ניהול מוניטין לעסקים: איך עובד ניהול מוניטין עסקי?

היום גורל של אנשים, אנשי עסקים, חברות ועסקים בכל הגדלים יכול לקום וליפול על גורל של ציוץ בטוויטר או פוסט בפייסבוק.

לכן זה לא מפתיע שהתחום של ניהול מוניטין לעסקים או ניהול מוניטין עסקי הפך לשירות מבוקש ביותר.

נעים להכיר – ניהול מוניטין ובניית מוניטין לעסקים

בניית מוניטין לעסקים – אז מה זה בעצם אומר? למה ומי וצריך ניהול תדמית ברשת?

ניהול מוניטין או תהליך ORM שזה Online Reputation Management, בקצרה זהו תהליך שנועד לשפר את הנוכחות האינטרנטית שלכם בגוגל וברשת בכלל.

תהליך ניהול מוניטין לאנשי עסקים או לעסקים בכלל הוא קריטי, וכזה שיכול למנוע סיכול עסקאות ומצבים מאד לא נעימים שעלולים לקרות כתוצאה מחיפוש גוגל פשוט, שמעלה לא אחת תוצאות בעיתיות, אפילו אם אתם לא אשמים בכלל במצב שנוצר.

במרחב הווירטואלי של היום יש ערוצים שונים ומשונים:

  • רשתות חברתיות
  • מנועי חיפוש
  • אתרי חדשות מרכזיים
  • ואלפי אפליקציות שיוצאות כל יום לשוק.

אז מהן השיטות הכי אפקטיביות לנהל את המוניטין לעסק שלכם בכל המרחב העצום הזה?

בפוסט הזה אני אנסה לסכם את כל הפעולות שחשוב לבצע ואיך מבצעים אותן על הצד הטוב ביותר.

ניהול מוניטין לעסקים

ניהול מוניטין לעסקים במנועי חיפוש

ניהול מוניטין במנועי חיפוש או ניהול תדמית ברשת, מתחלק למעשה לשני חלקים שהם שני צדדים של אותו המטבע: קידום האתר או האתרים של העסק אל ראש התוצאות מצד אחד ודחיקת תוצאות שליליות (בעלות סנטימנט שלילי) כלפי מטה מצד שני.

מכיוון שגוגל נוטה להציג בדף התוצאות בערך שני עמודים מכל אתר על מנת לספק תוצאות מגוונות, כאשר רוצים לדחוק תוצאות שליליות כלפי מטה יש צורך לעשות שימוש במגוון של "נכסים" שונים.

נכסים דיגיטליים אלו יכולים להיות פרופילים קיימים ברשתות חברתיות, בניית פרופילים חדשים ברשתות חדשות (למשל, פתיחת ערוץ יו-טיוב), פתיחת בלוגים שונים וכתיבת כתבות תדמית או אזכורים בכתבות מקצועיות באתרי חדשות.

צריכים עזרה בפתיחת ערוץ יוטיוב? בבקשה! 👇

את הנכסים האלו אפשר לנצל גם עבור הקידום "החיובי" באמצעות יצירת קישורים לאתר הרשמי.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

השאלה איפה צריך לתת את "הפוש" תלויה במצב של העסק.

לדוגמה, עסקים חדשים בדרך כלל יצטרכו להשקיע את מרב המאמצים בקידום האתר שלהם על מילות מפתח חשובות תוך כדי יצירת מומנטום חיובי. למשל, באמצעות שילוב טקסט שיווקי בדף הבית, תיק עבודות, המלצות וכו'.

לעומת זאת, עסקים קיימים בדרך כלל כבר יתחילו לצבור אזכורים ברשת, הן חיובים והן שליליים, ולכן הם יצטרכו להתרכז בעיקר בניטור של התוצאות הקיימות ולשים לב מתי מתפרסמות עליהן כתבות שליליות, ניתן לעשות זאת בקלות באמצעות כלים כמו Google Alerts ו- Google Trends (שמראה עד כמה שם המותג או העסק צובר תאוצה או דועך בחיפושים).

ניהול מוניטין לעסקים ברשתות חברתיות או פורומים

אז מהו שירות ניהול מוניטין עסקי ומה זה כולל?

ניהול מוניטין באינטרנט לעסקים – בדגש על ברשתות חברתיות, כולל ניטור והפעלה של כל הפעילות החברתית ברשתות המובילות. לא כל עסק חייב בהכרח להיות פעיל בכל רשת שהיא.

לדוגמה, עסקים שפונים לקהל צעיר כמו למשל מותגי אופנה בדרך כלל ירצו להתמקד בפעילות באינסטגרם ובטיקטוק.

לעומת זאת, מותגים שרוצים לפנות לכלל האוכלוסייה עדיין ירצו לפעול בעיקר בפייסבוק מכיוון ששם יש את הגיוון הגדול ביותר מבחינה דמוגרפית.

באותו אופן, עסקים שמשרתים עסקים אחרים (B2B) לא יוכלו לוותר על נוכחות חזקה בלינקדין, שהיא רשת שמתמקדת ביצירת קשרים בין עסקים.

אגב, נוכחות חברתית היא לא רק הקמה של דף עם לוגו יפה, אלא דורשת ניטור יום יומי של כל התגובות, מענה או סימון של תגובות בעייתיות ולפעמיים גם ניהול קהילות (אם העסק מחליט לתפעל או לתת את חסותו לקבוצה מסוימת).

באופן דומה, ברשת קיימים עדיין לא מעט פורומים מקצועיים שעסקים יכולים לתרום להם, ואם אפשר קצת לדחוף ולהצטרף לפורום כ"מומחה", זה בכלל טוב.

והנה רשימה של אתרים שיעזרו לכם עם דחיקת תוצאות שליליות בגוגל

ניהול מוניטין עסקי דרך פרסום כתבות תדמית

גם אם המטרה היא לא בהכרח דחיקת תוצאות שליליות, פרסום כתבות תדמית מסוגים שונים היא קריטית על מנת לשמור על מוניטין חיובי בקרב הקהל הרחב.

הפרסום יכול להיות סמוי או גלוי. פרסום סמוי יכול להיות למשל כתבה על פיתוח טכנולוגיה חדשה במסווה של ידיעה חדשותית. לעומת זאת, פרסום גלוי יכולה להיות כתבה שכתוב באופן מפורש שהיא בחסות גוף מסוים או כתבה שבה חברות או בעלי מקצוע נותנים טיפים.

לדוגמה, בכתבה על עבירות תנועה, עורכי דין בתחום התעבורה נותנים כמה טיפים למי ששוטר תופס אותו על חם…

בעוד בטלוויזיה וכלי התקשורת הכתובים מתחילים לאכוף באופן הדוק יותר את הגילוי הנאות, באינטרנט השטח עדיין פרוץ וסביר להניח שייקח עוד לא מעט זמן עד שאתרי אינטרנט ישראלים יתחייבו לעשות את אותו הדבר.

ניהול תדמית ברשת בעזרת פיתוח אפליקציה

פיתוח אפליקציות הפך להיות כלי מרכזי בניהול המוניטין של עסקים שונים, בעיקר אלו שמעניקים שירותים לקהל הרחב. האפליקציה לא חייבת בהכרח למכור משהו. לדוגמה, לקופות החולים יש אפליקציות שעוזרות לשמור על כושר.

ברור שיש מאות אפליקציות אחרות שעושות את אותו הדבר (ואולי אפילו טוב יותר), אבל ברגע שהאפליקציה הזו ממותגת תחת הלוגו של קופת החולים, היא יוצרת רושם חיובי חזק מאוד אצל המשתמשים והם נחשפים למותג באופן יום יומי. שלא לדבר על כך שהיא מופיעה על מסך הבית בטלפון…

כמובן שפיתוח אפליקציה זה ממש לא דבר זול ומדובר על כמה אלפי שקלים לאפליקציה הכי בסיסית שיש, אבל אם אתם עסק שיש לו את התקציב לפיתוח ודחיפה של אפליקציה, זו דרך מצוינת להישאר בתודעה.

הזנת פרטים לעסקים ואינדקסים

אוקי, יש כאלו שיגידו שהשיטה הזו מיושנת וכבר לא עובדת היום, אבל אתם לא יכולים לדעת אילו תוצאות יעלו בחיפוש של הגולש ואינדקסים הם עדיין אתרים חזקים למדי.

