052-9095200

ניהול מוניטין לאנשים: איך עושים את זה נכון?

לא מעט בעלי עסקים, פוליטיקאים, אנשי ציבור ומותגים מנהלים באופן שוטף תהליך שנקרא בעגה המקצועית ניהול מוניטין.

במסגרת התהליך הזה, מושקעים לא מעט משאבים על מנת לחזק את המותג ברשת, למזער את כמות האזכורים השליליים, ולתת מענה לניסיונות לפגוע בשמו הטוב של המותג.

לפני שנצלול עוד פנימה, להלן הסבר קצר בוידאו על ניהול מוניטין:

אז מהו ניהול מוניטין לאנשים?

ניהול מוניטין לאנשים יכול להפוך למשימה קריטית במיוחד להצלחת הפעילות העסקית.

למשל, אדם שמבצע את ההכנות לקראת טיסה לכנס חשוב, בו הוא עתיד להציג מוצר או שירות בפני דירקטוריון של חברת ענק, לא יכול להרשות לעצמו שחיפוש פשוט בגוגל יעלה ממצאים שליליים אודותיו.

מה עושים במקרה כזה? מכינים את הקרקע במשך תקופה ממושכת לפני הנסיעה ומתרכזים בפעולות הנחוצות להשגת היעדים בתחום ניהול המוניטין.

הנה כמה מן הפעולות שמבצעת חברה המספקת שירותי ניהול מוניטין לאנשים.

1. אבחון המצב

כדי לגבש תוכנית פעולה לשיפור המוניטין של אישיות מסוימת או לשימור שלו, נדרש קודם כל לבצע תהליך של אבחון – שזה בתכלס לבדוק עד כמה המצב קשה וכמה צריך להתאמץ כדי להגיע לעמוד ראשון נקי בגוגל, לפחות.

בתהליך הזה יאותרו אזכורים שליליים אודות המותג שמקבל את השירות, הם ימופו ויסווגו לכאלו שניתן להסיר באופן עצמאי, כאלו שניתן לבקש הסרה שלהם, כאלו שניתן לנקוט בצעדים משפטיים בגינם, ולכאלו שלא תיוותר ברירה, ובמסגרת תהליך ניהול המוניטין לאנשים, נדחוק מטה בתוצאות החיפוש.

חשוב להבין, שאת פעולת האבחון יש לבצע באופן שוטף, ולנטר את בריאות המותג ברשת ואת כמות ואיכות האזכורים השליליים המתייחסים אליו, כל העת.

2. הסרה עצמאית של התוכן הפוגעני

לעיתים, חלק מן התוצאות השליליות המופיעות בדפי תוצאות החיפוש בעבור חיפוש שם האדם, הן לגמרי בשליטתו.

הכוונה לתוצאות כמו תגובות של גולשים בנכסים הדיגיטליים של האדם, כמו אתר האינטרנט שלו, קבוצת הפייסבוק שבה הוא פעיל, פרופיל האינסטגרם ועוד. במקרים כאלו, הפעולה היא פשוטה למדי: כל שנדרש הוא למחוק את התוכן הפוגעני מן הנכס הדיגיטלי שבו הוא מופיע, ולבקש ממנוע החיפוש שלא לאנדקס את התוכן הזה בהמשך.

3. הסרת תוצאות באמצעות פניה ישירה למקור

פעולה נוספת שבה תוכלו לנקוט כדי להסיר את האזכור השלילי ולשפר את המוניטין של הלקוח שעבורו אתם מספקים את השירות היא פניה אל בעל האתר שבו מוטמע האזכור השלילי אודות המותג, ובקשה להסירו.

בחלק מהמקרים, תגלו שבעל האתר כלל לא התכוון להשמיץ או להזכיר את המותג של הלקוח שלכם בצורה שלילית, והוא יהיה מוכן לנקוט בהסרה של התוכן מבלי שתצטרכו לפעול באמצעים אחרים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

4. הסרת תוצאות באמצעות פניה לגוגל

גוגל מפרסמת את המקרים שבהם ניתן לפנות אליה בבקשה להסרת תוכן פוגעני ברשת.

אם בעל האתר לא הסכים לעשות זאת. מדובר בפעולה שיכולה לסייע בידכם, לצד הפעולות האחרות, לשיפור המוניטין לאדם שעבורו אתם מספקים את השירות.

5. הסרת תוכן בהתאם לתנאים משפטיים

אם התנאים המשפטיים מאפשרים זאת, תוכלו לבקש מגוגל להסיר את התוכן הפוגעני.

6. דחיקת תוצאות באמצעות קידום תוצאות חיוביות

כאן אנחנו כבר מגיעים לליבת תהליך ניהול המוניטין לאנשים: דחיקת התוצאות השליליות מטה בדפי תוצאות החיפוש.

במקרים מסויימים, לא תעזורנה לנו כלל הפעולות שפורטו מעלה, ואנחנו נידרש לשנס מותניים ולעבוד על מנת לדחוק את התוצאות השליליות.

כיצד עושים זאת בפועל? באמצעות קידום תוצאות חיוביות.

אחד העקרונות שינחו אותנו בשלב זה, הוא שנכון למועד כתיבת שורות אלו, גוגל מעדיפה, בחיפושים הקשורים לשמות מותגים, להציג נכסים דיגיטליים שונים המייצגים את המותג: אתר האינטרנט של העסק, ערוץ היוטיוב שבו הוא פעיל, פרופיל הפייסבוק והאינסטגרם שלו, פרופיל הלינקדאין של המותג, כתבה בערוץ תקשורת מרכזי, והופעה של המותג באתרים חזקים וממותגים אחרים.

זאת תהיה האסטרטגיה שלנו במקרה הזה. השקעת משאבים בקידום המותג בכל אחד מן הערוצים האלו.

ארחיב קצת על כל אחד מאלו.

1. פתיחת ערוץ יוטיוב

פתיחה של ערוץ יוטיוב מושקע ואיכותי והעלאת סרטונים בעלי ערך באופן תדיר היא אחת הפעולות בהן ניתן לנקוט בתהליך של ניהול מוניטין לאנשים.

יוטיוב, פלטפורמת הסרטונים מבית גוגל, היא אחד הערוצים המרכזיים שבהם גולשים צורכים מידע ברשת, ולא מעט חיפושים מבצעים ברשת הזאת עצמה.

לכן, ניהול איכותי של ערוץ היוטיוב של הלקוח לו אתם מספקים שירות, יכול לסייע למקם את הערוץ כאחד מן התוצאות שתופענה בעמוד הראשון בעבור חיפוש שם המותג. למידע נוסף על שיווק ביוטיוב ועל קידום סרטונים ביוטיוב.

רוצים אפילו קצת יותר מידע? קבלו מדריך מצולם על קידום סרטונים:

בנוסף לכל מה שכבר ציינתי – ראוי גם לציין שפעילות חזקה ביוטיוב גם דוחקת משמעותית תוצאות למטה – שכן בהרבה מקרים גוגל יכול להציג 2-3 סרטונים בעמוד אחד (וגם יותר) וגם קרוסלה של סרטונים, מה שתופס נוכחות מכובדת בדף תוצאות החיפוש.

ככה זה נראה:

קרוסלת סרטונים ביוטיוב

2. ניהול פרופיל לינקדאין

בדומה לערוץ יוטיוב, גם לינקדאין היא פלטפורמה פופולרית ובעלת מוניטין גבוה, וניהול פרופיל לינקדאין פעיל ואיכותי, יוכל לסייע למקם גם תוצאה מסוג זה בעמוד הראשון בעבור חיפוש שם המותג. למידע נוסף על שיווק בלינקדאין.

3. פרסום כתבה על המותג במגזין נחשב

אחת השיטות שבהן נוקטים מקדמי אתרים וחברות ניהול מוניטין בבואם לחזק את המוניטין של מותג מסויים, היא לפרסם כתבה אוהדת על המותג באחד המגזינים הנחשבים.

רכישת מדיה היא כבר מזמן פעולה שגרתית שעסקים ואושיות רשת מבצעים כחלק שוטף מתהליך ניהול המוניטין שלהם. יצויין, כי ככל שערוץ התקשורת שממנו נקנתה המדיה הוא חזק יותר, כך סביר יותר יהיה למצוא כתבה מסוג זה בעמוד הראשון של דפי תוצאות החיפוש בגוגל, עבור שם המותג.

אני אישית, מחזיק תשתית של מאות אתרים, ופחות משתמש באופציה הזו – אלא במקרים קשים יותר וכשיש תקציב בהתאם.

למידע נוסף על פרסום מאמרים בתשלום והאפקטיביות של זה.

4. הקמת דף פייסבוק או קבוצת פייסבוק

פעילות שוטפת באמצעות דף פייסבוק ייעודי לאדם, או ניהול של קהילה איכותית, פעילה ותוססת באמצעות קבוצת פייסבוק, יכולים גם הם לסייע בחיזוק שם האדם ברשת, ולדחיקת אזכורים שליליים באותו אופן שהוצג קודם לכן.

למידע נוסף על עמוד פייסבוק עסקי, צפו בסרטון:

5. פעילות בטוויטר

טוויטר, הרשת החברתית מבוססת הציוצים הקצרים, משמשת גם היא כפלטפורמה ברמת סמכות גבוהה שניתן לעשות בה שימוש לצורך ניהול מוניטין לאנשים ודחיקת תוצאות שליליות מטה בדפי תוצאות החיפוש. עוד על שיווק בטוויטר.

6. שימוש באתרים בעלי פרופיל גבוה ליצירה של תכנים

דרך נוספת שבה תוכלו למקם תוצאות חיוביות אודות העסק והמותג של הלקוח שלכם ברשת, היא באמצעות שימוש באתרים בעלי פרופיל גבוה המאפשרים לכל גולש לייצר בהם תכנים איכותיים.

לאתרים השונים ישנם כללים שיש לתת עליהם את הדעת בעת יצירת התכנים, אבל גיבוש אסטרטגיה מוצלחת, יצירת תוכן ויזואלי או טקסטואלי שעונה לדרישות, וקיום תהליך מתמשך ושוטף של יצירת התכנים – כל אלה יכולים לסייע בתהליך ניהול המוניטין של האדם עבורו מבצעים את השירות.

מספר דוגמאות של אתרים כאלה שעובדים לי יפה:

  • פלטפורמת Mypen המאפשרת ליוצרים מוכשרים להעלות תכנים שונים ואיכותיים
  • Weebly פלטפורמה שתאפשר לכם לייצר אתרי אינטרנט בקלות ובפשטות על שם המותג שלכם.
  • elink.io – טכנולוגיה שתאפשר לכם לייצר תכנים ויזואלים מושכים את העין.
  • medium.com – פלטפורמה שמתיימרת שלא להציג תכנים שיווקים ומיועדת לפרסום תכנים איכותיים בלבד, וכמובן עוד לא מעט פלטפורמות נוספות.

הרעיון הוא ברור: שימוש במגוון רחב של פלטפורמות על מנת לדרג תוצאות חיפוש חיוביות רבות ככל האפשר, בעבור שאילתות המכילות את שם המותג הרצוי.

לסיכום

תהליך ניהול מוניטין לאנשים הוא תהליך מתמשך, מורכב שיש לבצע באמצעות אנשי מקצוע מנוסים.

באמצעות תהליך ניהול מוניטין שוטף תוכלו לנטר את מצב בריאות המוניטין של האדם ששכר מכם את השירות, לטפל באזכורים שליליים באמצעות הסרתם או דחיקתם מטה במורד תוצאות החיפוש, ולחזק את האזכורים החיוביים השונים אודות המותג הקיימים ברשת.

בהצלחה! 🙂

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>

הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
המאמרים הפופולאריים ביותר
מאמרים אחרונים
עשו לי לייק בפייסבוק
הרשמה לרשימת תפוצה
Call Now Buttonחייגו עכשיו