052-9095200

ניהול מוניטין ברשת בשיטת “עשה זאת בעצמך”

ניהול מוניטין ברשת מתייחס בעצם ל”נראות הדיגיטלית” שלנו בעולם האונליין – זה יכול להיות בגוגל, בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות וגם בכל מיני אזכורים באתרי אינטרנט שונים.

במדריך הבא:

✅ אסביר מה זה ניהול מוניטין אונליין ומי צריך את זה (וגם מתי…)

✅ אתן לכם כלים לדעת עד כמה המצב שלכם בגוגל חמור

✅ אדבר על איך ניהול מוניטין בגוגל בעצם עובד

✅ תקבלו כמה טיפים פרקטים וחזקים כדי לנקות תוצאות שליליות מגוגל

אז שווה לכם להקדיש 5 דקות מהחיים שלכם למדריך? לדעתי כן…😊

מתי אני צריך להתעניין בתהליך ניהול מוניטין בגוגל?

אז מי צריך עזרה בניהול מוניטין? האמת היא, שכל אחד צריך לדאוג לנהל את המוניטין שלו באינטרנט.

אם מצאתם את עצמכם יום אחד מגגלים את השם שלכם, או שם החברה שלכם – ורואים תוצאה בעייתית, מביכה או כזאת שלא באה לכם טוב בעין – רוב הסיכויים שתרצו לשנות את המצב ולשפר את המוניטין שלכם, כפי שהוא משתקף בגוגל.

החדשות הטובות הן שיש מה לעשות לגבי זה.

זה, כמו שאולי כבר ניחשתם, תהליך זה נקרא ניהול מוניטין באינטרנט (ORM).

כשמדברים על פעילות של ניהול מוניטין בגוגל – חשוב לדעת שזה עשוי לקחת זמן, ולא מעט – מאד תלוי בחומרת המצב (בין 1-12 חודשים ואף יותר…)

במאמר הבא אנסה לתת כמה טיפים שיעזרו לכם עם ניהול מוניטין באינטרנט, בדגש על גוגל – בצורה טובה יותר ובכוחות עצמכם.

אם אתם פחות קטע של ניהול מוניטין “עשה זאת בעצמך” – כמובן שאשמח לעזור עם זה, כל מה שצריך זה להשאיר לי פנייה.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

מה זה ניהול מוניטין ברשת?

ניהול מוניטין באינטרנט (ORM – Online Reputation Management) הוא אחד התחומים החמים של השנים האחרונות.

כמעט אין יום שבו אני לא מקבל פנייה לעזרה בניהול מוניטין או התייעצות כלשהי בהקשר של ניהול מוניטין באינטרנט, בדגש על ניהול מוניטין בגוגל (פחות ניהול מוניטין בפייסבוק).

לניהול המוניטין שלכם באינטרנט, יכולה להיות השפעה דרמטית על העסקים שלכם, ואפילו יכולה להשפיע על החיים הפרטיים כמו יכולת להשכיר דירה, לקבל משרה נחשקת ועוד.

פחות בא לכם לקרוא? אפשר גם לצפות בסרטון בו אני מסביר על תהליך ניהול מוניטין שלילי:

יותר ויותר אנשים, בין אם הם אנשי עסקים, סלבס או אזרחים פשוטים, מוצאים את עצמם במצב לא נעים, כאשר חיפוש אחר שמם מוביל לתוצאות מביכות או בעייתיות בגוגל.

ידוע היום כי יותר מתמיד – דבר ראשון שאנחנו עושים כדי למצוא מידע על מישהו זה לחפש עליו בגוגל או בפייסבוק.

מעסיקים, הד-האנטרים, לקוחות פוטנציאליים ועוד – קרוב לוודאי יריצו חיפוש קצר בגוגל על שמך בכדי לגשש ולדלות כמה שיותר מידע עליך.

ניהול מוניטין שלילי בגוגל: דוגמאות לתוצאות שליליות בגוגל

ניהול המוניטין במנועי החיפוש יכול לכלול מאמצים לדחיקת התוצאות הבאות:

  • כתבה שלילית או עם אזכורים שליליים בגוגל בהקשר לא מחמיא באתר חדשותי גדול
  • ביקורת שלילית על מוצר/שירות/קניין רוחני (למשל שיר שכתבתם)
  • תוצאות מאתר כמו פסקי דין באתרים כמו “תקדין” ודומיו שמתעד פסקי דין שונים ופתוח לציבור
  • דיון שלילי בתוך פורום כלשהו
  • ועוד…

יש תוצאות לא מחמיאות על השם שלי! מה עושים?

ניהול מוניטין באינטרנטניהול מוניטין באינטרנט כמובן 🙂

לתהליך ניהול מוניטין שלילי יש השפעה מכרעת על איך אתם נתפסים בעיני לקוחות פוטנציאליים.

עם השנים, יצא לי להיות מעורב בעשרות תהליכים של ניהול מוניטין לאנשים פרטיים, חברי כנסת, ראשי עיר לשעבר, אנשי עסקים בכירים מאד ועוד.

אז כן, זה בהחלט מצב לא נעים שיש אזכורים שליליים על השם שלך או שם החברה שלך.

כאמור, החדשות הטובות הן שניתן להשפיע על התוצאות (שזה בעצם קידום אורגני).

ועוד כאמור – החדשות הפחות טובות, זה שזה יכול לקחת הרבה זמן, יזע ודמעות.

כשמדברים על ניהול מוניטין שלילי, הכל תלוי בחומרת המצב, קרי: כמה אזכורים שליליים יש בדף הראשון בגוגל, ועד כמה הם חזקים (עד כמה סמכותיים האתרים שמופיעים שם).

אם למשל, במקומות הראשונים על השם שלך יש כתבה לא מחמיאה מאתר כמו Ynet או TheMarker, זה עשוי לקחת לא מעט זמן על מנת להדחיק את התוצאה הזו לדף השני בגוגל (לשם מגיעים אחוז קטן מאד מן הגולשים). אם מדובר רק על תוצאה מאיזה פורום קיקיוני, המשימה קלה בהרבה.

אז איך ניהול מוניטין ברשת בעצם עובד?

כאשר יש מצב שבו ששמנו או שם החברה שלנו מופיעים בהקשרים שליליים בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל, מה שצריך לעשות למעשה הוא לקדם תוצאות אחרות (חיוביות או ניטרליות) על חשבון התוצאות השליליות.

בתכל’ס זה סוג של קידום אתרים אורגני הפוך – במקום לקדם אתר אחד על הרבה תוצאות (ביטויים), מקדמים הרבה תוצאות על ביטוי אחד (או סט ביטויים מצומצם).

במקרים קשים (הרבה תוצאות או אזכורים שליליים מאתרים חזקים) מומלץ מאד להיעזר באיש מקצוע (אהם אהם…) אבל במידה ויש תוצאה מעצבנת אחת שלא מדורגת הכי גבוה בתוצאות, ייתכן שעם עבודה נכונה וסבלנות תוכלו להצליח לדחוק אותה לתחתית התוצאות בכוחות עצמכם.

פקטור נוסף ומשמעותי לא פחות, זה לדעת עד כמה התחרות גבוהה עבור השם שלכם או שם החברה שלכם.

זה אולי נשמע מוזר – כולה שם, כמה תחרות כבר יש עליו…?

אבל האמינו לי – יש מקרים שהתחרות גבוהה מהצפוי.

דרך טובה להעריך תחרות היא סריקה זריזה על הדף הראשון בגוגל וניתוח מהיר של האתרים שמופעים שם.

זאת לא משימה כל כך אינטואיטיבית עבור “עין בלתי מזוינת” בלי נסיון בקידום אתרים…

אבל להלן כמה כללי אצבע לבדיקה:

  • האם האתרים המופיעים בתוצאות הם אתרים מוכרים / פורטלים גדולים בתחומם?
  • האם השם שלכם / החברה שלכם מופיעה בכותרת של התוצאה?
  • כמה תוצאות בגוגל יש על חיפוש השם במרכאות? (לדוגמא: “משה כהן”)
  • האם יש תוצאות וידאו או פורום?