מכיוון שקיים קשר הדוק בין מספר האזכורים באתרים שונים ברשת ובין המיקום בתוצאות המקומיות (Local Pack), יש להוספת העסק לאינדקסים גם חשיבות מבחינת SEO נטו. זה נכון אפילו לאינדקסים שבהם אין יכולת להכניס קישורי DoFollow (למרבה הצער אלו מרבית האינדקסים כיום).

החדשות הטובות אפילו יותר הן שאתם לא צריכים באמת חברה לניהול מוניטין, מספיק לקחת מישהו שיודע לעשות עבודה מדוקדקת ולשכתב טקסט בצורה נורמלית כדי להימנע מטעויות וכפילות תוכן.

איך להשיג קישורים לאתר? קבלו 14 דרכים אפשריות להשיג קישורים חיצוניים

שכירת כותב ערך בויקיפדיה

ויקיפדיה יכולה להיות מקום די "קשוח", אבל אם אתם מצליחים ליצור לעסק שלכם ערך בויקיפדיה או אפילו לאזכר אותו תחת ערך קיים זה עשוי לתת לכם פוש רציני למוניטין מכיוון שבויקיפדיה נוטה להופיע במקום גבוה בגוגל ומה שרשום בה נתפס כאמין ואובייקטיבי.

העניין הוא שלא תמיד ברור מתי לעסק "מגיע" ערך והתשובה לשאלה הזו משתנה בין גרסאות מקומיות של ויקיפדיה על פי החלטות של העורכים הבכירים.

למרבה המזל, יש אנשים שיש להם ניסיון עם העניין ויוכלו לכתוב ערכים או לעבות ערכים קיימים באופן שיגדיל את הסיכוי שהם לא ימחקו או ישוחזרו לגרסה הקודמת.

פניה לערכאות משפטיות

לפעמיים דחיקת תוצאות שליליות היא לא בהכרח הפתרון הכי מתאים, ישים או מהיר ואין בררה אלא לפנות לערכאה משפטית.

לדוגמה:

  • אתם מתמודדים מול אתר חזק מאוד ועקשן שלא מוכן להוריד את הפרסום השלילי ודחוק אותו למטה זו השקעה כספית כבדה שלא בטוח תשתלם
  • מישהו הפיץ נגדכם פוסט ברשתות החברתיות שממשיך להתגלגל ולצבור תאוצה
  • הצלחתם לטפל באתר אחד, אבל גילתם שיש אתרים אחרים שמעתיקים או מצטטים אותו

במקרים של אתרים כחול לבן שיודעים מי עומד מאחוריהם זו פעולה יחסית פשוטה (ולפעמיים גם מכתב התראה לפני תביעה יכולה להספיק).

לעומת זאת, אם מדובר ברשתות חברתיות הדברים יותר מורכבים: מרגע שפוסט נעשה וויראלי, קשה מאוד לשלוט בו ולכן כדאי לחשוב היטב אם זו שיטת הפעולה הטובה ביותר (זכרו שאני מדבר כאן על מוניטין ולא על פיצוי כספי וכו').

מעבר לכך, לרוב הרשתות החברתיות יש סוללה של עורכי דין ובתי המשפט בעולם וגם בארץ לא ממש יודעים איך "לאכול" את כל הנושא.

אגב, לאחרונה גוגל הוסיפה טופס חדש שמאפשר לכם לבקש למחוק מידע אישי. הטופס יכול להיות שימושי במקרים מישהו הדליף פרטים אישיים על עובד בכיר בארגון שאתם לא רוצים שיסתובב ברשת.

יש לציין שאם מדובר בעמוד שאינו חשוף לעיני כל ולא מאונדקס בגוגל (כמו פוסט בקבוצה פרטית), מן הסתם לא תוכלו להסיר את המידע הבעייתי בדרך הזו.

לסיכום – בניית מוניטין / השבחת מוניטין לעסקים ופרטיים

ניהול מוניטין לאנשי עסקים או חברות ברשת לא מסתכם רק במנועי חיפוש או ברשתות חברתיות, ויש צורך לפעול במספר זירות במקביל. אם אתם שוכרים חברה אדם לניהול המוניטין שלכם, בדקו היטב באילו זירות הם מתמחים והאם הם עונים על כל הצרכים שלכם.

מדריכים נוספים בנושאי השבחת מוניטין לעסקים ופרטיים:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו