דף הבית / כלים לשיווק באינטרנט / בדיקת מיקומים בגוגל – באיזה כלי נשתמש?

בדיקת מיקומים בגוגל – באיזה כלי נשתמש?

בדיקת מיקומים בגוגל הייתה ונשארה אחד מהמדדים החשובים ביותר לבדיקת אפקטיביות הקידום של אתרים ברשת. אמנם היום ברור שזהו לא המדד היחיד שכדאי להסתמך עליו וחשוב לדעת גם מהי איכות התנועה שנכנסת לאתר, כמה גולשים נרשמו לעדכונים לרשימת תפוצה, השאירו ליד או קנו באתר, אבל הוא יכול לתת לנו הערכה טובה של מידת האמון של גוגל באתר ומהו המצב שלנו לעומת המתחרים.

באינטרנט וגם אופליין יש לא מעט כלים לבדיקת מיקומים בגוגל כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו. יש כאלו שבוחרים להיצמד לכלי אחד ויש כאלו שמצליבים מידע מכמה כלים על מנת לקבל מידע מדויק יותר.

כלים לבדיקת מיקומים בגוגל

אז מהם הכלים השימושים ביותר?

סקרתי מספר כלים לבדיקת מיקומים בגוגל בפוסט המפורסם שלי כלי הקידום והשיווק שלי אבל פה אכנס קצת יותר לפרטים ואתן את הזווית האישית שלי כל כל אחד מהם.

1. Google Search Console

קונסולת החיפוש של גוגל זה אמנם לא כלי קלאסי לבדיקת מיקומים, ואפילו לא ממש כלי לבדיקת מיקומים, אבל הוא אחד הכלים השימושיים בהקשר הזה דווקא בגלל שהוא מציע משהו אחר.

היתרון המרכזי של הכלי הזה (מעבר לזה שהוא בחינם), הוא שהוא מציג לנו המיקום הממוצע של כל חיפוש שהגולשים מבצעים. הממוצעים עוזרים לנו להבין עד כמה האתר שלנו יציב או לא יציב על מילות מפתח מסוימות ובאופן כללי לאן נושבת הרוח ומהי המגמה של המיקומים בהסתכלות רחבה (נכון לכתיבת שורות אלו, ניתן לקבל מידע עד 90 יום אחורה)

לכלי יש גם אפשרות לתת לנו השוואה בין תקופות שונות עד לגבול מסוים.

החיסרון העיקרי של הכלי הוא הגבלה לחיפושים שהגולשים ביצעו ולכן אין לנו אפשרות לראות את המיקום של מילות מפתח אחרות. יש שיחשיבו את זה דווקא ליתרון כי זה יכול למקד את העבודה של מקדם האתרים וגם לתת מלא רעיונות לביטויים חדשים ו/או כאלה שלא חשבנו עליהם בכלל.

2. זפו (Zefo)

Zefo הוא כלי שפותח בארץ ומציע ממשק בעברית למי שזה חשוב לו. לכלי יש כמה תכונות מרכזיות:

  • בדיקת מילות מפתח בכמה מנועי חיפוש: בינג, גוגל, יאנדקס, באידו (מנוע החיפוש הגדול בסין), ועוד. לכן, אפילו אם אתם מקדמים אתרים במדינות שגוגל לא פופולארי אצלן או יש לו תחרות משמעותית, אתם מכוסים.
  • סריקת תוצאות מדויקות ושימוש ב-IP של אזורים שונים להעצמת הדיוק.
  • בדיקת מתחרים – מהו המיקום של המתחרים לעומת המיקום שלכם?
  • השוואה היסטורית של המיקומים.
  • ועוד המון פיצ'רים שלא קשורים ישירות לבדיקת מירומים.

מודל התשלום של זפו הוא מודולרי ומתחיל מ – 149 ₪ לחודש ל – 30 מילות מפתח.

דעתי האישית: מדובר במערכת מצוינת ומאד מקצועית שמאפשרת גם לעשות אוטומציה של דוחות ללקוחות ועוד אינספור דברים, ומאד פופולארית בקרב סוכנויות וחברות SEO, אבל מי שצריך פתרון נקודתי של בדיקת מיקומים – כנראה ימצא אותה מאד יקרה ולא משתלמת, בעיקר למי שמעוניין לעקוב אחרי מאות ואף אלפי ביטויים.

