקידום. מנגד, רוב הפעולות הן מחזוריות. בהתאם לאנליזה של האתר ומה שהמקדם מחליט לעשות, הוא עשוי לחזור לשלבים הקודמים. לדוגמה, יכול להיות שקידום של מילת מפתח מסוימת לא מביא לתוצאות הרצויות ואז הוא ירצה לחפש מילת מפתח אחרת כדי לפצות על כך.

איך אני יודע שהמקדם שלי הצליח לעמוד במשימה?

כפי שכבר הסברתי, קביעת יעדים היא ה-MUST של כל מערכת יחסים בין הלקוח לבין המקדם שלו. אם קבעתם יעדים ריאליים שם היו מקובלים על המקדם, יהיה לכם קל לבדוק עד כמה הוא הצליח במשימה. כאמור, עלייה ב-X ביטויים ב-Y מקומות לכל ביטוי היא לא מדד טוב לקידום, אלא אם כן יש מדדים נוספים.

עם זאת, יש דבר חשוב שאני רוצה להדגיש:

אין דבר כזה קידום מושלם, בעיקר כי גוגל לא תמיד משחק לפי הכללים וגם טובי המקדמים נתקלים באתרים ש"מתנהגים" פתאום באופן בלתי צפוי. החוכמה היא לבדוק את התמונה הגדולה ולראות אם האתר זז לכיוון הנכון.

אל תילחצו מכל שינוי אלגוריתמי בגוגל, יש בערך 6-5 שינויים שניתן להבחין בהם בכל חודש ולא מדברים עליהם כל כך כי הם באים והולכים (למעט אולי אלו שמתפרנסים מלמדוד את השינויים בגוגל באובססיביות). עם זאת, ירידה עקבית בתוצאות שהמקדם שלכם לא יכול לספק לה הסבר מניח את הדעת כבר צריכה להיות מטופלת בהקדם ואתם צריכים לדרוש הסברים מפורטים יותר.

המאמר הזה עזר לכם? אשמח מאד שתגיבו, תעשו לייק, תשאלו שאלות – אני מתייחס ועונה לכולם.

תנו לי סימן שהייתם פה 🙂

ממליץ גם לקרוא:

יש לכם מה להוסיף? רישמו לי בתגובות 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

5 תגובות

  1. שלום דניאל, חייב לציין שאני עוקב אחרי הבלוג שלך כבר מספר חודשים ונהנה מאד מהתוכן! יישר כח!
    שאלה, אתה מתעסק גם בקידום בחו"ל (ארה"ב)?

  2. תודה רבה!
    עזרת לי מאוד, והתוצאה הגבוהה שלך בגוגל כשחיפשתי להבין מה בעצם אני מחפש כשאני צריך דחוף מקדם לאתר, עזרה גם היא…
    ועוד משהו, הכנות שלך שובת לב!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו