Ahrefs – כלי למעקב קישורים (שעושה הרבה יותר מזה) – סקירה

כלים לקידום אתרים עוזרים לנו לקצר תהליכים וחוסכים מאתנו זמן רב שאותו היינו צריכים להשקיע בעבודה ידנית וסיזיפית או להסתמך על מידע חלקי שגוגל מוסרת לנו.

הכלים הידועים ביותר הם כלים לניתוח של קישורים (Links Audit), מציאת מילות מפתח ומדידת דירוגים על מילות מפתח.

סקירה על Ahrefs

כמובן שהאלגוריתם של גוגל הרבה יותר מורכב ואי אפשר להסתמך רק על הפרמטרים האלו, אבל החשיבות שלהם עדיין לא מוטלת בספק והם מהווים את הבסיס לכל עבודת SEO טובה.

בנוסף, רוב הכלים היום מציעים גם אנליזה של תוכן, כך שהם מכסים את המגמה הזו של יותר תוכן איכותי ולא רק תשתית קישורים או התאמה טכנית של מילות מפתח.

יש לא מעט כלים לניתוח קישורים – למה דווקא Ahrefs?

אם אתם עוסקים בקידום ועדיין לא מכירים את Ahrefs – צורה לכם (אין לי מושג מה זה אומר אבל אני מתאר לעצמי שההקשר נכון).

אני מאד אוהב את Ahrefs (וציינתי זאת כמה פעמים בבלוג) בגלל שיש להם אינדקס מאד גדול ועדכני (עדיין לא 100%, אבל אף אחד לא מתקרב למאגרים של גוגל), וגם הרבה פיצ'רים נוספים שמכסים כמעט את כל מה שמומחה קידום אתרים זקוק לו.

כמו כן, הממשק להם נוח מאד והם כל הזמן משפרים את הכלים – החבר'ה של Ahrefs לא נחים על זרי הדפנה!

אה, וגם יש להם אחלה בלוג.

בעיניי, מדובר בכלי סופר יעיל עבור כל מי שעוסק בייעוץ SEO או מעניק שירות בתור חברת קידום אתרים מקצועית.

לפני שנמשיך הלאה – מעדיפים וידאו?

לאלו מכם שמעדיפים פורמט של וידאו, יצרתי גם סרטון הדרכה על Ahrefs:

איזה פיצ'רים עיקריים Ahrefs מציעים?

1. Site Explorer

זהו למעשה התפריט הראשי של Ahrefs בו אתם יכולים למצוא את כל שאר הכלים מחולקים לקטגוריות כמו למשל קישורים נכנסים, מספר דומיינים מפנים, חיפוש אורגני, עמודים בולטים, הערכת תנועה וכו'.

אמנם יש כאן המון אפשרויות, אבל בסופו של דבר הן לא הרבה יותר מורכבות מאלו בסרגל הצדדי של Analytics. הכלים החדשים והשימושים ביותר גם מסומנים בסימון מיוחד, כך שקשה לפספס אותם.

Site Explorer מבית Ahrefs
Site Explorer מבית Ahrefs

אני בכוונה אתעכב על זה קצת מפני שזה פיצ'ר הדגל – ניתוח קישורים.

אשמח לבדוק את האתר שלך בחינם!

על מנת לראות את הפוטנציאל האורגני ותוך כמה זמן נכפיל לך את ההכנסות

ניתן לחייג למספר 052-9095200 או למלא את הטופס:

לאחר שבודקים דומיין מסוים נקבל מסך כזה:

ניתוח אתר - Ahrefs

לא להיבהל – יש פה הרבה מאד נתונים, גרפים ועניינים אבל זה די פשוט (במיוחד למישהו כמוני שכבר חי את הכלי הזה מעל 5 שנים).

בגדול: אפשר לקבל פה לא מעט ומידע ואם חופרים בנתונים אז גם תובנות מעניינות. בין הנתונים שאפשר למצוא במסך הזה:

  • Ahrefs Rank – ציון פנימי של המערכת שמראה היכן האתר שלך מדורג ביחס לכל האתרים האחרים שיש במערכת (כאמור, מעל 200 מילון דומיינים).
  • URURL Rating. הדירוג של העמוד הספציפי שנבדק, וליתר דיוק – ה-URL הספציפי (יש הבדל בין כתובות עם/בלי קידומת http/s, www וכו'). הסקאלה היה 1-100.
  • DRDomain Rating. הדירוג של הדומיין הספציפי לפי סקאלה של 1-100.
  • Backlinks – מספר הקישורים הכולל (ש-Ahrefs מצא) שיש לעמוד או הדומיין הנבדק (תלוי בסוג הבדיקה שבוצעה). כמובן שאם יש קישורי Sitewide או פוטרים – זה יספור כל קישור בנפרד.
  • Referreing Domains – זה הנתון היותר מעניין – שכן זה אומר כמה דומיינים שונים מפנים לאותה כתובת.
  • Organic Keywords – על כמה מונחים / ביטויים / מילות מפתח, הדומיין מדורג (שוב, על פי הנתונים של Ahrefs כמובן). בפועל יכולים להיות הרבה יותר.
  • Organic Traffic – נתון שמעריך כמה כניסות אורגניות יש לאתר הנבדק עפ"י מיקומי הביטויים במערכת וצפי CTR (אחוז הקלקה) ממוצע על כל אחת מהן.
  • Traffic Value – נתון יומרני ולא ממש מועיל (בעיני) שמטרתו להעריך מהי העלות של הטראפיק של כל האתר, בהנחה והוא היה מתבצע דרך פרסום ממומן של גוגל ולא אורגני.

שימו לב – כל אחד מהנתונים (כמעט) הוא לחיץ ואפשר לקבל מידע נוסף ולחפור אין סוף בכל הדטא בייס העצום הזה.

ובנוסף – יש תפריט שימושי מאד בצד שמאל שמאפשר לקבל דוחות מפורטים לפי חיתוכים שונים כמו:

  • חלוקת הקישורים לפי אנקורים
  • מיון קישורים לפי החדשים ביותר, קישורים אבודים, וקישורים שבורים
  • העמודים החזקים ביותר לפי הקישורים שמפנים אליהם
  • העמודים החזקים ביותר לפי מספר מילות מפתח
  • קישורים היוצאים מהאתר
  • ועוד המון

2. Keywords Explorer – ניתוח של מילות מפתח

בכלי מילות המפתח אפשר למצוא רעיונות למילות מפתח חדשות.

ב-Ahrefs טוענים שיש להם 3 מיליארד מילים שונות בכל השפות ביחד, מתוך זה קצת יותר מ-12 מיליון בישראל, מה שממקם אותנו במקום מכובד בהחלט (למרות שיכול מאוד להיות שחלק גדול מהן הן אותן מילים בשפות שאינן עברית כמו למשל רוסית וערבית).

החברה גם טוענת שהיא היחידה בשוק שמצליחה לעקוב אחרי מספר ואחוז הלחיצות באמצעות מאגר נתונים.

אם אני צריך לנחש, הם עושים זאת בעיקר בעזרת סרגל הכלים שלהם לפיירפוקס וכרום, כך שצריך לקחת בחשבון שמדובר באוכלוסייה קצת שונה עם אוריינטציה טכנית מאשר מדגם מייצג של כלל הגולשים.

בכל אופן, כלי מילות המפתח יכול להיות שימושי במיוחד כשמחליטים באילו מילות מפתח להשקיע לטווח הארוך, וכמובן גם שימוש למטרות של מחקר מילות מפתח.

3. Content Explorer – ניתוח תוכן

רוב הכלים לאופטימיזציה של תוכן עוזרים לנו לעבור על טקסטים באתר שלנו ולשפר אותם, אבל ל-Ahrefs יש יכולת למצוא את התכנים המובילים ברשת מתוך כל אתר שנקליד או מילת מפתח.

הפרמטרים המרכזיים שנלקחים בחשבון הם מספר השיתופים, התנועה לתוכן ומספר הדומיינים המפנים.

ניתן למצוא גם אילו מן הדומיינים האלו לא מקשרים עדיין לאתר שלנו ולראות מידע נוסף על כל אחד מהם באמצעות ה-Site Explorer.

מניסיוני (המאד דל, יש לציין) עם הכלי, אני לא חושב שהוא מחזיר בדיוק את התוצאות שהייתי מצפה, ויש עוד הרבה מה לעבוד עליו – אבל בהחלט ייתכן שהוא יעיל משמעותית יותר באנגלית (כמו רוב הדברים שקשורים לקידום אתרים).

Content Explorer
Content Explorer מבית Ahrefs

4. Rank Tracker – מעקב אחרי דירוגים בגוגל

כמו שאפשר לצפות, יש כאן גם כלי דירוגים לא רע עם התראות אוטומטיות שמאפשר לבחור מספר מדינות שונות עבור כל מילת מפתח, מה שיכול להיות מצוין אם אתם מקדמים אתר בינלאומי שפועל בכמה שפות או מדינות.

ניתן לראות כיצד התנועה לאתר השתנתה עם הדירוגים ואילו תכונות ספציפיות נוספו לעמודי החיפוש שהופיעו בתגובה לחיפוש (לדוגמה, מקרים בהם האתר הופיע בגרף הידע).

כמו שאפשר לצפות, Ahrefs ימצא בעצמו את המתחרים הכי חזקים בהתייחס לכל מילות המפתח שהקשנו, אך אפשר כמובן גם לבנות רשימה ידנית ולעקוב אחרי הדירוגים שלהם לעומת אלו שלנו.

לא ה-פיצ'ר החזק ב-ה' הידיעה ולדעתי גם לא סיבה מספיק טובה להצטרף לשירות (שכן, אם זו המטרה העיקרית יש כלים זולים בהרבה שעושים זאת יותר טוב). עם זאת בהחלט פיצ'ר שימושי ומתבקש למי שמחפש מערכת All in one.

5. Site Audit – כלי לניתוח אתרים

בדיקת האתר של ahrefs משתמשת בזחלן של השירות על מנת לנפק דו"ח נרחב יותר מזה של הסרצ' קונסול.

לדוגמה, אפשר לראות באילו עמודים יש תגי noindex ואת הפירוט של המדיות השונות באתר.

ישנם כ-150 מדדים שונים שאפשר לסנן באמצעותם בהתאם לערכים שונים או תנאים (rules).

לא התנסיתי מספיק אם הפיצ'ר על מנת לחוות דעה מקצועית. אבל לצרכי Audit של On-Page הבחירה הטבעית והראשונה אצלי (ואצל הרבה אחרים) היא כמובן Screaming Frog.

6. Alerts – מערכת התראות

מדובר בכלי התראות שממלא מספר פונקציות שונות:

  • התראות על קישורים חדשים או קישורים שהוסרו. קריטי למי שמבצע החלפות קישורים על בסיס קבוע וגם שימושי למעקב אחר קישורים חדשים של מתחרים.
  • כלי מקביל לגוגל אלרטס עם אפשרות לסינון של דומיינים וכתובת מייל מותאמות אישית.
  • מילות מפתח חדשות אטרקטיביות שהאתר התברג עליהן .

סרגל הכלים

סרגל הכלים, שאותו כבר הזכרנו, מאפשר לראות את הנתונים של ahrefs מתוך תוצאות החיפוש והאתרים שאנחנו נמצאים בו. הסרגל דומה מאוד ל-SEOquake, אבל מתבסס על המדדים הייחודים של ahrefs כמו Ahrefs Domain Rating. הסרגל זמין לכרום ופיירפוקס.

כלים נוספים

קיימים גם מספר כלים נוספים ("אקסטרות") שמתבססים על הכלים הקודמים, אבל מאפשרים לעשות דברים אפילו מהר יותר.

1. השוואה בין דומיינים: מקורות לקישורים וגדילה שלהם לאורך זמן, מספר שיתופים ותנועה

Batch Analysis .2: אנליזה בין 200 כתובות שונות לכל היותר. ניתן לייצא את המידע לקובץ CSV ומשם לכל תוכנה או שירות אחר שרוצים להשתמש בו. אני עושה שימוש תדיר בכלי הזה כאשר אני סורק כמות גדולה של דומיינים בעת רכישה של דומיינים יד 2 לצורך הקמת אתרי תמיכה.

הסבר על בדיקת דומיינים מרובה תוכלו לקבל גם בסרטון הבא:

3. קישורים מצטלבים (Links Intersect): אילו אתרים מקשרים אל המתחרים, אבל לא אליכם. שימושי מאד.

4. Content Gap: מילות מפתח שהמתחרים שלכם מדורגים עליהן, אבל אתם לא.

מעבר לכלים האלו, יש בתפריט הראשי גם מספר קיצורי דרך לכלים פופולאריים כמו בודק הקישורים ובדיקת רמת הקושי של כל מילת מפתח

תמחור

Ahrefs הוא תענוג לא זול בכלל : אמנם תוכלו לקבל שבוע ניסיון תמורת כמה דולרים (נכון להיום 7$), אבל מעבר לכך אפילו התכנית הזולה ביותר בתשלום לשנה מראש תעלה לכם 82$ (99$ בתשלום חודשי). החבילות נבדלות אחת מן השנייה במספר המשתמשים, מספר הקמפיינים, מספר מילות המפתח שאפשר לעקוב אחריהן ופרמטרים נוספים.

דעתי האישית על Ahrefs

כפי שכתבתי בעבר, המאגר של Ahrefs הוא אמנם עצום, אבל עדיין חסרים לו לפחות בין 20% ל-30% של שטח כיסוי.

כלומר – אם אבצע בדיקת קישורים על כל אתר אקראי שיש לי גישה לכל הקישורים שלו, לרוב אני אמצא רק 70% מהם.

ככל שהאתר גדול וחזק יותר הסיכוי שאמצא יותר קישורים הוא יותר גדול.

כמו כן, נתקלתי בלא מעט מקרים שהוא מוצא קישורים בדיליי של 3-4 חודשים ולפעמים גם חצי שנה.

בנוסף, הזחלן של Ahrefs לא תמיד מוצא את הקישורים הכי חדשים, כך שלעיתים אין מנוס מלהשתמש גם בכלים נוספים או לכל הפחות בסרצ' קונסול.

אם אתם זקוקים רק לשירות בסיסי והזירה בה אתם נמצאים לא מאוד תחרותית, יש שירותים זולים יותר לבדיקת קישורים (כמו Majestic) וגם לא מעט עבור בדיקת מיקומים. מצד שני, אם יש לכם מעל 10 לקוחות עם ריטיינר סביר, לדעתי Ahrefs הינו כלי חובה עם עלות/תועלת טובה במיוחד.

בהצלחה! 🙂

רגע! לפני שאתם בורחים…יש עוד הרבה מדריכים נוספים ושווים לא פחות:

אהבת? גם ברשימת תפוצה שלי אני מפנק :-) ועל הדרך נותן מתנה >>
הרשמה לרשימת תפוצה
יש מצב שגם אלו יעניינו אותך...
Call Now Button חייגו עכשיו