3. Rank Tracker של Link-Assitant.com

ראנק טראקר שונה מרוב הכלים כאן בכך שהוא למעשה תוכנה שאותה אתם מורידים למחשב ולא שירות ענן (SaaS).

לתוכנה יש מספר שלוש גרסאות עם יכולות שונות. הגרסה היקרה ביותר עולה אמנם 700 יורו, אבל היא מספקת את כל השירותים שבדרך כלל צריך לשלם עליהם מנוי חודשי בכלים אחרים. לכן, לטווח הארוך היא עשויה להשתלם. בין היתר ניתן לשמור פרויקטים עם נתונים היסטורים, לתזמן בדיקות מראש ולהפיק דוחות ממותגים ללקוחות. התוכנה מתאימה בעיקר למי שעוקב אחרי מספר רב של ביטויים (כמוני).

לראנק טראקר יש גם מספר תכונות ייחודיות שהופכות את העבודה לנוחה יותר:

  • בדיקת המיקומים מול המתחרים.
  • הצגת הנראות (Visibility) של כל מילת מפתח בהתאם למיקומים.
  • בדיקת רמת התחרותיות של כל מילת מפתח, הפוטנציאל שלה למשיכת תנועה (KEI) ומספר הגולשים הצפוי ממנה.
  • בדיקת מיקומים אוניברסליים (ורטיקלים) כמו למשל חדשות, תמונות וכמובן תוצאות מקומיות (Local).
  • סימון מקרים בהם יש כמה דפים שונים מהאתר לאותה תוצאה.
  • דיווח על מקרים בהם העמוד שהתקבל עבור מילת מפתח שונה מהעמוד לו צפינו
  • הצבת הנתונים על גבי גרף לאורך ציר הזמן.
  • הצעת מילות מפתח נוספות בהתבסס על KEI וחיפושים אמתיים של אנשים מהחודש האחרון.
  • חיבור עם Analytics כך שאפשר לראות נתונים כמו אחוז נטישה לכל מילת מפתח.
  • עבודה דרך פרוקסי ובדיקה בטוחה ללא חסימה על ידי מנועי החיפוש.

יש גרסה חינמית שמאפשרת לבצע מעקב אחר אתר אחד בלבד.

עוד דבר שכדאי לדעת הוא שכל רישיון תקף לאדם אחד בלבד שיכול להתקין אותו על שני מחשבים לכל היותר, אך לא להפעיל אותו בו זמנית משניהם בבת אחת. המשמעות היא שאם משתמשים בתוכנה במשרד משותף, העלויות עשויות להיות יקרות יחסית.

מבחינת גישה לנתונים, אפשר לשמור את הנתונים בענן, כך שאין צורך להעביר אותם ידנית ממחשב למחשב או להשתמש בפתרונות חיצונים כמו דרופבוקס.

דעתי האישית: Rank Tracker זה אחד מתוך 2 הכלים שאני עושה בהם שימוש קבוע למעקב מיקומים (השני זה Kolyom). הסיבה שאני אוהב אותו – לי אישית הוא הכי משתלם כי אני עוקב אחרי אלפי ביטויים במצטבר.

אף כלי אחר לא יכול לצאת לי משתלם באותה מידה. המשמעות של מעקב אחרי קרוב ל-10000 ביטויים בכל כלי אונליין שאני מכיר היא להיפרד מכמה מאות דולרים לחודש לפחות.

אז אמנם זה תוכנה ולא שירות ענן, ואם עובדים עם כמה מחשבים צריך לקנות מספר רשיונות, וצריך לזרוק על פרוקסי עוד כמה דולרים בחודש, אבל בשורה התחתונה זה כלי שעובד טוב ועושה את המטרה העיקרית שלו – לבדוק מיקומים, בלי קשקושים אחרים, ובמחיר משתלם בעיקר למי שצריך מעקב מסיבי של דירוגים בגוגל.

4. AWR – Advanced Web Tracking

AWR הוא אחד מן השירותים היודעים ביותר לבדיקת מילות מפתח ובצדק.

מלבד היכולת לבדוק מילות מפתח ולהשוות אותן לביצועים של המתחרים, יש ל – AWR מספר תכונות נוספות:

  • בדיקה של מיקומים ממכשירים שונים – חשוב ביותר בתקופה שלנו בה גוגל מכניסה לשימוש את ה – Mobile First Index
  • בדיקת תוצאות מקומיות ברמת העיר (רלוונטי בעיקר בחו"ל)
  • בדיקת מיקומים ביו-טיוב
  • ניהול משתמשים עם הרשאות לפרויקטים שונים
  • אינטגרציה עם קונסולת החיפוש ולא רק Google Analytics
  • אפשרות להתחבר ל –API על מנת לשלב בדיקת מיקומים בתוכנות ושירותים חיצוניים

מבחינת תמחור, ל – AWR  יש תמחור פרוגרסיבי שתלוי במספר מילות המפתח (החל מ – 49$ לחודש ל – 2000 מילים) עם תקופת התנסות של כ – 30 יום. כל החבילות כוללות את כל התכונות למעט ה – API שזמין רק בשתי החבילות הכי יקרות.

יש לציין של- AWR הייתה גם גרסת דסקטופ שהיום כבר לא מפתחים ומעדכנים אותה יותר, והם מרכזים את כל המאמצים בגרסת Cloud.

דעתי האישית: עד לפני כמה חודשים הייתי משתמש ב- AWR, אבל העבודה גדלה ועימה גם הביטויים שצריך לעקוב אחריהם, ויצא שהסיפור הזה הופך להיות מאד יקר ולכן עברתי יותר לשימוש ב Rank Tracker שמשרת אותי נאמנה כבר מספר שנים.

5. Pro Rank Tracker

PRT הוא שירות חדש יחסית שמצליח להתחרות עם הגדולים יותר בהצלחה יחסית. כמו AWR, גם הוא מאפשר לבדוק מיקומים לנייד ומיקומים אוניברסליים, אבל היתרון העיקרי שלו נפוץ ביכולת המיתוג. בין היתר, אפשר לשלוח דוחות מכתובת המייל האישית שלכם, לעצב אותם באופן מותאם אישית, לשלוח קישור ישיר לדוחות ואפילו להשתמש באפליקציה ייעודית שתיתן ללקוחות גישה לנתונים מהנייד.

גם התמחור של PRT הוא פרוגרסיבי ומתחיל מ – 20$ בחודש ל – 300 מילות מפתח (למרות שחבילה זו לא כוללת את האפליקציה וחשבונות משנה). למרות שהדבר לא רשום לפני פתיחת החשבון, אפשר תמיד להישאר בחשבון חינמי, אבל מכיוון שהוא מוגבל ל – 20 מילות מפתח ושני אתרים, הוא לא באמת ריאלי לרוב מה שעוסק בקידום אורגני כמקצוע.

שירותים נוספים שאינם ייעודים לבדיקת מיקומים :

6. SEMrush

SEMrush הוא לא בדיוק כלי לבדיקת מיקומים, למעשה זה עובד הפוך: מכניסים דומיין, והכלי מוצא עבורכם את הביטויים עליו הוא מדורג מתוך הדטהבייס של הכלי. לכן, בהחלט יכול להיות מצב שהאתר מדורג על עוד עשרות מונחים שהכלי לא יראה לכם. חשוב לציין שהאינדקס שלהם בחו"ל הרבה יותר מקיף ועדכני בהשוואה לזה הישראלי.

7. Ahrefs

Ahrefs, אותו אני משבח בכל הזדמנות, במהות שלו מיועד לבדיקת קישורים. אבל הצוות שם לא קופאים על השמרים ועובדים ימים כלילות (סתם, אין לי מושג), בקיצור עובדים קשה לפתח ולהרחיב את יכולות הכלי כל הזמן.

היום מציע את אותה היכולת כמו של SEMRUSH, אך יש לו למעשה גם שירות של בדיקת מיקומים. עם זאת, השירות אינו אטרקטיבי במיוחד למי שמעוניין רק בו ספציפית והוא מתחיל מ – 99$ לחודש עבור 300 מילות מפתח, כאשר על מנת לראות גם מיקומים לנייד, חייבים לרכוש את אחת משתי החבילות היקרות יותר (החל מ – 399$ לחודש).

אגב, עשיתי סקירה מקיפה יותר על Ahrefs וSemRush במאמר הזה על מחקר מתחרים ששווה בדיקה ובהקשר של בדיקת קישורים דיברתי בהרחבה כאן.

פתרונות בחינם

8. Kolyom

Kolyom של עומר שובל הוא כלי חינמי ומצוין שמאפשר בדיקה יומית של מיקומים ועוד כמה פיצ'רים מדליקים ומתקמדים יחסית, כמו דוחות לבדיקת מתחרים, בדיקת "מזג אוויר" בגוגל, מעקב אחרי קישורים ועוד.

9. Google Rank Checker

GRC  הוא פתרון חינמי ומאוד בסיסי, בו אתם יכולים להקיש כתובת של אתר ולהקליד רשימה של מילות מפתח. מבחינת ממשק הוא לא מאוד נוח מכיוון שצריך להעתיק ולהדביק את רשימת המילים עם פסיקים ולבחור את גוגל ישראל באופן ידני. מן הסתם אי אפשר לשמור נתונים היסטוריים.

10. Free Monitor for Google

Free Monitor for Google היא תוכנה חינמית שמאפשרת לבדוק רשימה של מילות מפתח בכל הגרסאות השונות של גוגל כולל עברית. התוכנה לא מוגבלת במספר מילות המפתח או הפרויקטים שאפשר לשמור בה, אבל היא ישנה יחסית ולכן עובדת יחסית לאט ועלולה לגרום לחסימה זמנית של המחשב ממנו מתבצעת הבדיקה, אם כי תמיד אפשר לעבוד דרך פרוקסי (שמשמש גם לבדיקה כאילו היינו במדינה אחרת).

יש גם גרסה בתשלום המוסיפה אפשרות לבדוק מנועי חיפוש נוספים ולתזמן בדיקות אוטומטיות.

אז באיזה שירות כדאי לבחור?

כל עוד אתם מעדיפים פתרון נוח שאפשר לעבוד אתו בקלות מכל מקום ולא אכפת לכם לשלם דמי מנוי חודשיים, AWR  ו – PRT  הם כנראה המתאימים ביותר בעבורכם. שניהם מציעים פחות או יותר את אותן התכונות, אבל PRT מתאים גם לאתרים קטנים מאוד ומציע חבילה בסיסית במחיר זול מאוד.

Zefo היא בחירה טובה למי שמחפש שירות All in one שמאפשר לא רק מעקב מיקומים אלא עוד הרבה דברים אחרים (יש לבדוק האם הצורך באמת קיים ולא סתם לשלם על פיצ'רים שאין להם צורך בהם)

לעומת זאת, אם אתם עובדים עם לקוחות רבים ו/או עוקבים אחר המון ביטויים ורוצים משהו משתלם, כנראה שהחבילה של Link Assistant (שמציעה גם כלי SEO אחרים) תהיה עדיפה עבורכם.

בעלי אתרים קטנים / בינוניים ? הכלים החינמיים מתאימים בעיקר עבורכם, במיוחד אם לא בא לכם להוציא על זה כסף.


היו חברתיים!

אהבתם? במידה ותירצו לקבל ממני עדכונים עתידיים ישירות לפיד שלכם אתם מוזמנים לעשות לי לייק בפייסבוק או לעקוב אחריי בגוגל+. נשתמע!

רוצה שאבדוק לך את האתר (בחינם לגמרי!) ואתן לך הערכת מחיר לקידום? כמה פרטים ואחזור אליך

רוצים להגיב?

תגובות

אודות דניאל

עוסק בשיווק באינטרנט (בדגש על SEO) באופן מקצועי משנת 2009. יזם אינטרנט ובלוגר בזמן המועט שנשאר לי. פה ושם מעביר הרצאות וגם מלמד קידום אתרים בשיעורים פרטיים וסדנאות. נשוי + ילדה מהממת וגר בנס ציונה :-)

שווה לקרוא גם את

זפייר

איך לחבר בין טופס לידים באתר למסמך גוגל Sheets בעזרת Zapier

הרבה צדיקים ונשמות טובות מהפייס התאוננו לאחרונה על כך שהם מחפשים דרך לחבר אוטומטית בין ...

מאגרי תמונות ברשת בחינם ובתשלום

מאגרי תמונות להורדה בתשלום ובחינם – הכי שווים ברשת!

אם אתם עוסקים בכל מה שקשור לשיווק ברשתות חברתיות, בניית אתרים, עיצוב גרפי, קידום אורגני ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יצירת קשר זריזה