בהקשר הזה, בסרטון הבא אני נותן כלים פשוטים כדי להבין כמה קשה לקדם ביטוי מסוים בגוגל:

ניגש לתכלס: 8 פעולות ניהול מוניטין שניתן לעשות על מנת להעלים תוצאות שליליות בגוגל

ניהול מוניטין באינטרנט: מה אפשר לעשות כדי לדחוק תוצאות שליליות בגוגל?1. פתיחת עמוד פייסבוק

אם עדיין לא עשיתם זאת, פיתחו דף פייסבוק עם שמכם / שם החברה ודאגו שהשם יופיע שם בצורה שמחפשים אותו.

פייסבוק הוא דומיין מאד חזק וסמכותי ובשאילתות עם תחרות נמוכה ואפילו בינונית, ניתן לקדם עמודי פייסבוק לתוצאות הראשונות. עמוד פייסבוק הוא נכס אינטרנטי לכל דבר וניתן גם עליו לבצע אופטימיזציה, אמנם עם לא מעט מגבלות, אבל ניתן. זה כבר נושא אחר ומי שמעוניין להרחיב את הקריאה מוזמן.

בקצרה – לדאוג שהשם יופיע גם בתיאור העמוד, בטח ובטח בשם העמוד עצמו, לעדכן פוסטים בעמוד שגם בהם מופיע השם ועוד. למידע נוסף על שיווק בפייסבוק.

2. יצירת עמוד יוטיוב

גם עמודי יוטיוב (שכידוע שייכים לגוגל) מתקדמים יפה בתוצאות על חיפושים מסוימים והם מצוינים עבור פעילות של ניהול מוניטין בגוגל.

אותם כללים חלים גם כאן – ודאו שהשם מופיע בשם העמוד, בתיאור ואפילו בסרטונים המועלים לעמוד.

3. יצירה / קידום של סרטוני יוטיוב

במידה ויש לכם סרטון תדמיתי ביוטיוב או כל סרטון שניתן להכניס עליו את השם שלכם בלי שזה יראה תלוש, ניתן לעשות זאת.

סרטונים ביוטיוב הם בעלי פוטנציאל גדול להתקדם בתוצאות (שוב, לא בכל חיפוש). מי שמעוניין – יש לי מדריך שלם על קידום סרטונים ביוטיוב.

כשאתם מעלים סרטון ביוטיוב – חשוב מאד לשלב בכותרת את הנושא המרכזי שתרצו לקדם – למשל שמכם / שם החברה וכו’.

שימוש ביוטיוב לצורך של ניהול מוניטין ברשת

4. נכסים חברתיים נוספים

מה בין נכסים חברתיים לבין ניהול מוניטין שלילי? העיקרון זהה – פיתחו נכסים חברתיים (עמודים ופרופילים ברשתות חברתיות).

דאגו שהביטוי המבוקש יופיע בכל שדה עיקרי (כותרת, תיאור וכו’) ושתפו אותו ברשתות חברתיות אחרות.

מנסיוני, עמודי פייסבוק ותוצאות מיוטיוב עובדים מצוין, אך יש לא מעט רשתות אחרות שגם כן מקבלות “אהבה” מגוגל: עמודי גוגל+, פרופילים בטוויטר, Pinterest, לינקדאין, About.me ואחרים.

5. פרופילים באתרים פרטיים

מדובר על אינסוף אפשרויות. הרעיון הוא לפתוח עמוד פרופיל (כזה שמתאנדקס בגוגל) בכל אתר (רצוי חזק) שעולה על רוחכם.

מכיוון שאני לא רוצה לעודד ספאם, אני ממליץ להירשם באתרים שיכולים להיות קרובים לליבכם. לדוגמא – אם אתם אוהבים לטייל, חפשו אתרים רלוונטיים לטיולים, הירשמו בהם ומלאו פרטים.

אם אתם מעבירים שיעורים פרטיים, הירשמו באתרים רלוונטיים. אם אתם יוצרים, תוכלו לפתוח פרופיל באתרים כמו “גיבור תרבות” או “הבמה”. אם אתם מוסיקאים – פיתחו חשבון באחד האתרים המובילים בארץ או בחו”ל, אם אתם צלמים… בקיצור, הבנתם את הרעיון.

6. פיתחו בלוגים חינמיים

בלוגים חינמיים עוזרים לכם לפרסם תכנים בחינם – מה שיכול לסייע עם פעילות של ניהול מוניטין באינטרנט.

יש לא מעט פלטפורמות שניתן להשתמש בהן למטרה זו:

  • תפוז
  • נענע
  • Medium.com
  • WordPress.com
  • Blogspot
  • Tumblr ועוד.

במידה ואתם מתמודדים עם תחרות קשה, הבלוגים האלה יכולים גם לסייע לכם על מנת לחזק פרופילים או נכסים אחרים על השם שלכם, באמצעות קישורים חיצוניים אליהם.

כמובן שלא מספיק רק לפתוח את הבלוגים, ויש לתחזק אותם ולפרסם בהם תכנים.

כתיבת בלוגים עבור ניהול מוניטין

7. פיתחו ערך בויקיפדיה

מה הקשר בין ויקיפדיה לבין ניהול מוניטין שלילי?

אז יש לא מעט. אם יש לכם יכולת לשים עד על ערך ויקיפדיה – זה יעשה פלאים לקידום שלכם בגוגל.

נכון, סיכוי קלוש שהוא ישרוד בלי להימחק.

אבל אם במקרה אתם סלב או שבבעלותכם חברה מספיק מוכרת בלי ערך ויקיפדיה עדיין – זה הזמן לנסות לפתוח אחד כזה.

אם זה לא הולך, אפשר לנסות להשחיל את השם בערך קיים כלשהו בויקיפדיה (רלוונטי כמובן) ולקוות שזה יתפוס.

מרוב שויקיפדיה הוא דומיין סמכותי, לפעמים מספיק באזכור בלבד על שם מסוים בכדי שיופיע במעלה התוצאות בגוגל.

8. הגישה הישירה של ניהול מוניטין בגוגל – בקשו להוריד את הערך

אם מדובר בתוצאה מאתר חדשותי, הסיכוי שיורידו את הכתבה או אפילו רק את השם שואף לאפס (אלא אם אתם בעלי קשרים מיוחדים).

אבל אם מדובר בתוצאה זניחה מאיזה פורום – בהחלט שווה לנסות. מנסיוני זה יכול להצליח.

מה לגבי הסרת פסקי דין? לשם כך יצרתי מדריך בנפרד: מחיקת פסקי דין מהאינטרנט.

ניהול מוניטין בגוגל: אפשר גם להקדים תרופה למכה

מקווה שהפקתם תועלת מהמדריך הנוכחי על ניהול מוניטין באינטרנט.

אם הנוכחות הדיגיטלית שלכם חשובה לכם, מומלץ להקדים תרופה למכה ולנסות למזער את הנזק של תופעות כאלו מבעוד מועד.

כמובן שבאופן כללי כדאי להיות אנשים הוגנים וישרים אבל היי, לפעמים יש אזכורים שליליים בגוגל על שמנו שלא בהכרח באשמתנו (הוצאת דיבה, פסק דין, מישהו עם שם זהה לשלנו וכו’) לשם כך, עליכם לגרום למצב כזה שאתם שולטים על כל הנדל”ן הגוגלי בדף הראשון בגוגל, והמהדרין אף יגידו גם בדף השני.

בין אם זה על השם שלכם או שם החברה/העסק שלכם. כמובן שלא נוכל תמיד להימנע ממצב שאתר סופר-סמכותי פתאום מפרסם כתבה שלילית ומופיע מיד בתוצאות הראשונות, אבל לפחות יהיו לנו כבר הכלים להילחם בזה.

וכמובן, אם אתם רוצים לבצע ניהול מוניטין על שמכם וכל התהליך נשמע לכם מסובך, אתם מוזמנים לפנות אליי ואשמח לסייע וגם לתת ייעוץ ראשוני בחינם.

לא רק ניהול מוניטין דיגיטלי! מדריכים נוספים שאפשר ללמוד מהם לא מעט:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

3 תגובות

  1. תודה על עוד תוכן חשוב.
    מוניטין, נושא חשוב ביותר דניאל.
    כולנו מעוניינים באיזכורים חיוביים, הם תמיכה מדהימה.
    לזה נדרשת עבודה קשה, המינימום הוא ביצוע העבודה על הצד הטוב ביותר, לפחות להשתדל.
    איזכור שלילי קשה מנשוא ולתקנו העבודה קשה שבעתיים

    להשקיע ולהמנע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו