אלקסה : האם הכלי הזה עוד רלוונטי למקדמי אתרים?

פעם כשאינטרנט היה קצת יותר צעיר 👶🏻, Alexa היה האתר לבקר בו אם הייתם רוצים לדעת מהם האתרים הכי פופולאריים ברשת או איפה בדיוק האתר שלכם ממוקם בדירוג העולמי והמקומי (בישראל).

אבל בהנחה שהאתר שלכם לא היה סופר פופולארי, סביר להניח שהייתם מקבלים מספר גדול מאוד…

מאז קרו כמה דברים ואתרים כמו פייסבוק החלו לשלוט באופן בלתי מעורער בתנועה שזורמת ברשת וכל משחק המספרים הזה נעשה הרבה פחות רלוונטי, בטח אם מוסיפים לזה כל מיני אפליקציות שבאופן טכני עדיין פועלות על גבי רשת האינטרנט ואלקסה לא ממש יכול לספור.

באלקסה (או אלכסה) לא נשארו חייבים ומיתגו את עצמם מחדש עבור מנהלי ובעלי אתרים שזקוקים לשירותי סטטיסטיקה והערכת תנועה עבור האתרים שלהם. בכך הם נכנסו למעשה לתחרות ישירה מול אתרים כמו Similar Sites.

אבל האם אחרי כל השינויים האלו אלקסה נשארה אתר רלוונטי למקדמי אתרים?

היא אומנם מציעה גם כלים ספציפיים למקדמי אתרים, אבל אם תשאלו את המקדם הממוצע אילו אתרים נמצאים בארגז הכלים שלו, לא בטוח בכלל שהוא יזכיר את השם Alexa…

האם Alexa עדיין רלוונטי למקדמי אתרים?

מה אפשר למצוא “בחינם”?

הכלים בחינם של אלקסה הם כצפוי לא באמת בחינם ואם תרצו לקבל את הנתונים המלאים תצטרכו לשלם.

כאן תוכלו למצוא את רשימת האתרים לפי הדירוג הקלאסי, אבל בתוספת של נתונים כמו זמן שהייה ממוצע, מספר עמודים נצפים לכל מבקר (בממוצע), אחוז הביקורים שמגיע ממנועי חיפוש ומספר האתרים המקשרים לאתר
אבל כמו תמיד, לא בטוח שהמספרים האלו בכלל מדויקים.

לדוגמה, אלקסה טוענת שיש יותר אתרים שמקשרים לפייסבוק מאשר לגוגל ביחס של 1:2 (6.5 מיליון לעומת 11.5). קצת קשה לי להאמין שהפער הוא כל כך משמעותי…🤨

כלי נוסף יראה לכם נתוני SEO עבור האתר שלכם ושל המתחרים.

לדוגמה, אם אני אקליד את כתובת האתר שלי, אני אוכל לראות הערכת תנועה, אחוז תנועה ממנוי חיפוש מתוך כלל התנועה וזמן שהייה ממוצע וכמובן מיהם המתחרים שלי.

אבל יש כאן עוד כמה פרטים מעניינים:

  • הזדמנויות למילות מפתח שאפשר לקדם על פי קטגוריות כמו כאלו עם כוונת רכישה, מילים שהמתחרים שלי מדורגים עליהן ומילים שקל יחסית להתברג עליהן, אבל לא ניסינו להתקדם בהן (או שהדירוג נמוך).
  • מהם האתרים שהתנועה שלהם חופפת לשלי מבחינת המבקרים עצמם או מילות המפתח

מבלי לשלם אפשר לראות בין 3 ל-5 שורות או נתונים לכל קטגוריה

מבחינת המלצות תוכן, אפשר לראות כאן רשימה של תכנים פופולאריים על פי מדד מעורבות.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

המדד הזה מחושב על פי אזכורים בטוויטר ו-Reddit, ולכן אני לא בטוח כמה הוא רלוונטי, בטח שלא לעברית (כשניסיתי להקליד מילות מפתח בשפת הקודש הוא התעלם לגמרי מהחיפוש שלי…😒).

בנוסף, אני אוכל לראות את אותו מדד Alexa הקלאסי וכיצד הוא משתנה על גבי ציר הזמן.

לפני שנמשיך לצלול ליכולות של Alexa הנה סקירה של כלים נוספים לבדיקת פופולאריות של האתר👇

כלים נוספים בתשלום

הכלים הנוספים בתשלום כוללים אפשרויות נרחבות יותר למחקר מתחרים וניתוח תוכן.

לדוגמה, רעיונות לכתיבת תכנים שיש להם פוטנציאל משיכה, אבל אין מהם באיכות טובה ברשת (בעיקר בנישות קטנות יחסית).

אפשרות מעניינת נוספת היא לראות על מי הגולשים שלי או המתחרים שלי סומכים מבחינת רמת המעורבות (שהוא כזכור מדד די בעייתי).

אם אני רואה אתר שכזה, אני יכול ליצור עם הבעלים שלו קשר ולנסות לשתף אתו פעולה דרך הדבקת פוסטים אורחים וכו’.

מבחינת ניתוח קישורים, אני יכול לראות דרך אילו קישורים המתחרים שלי מקבלים תנועה ואילו אתרים מקשרים אליהם אבל לא אלי.

בהקשר הזה, חשוב לי לציין שיש היום ויכוח די גדול האם האלגוריתם של גוגל מזהה קישורים איכותיים גם על פי התנועה שהם מזרימים לאתר אחר, או שלא ממש אכפת לו (וזה בלי לגעת בשאלה איך הוא בדיוק יכול לדעת את זה בלי שהגולשים יעברו קודם ברשת האתרים שלו).

נתונים נוספים מספקים לי מידע על הערכת נפח הביקורים ממילות מפתח אל אתרים “חזקים” 💪, מה שבאלקסה קוראים לו “Share of Voice”.

שירות נוסף הוא ניתוח On Page. השירות שואב את הנתונים השונים של אלקסה בנוגע לאתר ולפיהם מדריך אתכם כיצד לבצע אופטימיזציה של מילות מפתח בטקסט וכו’.

תמחור

מבחינת תמחור, אלקסה ממליצה על החבילה שכוללת את כל השירותים ועולה 149$ לחודש 💰, אבל יש גם חבילות זולות יותר.

  • חבילה בסיסית ב-20$ לחודש כוללת רק חלק מהתכונות לניתוח מתחרים.
  • חבילה של 79$ לחודש פותחת את כל האפשרויות בקטגוריה הזו וגם את האפשרות לראות קהלים חופפים.

בקיצור, אם לא תשלמו על החבילה המומלצת, תקבלו יחסית מעט כלים שבאמת יעזרו לכם. בנוסף, אם אתם חברה גדולה לקידום אתרים (“סוכנות”), יש לכם חבילה ב-299$ לחודש שמאפשרת לנהל 35 אתרים שמתחלקים בין 20 משתמשים.

בנוסף יש מגבלות שונות על מספר הצפיות באתר על פי החבילות, אבל הנפחים כאן הם די גדולים. לדוגמה, אפילו בחבילה הכי זולה יש לכם נתונים שמתבססים על עד 10 מיליון צפיות באתר.

בסופו של דבר, לא מדובר בתמחור זול במיוחד. גם רשימת התכונות יכולה להיות מבלבלת כי חלק גדול מהן מציגות נתונים חופפים, פשוט באופן מעט שונה.

האם אפשר לסמוך על הנתונים של אלקסה?
האם אפשר לסמוך על הנתונים של Alexa?

האם אני סומך על הנתונים של השירות?

למרות שלא ביצעתי מחקר עומק כגון הקלדת אתרי תמיכה שלי בכלי והשוואת הנתונים שהוא מוציא מול הנתונים המלאים שיש לי כמו דירוגים ו-Analytics, ההערכה שלי היא שהוא מתבסס קצת יותר מדי על הערכות התנועה שלו ומדד ה-Engagement הבעייתי (למרות שהוא כן מפעיל זחלן משלו).

מדד אלקסה עצמו מתבסס גם על ה-Bounce Rate של אתרים ולא רק התנועה שמגיעה אליהם.

לעומת זאת, בשירותי SEO אחרים כמו ahrefs המידע על קישורים וקשרים בין אתרים הוא כנראה הרבה יותר מדויק מכיוון שזהו האלגוריתם המרכזי שהם משקיעים בו.

היום לרוב כלי ה-SEO יש גם שירותים להמלצות תוכן, כך שהוא לא באמת ייחודי לאלקסה.

עוד בעיה עם אלקסה היא חוסר היכולת להתחשב בסאב דומיינים מכיוון שהוא מתייחס אליהם כחלק מהאתר הראשי, ודווקא מבחינת גוגל הם בדרך כלל מהווים ישות בפני עצמם.

מה אחרים חושבים על אלקסה?

רוב האתרים שכותבים על כלי SEO עוסקים בעיקר במדד אלקסה עצמו והם מסכימים על כך שמדובר במדד בעייתי מאוד שלא אומר הרבה על רמת האופטימיזציה לקידום אתרים או הדירוגים שלו.

כשחיפשתי אתרים שבאמת טורחים להתייחס לשירות של אלקסה ככלי SEO, המידע ברשת היה הרבה יותר מצומצם או שפשוט היה מבוסס על השוואה של מספר התכונות ללא התייחסות לשאלה האם אפשר לסמוך על הנתונים שמוצגים.

אבל היו כמה מקומות שטרחו להתייחס לכך: לדוגמה, בפוסט של Roofing SEO הם טוענים למשל שאלקסה לא ממש מצליח להתעלות על המתחרים שלו בשום קטגוריה, אולי חוץ מהתמחור עבור חברות גדולות.

התבוננתי קצת גם בשרשורים של Quora.

חלק מהמשתמשים פשוט הדביקו חומרים פרסומיים על אלקסה (כנראה כדי להגדיל את הפופולאריות שלהם ב-Quora), אבל גם שם נראה שהטון הכללי דומה.

לסיכום – מה אני חושב 🤔?

אלקסה יכול להיות כלי טוב בעיקר אם אתם חברה גדולה שמשלמת על כמה שירותים במקביל וחשוב לה לקבל מידע על הפופולאריות של המתחרים, לא בהכרח מבחינת SEO.

לעומת זאת, למקדם הממוצע יש מבחר של כלים ממוקדים הרבה יותר והם גם בדרך כלל עולים פחות.

זה לא אומר שלא שווה להיכנס לאלקסה ולבדוק שם נתונים מדי פעם או להירשם לתקופת ניסיון, פשוט לא בטוח שפתיחת הנתונים המלאים באמת תהיה שווה את התשלום הגבוה יחסית.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Buttonחייגו עכשיו