מתלבטים האם לעבוד עם מקדם אתרים פרילנסר או חברה לקידום אתרים?
יש יתרונות וחסרונות לכל אחת מצורות ההתנהלות, אך כמובן שלא ניתן להכליל באופן גורף שעדיף לעבוד עם פרילנסר לקידום אתרים או חברת קידום אתרים לחלופין.
כל אחד ומה שמתאים לו בהתאם לשיקולים שונים.
יחד עם זאת…יש כמה דברים לשים לב אליהם לפני שבוחרים לעבוד עם מקדם אתרים – בין אם זה במסגרת חברה או פרילנס.
טיפה רקע – מה זה בכלל קידום אתרים אורגני?
רגע לפני שארחיב על יתרונות של עבודה מול פרילנסר אסביר קצת מה זה קידום אתרים בגוגל.
כשאומרים קידום אתרים, לרוב מתכוונים אל קידום אתרים אורגני (SEO או Search Engine Optimization) ולא אל קידום ממומן (או פרסום בגוגל).
את ההבדלים ביניהם קל להסביר באמצעות תוצאות החיפוש של גוגל שכולנו מכירים מחיפושים יומיומיים:
על הנושא של קידום אתרים ואיך זה עובד כבר כתבתי רבות, את המידע המקיף ביותר תמצאו בעמוד הבית שלי שמסביר בהרחבה על קידום אתרים אורגני בגוגל.
כמו כן, תוכלו לצפות בוידאו שלי מסביר על הנושא:
מה עושה פרילנסר בתחום?
תפקידו של מקדם אתרים להגדיל את החשיפה של האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות, להגדיל טראפיק (תנועה לאתר) אורגני כמה שיותר ולקדם מילות מפתח (על בסיס מחקר מילות מפתח שמבוצע מראש) במטרה להגדיל כמה שיותר את הלידים ו/או המכירות מהאתר.
האם פרילנסר SEO = מקדם מתחיל?
פרילנסר העוסק בקידום אתרים אין בהכרח אומר שהוא מקדם אתרים מתחיל.
אני מכיר אישית כמה אנשי SEO בכירים מאד שהיו שכירים מעל עשור ורק לאחר כמה שנים טובות בתחום יצאו לעצמאות – נהיו פרילנסרים בתחום, ולאחר מספר שנים צברו לקוחות והפכו לחברה בע"מ.
במרבית המקרים, מקדמי אתרים פרילנסרים ייקחו מחירים נוחים יותר בהשוואה לחברות גדולות, על מנת "להתגלגל", לגייס במהרה כמה שיותר לקוחות יציבים ובכך לגדול עם הזמן.
על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות
ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:
במידה והתמזל מזלכם לעבוד עם מישהו כזה – סיכוי לא רע שתקבלו שילוב של איש מקצוע מהשורה הראשונה ביחד עם מחירים סבבה לגמרי.
להלן כמה סיבות שאולי ישכנעו אתכם לעבוד דווקא עם מקדם פרילנסר 🙂
בהמשך לאמור, הנה עוד מספר סיבות לעבוד דווקא עם פרילנסר של קידום בגוגל.
1. נוחות וזמינות של פרילנסר
לעבוד עם מקדם עצמאי להבדיל מחברה גדולה, אומר בדרך כלל לעבוד מול בנאדם אחד.
כאשר יש לך בעיה באתר או שאתה רוצה לבצע שינויים כלשהם, לדבר ולהתייעץ – שעובדים מול חברה לא תמיד יש מי שזמין עבורך.
במקרים מסוימים צריך לעבור דרך מערכת לניתוב שיחות והמתנה מייגעת לנציג שיתפנה.
כמובן שזאת דוגמא די קיצונית ולא כולם עובדים עם חברות בסדר גודל כזה, אבל היתרון הגדול בלעבוד מול פרילנסר זה העובדה שכל העבודה מרוכזת (לרוב) על ידי איש אחד שיכול לתת מענה לכל מה שאתה צריך.
2. מחיר השירות
כאשר אתה עובד מול חברה, בין אם חברה גדולה ובין אם קטנה, אתה צריך, ביודעין או שלא, גם לממן את השכירות של המשרדים, הארנונה, החשמל, את השכר של המנכ"ל – ועוד אינספור הוצאות "לא יצרניות" שלא קשורות ישירות לתפוקה שאתה צריך לקבל מהחברה.
כל ההוצאות האלה, בין אם תרצה ובין אם לא – מגולמות בריטיינר החודשי שאתה צריך לשלם.
כשעובדים עם מקדם אתרים פרילנס, שלרוב עובד מהבית – הרבה מן ההוצאות האלה נחסכות, מה שמאפשר לו לתת לך מחיר נוח יותר בצורה משמעותית, עדיין להישאר רווחי ולהקדיש לך הלקוח את מלוא תשומת הלב.
פרילנסר קידום אורגני – במיוחד אם הוא יותר בתחילת הדרך ולא עמוס בלקוחות, כנראה יוכל להשקיע זמן ואנרגיה בלקוחותיו.
כמו כן, בסרטון הבא אני מרחיב עוד על מחירי קידום אתרים אורגני:
וגם במדריך המפורט של על המחירים בתחום.
3. "לעבוד מול חברת קידום אתרים גדולה ומוכרת בטוח יקדם אותי יותר"
ממש לא בטוח.
בואו ניקח דוגמא מעולם הגיטרות: נניח ופלוני אלמוני רוצה לקחת שיעורי גיטרה פרטיים, אבל הוא אינו רוצה לעשות את זה אצל כל אחד, אלא אצל גיטריסט מוכר ובעל שם – נניח, ארז נץ.
לשם הדוגמא, נניח שארז לוקח 500 ש"ח לשיעור של 40 דקות בגיטרה – בכל זאת, נגן במעמד שלו צריך להרוויח בהתאם.
האם ארז ילמד בצורה טובה יותר מאשר סטודנט מוכשר שמעביר שיעורי גיטרה כהשלמת הכנסה?
בכלל לא בטוח.
צריך להבדיל בין נגן טוב לבין מורה טוב – יש הבדל ענק.
בנוסף – על מנת ללמוד את הבסיס, מי אמר שצריך לקחת את המורה הכי טוב / הכי יקר?
הרי הבסיס הוא זהה עבור כולם – אז למה לא לקחת מורה סטודנט ולשלם לו 50 שקל לשיעור?
אם נחזור לעולם של קידום האתרים: ברוב המקרים, אתרים שלא עשו קידום או שיווק דיגיטלי מעולם, יצטרכו בראש ובראשונה קידום בסיסי: אופטימיזציה של עמודי האתר שלכם, מעט קישורים התחלתיים, סידור ההיררכיה באתר, קישורים פנימיים ועוד.
את כל אלו – הן פרילנסר והן חברה יכולים לספק באותו פרק זמן אך בעלות שונה לגמרי עבור הלקוח הסופי.
אם כן – האם הלקוח הסופי משלם על איכות או על מותג? כמובן שכל נושא לגופו – כמו שיכול להיות פרילנסר חאפר שלא יודע את העבודה כך ניתן לעבוד עם חברה של חאפרים, וההפך.
האם אתם בכלל צריכים מקדם אתרים? צפו בסרטון הבא שיעזור לכם להחליט:
במידה והחלטתם שאתם כן צריכים מקדם אתרים עצמאי, בואו נבין מה תפקידו.
ובכן מקדם אתרים עצמאי הוא…אתם יודעים מה?
בסרטון הבא אני מסביר איך לבחור מקדם אתרים מקצועי:
לסיכום
מחפשים שירות SEO ולא בטוחים אם ללכת עם חברה או מישהו עצמאי?
המאמר נכתב בהכללה ואינו נכון בכל המקרים של מקדמי אתרים.
עם זאת, כאשר מסתכלים על התמונה הגדולה – אם אתה עסק קטן / בינוני ואין ברשותך תקציב גדול אך עדיין חשוב לך לקבל תמורה מלאה עבור כספך – עבודה עם פרילנסר בהחלט היא אופציה שכדאי לשקול בטח אם מדובר על קידום אתרים בגוגל.
אומרים שאין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל בכל זאת, אני יכול להעיד על עצמי שיש כמה יתרונות גדולים בלעבוד איתי – וכך גם חושבים לקוחות שממליצים עליי.
בהצלחה!
עוד מדריכים שלי: