דף הבית / ללקוח הפוטנציאלי / קידום אתרים מהיר – מתי זה אפשרי וממה צריך להיזהר?

קידום אתרים מהיר – מתי זה אפשרי וממה צריך להיזהר?

הרבה בעלי עסקים שאין להם ממש רקע וניסון עם התחום, מחפשים פתרונות של קידום אתרים מהיר. בתכלס, כל בעל עסק היה רוצה לקבל פניות באופן מידי, נכון? כאשר מישהו פונה לעיתון וקונה שטחי פרסום, או משלם כסף על שלטי חוצות – הוא לא מצפה לקבל פניות רק בעוד חצי שנה-שנה מהיום…

קידום אתרים מהיר

אבל קידום אתרים אורגני לא עובד ככה. מי שמחפש תוצאות מהירות באינטרנט צריך לפנות לאפיקי פרסום אחרים. האפשרויות הפופולאריות ביותר הן שימוש בפלטפורמת Google Adwords על כל נגזרותיה (חיפוש, באנרים, רימרקטינג וכו') וכן פרסום ושיווק בפייסבוק.

ערכתי גם השוואה מקיפה בין קידום אורגני ופרסום בגוגל – שווה לקרוא.

לאחר שסגרנו את הפינה הזאת, אפשר להמשיך במאמר 🙂

אז מתי קידום אורגני מהיר הוא כן אפשרי?

עקרונית, ניתן לקדם אתר כמעט על כל ביטוי, גם התחרותי ביותר, תוך מספר חודשים. צריך לזכור שגוגל בסופו של דבר זה מכונה. כמכונה, תמיד אפשר יהיה לבצע עליה מניפולציות ולמצוא פרצות באלגוריתם, מתקדם ככל שיהיה.

ישנם מקרים נוספים בהם ניתן יהיה לקדם אתר במהירות יחסית, מלבד מניפולציות וקידום אגרסיבי. בטקסט הבא אני הולך לדבר על כמה גישות כאלו.

1. קידום אתרים שחור

קידום אתרים שחור, עליו גוגל אוסרים במפורש בהנחיות שלהם לבעלי אתרים, הוא בעצם לעשות בדיוק הפוך מכל מה שגוגל ממליצים עליו – כל הטכניקות הפסולות והספאמיות לצורך השגת תוצאות מהירות בתוצאות החיפוש (השאלה הגדולה היא – לכמה זמן).

קידום אתרים שחור
קידום שחור

אני רחוק מלהיות מומחה לקידום אתרים שחור, שזה מבחינתי תחום הדורש התמקצעות מיוחדת, אבל להלן כמה פרקטיקות (שאני מכיר) על מנת לקדם אתרים במהירות בגוגל:

  • הפצצה מסיבית של קישורים חיצוניים. לרוב זה יבוצע באמצעות תוכנות אוטומטיות.
  • רכישת דומיינים יד 2 עם פרופיל קישורים חזק, וביצוע הפניות 301 גורפות לאתר אותו רוצים לקדם, על מנת להעביר את הכח אליו.
  • הקמת רשת אתרים (PBN – Private Blog Network) שכל מטרתם לשמש פלטפורמה לקידום של אתרים אחרים על ידי פרסום מאמרים וקישורים יוצאים מהם.
    יש היחלקו על מידת "ספאמותה" של הטכניקה הזו – הרי זה לא מה שכל חברת קידום אתרים עושה בערך? אז כן, רוב המקדמים משתמשים ברשת בלוגים, אתרים תומכים או איך שתרצו לקרוא לזה – כתשתית המיועדת בעיקר לקידום לקוחות ונכסים אחרים בבעלותם.
    האם זה אומר שזה חייב להתבצע בצורה ספאמית ושחורה? נהפוך הוא.
    למידע נוסף כיצד עושים זאת נכון עם מינימום סיכון להיענש מגוגל – קיראו את המדריך שלי להקמת אתרי תמיכה משודרגים.
  • Scraping ("גירוד") של תכנים מאתרים אחרים, העתקה, Spinning ושיטות נוספות על מנת למלא את האתר בתוכן במהירות. פחות אפקטיבי בשפות בהן גוגל שולט היטב (אנגלית למשל) אבל עדיין עובד ברמה מסוימת בעברית ושפות אחרות.
  • שימוש אגרסיבי ודחיסה של מילות מפתח בתוכן בנסיון לדרג את אותם ביטויים בגוגל.
  • טקסט מוסתר / בפונט קטן מדיי שמיועד לגוגל ולא לגולשים – שוב, במטרה להכניס מילות מפתח לטקסט.
  • יש עוד המון טכניקות SEO שחורות, שחלקן זה כבר Hacking של ממש – פחות קשור לקידום עצמו והשפעה על התוצאות בגוגל. לדוגמא: חטיפת דומיינים, השתלת Cookies בדפדפן של הגולשים ועוד.

חשוב לציין:  את "אומנות" הקידום השחור אפשר לשכלל לרמות מאסטר של ממש. מי שסבור שקידום כזה בהכרח יוביל אתרים לענישה – טועה. ניתן לבצע קידום מסוג זה בצורה מאד מתקדמת, "לאזן" קצת את הקידום על ידי שילוב של כמה טכניקות קידום לבן ולשרוד עדכונים של גוגל פעם אחר פעם.
חלק מהשיטות שצוינו לעיל נפוצות בתעשיות כמו הימורים, פורנו, אופציות בינאריות, הלוואות ועוד תחומים רבים שהתחרות בהם פסיכית לחלוטין.

חשוב לציין 2#: נא לא להבין מדבריי שאני מעודד שימוש בקידום שחור – אני פשוט מציין את מה שקיים ומה עדיין עובד (במידה כזו או אחרת) בגוגל ישראל ובגוגל העולמית.

עוד מה מותר ומה אסור בגוגל, תמצאו בפוסטים שלי:

2. נישה לא תחרותית

דרך נוספת שבה קידום אתר במהירות היא אפשרית – הינה לקדם אתר בנישה לא תחרותית בעליל.

קידום בתחומים לא תחרותיים יכול להמשך בין כמה שבועות (לתחומים עם תחרות אפסית) לבין כמה חודשים בודדים. פרק הזמן של שבועות-חודשים מתייחס לכמה זמן צריך לקחת בכדי לקדם את החיפושים הרלוונטיים והעיקריים בנישה לעמוד הראשון בגוגל, ואף לתוצאות הראשונות.

קידום נישה קלה
מקדמים נישה קלה? החיים שלכם תותים

בדרך כלל אין מתנות חינם: היכן שאין תחרות לרוב גם אין כסף, אך יש לכך כמה חריגים, כמו למשל:

  • תחומים שדווקא יש בהם המון כסף אבל פונים למגזר מצומצם מראש – לדוגמא "קניית יאכטה", "לימוזינה למכירה" ועוד חיפושים לעשירים בלבד 🙂
  • השקה של מוצר או שירות חדשני, כזה שלא היה מוכר לפני כן או משהו שנכנס לשוק המקומי רק לאחרונה.
    בהרבה מקרים בעלי אתרים יבקשו לקדם ביטויי חיפוש של מוצר או שירות מסוימים שהם עדיין לא מספקים אותו, אך מתעדים לעשות כן בעתיד הקרוב – על מנת "להכין את הקרקע" מבחינת SEO, בכל מקרה ידוע שזה תהליך שיכול לקחת כמה שבועות או חודשים.

מלבד אלו, יש גם תחומים עם תחרות בינונית-נמוכה שפשוט אין עליהם המון ביקוש, אבל מי שעוסק בהם – יכול להתפרס בכבוד וגם לקבל תנועה מכובדת מגוגל ולבסס עוד יותר את העסק שלו.

3. אתר עם גב כלכלי חזק / אתרי מותגים

דרך שלישית בה אתר יכול להתקדם מהר, אפילו בנישות ובתחומים קצת יותר תחרותיים – היא כאשר מושק אתר על ידי גוף גדול ומוכר, או לחלופין אתר שמאחוריו יש גב כלכלי מכובד.

קידום אתרים עם גב כלכלי
"כמה עולה קידום האתר?" קח, תתפנק אבאלה…

אולי חלק מכם זוכרים את ההשקה של אתר מאקו אי שם ב-2008, עם הפרומואים של צחי גראד בערוץ 2 (ניסיתי למצוא את הסרטון באינטרנט אך ללא הצלחה).

האתר למעשה התחיל מ-0 וצבר פופולאריות תוך זמן קצר שהתבטאה גם בהרבה קישורים טבעיים ושיתופים ברשתות החברתיות בזמן קצר (בזמנו פייסבוק היתה יחסית בתחילת דרכה), מה שתרם משמעותית לנוכחות שלו בתוצאות החיפוש בגוגל.

צילום מסך של אתר מאקו מימיו הראשונים (24/12/2008) – באדיבות ארכיון האינטרנט.

צילום מסך אתר מאקו
אתר מאקו כפי שנראה באוקטובר 2008

אולי אתם תוהים – האם גוגל יודע להבדיל בין אתרים שמקבלים המון קישורים בזמן קצר בצורה טבעית ובין כאלו שמקבלים המון קישורים בפרק זמן קצר אבל בקטע של קידום שחור?

התשובה היא ברוב המקרים כן. במקרה של מאקו למשל, היות והאתר הוקם על ידי גוף גדול (חברת קשת), התווספו בו הרבה תכנים כבר מהיום הראשון (מאמרים, חדשות, וידאו ועוד) והוא זכה לחשיפה ענקית כבר מתחילת הדרך – בין היתר על ידי הפרומואים בערוץ 2 וכמובן גם באמצעים אחרים. החשיפה הגדולה היא מה שהביאה הרבה כניסות לאתר והרבה קישורים אליו מרחבי הרשת.

לעומת זאת, כאשר מפגיזים אתר בקישורים חיצוניים אבל אין קורלציה בין כמות הכניסות, התכנים שהוא מייצר והחשיפה שהוא מקבל, לבין כמות הקישורים הנכנסים אליו – ובנוסף העובדה שהקישורים האלה בדרך כלל הרבה יותר מניפולטיביים, זאת לא משימה קשה עבור גוגל לזהות דפוסים כאלה ולהתייחס לאתר בהתאם.

לסיכום

במאמר זה סקרתי 3 דרכים עיקריות באמצעותן אתר אינטרנט יכול לטפס מהר בתוצאות החיפוש של גוגל. מי שמחפש קידום אתרים מהיר צריך לדעת שאין ממש קיצורי דרך – זה אומר או להשקיע המון כסף בתוכן וחשיפה שיביאו קישורים טבעיים ויתרמו לקידום האתר, או להתחרות בתחום לא תחרותי בעליל, או לקדם בשיטות מפוקפקות. אחרת – כדאי לשקול להשקיע את תקציב השיווק באמצעי פרסום מהירים יותר.

אם אתם שואלים אותי, ב100% מהאתרים שיצא לי לקדם ולהיות שותף בקידום שלהם, נוכחתי לגלות שהתנועה האורגנית היא האיכותית ביותר לעומת ערוצים אחרים. לכן, תמיד כדאי לשקול שילוב של גישה פרסום מהירה וקידום האתר לטווח הארוך. איך עושים זאת כמו שצריך? אתם מוזמנים לעיין במדריך שלי לקידום אתרים ויכולים גם להתייעץ איתי בנוגע לשיעורים פרטיים בקידום אתרים.

עלו והצליחו


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך 🙂

שם (חובה)

האתר שלך (יש להוסיף http://)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

עדכון פנדה

עדכון פנדה של גוגל (Panda Update) – כל מה שחובה לדעת

עדכון אלגוריתם פנדה (Panda Update) הוא כנראה אחד משני העדכונים הכי משמעותיים של גוגל בעשור ...

קידום אתרים גדולים לעומת קטנים

קידום אתרים קטנים לעומת קידום אתרים גדולים

אם ביקשתם לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלכם או שאתם מקדמים אתרים בעצמכם, בוודאי עסקתם ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה
שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

הטלפון שלך (חובה)

נושא

תוכן ההודעה