052-9095200

ניהול מוניטין לעורכי דין – מי צריך את זה ואיך זה עובד?

נתונים עקביים מן השנים האחרונות מלמדים אותנו שהיחס בין מספר עורכי הדין לאזרחים בישראל הוא מהגבוהים בעולם, אם לא הגבוה שבהם.

זאת ועוד, בכל שנה מצטרפים עוד ועוד עורכי דין לקבוצה הזאת, מה שהופך את הפער לגדול אף יותר אל מול העולם.

ניהול מוניטין לעורכי דין

התופעה הזאת יוצרת שתי תופעות משנה:

  1. הראשונה היא הגברה של רמת התחרות בתחום באופן עקבי ומשמעותי.
  2. השניה, שהיא פועל יוצא של הראשונה, היא התגברות הניסיונות לפגוע בשמו הטוב של עורך דין כזה או אחר, כחלק מן המאבק על נתח הלקוחות.

אני עורך דין ויש על השם שלי תוצאות שליליות – מה עושים?

עורך דין יכול למצוא עצמו לא אחת מול שורה של אזכורים שליליים בעת חיפוש פשוט בגוגל על שמו או שם המותג שהוא מייצג.

האזכורים האלו יכולים לגרום ללא מעט נזק שפוגע בסופו של יום, בשמו הטוב של עורך הדין (ככל שיש לעורכי דין שם טוב), במוניטין שלו, וביכולת שלו לקחת על עצמו תיקים מכובדים.

מה עושים? מבצעים תהליך שנקרא בעגה המקצועית ניהול מוניטין – ובאופן ספציפי יותר, ניהול מוניטין לעורכי דין.

בתהליך הזה, ננסה לנטר את דפי תוצאות החיפוש, למפות מקורות לאזכורים שליליים, לקבוע אסטרטגיה להתמודדות עם אותם אזכורים, להקצות תקציב לטיפול בנושא, לקבוע תוכנית עבודה וליישם אותה בפועל.

במאמר הזה, ננסה לעבור על כל אחד מן השלבים האלו ולהסביר מה עומד מאחוריו.

לפני שנמשיך, מצרף לכם סרטון קצר ובו אני מסביר מה זה ניהול מוניטין באופן כללי:

שלב 1: ניטור דפי תוצאות החיפוש

כדי להתחיל תהליך של ניהול מוניטין לעורכי דין, חשוב ראשית להבין האם ישנה בעיה ומהי רמת החומרה שלה.

אם העמוד הראשון בגוגל מכיל כולו תוצאות איכותיות על חיפוש שם המותג, בכלל לא בטוח שצריך לעשות משהו מעבר לחיזוק אותן תוצאות.

לעומת זאת, אם התוצאות בעמוד הראשון על חיפוש שם המותג או שמו של עורך הדין הרלוונטי כוללות גם אזכורים שליליים, תלונות על תפקוד לקוי של עורך הדין, משפטים בטוחים בהם הפסיד ועוד – זאת כבר בעיה שצריך לטפל בה.

חשוב יהיה לציין: תהליך הניטור חייב להיות תהליך מתמשך ולא איזשהו אקט חד פעמי, בטח ובטח בתחום שבו מעורבים עורכי דין בסביבה מרובת תחרות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

שלב 2: מיפוי מקורות אזכורים שליליים

בשלב הזה יעסוק המקדם שלכם באיתור אותם מקורות מידע שבהם נשמרו אזכורים שליליים אודותיכם.

אלו יכולות להיות כתבות בעיתונים גדולים ומגזינים נחשבים, מאמרים שנכתבו באתרים של קולגות ומתחרים, וגם, ולא פחות מביך, בנכסים הדיגיטליים שאתם כעורכי דין מנהלים בעצמכם.

מדוע תהליך המיפוי הזה חשוב? משום שעל בסיסו תקבעו את אסטרטגיית הטיפול שלכם בהסרת התוצאה מדפי תוצאות החיפוש. איך אסטרטגיית הטיפול משתנה בהתאם למקור האזכור השלילי? המשיכו לקרוא בסעיף הבא.

שלב 3: קביעת אסטרטגיית ההתמודדות

כדי להבין מהי אסטרטגיית ההתמודדות שלנו, חשוב ראשית להבין מהי המטרה שלנו. והמטרה המיידית שלנו היא שתוצאות החיפוש השליליות אודותינו לא תופענה, לפחות לא בעמוד הראשון של גוגל. כדי להשיג זאת נוכל לבצע את הפעולות הבאות:

אם התוכן הפוגעני נמצא בנכס דיגיטלי שאנחנו מנהלים, כמו אתר אינטרנט, קבוצת פייסבוק, דף עסקי בפייסבוק. פרופיל טוויטר, עמוד לינדקאין ועוד – הטיפול הוא יחסית קל – פשוט נפעל להסרת התוכן הפוגעני בעצמנו.

אם התוכן הפוגעני נמצא באתר אחר, עומדות בפניכם מספר אפשרויות:

  1. הראשונה היא לפנות אל בעל הנכס הדיגיטלי שבו מופיע האזכור השלילי ולבקש להסיר את התוכן הפוגעני. לא מעט פעמים תגלו שהתוכן הפוגעני כלל לא נכתב בכוונה להזיק ובעל האתר יסכים להסיר את התוכן הזה באופן מיידי.
  2. אפשרות שניה שעומדת לרשותכם היא איום בתביעה כנגד מי שפרסם את התוכן שהשחיר את שמכם. כעורכי דין, ודאי לא תהיה לכם בעיה לשגר מכתב אזהרה כזה לפני תביעה.
  3. אפשרות שלישית שעומדת לרשותכם, בעיקר אם התוכן הפוגעני מפר את ההנחיות של גוגל, הוא לפנות לגוגל בבקשה להסרת התוכן מתוצאות החיפוש. סיכויי ההצלחה במקרה הזה נמוכים יחסית, בעיקר משום שגוגל לא מעוניינת לשמש במקרים אלו כשופט, אולם בלא מעט מקרים גוגל אכן מסירה תוכן כזה שמפר את ההנחיות שלה.
  4. האפשרות הנוספת שעומדת לרשותכם היא, למעשה, לא הסרה של התוכן השלילי שפורסם אודות משרד עורכי הדין שאתם מנהלים, אלא דחיקתו בדפי תוצאות החיפוש, אל מקומות לא ריאליים (לפחות עמוד 2 ומטה).

איך דוחקים תוצאת חיפוש מטה?

באמצעות חיזוק תוצאות חיוביות רבות ומגוונות.

לגוגל יש נטיה לגוון בתוצאות חיפוש המתייחסות למותגים, ולמעשה להציג תוצאות מעולמות תוכן שונים כמו רשתות חברתיות, כתבות באתרים גדולים, אתרי המותג, מיקום המותג באינדקסים שונים, ערוץ היוטיוב של המותג ועוד.

אם תחזקו תוצאות חיוביות מעולמות התוכן השונים האלו, כלומר אם תפתחו עבור המותג שאתם מייצגים ערוץ יוטיוב איכותי, תנהלו דף פייסבוק עסקי שיש לו כמות גדולה של עוקבים עם תכנים מעניינים ומגוונים, אם תפרסמו מאמרים בלינקדאין, אם תקימו אתרים נוספים על שם המותג בפלטפורמות אונליין לבניית אתרים – תוכלו לדחוק מטה תוצאות שליליות שלגוגל לא יהיה עניין להציג אותן בעמוד הראשון, בטח על חשבון כלל התוצאות האיכותיות שייצרתם בעצמכם.

זה אומר, שתצטרכו להשקיע לא מעט זמן וכסף בניהול הפרופילים האלו, בקניית כתבות יח"צ באתרים גדולים ועוד ועוד.

שלב 4: קביעת תקציב

אחרי שהבנתם מול מה אתם עתידים להתמודד, תוכלו להעריך בזהירות כמה זמן צפוי להימשך תהליך ניהול המוניטין וכמה כסף תצטרכו להשקיע בו.

אם המצב ממש גרוע, ותצטרכו כדי לשפר אותו לקנות לאורך זמן מדיה בעיתונים נחשבים, לפעול בערוצי יוטיוב ולינקדאין, לנהל עמוד פייסבוק – תצטרכו לקחת בחשבון את העובדה שתאלצו לבצע השקעה משמעותית מבחינת כסף וזמן.

צילום סרטונים איכותיים, שידורגו במעלה תוצאות החיפוש, הוא פעולה לא טריוויאליות: יצירת התוכן, כתיבת התסריט, ביצוע צילום מקצועי בלוקיישין מתאים, שכירת אנשי המקצוע המתאימים – כל אלו יעלו לכם לא מעט כסף.

שלב 5: קביעת תוכנית עבודה

לאחר שהבנתם כמה תקציב תוכלו להשקיע כדי לשפר את המוניטין של אתר עורכי הדין שלכם, תצטרכו לייצר תוכנית עבודה מעשית: כמה מאמרים תפרסמו ובאיזו תדירות? מי הם כותבי התוכן שתתקשרו מולם לצורך יצירת התכנים האלו? באיזה ציוד תצטרכו לעשות שימוש כדי לייצר סרטונים איכותיים בנישה שלכם? כמה סרטונים תצלמו בכל חודש?

תוכנית העבודה לניהול המוניטין צריכה להתאים לעסק שלכם, למשאבים הקיימים שלו, ולמציאות בה הוא פועל. כדאי יהיה מאוד שהעסק שלכם יקצה עובד שישמש כאיש הקשר וינהל את האופרציה הזאת, בעיקר כדי לפנות לכם זמן לעסוק בעניינים השוטפים של העסק.

שלב 6: ביצוע התאמות בתוכנית ניהול המוניטין

ניהול מוניטין לעורכי דין הוא תהליך דינמי שמצריך כל העת ביצוע שינויים ועדכונים. למעשה, בתהליך הזה אנחנו מגיבים לשוק בדיוק כפי שהשוק מגיב לתהליך. לכן, חשוב יהיה שתוצאות החיפוש תעבורנה דגימה באופן תקופתי ושתוכנית ניהול המוניטין תעודכן בהתאם.

ייתכן שתגלו לאחר תחילת התהליך שידרש יותר זמן לעיסוק בנושא, בטח אם היעד הוא שיפור השם שלכם לקראת כנס שיערך בעוד מספר חודשים. במקרים כאלו, כדי שהתהליך יהיה אפקטיבי וישיג את מטרותיו, חשוב יהיה שתפנו בעסק את הזמן הדרוש, תקצו את התקציב הנדרש, ותקדישו לטיפול בנושא את העובדים המתאימים.

אני מדבר עוד על שיווק וקידום של עורכי דין בוידאו הבא:

יכול לעניין בנוסף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו