תפריט
תפריט

קידום אתרי קונימבו: יתרונות וחסרונות המערכת

תחום החנויות הווירטואליות בארץ עבר כמה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות ובמקום אתרים פשוטים ודי מכוערים, ניתן למצוא היום לא מעט פלטפורמות עם עיצובים יפים ויכולות מתקדמות המשלבות מספר נכבד של כלים שיווקיים כמו חיבור עם מערכת רשימות תפוצה, עדכון מהיר של מוצרים וכמובן התאמה למובייל.

יחד עם זאת, מכיוון שחלק גדול מן המערכות מבוססות על קוד סגור או קוד פתוח למחצה (מערכות קוד פתוח שבוצעו בהן שינויים) וההתאמה לעברית של פלטפורמות חיצוניות הוא לא תמיד כל כך פשוטה, הרי שקשה יחסית לשלוט בפרטים הקטנים היותר.

כל מי שמתעסק קצת עם קידום אתרים, יודע שדווקא הדברים הקטנים האלו יכולים לעשות הבדל של שמיים וארץ בתהליך ה-SEO ושליטה בכל תגית חשובה ואף קריטית לפעמים.

קידום אתרי קונימבו

קונימבו ואני

במהלך העשור האחרון קידמתי מעל 100 אתרי איקומרס / חנויות באינטרנט.

בחלוקה גסה, הפלטפורמה הכי פופולארית אחרי וורדפרס שיצא לי לקדם היא קונימבו (אחריה אלו כנראה מג'נטו, אישופ, פרסטה שופ, ג'ומלה ואחרות). בהערת אגב זה זמן טוב לציין שכתבתי מדריך מקיף שעושה השוואה בין מערכות שונות שכדאי לתת בו ביקור לאחר מכן.

אז אני אמנם לא מדגם מייצג אבל להערכתי מדובר במערכת הכי חזקה בארץ מבחינת נתח שוק, לאתרי חנויות, נכון לכתיבת שורות אלו. מה שזה אומר שאי אפשר להתעלם מקונימבו. אפשר לאהוב ואפשר לשנוא אותם, אבל כמו שזה נראה – הם כאן כדי להישאר.

בגלל שאני מכיר את המערכת שנים, אני יודע להגיד שמהצד שלהם הם בהחלט עושים מאמצים לשפר את המערכת וכן מתייחסים לפידבקים של מקדמי אתרים (כולל אנוכי) לשפר את המערכת כל הזמן.

קידום חנויות קונימבו

בפוסט הזה אתרכז בקידום אתרים הבנויים במערכת קונימבו (Konimbo) דווקא בגלל שיש לה המון תכונות נהדרות ולפעמיים קל לפספס את כל ההתאמות הקטנות שצריך לעשות בשביל קידום אתרים איכותי.

הערה טכנית : למרות שאני תמיד משתדל לעדכן את הפוסטים, תוכלו למצוא את השינויים האחרונים בקונימבו דרך עמוד החדשות שלהם.

עריכת קטגוריות בקונימבו
עריכת עמודי קטגוריה בקונימבו

מה כן יש בקונמיבו

אתחיל עם הדברים הטובים

  • חיבור עם Google Analytics והאי-קומרס הבסיסי שלה (אך לא המשופר)
  • התאמה למובייל (אתר רספונסיבי)
  • תמיכה ב-Google Tag Manager
  • תמיכה בנתונים מובנים (Schema)
  • תמיכה בעמודי 404 מותאמים אישית
  • ניתן ליצור תגי ALT לתמונות
  • החנות מן הסתם מוצפנת…
  • אפשרות ל-URL מותאם אישית, למרות שלכל עמוד יש מספר מקדים שאי אפשר לשנות אותו…
  • קונימבו Hybrid – פיצ'ר יחסית חדש המאפשר להטמיע קוד HTML ב-HEADER של עמודים ואזורים ספציפיים באתר. שדרוג משמעותי ליכולות SEO, שיפור המרות ועוד.
מבט על ניהול הקודים בעזרת Konimbo Hybrid
מבט על ניהול הקודים בעזרת Konimbo Hybrid

אקסטרא:

  • עיצוב דפי נחיתה לקידום ממומן
  • הוספת תיוגים למוצרים מעבר לקטגוריות – עוזר לקדם ביטויי משנה
  • הזנת קוד רימרקטינג
  • הוספת קוד HTML לתוך הדף עצמו (רק לתוך ה-Body) *
  • כפתורי שיתוף גם ברמת המוצר
  • התוספים של קונימבו (Konimbo Plugins) – מעין חנות אפליקציות קטנה עם כל מיני שדרוגים שאפשר להוסיף לאתר כמו למשל קטלוג מוצרים לגוגל שופינג, ממשק משלוחים ועוד פיצ'רים נחמדים.

תגים, "תקציב זחילה" ומפת אתר

החדשות הטובות הן שהגדרות התגים הבסיסיים (כותרת ותיאור) הם בסדר גמור וניתן לשלוט בהן ללא בעיה. לעומת זאת, בכל מה שנוגע לתגי קנוניקל, יש מגבלה רק לתגים מתוך הדף המפנים לדף עצמו (מה שיעיל בעיקר עבור אתרים חיצונים שמעתיקים את העמוד).

לעומת זאת, לא ניתן להפנות מעמוד מסוים לעמוד הדומה לו בתוך האתר. הבעיה הזו חמורה עוד יותר כשלוקחים בחשבון שכמעט בכל חנות יהיו עמודים כפולים בגלל פילטרים או סידורים שונים של מוצרים (לדוגמה, מהיקר לגבוה וההפך).

רוצה לקבל יותר כניסות, פניות והכנסה מהאתר?

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

יש לכך מספר פתרונות אפשריים:

  1. טיפול בפרמטרים בעייתיים דרך הסרצ' קונסול ובדיקה שגוגל מתייחס רק לעמוד ברירת המחדל.
  2. אפשרות נוספת היא לחסום עמודים שכוללים פרמטרים מיותרים דרך Robots.txt.
    הפרמטרים הרלוונטיים עבורנו הם top,mid ו-low (Disallow: /*top$) וגם q,compare_it ו-order (Disallow: /*?compare_it=). שתי האפשרויות האלו גם מנצלות באופן טוב יותר את תקציב הזחילה מכיוון שגוגל צריך לסרוק פחות עמודים באתר.

אגדיל ואומר שקובץ robots.txt מומלץ לכל אתר קונימבו צריך להראות כך בצורתו הבסיסית:

* קרדיט לעידן בן אור שפרסם זאת לראשונה.

כתובות IP

באופן קצת מפתיע, כל החנויות של קונימבו יושבות על אותו כתובת IP. לא הכי ברור מה המשמעות של זה מבחינת גוגל, ועד כה לא ראיתי בעיה מיוחדת עם קידום אתרי קונימבו, אבל בכל זאת – קטע די מוזר שיכול להיות גם בעייתי מבחינת אבטחה ועבודה על המערכת בשוטף.

קרה לי למשל, שחסמו לי את ה-IP עקב סריקה עם Screaming Frog, ואז לא יכולתי לעבוד על אף אתר קונימבו אחר במשך כמה שעות טובות.

מחרוזות מוגדרות מראש

לכל חנות יש מחרוזות מוגדרות מראש (בדומה לאתרי וורדפרס). אם אתם רוצים לתת לחנות שלכם אופי קצת אחר ואולי פחות רשמי, אתם צריכים להיכנס ל"מילון החנות" תחת הגדרות.

חסרונות

עם כל האפשרויות והדברים הטובים במערכת, יש גם כמה חסרונות או לפחות נקודות שיש לקחת בחשבון:

  • שליטה חלקית כתובות URL – השליטה ב-URL היא חלקית בלבד, ולא ניתן להעלים את המספרים מהכתובות. בתור מי שחשוב לו URLים קצרים ויפים ככל האפשר (מעבר לאסתטיקה יש לך גם משמעות ל-SEO) זה חסרון לא קטן.
  • כתובת IP – כאמור, כל האתרים יושבים על אותו IP
  • מחיר – אחזקה חודשית של אתר קונימבו עולה באזור ה-600-800 ₪, מחיר לא קטן ביחס לאלטרנטיבות. תחזוקה של אתר חנות וורדפרס למשל יכולה להיות זולה לפחות ב-50% וגם יותר – תלוי בגודל החנות ומשאבי האחסון הדרושים.
  • בלוג / מאמרים – יש אמנם כל מיני קומבינציות לפרסום מאמרים בקונימבו, אבל אף אחת מהן לא נוחה ופשוטה כמו שיש בוורדפרס ולצורך העניין גם במערכות רבות אחרות – אפילו וויקס. לא ניתן להפריד היום בין תוכן לפלטפורמת מסחר – זה הולך יד ביד.
  • מחסור בגמישות עיצובית – מהבחינה הזו אין מתחרים לוורדפרס ואלמנטור, אבל עדיין – מי שירצה לקסטם את מראה האתר שלו במערכת קונימבו כנראה ייתקל בקשיים או יצטרך להיפרד מסכום לא קטן על מנת לבצע שינויים באתר בעזרת צוות הפיתוח. הערה זו נכונה למרבית המערכות הסגורות של אתרי איקומרס ובכלל.

שורה תחתונה?

בסך הכל, לאחר שנים בהן יצא לי לקדם עשרות אתרי קונימבו, מדובר במערכת טובה, יציבה ומאפשרת גמישות לא רעה בכלל למקדמי אתרים. במבחן התוצאה – אין שום בעיה לקדם אתרי קונימבו. עם כל זאת שיש בה חסרונות ומגבלות מסוימות – היא הרבה פחות רגישה ממערכות קוד פתוח כמו וורדפרס, שיכולה לקרוס בזכות איזה תוסף סורר או עדכון מערכת שלא עבר חלק.

מי שמחפש כמה שפחות כאב ראש, יציבות, עיצוב וממשק משתמש לא הכי מקורי ומוכן גם לשלם על זה – קונימבו תהיה בהחלט אופציה טובה עבורו.

בהצלחה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...

המאמרים הפופולאריים ביותר

מאמרים אחרונים

עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה

400+ כבר הצטרפו – טיפים מקצועיים על SEO ישר לטלגרם שלכם!

דילוג לתוכן